Autor |
Wiadomość |
moto*rebel
Rejestracja: 15.07.2004 14:33 Posty: 409 Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
|
Wysłany: 05.10.2006 13:40
Felgi bead lock
Chciałbym zasięgnąć opinii na temat felg z sytemem bead lock.
Czy felgi z wyższym rantem zdają egzamin tzn. zapobiegają spadnięciu opony z felgi przy jej przebiciu ?
Może ktoś ma doświadczenia z tymi felgami ?
Jakie są wady i zalety takich felg ?
Które firmy produkują felgi z tym systemem ?
_________________ ...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 05.10.2006 22:13
Raczej tak, przebita opona raczej sama nie zejdzie z takowej felgi, chyba że jej pomożesz. Bardzo dobrze chronią także miejsce styku rantu opony z felga przed włażącymi patykami, grudami ziemi itp.
Zalety - jw. Wady - waga.
Firmy - Douglas, na ten przykład.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
moto*rebel
Rejestracja: 15.07.2004 14:33 Posty: 409 Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
|
Wysłany: 06.10.2006 08:27
Czy na taką felgę trudniej jest założyć oponę ?
Czy róznica w wadze w porównaniu do standardów jest b. duża ?
_________________ ...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633
|
|
|
|
krecik
Rejestracja: 11.01.2006 16:02 Posty: 5042 Miejscowość: Warszawa
Quad: G800
|
Wysłany: 06.10.2006 08:34
1) nie jest
2) jest ale mowa tu o pojedyńczych kilogramach
_________________ Krzysiek
Z życia forum: Jeżeli polski rolnik nie ma krowy, a jego sąsiad ma dwie, to ten polski rolnik zamiast robić wszystko aby też mieć dwie krowy - woli żeby sąsiadowi te dwie krowy zdechły.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 06.10.2006 08:57
Kolejna wada to spora cena.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 06.10.2006 10:48
Co do założenia opony - nie jest, bo sama blokada jest niczym innym jak zdejmowalną (mocowaną na 8 srub) obreczą
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
GALILEUSZ
Rejestracja: 04.05.2005 23:16 Posty: 1602 Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
|
Wysłany: 06.10.2006 19:16
Jeśli do sportu to tylko BeadLocki !
Żadne inne felgi nie są tak mocne i jako jedyne zapewniają że opona nie spadnie z felgi.
Cena niestety wysoka: ok. 1100 PLN za sztukę, ale uważam, że warto.
Inne felgi kosztują dużo taniej np. ITP (350 - 400 PLN), Maxxis (500 PLN), ale mnóstwo tych felg polamano na zawodach. Ja swoje Maxxisy z tylnej osi prostowalem z 7 - 8 razy. Każde prostowanie to 70 - 80 PLN, więc po pewnym czasie BeadLocki się zwrócą. Nie mówiąc już o tym, że na BeadLockach nawet na flaku dojedziesz na metę normalnym tempem, a na zwykej feldze w zakręcie nie można utrzymać kierunku jazdy i zostawia się oponę na drodze.
Syszalem opinię (sam tego nie sprawdzalem), że wśród BeadLocków najlepsze są OMF, Douglas a na końcu ITP.
Uważam, że felgi Maxxisa mają slabe ranty i po szybkiej jeździe nie trzymają ciśnienia na skutek piachu, który zbiera się w szczelnie między felgą a oponą. I to je rozszczelnia.
Są dość miękkie i atow je uszkodzić. Na szczęście dają się latwo prostować.
A felgi ITP są dość sztywne i często pękają po uderzeniu, albo przy ewentualnym prostowaniu.
W przeprawówce nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, ale do enduro, cross country, motocrossu - BeadLocki są najlepszym wyborem.
_________________ ALCATRAZ
|
|
|
|
moto*rebel
Rejestracja: 15.07.2004 14:33 Posty: 409 Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
|
Wysłany: 07.10.2006 09:21
Ok. Dzięki za odpowiedzi
_________________ ...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633
|
|
|
|
moto*rebel
Rejestracja: 15.07.2004 14:33 Posty: 409 Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
|
Wysłany: 10.01.2007 17:13
Przyszła pora w końcu zamawiam felgi z beadlockami. Jeśli mam rozmiary opon przód 25x8-12, tył 25x10-12 to czy ten typ felg powinienem zamówić takie jak seryjne tzn. 12x6 przód i 12x7 tył czy mogą być lekkie odstępstwa ?
_________________ ...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 10.01.2007 18:36
12x7 przednie to 12x6.5 czy coś w tym stylu. Jakie zamówiłeś? Wybacz ciekawość
|
|
|
|
moto*rebel
Rejestracja: 15.07.2004 14:33 Posty: 409 Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
|
Wysłany: 10.01.2007 19:03
Jestem właśnie w końcowej fazie zamawiania-ustalania warunków. Tak jak kiedyś rozmawialiśmy OMF, ale strasznie korcą mnie jeszcze http://www.hiper-technology.com/
_________________ ...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 10.01.2007 19:16
Fakt włókno karbonowe-pełna egzotyka-największy plus to najniższa z możliwych masa nieresorowana, odprężone zawieszenia zaczynają lepiej pracować
|
|
|
|
moto*rebel
Rejestracja: 15.07.2004 14:33 Posty: 409 Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
|
Wysłany: 10.01.2007 21:15
Ponoć 3x razy mocniejsze, ale jak się już uszkodzą to na śmietnik
_________________ ...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633
|
|
|
|
moto*rebel
Rejestracja: 15.07.2004 14:33 Posty: 409 Miejscowość: Miasto Świętej Wieży =>+
Quad: G7
|
Wysłany: 20.02.2007 22:08
No i w końcu dotarły Na szczęście przed sezonem. Moje pytanie czy te felgi też należy wyważać ?
_________________ ...::: Ból przemija - chwała jest wieczna :::...
#633
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 20.02.2007 22:21
Nie da się raczej.
|
|
|
|