Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 03:17



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 15.05.2012 23:46 
Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Witajcie,
Czy ośką można sprawnie poruszać się w błocie? Pewnie tak, wszystko zależy od opon i prześwitu. Wielu z nas ośkami porusza się po torze, znakomita większość jeździ rekreacyjnie - lasy, łąki, polne drogi. Ja należę do tej drugiej grupy. Wiadomo, różnie bywa, czasem trafia się błoto i tu zaczynają się schody. Opony się zaklejają, a żeby tego było mało quad zawisa na ośce... Koniec jazdy.
W ciągu weekendu majowego wpadłem ze znajomym na pewien pomysł. On - posiadacz Kawki zmianił koła na 27calowe. W garażu zostały stare Kendy Bear Claw w rozmiarze 25"...
Co da się z tym zrobić?
Zakładamy do mojej Hani?
Taaaak :^^D:

Sprawa nie jest jednak tak prosta jak wydawac by się mogło.Koła Felgi mają rozmiar 10 a nie 9 tak jak w ośce. Rozstaw śrub jest zupełnie inny więc trzeba się wykazać. Kupujemy dystanse, dzięki którym możliwy będzie montaż kół??
Niiiie :oczy:
Jest rozwiązanie, które zapewne będzie miało wielu przeciwników...
Bierzemy rozsądną stalową płyte i dystanse robimy sami. Nie pałcimy za nie kosmicznych kwot.
W moim przypadku była to płyta kupiona na złomie za 30zł - 5mm stali - starej, zrobionej wtedy kiedy mnie pewnie nie było na świecie - solidna...

Sprawa nie jest trudna. Wyciąłem 4 kwadraty o boku 15 cm. Rozrysowane przekątne, zapunktowane miejsca do wiercenia, wycięty środek, skasowane rogi. Wiercimy, szlifujemy ostre krawędzie, gotowe. Jakieś 3godziny roboty. Może da się krócej, było gorąco, nie chciało się pedzić z robotą.
Image
Tak wygląda gotowy dystans. Wkręcone śruby o twardości 8.8, nakręcone nakrętki i gotowe.
Image
Te nakrętki stykają się z felgą i nimi dokręcone jest koło. Są o tyle fajne, że ich powierzchnia styku jest dość spora i idealnie płaska - ładnie przylegają i trzymają koło. Są w ocynku.

Image

Dystans gotowy do montażu z bliska :)

Image

Dystans przykręcony do piasty. Jak widać oryginalnymi nakrętkami.

Tutaj pewna uwaga. Jak to wycentrować??? Nie jest prosto, mi się chyba po prostu udało. Trzeba dystans zrobić jak najdokładniej. Oprócz tego zastosowałem pewny patent. Dokręciłem dystans palcami - odpaliłem quada, przegazowałem - dystans się ułożył. Dociągnąłem mocniej.

Image

Tak wygląda porównanie koła 20x11x9 z Kendą 25x12,5x10... :^^D:

Image
I dalej :uśmiech:

Image

Image

A tak Hania wyglądała z ulepszonym tyłem :)

Image

Tu już wersja przód + tył - butelka wody wchodzi pod spód bez problemu :oczy:

Image

Image


Teraz trochę faktów.
Pod silnikiem prześwit to około 30cm
Pod ośką ponad 15 cm

Jak wszystko na tym świecie ma swoje plusy i minusy.
Zacznę od minusów:
- wzrosła waga zestawu (nie zważyłem kół ale mam taki zamiar, pochwalę się)
- utrata prędkości odziwo nie jest tak drastyczna jak się spodziewałem ale jest odczuwalna
- nie wiem co to komfort podróży... z przodu mam też amortyzatory od TRX 450 więc to potęguje odczucia
- tył odbija się jak piłka nawet przy znikomym cisnieniu...
- w zestawie przód i tył ciężko skręcać przy małych predkościach, bije po łapskach...
- zupełnie inna charakterystyka jazdy, trzeba się uczyć od nowa

A teraz plusy. :uśmiech:
Fakt, może nie jadę szybko ale za to jadę wszędzie... Dzielność terenowa wzrosła o 1000% Tam gdzie wcześniej nawet nie śniłem wjechać teraz przelatuję bez obaw. Na podmokłych terenach błoto, trawa i wszystko co znajdzie się pod kołami leci w kosmos :^^D: Na drugim biegu nie ma jednak zbyt wiele siły od razu, trzeba go wkręcić, pozwolić aby koła nabrały prędkości. Wtedy dzieje się magia. Wjazd do wody też nie stanowi kłopotu - wjeżdzałem tak , że koła były zakryte, więcej mi nie trzeba. W wodzie czuć jednak spory opór - wielka opona robi swoje.
Trzeba się nastawić na jazdę z małymi prędkościami i bez szaleństw. Choć trzeba przyznać, że te Kendy nie mają zbyt dobrego trzymania bocznego - śmiało można latać bokiem, mocy starcza. Uwaga na środek ciężkości, który powędrował w góre - uwaga i jeszcze raz uwaga. Gleby nie było. Ufff.


Na koniec jeszcze parę sprostowań.
Rozwiązanie takie nie jest rozwiązaniem docelowym. Nie da się niestety jeździć tak na dłuższą metę. Zabijemy wszystko co się da - sprzęgło, łożyska, napęd a pewnie i silnik. Strach pomyśleć co pierwsze klęknie.
Operacja miała na celu sprawdzenie czy się da. DA SIĘ! I efekt jest świetny, koszty żadne. W sumie jakieś 50zł
Co do wytrzymałości dystansów. Zaraz ktoś wjedzie na mnie, że coś może się rozpaść.
Uspokajam. Blacha jest solidna, nie ma mowy o wygięciu. Śruby też dały radę, wszystko się trzyma.
Nikt nie ma chyba zamiaru czymś takim skakać na torze czy robić winkli 80km/h. Nie taki jest zamysł. Tu celem jest błoto. I tu maszyna się spisuje rewelacyjnie.

W weekend być może uda się zrobić zdjęcia w terenie oraz jakieś filmy. Niestety ostatnio w ferworze walki nie zabraliśmy aparatu. Później koła będą zdjęte. Powrót do przeszłości - 20x11x9....

Szukam opon Kenda Bear Claw w rozmiarze 22x12x9 to będzie rozsądne rozwiązanie. Tyle, że cena odstrasza, znalazłem za 314zł za sztukę. Sporo.

Jak ktoś ma pytania, sugestie, opinie proszę pisać. Chętnie poczytam.
Uważam, że pomysł jest ciekawy.
Pewnie nie wszystko co chciałem napisać napisałem. Będe dopisywał jeśli coś sobie przypomnę
Dzięki, dobranoc 8)


Ostatnio zmieniony przez stanisław, 15.05.2012 23:46, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 20:37
Posty: 6686
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: 2xKFX450
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 2xYFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 16.05.2012 04:39 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Mnie się podoba :D
Od czasu do czasu można pobrodzić, a zimą kolce i jazd w zaspach.
Co do podskakującego tyłu, to spowolnił bym powrót na amorku (odbicie).
...pewnie pierwsze pójdą łożyska.

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 16.05.2012 09:29 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Dzięki :P
Właśnie o to chodzi, czasami najdzie ochota na jazdę w większym błotu i wtedy można powalczyc na takich kołach.
Ciekawy jestem jak to będzie się sprawdzać w zimie. Zobaczymy, może doczekam :)
Co do łożysk to święta prawda. Ale i tak wszystko było robione dość dawno więc wymiana łożysk i napędu i tak mnie czeka w niedalekiej przyszłości.
Końcówki drążków też pewnie dostaną dzięki ta zacnym kołom z przodu. Ale coś się dobierze, całe drążki w sklepie motoryzacyjnym.


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.05.2012 09:33 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Zmień sobie przełożenie. Spadnie ci i tak już obniżony Vmax, ale będzie brał bardziej z dołu.


 
Profil Facebook WWW
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 16.05.2012 11:24 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Podejrzewam że prędkość spadła przez to że silnik jest za słaby do tych kół. Jak zmienisz przełożenie to silnik będzie miał lżej i może nawet nie stracisz na prędkości bo silnik będzie szybciej kręcił ale na pewno zyskasz na mocy przy niższych prędkościach co się przyda przy jeździe "przeprawowej".

Stosowałem takie przejściówki w samoróbkach ale z doświadczenia zawsze wole dać zapas wytrzymałości i sam dla siebie chyba bym dał blache gróbszą niż 5mm. Kiedyś zdarzyło mi się że pękł taki pierścień i jak na złość jechała wtedy niedoświadczona osoba i po odpadnięciu koła spanikowała, dodała gazu i uderzyła quadem i głową w mur. Nie pamiętam dokładnie ale dystans był zrobiony z podobnej blachy ale opartej w całości o felge więc teoretycznie rozkład sił był korzystniejszy. Podejrzewam że to była jakaś wada materiału... ale do wypadku doszło :oczy:

Zamiast tych kilku nakrętek zainwestowałbym w tulejki większej średnicy i całość skręcona nakrętkami trzymającymi felgi. Koszt nie będzie duży a sztywność całości zapewne się zwiększy.

Zastanawia mnie jak ustalałeś miejsca otworów żeby nie miało bicia. Robiłeś to "na oko" znacząc punkty z dużą tolerancją i centrujesz przez większe zastosowanie większych otworów w dystansie (tak mi się wydaje patrząc na zdjęcia) czy stosowałeś inna metodę? Jeśli tą pierwszą to obowiązkowo podkładka pod nakrętkę i mocno skręć.

Ogólnie fajny pomysł jak na sporadyczne wypady, tym bardziej że niski koszt całości.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 16.05.2012 15:48 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
kołek
starałem się to zrobic jak najdokładniej. W domowych warunkach nie jest to jednak takie proste. Ciężko to idealnie pomierzyć. Otwory w dystansie faktycznie są nieco większe niż potrzeba. Co do podkładek, święta racja, trzeba tak zrobić.
O przełożeniu myslałem ale nie ma to chyba większego sensu. Tak jak pisałem, to projekt tylko na chwile.
Na pewno wiele by to zmieniło ale nadal pozostanie problem łożysk. Nie ma chyba sensu jeździc na takim zestawie na dłuższą metę.

Staram się znaleźć jakieś typowo terenowe opony w rozmiarze 22. Uważam, że taki będzie optymalny, a bieżnik pozwoli na wjazd w błoto i normalną jazdę. Na naszym rynku nie widze jednak nic ciekawego. Opon w tym rozmiarze jak na lekarstwo.


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Samoróbki
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.09.2007 17:59
Posty: 719
Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
PostWysłany: 16.05.2012 15:59 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Do swojej Hondy mam szosowe opony i mają większy profil niż terenowe na których jeżdżę i pojawia się taka sama sytuacja jak z przełożeniem jak u Ciebie. Jak brałem udział w KJS i potrzebowałem tych opon przy dobrych osiągach to kupiłem przednią zębatkę chyba 3 zęby mniejszą niż mam. Koszt-ok 30zł, wymiana-5min, nie ma konieczności ingerowania z długość łańcucha... osiągi-nieporównywalne!


Co do centrowania to właśnie wiem że zamocowanie felg na samych śrubach bez rantu centrującego jest mega ciężkie. Jak robiłem to w samoróbkach to znaczyłem tokarką obwód na którym punktować otwory a i tak zdarzało się że w efekcie koło miało bardzo minimalne bicie.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 16.05.2012 20:18 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Z tą zębatką może faktycznie dobry pomysł. Warto się zastanowić :idea: :)
Tak jak pisałem, w domowych warunkach, bez specjalistycznych narzędzi takich jak np tokarka ciężej się pracuje.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.07.2008 13:14
Posty: 2653
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza Przy samej pustyni
Quad: Suzuki LTR 450
Poprzednie quady: Bashan 200 -> Suzuki LTZ 400
PostWysłany: 16.05.2012 20:27 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
U nas kolega zrobił to samo nawet te same opony dał do swojego TRX 400. Muszę powiedzieć że jest nie do zatrzymania. Tylko każda górka musi być pokonywana na pierwszym biegu bo mocy brakuje.


 
Profil Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.05.2012 20:28 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Zębatki dobierze fabryczne, albo aftermarketowe.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 16.05.2012 21:18 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Właśnie z zębatkami pojawia się kłopot.
Po wpisachShelton i kołek zainteresowałem się tematem. Oto co znalazłem:
Na allegro w większości zębatki to 14T ewentualnie 15T. Nic ciekawego. W jednym sklepie internetowym znalazłem 13T.
Poszukałem w Larssonie i tam pojawia się zębatka 12T - wydaje mi się, że będzie ok.
Tyle tylko, że różni się ona trochę wymiarami
Image
Tu zebatka z allegro i jej wymiary

Image

A tutaj ta z Larssona.

Jak widać oznaczenia są inne. Wymiary jednak PRAWIE się zgadzają.
I teraz pytanie. Czy to, że ta oryginalna ma 8,8mm grubości a to druga tylko 5,8 wiele zmienia???
Ma ktoś jakieś uwagi?
Ewentualnie gdzie dostanę zębatkę z 12 zębami


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.05.2012 21:26 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Zauważ że grubość jest podana dla samych zębów i dla przetłoczenia, więc tu jest cały problem.

Larssonowa - ostatnia jest symetryczna, w fabrycznej masz przetłoczenie - dystans. Jeśli grubość jest faktycznie ta sama to potrzebujesz 3mm pierścień odstawiający...


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 16.05.2012 21:33 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
No właśnie... o tym samym pomyślałem. Widze, że nie jest to taka prosta sprawa znaleźć coś rozsądnego.
Bo 13T chyba nie da za wiele?
Nie ma ktoś pomysłu w jaki sposób znaleźć zębatkę 12T u nas na rynku?


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 16.05.2012 21:39 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Dorobić... ale cena będzie nie mała. Lub kupić tą i dystansować.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.07.2008 11:28
Posty: 775
Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
PostWysłany: 16.05.2012 22:13 
Re: Honda TRX 400EX MUD PRO EDITION
Domyślam się.. Dorobienie jednej sztuki mija się z sensem.
A jak to zdystansować? Wystarczy jakaś tulejka? Czy musi być to tulejka z wieloklinem?


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 54 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.