Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Raptor 350 - Dynatek
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 15:38



Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Raptor 350 - Dynatek 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 28.03.2012 19:27
Posty: 15
Quad: YFM350R, YFM450FX Foreman 450es
PostWysłany: 04.09.2012 23:22 
Raptor 350 - Dynatek
Witam,

Czy mógłby mi ktoś pomóc w rozszyfrowaniu co to jest, jak to faktycznie wpływa na quada (ew. szkodliwe działanie) - co znalazłem na forum tyczyło się modułów dedykowanych do większych braci 350tki:

http://www.ebay.com/itm/Raptor-350-YFM3 ... es&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/DYNATEK-FS-ATV- ... es&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/RAPTOR-350-DYNA ... es&vxp=mtr

Zastanawia mnie co uzyskam przez to urządzenie przy zainstalowanych podzespołach takich jak: FMF Q4 + powerbomb, dysze dynojet, K&N filtr?

Pozdrawiam
BN


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 08.09.2012 08:48 
Re: Raptor 350 - Dynatek
Po kolei.
Ad.1 Jest to moduł sterujący zapłonem, a konkretnie jego wyprzedzeniem bądź opóźnieniem w zależności od obrotów silnika. W zależności od kąta wyprzedzenia zapłonu zmienia się charakterystyka silnika - np ma lepszy "dół" albo lepszą "górę" i lepiej się kręci do wyższych obrotów (o ile nie ma zbyt nisko revlimiter'a)
Ad.2 Nie wykluczone, ale to wychodzi dopiero w praniu. Trzeba obserwować świecę i wykonać do klikudziesięciu takich pomiarów w upierdliwych przypadkach by działało to dobrze.
Ad.3 Jak każde zwiększenie mocy - raczej pogarsza sprawę żywotności niż ją poprawia. Zależy to jednak głównie od tego jak blisko odcięcia zapłonu będziesz jeździł. Warrior/Raptor nie miały jakoś bardzo wyżyłowanych silników, ale musisz pamiętać o tym że (zwłaszcza przy silnikach bardzo wysilonych) każde "trafienie" w odcięcie zapłonu wygląda mniej wiecej tak - 1 sekunda uderzenia w odcięcie kosztuje cię około 1/6 motogodziny - czyli sekunda pracy silnika przy jego maksymalnych obrotach to 10 minut skrócenie jego żywotności ;)
Ad.4 Jak rany, co Wy wszyscy macie z tym V-max? :) Zwiększenie mocy nie wpływa w ŻADEN sposób na zmianę prędkości maksymalnej. Zmienia to tylko czas w jakim będzie ona osiągnięta. By zmienić prędkość, musisz zmodyfikować przełożenie w jakimś stopniu - jak Ci na niej niezmiernie zależy, to zmienia się to tak by zachować odrobinę lepsze przyspieszenie ale poprawić już zauważalnie prędkość maksymalną - wtedy faktycznie zwiększona moc zostanie wykorzystana do zwiększenia limityu prędkości.
Co do samej mocy - rakietu to z tego nie zrobisz, w połączeniu z tym wszystkim osiągniesz... może jakieś 31-32 RWHP , co w porównaniu z fabrycznymi 27 RWHP jest i tak sporym wyczynem. Możesz za to zdecydowanie zmienić reakcję na gaz i zachowanie się na wysokich/niskich obrotach.

To jest wszystko to samo, nie ma programowalnych do 350tki
http://www.dynaonline.com/skins/products/atvs/fs/

Powodzenia!

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


Ostatnio zmieniony przez aXcid, 08.09.2012 08:48, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 2 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 28 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.