Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Dystanse
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 19:40



Odpowiedz  [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Dystanse 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.01.2006 20:23
Posty: 26
Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
PostWysłany: 18.01.2006 22:44 
.Chętnie bym pomógł, niestety kupiłem tylko 4 kalwłki po 5 cm. Zresztą tokaż, który mi to robi musiałby mieć koło od twojego quada i końcówkę osi a przesyłanie koła przez pół polski, albo wleczenie tokaża z mojego miasteczka do Gdyni żeby pomierzył koła było by kłopotliwe.
Jeśli mogę radzic to zrób dokładnie to co ja.
Znalazłem w panoramie firm hurtownię z metalami kolorowymi i zamówiłem 4 krążki dural. o grubości 5cm. i średnicy 15 cm. Taka średnica pasowała akurat na moje koło.U ciebie może być inna.Wystarczy zmierzyć wnętrze obręczy i odpowiedż gotowa.
Trzeba liczyć, że z takiego dociętego w hurt. klocka o szer. 5 cm odejdzie 0,5 cm na wyrównanie powierzchni przy toczeniu więc kup troszke więcej. Jeśli Będziesz zamawiał materiał na dyst. do 2 osi , to upewnij się, czy w tej hurt. nie kasują dodatkowo za pocięcie zamawianego wałka na te nasze klocuszki, bo może się okazać, że za 2 dodatkowe cięcia wybulisz 90 zł + wat a to bezsensowna strata :D .
Jak już będziesz miał materiał. Tak jak ja udaj się ze zdjęciem dyst. do twojej maszynki z internetu i kołem do jakiegoś technikum mechanicznego, albo..., gdzie prowadzą warsztaty szkolne i maja odpowiednie maszynki :D. na pewno znajdzie się tam pan tokaż z wieloletnim doświadczeniem, który prowadzi zajęcia i za jasia wędrowniczka, albo za równowartość w papierkach chętnie zrobi dla ciebie taką robótkę. Dużo chodzenia przy tym nie ma a koszta dystansów rewelacyjnie spadają :D
Ps. Na tych warsztatach muszą mieć frezarkę z podzielnicą i u chwytem obrotowym, żeby otwory na śruby wywiercili Ci idealnie. Jnaczej mogą być bicia. no i śruby do dystansów muszą być odpoweidnio wytrzymałe kupuj takie z atestem. najlepiej drobnozwojowe.
Powodzenia!! ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.11.2005 18:41
Posty: 96
Miejscowość: Siemiatycze
Quad: LTR450
PostWysłany: 19.01.2006 22:45 
Mam pytanie dotyczące w głównej mierze tych dystansów.
Myśle żeby se zakupić amorki Elka ale trzeba też kupić nowe wahacze i w tym problem :(
Zamiast wahaczy nie można zastosować dystansów?
Bo gdybym zastosował wahacze quad byłby mi zaszeroki :(


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 20.01.2006 07:19 
Możesz zastosować dystanse - nie ma problemu. Jak kiedys "dojrzejesz" to zakupisz wahacze ;)

Co do śrub mocujących - drobnozwojne zgadza się, ale powinny mieć jescze bezgwintowy kołnierz - gwint powinien zaczynać się tuż przed "wyjsciem" sruby z koła, a cześć bez gwintu powinna przechodzić przez dystans i kawałek obręczy.
Jakby były problemy z zakupem takiej śruby, najlepeij kupić bardzo długą (prawie zawsze mają kołnierz) i uciąć to co niepotrzebne +9 ewentualnie dogwintować brakujący kawałek ręcznie.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 16.10.2004 11:05
Posty: 241
Miejscowość: warszawa
Quad: YFZ 450
PostWysłany: 20.01.2006 09:46 
troszkę nierozsądne jest kupowanie elek i "oszukiwanie" szerokości quada dystansami.Pewnie elki kosztują 2 razy więcej niż wahacze .Minusem dystansów jest zwiększenie dziwgni osi obrotu zwrotnicy a więc pojawi się wyrywanie rąk z kierownicy przy szybszej jezdzie

_________________
moc zawsze dostępna! ;-)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.07.2006 16:54
Posty: 10
Miejscowość: Kolobrzeg/Swieradow Zdroj
Quad: Suzuki LTZ 400
PostWysłany: 16.08.2006 16:57 
dystanse konieczne ?
powiedzicie mi szczerze, czy jest różnica miedzy odwracaniem kol a zakladaniem dystansow?? dystanse nie sa chyba az takie drogie. chodzi mi tylko o to czy jest sens ich zakupu. pozdro.


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 03.07.2006 19:52
Posty: 9
Miejscowość: Gliwice/Ślemień(Żywiec)
Quad: Kupię 4x4 z dobrego domu od 350 w gore :)
PostWysłany: 16.08.2006 17:54 
Na zdrowy rozum kupujac dystanse zwiekszysz glownie mase nieresorowana - jeżeli można odwrocic felge to będzie to chyba "lepsze" - z drugiej strony kolo "chroni" trochę tarcze hamulca itp a przy odwroceniu felgi funkcja ta zupelnie "zanika" - przy dystansie dzieje się to na pewno w mniejszym stopniu - a jak to wyglada w praktyce? :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 16.08.2006 19:57 
Na ogół w sprzęcie z tarczami ta operacja nie wypala ze względu na wentyle zaczepiające o zacisk hamulcowy. Dystanse zwiększają wagę całego elementu wahliwego i pogarszają amortyzację - ale w miarę tanim i pewnym kosztem poszerzają sprzęt.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 04.12.2005 18:53
Posty: 45
Miejscowość: JACHÓWKA KOŁO SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Quad: Honda TRX 300 EX Raptor 660
PostWysłany: 13.09.2006 20:59 
Mam jedno pytanko, o ile można bezpiecznie poszerzyć quada, żeby sobie go nie uszkodzić, mam namyśli uszkodzenie łożyska,wahacza czy ośki. Konkretnie chodzi mi o poszerzenie 300 ex. :oczy:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 13.09.2006 22:32 
Po 4 cm na strone, czyli 1,5 cala spokojnie możesz dać :) Każde poszerzenie będzie wpływać na pracę i trwałość łożysk..ale z drugiej strony, co to są za pieniądze, łożysko SKFa do koła przedniego kosztuje w granicach 10 zł, łożyska tylnej osi z simeringami razem to ok 100 zł...Jak nie fruwasz tym w motocrossie, to w ogóle nie odczujesz ;)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 04.12.2005 18:53
Posty: 45
Miejscowość: JACHÓWKA KOŁO SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Quad: Honda TRX 300 EX Raptor 660
PostWysłany: 15.09.2006 17:00 
Dzięki wielkie za podpowiedź :lol: Po 4 cm na stronę ok. tak właśnie zrobię i zobaczę co to da, mam nadzieje że odczuje różnice w stabilności bolida :szok: dzięki


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.11.2004 21:19
Posty: 178
Miejscowość: Luboń k.Poznania
Quad: TRX450R 05'
PostWysłany: 16.09.2006 13:05 
aXcid napisał(a):
Na ogół w sprzęcie z tarczami ta operacja nie wypala ze względu na wentyle zaczepiające o zacisk hamulcowy


Ja mam już 2-giego quada z przełozonymi felgami... wystarczy wyciągnąc wentyl, nawiercic felgę z 2-giej strony, stare miejsce po wentylu zastąpic gumową zaslepkę i wszystko gra. U mnie zadne problemy nie wystepują.

_________________
-=No Pain... No Gain=-


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.11.2005 18:41
Posty: 96
Miejscowość: Siemiatycze
Quad: LTR450
PostWysłany: 17.09.2006 20:35 
Ja chciałem przelożyć felgi ale wentylnica jest zaduża a na wiercenie felg z drugiej strony nie miałem już czasu bo trzeba do wulkanizatora wiezć a ja miałem w tym dniu zawody.Ta opcja z odwróceniem felg była tylko na te dwa dni zawodów, potem bym zmienił spowrotem (szkoda mi sprzętu ,bym w coś rypną i tarcza albo łożysko kaput)Ale z tylnymi felgami obrócenie ich nie ma problemu ale mało to z tyłu daje .
---------------
Pozdro


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 17.09.2006 22:17 
Paszczak, pewnie ze tak można, ale nie kazdy chce bawić się w wiercenie felg ;)
Borek, tył w blasterze niewiele daje bo ma mały offset, przód jest zdecydowanie bardziej odsadzony z jednej strony niz z drugiej (felgi)

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 25.04.2006 22:00
Posty: 21
Miejscowość: Żywiec
Quad: Honda TRX 350
PostWysłany: 26.09.2006 20:54 
Ja mam pytanie trochę z innej beczki.
Kupiłem do TRX 350-tki na tył dystanse. Wszystko po to żeby tył nie był węższy od przodu po zmianie felg. Niestety razem z kompletem dystansy z duraluminium dostałem śruby które nijak nie wyglądają jak szpilki. Po pierwsze po włożeniu w otwór jest widoczny luz. Po drugie wyglądają jak śruby do "skręcania mebli" niż sruby do trzymania koła które podlega znacznym siłom. W sklepie zapewnili mnie że na takich jeżdżą i nie ma problemu nawet na ośkach :szok: ale obawiam się że mają inne szpilki. Szukałem dzisiaj w bielsku i w Krakowie ale niestety nie udało mi się kupić bardziej wytrzymałych srub. Wobec tego mam pytanie:
Czy ktoś jeździł na czymś takim, czy sruby nie powinny być "w miarę" dopasowane do tulejek w dystansach, czy wytrzymają przeciążenia?


Czy to wytrzyma RR? Czy lepiej zostać na węższym tyle ale pewniejszych śrubach?

Pozdrawiam


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.09.2006 12:33
Posty: 481
Miejscowość: z Marsa
Quad: Mitsubishi Zero
PostWysłany: 05.12.2006 21:58 
A propos poszerzania gada

Image

_________________
Życie na łonie przyrody odpowiada mi.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 34 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.