Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 19:34



Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 21.12.2011 13:22
Posty: 2
Quad: HB-ATV150
PostWysłany: 21.12.2011 15:00 
atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Witam
To mój pierwszy post więc nie krzyczcie za ewentualne gafy :D
Mam 150 w automacie, jeździ, szału nie ma ale lepsze to niż rower :D Chciałbym żeby chinolek miał lepszego kopa, żeby z ikrą targał glebe, łatwiej startował na dwóch kołach ALE rozumiem że coś kosztem czegoś a do Raptora i tak będzie daleko.
Przetrzepałem google, forum wzdłuż i wszerz ale nie jestem usatysfakcjonowany wynikami. Quad ma v-max w granicach 60km/h sprawdzane GPS'em.
O co mi chodzi?
Jeśli quad ma np 10KM to znaczy że tyle ma ALE przy określonych obrotach np 7500obr/min
Po wymianie rolek wariatora na lżejsze sprzęgło będzie łapało przy wyższych obrotach, czyli kiedy silnik generuje więcej mocy.
Po za tym do skuterów są jeszcze takie opcje jak (chyba) krótsza tuleja do wariatora, oraz różnej twardości sprężynki do sprzęgła które też sprawiają że bierze przy wyższych obrotach - NIE WIEM czy takie rozwiązania są też do quadów :?: - załóżmy że są.
No i jest jeszcze kwestia zębatki.
Teraz pytanie:
Jeśli wymienię rolki na lżejsze, wymienię sprężynki sprzęgła na twardsze ( w tym momencie powinna być większa dynamika) i zmienię zębatkę przednią na WIĘKSZĄ żeby nie jeździć z prędkością taczki to te zmiany się "wyzerują" i dalej będzie to samo tylko że będzie głośniej przez wyższe obroty czy mimo wszystko ta moc na kołach zostanie bo będzie większy moment obrotowy??
... z tym momentem obrotowym to może trochę poleciałem ;) ale chyba wiecie o co mi chodzi
Jeśli ktoś z was przerabiał tą kombinacje to proszę o komentarze


 
Profil

Rejestracja: 23.01.2012 19:46
Posty: 18
Miejscowość: Gdynia
Quad: Bashan (Romet) 150cc
PostWysłany: 23.01.2012 20:15 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Polecam zmianę tylnej zębatki i odblokowany moduł zapłonu v-max powinien się podnieść do ok.95km/h , mozesz też zmienic filtr powietsza na stożkowy też duzo daje :D ja zmienilem u siebie filtr i leci 76km/h :lol:


Ostatnio zmieniony przez Damianuss22, 23.01.2012 20:15, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 16.03.2005 18:14
Posty: 660
Miejscowość: Kaszuby
PostWysłany: 23.01.2012 20:41 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Nie pojedzie 95...
1. Dobry moduł - przetestuj kilka
2.większa zębatka na tył i mniejsza na przód jak dostaniesz
3. wtedy zabawa z rolkami i sprzęgłem
możesz uzyskać dwa razy większą moc na kołach, ale vmax ok 50-55, co wystarcza, będzie też więcej palił


 
Profil

Rejestracja: 23.01.2012 19:46
Posty: 18
Miejscowość: Gdynia
Quad: Bashan (Romet) 150cc
PostWysłany: 24.01.2012 21:03 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
No jeśli chodzi o lepszego kopa i wieksza sile to zgadzam się z toba , ale myslalem ze chodzi mu o predkosc , może i przesadzilem z 95 ale z 80 na pewno :DE


Ostatnio zmieniony przez Kamilson100, 24.01.2012 21:21, edytowano w sumie 1 raz

EDIT. Piszemy polskie znaki!



 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 16.03.2005 18:14
Posty: 660
Miejscowość: Kaszuby
PostWysłany: 24.01.2012 21:19 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
desmond napisał(a):
Chciałbym żeby chinolek miał lepszego kopa, żeby z ikrą targał glebe, łatwiej startował na dwóch kołach ALE rozumiem że coś kosztem czegoś a do Raptora i tak będzie daleko.


:uśmiech:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.07.2010 19:59
Posty: 273
Miejscowość: Hajnówka
Quad: Honda Foreman Rubicon TRX500FA
Poprzednie quady: Chińczyk 200ccm
PostWysłany: 25.01.2012 06:41 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Nie wiem jak Twój chinol, ale ten którego ja miałem 200ccm wyciągał ponad 80km/h. Niby prędkość jeszcze nie aż taka wysoka, ale więcej bał bym się nim jechać. Przy takiej prędkości wszystko w nim drzało, podskakiwało i w ogóle nie trzymał się drogi. Zastanów się czy takie podnoszenie prędkości ma sens, żeby nie narobić sobie krzywdy

_________________
Był chinol 200ccm... - nigdy więcej chinoli!!!! Jest i będzie Honda :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.01.2012 19:46
Posty: 18
Miejscowość: Gdynia
Quad: Bashan (Romet) 150cc
PostWysłany: 26.01.2012 11:02 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
A patrzyłeś na felgi ? :P pewnie byly krzywe jak to Bashan zawsze coś ale ja np. po kupnie Bashana wiedzialem ze będzie go trzeba najpierw trochę poskrecac , przy pierwszej jezdzie po asfalcie tak caly skakal myslalem ze kolo odkreceone , potem sprawdzilem a kazda felga byla byla krzywa a sprzodu nie wspomne , na drugi dzien pojechalem do wulkanizacji i mi wyprostowali trochę to kosztowalo ale odrazu inna jazda ;)

-- dodano 26.01.2012 11:02 --

I opony byly zle ustawione i felgi byly trochę krzywe . Jak narazie do tej pory nie narzekam , mam go już pół roku i nie wymieniałem w nim jeszcze niczego oprocz oleju , mam już nim zrobione 854 km :)


Ostatnio zmieniony przez Damianuss22, 26.01.2012 11:02, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 26.01.2012 18:34 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Damianuss22
Cytuj:
mozesz też zmienic filtr powietsza na stożkowy też duzo daje ja zmienilem u siebie filtr i leci 76km/h
Tak, tak zmień filtr na stożkowy. A nie pomyślałeś o tym, że filtr stożkowy przepuszcza paprochy do silnika i grozi to jego zepsuciem. Jak się nie znasz to nie dawaj takich rad :) .

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


 
Profil

Rejestracja: 23.07.2007 13:06
Posty: 584
Quad: Honda TRX 440ex
PostWysłany: 26.01.2012 19:31 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
extremekid12 napisał(a):
Damianuss22
Cytuj:
mozesz też zmienic filtr powietsza na stożkowy też duzo daje ja zmienilem u siebie filtr i leci 76km/h
Tak, tak zmień filtr na stożkowy. A nie pomyślałeś o tym, że filtr stożkowy przepuszcza paprochy do silnika i grozi to jego zepsuciem. Jak się nie znasz to nie dawaj takich rad :) .

Cały sezon przelatałem na K&N+prefiltr i żadnych problemów z zapchanym gaźnikiem, bądź co najgrosze dla garażowych fachowców śladów uszkodzenia cylindra, tłoka i innych elementów narażonych na działanie zabrudzeń z mieszanki. Mało tego mam airbox bez pokrywy. Jak słysze te brednie o przepuszczaniu zabrudzeń przez K&N od osób, które widziały go jedynie na allegro to aż mnie szarpie...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.05.2010 14:22
Posty: 448
Miejscowość: Białystok
Quad: YFZ 450
Poprzednie quady: YFM 350R , chińczyk 110
PostWysłany: 26.01.2012 22:50 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Racja ale masz prefiltr ja też mam K&N ale mam 2 prefiltry! Boro pomyśl czy taki użytkownik chińskiego 150 kupi sobie K&N'a? O to mi chodzi. Jeżeli filtr jakości K&N z prefiltrem to jak najbardziej ok.

_________________
SPRZEDAM YFZ 450 po tuningu!!!
#505


Ostatnio zmieniony przez extremekid12, 26.01.2012 22:50, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.07.2010 19:59
Posty: 273
Miejscowość: Hajnówka
Quad: Honda Foreman Rubicon TRX500FA
Poprzednie quady: Chińczyk 200ccm
PostWysłany: 28.01.2012 13:41 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
Nie to nie był Bashan, a jakiś inny chiński szajs. Wszystko było skręcone i proste, poprostu rama była tak zrobiona że szybko strach było nim jechać. Do tego przednie amorki tak miękkie że trzymały je same sprężyny :D

_________________
Był chinol 200ccm... - nigdy więcej chinoli!!!! Jest i będzie Honda :)


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 21.12.2011 13:22
Posty: 2
Quad: HB-ATV150
PostWysłany: 08.03.2012 12:19 
Re: atv150, wymiana rolek, tulei, zębatki
na prędkości mi nie zależy ale żeby to nie było znacznie poniżej 50km/h :P
kolejna sprawa że nie będę w niego pakował zbyt wiele kasy jak np dobre filtry, bo raz że to chińczyk a dwa że ciągle trzeba coś dokręcać i spawać (całe tylne ramię wahacza musiałem z innych mocniejszych rurek dorobić bo 2 razy zgubiłbym tylne koła :wizi: ) zakładałem że zacznę od zębatki ale byłem też ciekaw czy ktoś miał przeróbkę z rolkami czy sprężynami sprzęgła - czy w tym temacie są znaczne rezerwy mocy.
jednak skoro quad robi mi takie awaryjne psikusy to muszę przeanalizować budżet na tuning :wizi:
na mniejszą tylną zębatkę skusze się na bank 8)


Ostatnio zmieniony przez desmond, 08.03.2012 12:19, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 12 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 36 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.