Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 03:11



Odpowiedz  [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Yamaha Banshee w CC - przygotowania 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2010 13:47
Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
PostWysłany: 03.10.2010 21:46 
Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Witam. W nastepnym sezonie mam zamiar wystartowac w CC. Bedę startować quadem Yamaha Banshee 350. Wiem, że praktycznie quad w 2T to rzadkość, charakterystyka pracy silnika jak i oddawania mocy całkiem inna niz w 4T. Moja Banshee ma ogólnie zawieszenie seryjne, felgi poszerzajace, no i mam na tył załozone dystanse i czy to dobre będzie na zawody (jest szeroka 132cm i w miare stabilna). Nerfbary, kierownice, osłona tylnego wahacza i bumprer mu załozyłem w tym sezonie. Silnik równiez po tuningu. Mam gaz na kciuk i mysle zmienić na Rollgaz co Wy na to?? Jakie wymiany części czekają moją Banshee by być gotowym na CC :uśmiech:


 
Profil
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 03.10.2010 21:50 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Przede wszystkim zawieszenie i zwiększona pojemność baku.

Co do roll gazu - całkowicie odmienna charakterystyka jazdy. Może być tak, że teraz ogarniasz quada(o ile można go ogarnąć :P ) i jak wsiądziesz na roll gaz to się zabijesz.

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2006 10:56
Posty: 2705
Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
PostWysłany: 03.10.2010 23:11 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
do ściągania ja bym popracował nad lepszym chłodzeniem, czyli albo większa chłodnica, ew wentylator bądź cool head (sportowa głowica o polepszonym chłodzeniu)

do tego 20 l bak tak jak pisał Ruszko, o zawieszeniu przednim nawet nie wspomnę bo nie powala charakterystyka

_________________
Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! :D
Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW
http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 04.10.2010 17:53 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Cross country to wymagające kondycyjnie, czasowe biegi więc trzeba by też zainwestować w elementy "odciążające", np.:
- kierownicę z elastromenami (FasstFlexx, Ice-Tec)
- amorek skrętu (Elka,Steamline,Precision...)
- zawieszenie, jak mówili przedmówcy

Skoro to 2-suw to obowiązkowo ten większy bak bo na pewno piję dużo L, a musi mu starczyć na cały wyścig!
Zainwestować też w jakieś porządne oponki aby były odporne na przedziurawienia itp. (liczą się warstwy)
Osobiście polecić Ci mogę Holeshoty oraz RAzRy :)

Dodatkowym elementem chłodzącym może być inline cooler-czyli mini chłodniczka, którą podłączami pod węże chłodnicze(łącznik).
I jest mnóstwo innych rzeczy, w które można zainwestować ale trzeba mieć pięniądze jeżeli jesteśmy troszkę bardziej oszczędni trzeba wybierać to co najważniejsze i najbardziej potrzebne!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2008 19:02
Posty: 1508
Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
PostWysłany: 04.10.2010 18:41 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
myślę że wypadało by go troszku poszerzyć :^^D: :^^D: i wtedy do tych wahaczy dobarac jakieś amorki :> można pomyśleć nad osłonami spodu bo na CC zawsze robią się straszne koleiny a na osłonach się po nich będzie łatwiej prześlizgnąć. kolejna sprawa to wydech, może tak zmienić charakterystykę żebyś miał więcej mocy na niskich obrotach :wizi: :wizi: no i amorek skrętu tak jak to już napisał arturatv :^^D:
pozdrawiam :uśmiech:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2010 13:47
Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
PostWysłany: 04.10.2010 19:45 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Głównie to myślę nad amorkami gazowymi na przód, szeroka ogólnie już jest bo tył 132cm przód troszkę mniej. Bak przydał by się wiekszy, ale myslalem też o dotankowaniu w polowie trasy :uśmiech: Ciąglę
zastanawiam się jak z tym Rollgazem na crossach sobie dobrze radzę to i na quadzie też powinno być OK. A co do chłodniczek to na pewno w to zainwestuje. Kierownice tą co kupiłem mi odpowiada bo jest wysoka. Sportowy układ wydechowy już jej zamntowałem FMF, Tłoki Wiseco (wieksza kompresja), zawory membranowe z karbonowymi płytkami, zestaw DynoJest + przerobiony filtr powietrza i myśle tak jak Emhry napisał o sportowej głowicy Cool Head na oku mam Pro Design, tylko problem z tymi kopułami jakie powinienem mieć.

Narazie na oponkach jakich jezdze to Slasher i muszę powiedzieć ze spisują się świetnie. Bardzo mocne i odporne na ździeranie i dziurawienie :^^D:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 04.10.2010 21:13 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Z tego co wiem to przód powinien być szerszy (minimalnie!) od tyłu.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2008 19:02
Posty: 1508
Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
PostWysłany: 04.10.2010 21:37 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
właśnie nie wiem czy powinien być szerszy... ja mam chyba na równo, albo minimalnie szerszy :wizi: :wizi: slashery są strasznie ciężkie, zainwestuj w jakieś ITP najlepiej i jakieś felażki z beadlockiem :wizi:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2010 13:47
Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
PostWysłany: 04.10.2010 22:00 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
no ja mam zrobiony tył szerszy niż przód bo mi się to podoba :uśmiech: A felgi mam ITP C Series, duzo ich w USA przy quadach co się scigaja na pustynnych podjazdach...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 07.10.2010 18:58 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
podoba czy nie tu nie chodzi o wygląd tylko o komfort jazdy i sterowalność - jak tył jest szerszy quad "myszkuje" gdy będzie tak jak mówię poprawi się charakterystyka jazdy i na pewno będzie lepiej się trzymał.
Jak wiemy quady sportowe mają ośke z tyłu nie wahacze dlatego przód musi być szerszy i łapać przyczepność bo w tym momęcie ośka ma wychylenia

-- dodano 07.10.2010 18:58 --

jak tam Piter na jakąś część się już zdecydowałeś?? :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.11.2008 19:02
Posty: 1508
Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
PostWysłany: 07.10.2010 19:27 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
a po drugie przy skokach tak na logikę przednie zawiasy nie wyrobią... :wizi:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2010 13:47
Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
PostWysłany: 07.10.2010 21:29 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
No zawiasy będę musiał wymieć wraz z amorkami.... zdaję sobie sprawę, że seryjne moga nie wyrobić. A tylna oś + dystanse co mam to moga być, wytrzymią na CC :?:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.02.2009 12:55
Posty: 211
Miejscowość: Komorów
Quad: ZIELONY :)
PostWysłany: 08.10.2010 08:05 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
...ogólnie dystanse w CC czy MX to nie jest dobry pomysł...

w GP są stosowane - bo tam za dużo koledzy nie skaczą :D

skoro decydujesz się na tak duże inwestycje - m.in. zmieniać będziesz przedni zawias (wahacze + amory) i 1000 innych rzeczy, to co cię trzyma przed zmianą ośki na tuningową? :uśmiech:

sądzę że koszt ośki będzie stanowił mniej niż 10% kosztów kompletnego przedniego zawieszenia

powodzenia i trzymam kciuki za wyniki :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 08.10.2010 15:20 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
co do ośki to koszt powinien być w przedziale 900-1500zł - głównie zależne od marki i kursu $


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2010 13:47
Posty: 20
Quad: Yamaha Banshee 350
PostWysłany: 27.10.2010 21:49 
Re: Yamaha Banshee w CC - przygotowania
Oś tylną zmienie na pewno. Myślę nad DuraBlue lub G-Force z USA. Tak samo z amorami Elka lub Reiger. A co mówicie o tych felgach http://sklepatv.pl/go/_info/?user_id=001894&lang=pl


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 21 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.