Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wymiana tłoka plus zmiana stopnia sprężania
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 16:58



Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Wymiana tłoka plus zmiana stopnia sprężania 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 17.11.2006 20:51 
Wymiana tłoka plus zmiana stopnia sprężania
Udało mi się po wielu bólach i oczekiwaniu na części doprowadzić sprzęta do kultury, pojeździłem trochę i wpadłem na pomysł, że przez zimę jak będzie -20 C mógłbym jeszcze trochę nad nim popracować.
Seryjnie mam około 36 kM z 500 cm3, czyli nie jest źle, ale zawsze te parę koni więcej można z niego wyciągnąć.
Przeczesałem różne sklepy z gratami do atv i wpadły mi w oko tłoki (z pierścieniami i innymi drobiazgami) firmy wiseco. Ponieważ mój sprzęt ma już swoje lata i przebieg przypuszczam , że niedługo będę musiał go remontować i tu mam pytania do osób które się już w to bawiły:

1. Jak zmieni się moc (mniej więcej) przy zmianie ciśnienia sprężania z 10.2 na 11.5 lub 12.5? Czy jest sens się w to bawić?
2. Czy przy zwiększeniu ciśnienia trzeba zakładać lepszą uszczelkę pod głowicą i zmieniać coś jeszcze np łożysko igiełkowe korbowodu?
3. Jak z trwałością silnika ? Oczywiście nie zamierzam go przegrzewać czy jeździć bez oleju w silniku... :)
3. Czy od razu kupić nadwymiarowy (0,020 cala) i zrobić cylinder , czy najpierw wyjąć oryginał , pomierzyć i dopiero kupować? Z jednej strony silnik nie jest zmęczony (przynajmniej wg mojej oceny) nieźle chodzi więc chyba seryjny by wystarczył, za to po założeniu nadwymiarowego miałbym spokój na dłużej.

Wiem, że wzrośnie spalanie i będę musiał jeździć na 98 ale to mnie zbytnio nie przeraża, proszę o podpowiedź, co jeszcze powinienem, a co muszę zmienić, żeby zyskać trochę koników. Wiem, że na 100% będę musiał zmienić tłumik, dodatkowo planuję m.in. zakup dyszy dynojet i sprzęgła comet. Na razie założyłem " tuningowy" moduł zapłonowy, bo to jest najprostsze , no i rzeczywiście coś tam daje :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 17.11.2006 23:47 
1. Przy zmianie benzyny na 98 - BARDZO. Odczujesz to zdeycdowanie. 12.5 to totalne max jesli nie zamierzasz jeździć tylko na benzynie 112 oktan...
2.Nie, standartowe powinny wytrzymać. Jesli korba ci się jednak rozsypie, wtedy zakup sobie Hot Roda (też Wiseco)
3. Zmniejszy się na pewno...czyli zamiast zroibć kolejny remont po 20 tysiącach, zrobisz go po 12-15.
4. Jesli tłok chodzi już długo, lepeij dać o 0.25 więcej czyli pierwszy szlif. Pamiętaj jednak, że jeśli nie znasz historii sprzetu możesz się niemiło zdziwić gdy po założeniu tłoka okaże się że masz grzechotkę, bo ktoś już wcześniej coś wymieniał.

Ponad to co wymieniłeś warto zainwestować w wałek rozrządu - jesli wersja tańsza to Stage 1, Jeśli fundusze cię aż tak bardzo nie ograniczają - Stage 2 + twardsze sprężyny zaworowe. Przy wymienionym wałku i układzie wydechowym dopiero poczujesz różnice - będzie to zuepłnie inny Sprzęt, którego będzie się trzeba uczyć na nowo :)

Powodzenia :!:

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 18.11.2006 19:57 
Dzięki bardzo, o takie konkretne rady mi chodziło :), z powodu dużych kosztów sprowadzania gratów spróbuję sprowadzić od razu korbowód z tłokiem, nawet jak go nie zamontuję od razu, to niech leży i czeka. Zecuduję się chyba na 11,5 , nie zamierzam się ścigać tylko trochę podkręcić sprzęta nie tracąc zbytnio na trwałości, taki mały kompromisik..., Rzeczywiście najbierw rozbiorę silniczek, pomiary i zakupy, nie znam przeszłości sprzęta więc tak będzie rozsądniej. Niestety wałków lub wałków+sprężyn do scramblera jeszcze nie widziałem , to niestety nie jest Raptor do którego jest pełno części :( dzięki, jak sprzęt będzie gotowy postaram się wrzucić jakieś fotostory.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 18.11.2006 20:32 
Jesli chodzi o wałki, zajrzyj Pan do nich : http://www.aaenperformance.com/4S_P1.asp :uśmiech:
Jedna z bardziej liczących się firm na rynku jesli chodzi o Polarisy.

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 19.11.2006 12:42 
To może odrazu http://www.aaenperformance.com/Power500.asp :?: :P

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 05.03.2006 19:39
Posty: 579
Miejscowość: Wołomin
Quad: Polaris Scrambler 500 4x4 nissan patrol GR y60
PostWysłany: 19.11.2006 15:26 
Hmm, fajne graty, zobaczymy, zobaczymy:)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 6 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 50 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.