Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & Lejek
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 00:45



Odpowiedz  [ 205 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna
Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & Lejek 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.11.2009 12:36
Posty: 278
Miejscowość: Rawicz
Quad: kfx 450
PostWysłany: 19.01.2013 08:43 
Re: Przedni stabilizator, rada na wywrotnego G550/700 ?
Elegancko Ci to wyszło, szacun ;)


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.02.2008 14:47
Posty: 2826
Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
PostWysłany: 19.01.2013 08:50 
Re: Przedni stabilizator, rada na wywrotnego G550/700 ?
:okok:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.10.2010 16:31
Posty: 71
Miejscowość: Warszawa-Piaseczno
Quad: Honda
PostWysłany: 19.01.2013 12:03 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
nawet nieźle to wyszło, jestem bardzo ciekawy jak to w praktyce będzie wyglądało, pozdrawiam i czekam na dalsze poczynania


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.02.2008 14:47
Posty: 2826
Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
PostWysłany: 19.01.2013 17:48 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
Ja też jestem już po montażu. Trochę inaczej niż Lejek, u mnie wsadzone są w fabryczne mocowania. Teraz pojeździmy i wymienimy się spostrzeżeniami.


Jedyne co trzeba było przekombinować to mocowanie bagażnika.
Image

Prześwit jest OK.
Image


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 26.01.2013 23:53 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
u mnie też jest podobnie, tył jest nieco niżej..... ale mniejsza z tym. Pojeździmy, zobaczymy......
Jutro lecę w długą drogę....

-- dodano 21.01.2013 23:17 --

Po niedzieli czuję się jakbym jeździł wozem drabiniastym.... tylna zawiecha zupełnie nie zgrana, najpierw była za twarda, potem jak popuściłem sprężyny, to była bardzo przyjemnie, prawie nic nie czułem na siodełku...... ale to jeszcze długa droga.... za to przód mam stanowczo za twardy.... tak mi stawy wytrzepało po śnieżnych muldach, że mnie bolą nadgarstki, łokcie i ramiona.... nigdy jeszcze nie naszarpałem się tak z Quadem jak wczoraj, bo dołożyły się do tego opony BigHorn i latałem po śniegu jak na łyżwach. Nie polecam tej opony na śnieg.... fakt, faktem- jest ciężka, twarda, mocna, ale bieżnik łatwo łapie uślizgi boczne..... może BH nadaje się na błoto i piach, ale na śnieg i niską temperaturę to lipa......

Z całą przykrością stwierdzam, że tylne sprężyny (skrócone od g700) dane do przodu od to porażka. Jak ktoś chce tylko po muldach i poligonach skakać to ok, ale w dalsze trasy nie nadają się. Czyli moje kombinacje ze skracaniem i 160 zł za używane tylne sprężyny od g 700 mogę wyrzucić w kubeł.....
bywa i tak czasami, ale teraz przynajmniej wiem o co kaman....

Ogólnie tylne zawieszenie bardzo mi się podoba i naprawdę czuć różnicę zaraz po pierwszych kilku dziurach i uskokach. Każda regulacja od razu przynosi nowe doświadczenia..... teraz muszę to ustawić, ponoć nie łatwo.... ale powoli, powoli dam radę. Zaczynam od ponownego zmiękczenia przodu - plan jest taki, że daję oryginalne przednie sprężyny i wsadzę małe podkładki, nie wiem jakie powinny być, więc jak ktoś ma wiedzę to proszę o podpowiedź. Chcę trochę usztywnić przód..... trochę.... Dopiero wtedy wezmę się za ustawienia tyłu.....

-- dodano 22.01.2013 17:28 --

Tak wygląda wzmocniony i pomalowany podkładem "lizaczek 2".

Lizaczek wzmocniłem tuż przed niedzielnym wyjazdem. Przed chwilą zlałem wodą wahacze, tak by odsłonić dolne mocowania i z tego co widzę, nic się nie wygieło i jest na swoim miejscu..... ale i tak będę to rozbierał....

Image

-- dodano 27.01.2013 00:51 --

Rozebrałem tylne zawieszenie w celu kontroli po przejechaniu 120 km......

Nie widzę nic niepokojącego.....


Image

Image

na spodzie "lizaka" nie ma konkretnych wytartych miejsc....

Image

Image

Uszy amorków też wyglądają dobrze. Tulejki nie przesunęły się.

Image

Image

Image

górne też są ok......

Image

Image

Image

Poskładałem z powrotem i dalej testuję.....

-- dodano 27.01.2013 00:53 --

Dziś zakładam oryginalne sprężyny na przód + dystanse ok 10mm. Będzie okazja sprawdzić jak działa stabilizator na oryginalnych sprężynach.
Jutro robimy mały wypad w góry to będzie okazja testować przód + trochę poprzestawiać tył.

Wytoczyłem małe ranty na dystansach, tak żeby sprężyna miała trzymanie z dwóch stron. Od wewnątrz na plastiku i od zewnątrz na dystansie.

Image

Image

potem hop na amorek.....

Image

i do Quada....

Image

testy jutro......

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


Ostatnio zmieniony przez LEJEK 26.01.2013 23:53, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.10.2010 16:31
Posty: 71
Miejscowość: Warszawa-Piaseczno
Quad: Honda
PostWysłany: 27.01.2013 18:17 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
w przednim zawieszeniu jeszcze coś będzie robić,oprócz wymiany sprężyn tzw jakieś inne amortyzatory wpakować,tak jak sprawdzacie ulepszenia na tylnym zawieszeniu


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 28.01.2013 21:41 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
Ja jeszcze nie planuję takiej przeróbki. jak do tej pory przód zyskał stabilizator i podkładki pod sprężyny. ( między czasie były tam tylne ale skrócone). Jest problem z dobraniem amorka, który można by zastosować..... wszystkie dostępne od innych maszyn (te tańsze z regulacjami) nie pasują wymiarami... poza tym przód radzi sobie całkiem nieźle.......pożyjemy, zobaczymy. Na razie nie mieliśmy tego w planach.

Założenia Bubu były takie:

- by przód utwardzić i wyeliminować zjawisko nurkowania - zakładając stabilizator.
- by tył był miększy i bardziej stłumiony, by wyeliminować zjawisko ping-ponga.

no i prawie się udaje.... testy nadal trwają....

-- dodano 28.01.2013 22:41 --

Po krótkich testach, bo przejechałem ok. 200 km nasuwają się pewne wnioski: zawieszenie tył działa o wiele lepiej. po przejechaniu przez poprzeczną tarkę spokojnie można pupkę na siodełku trzymać i prawie nic nie czuć. Na większych chopach czuć jak tył po przejechaniu przykleja się. Na bardzo dużych chopach trochę wybija, ale to chyba kwestia regulacji..... nie ruszałem górnego dużego pokrętła. Na razie popuściłem prawie wszystko na miękko. Mam mały problem z uzyskaniem prześwitu, gdyż czym bardziej miękko ustawiam, tym lepiej chodzi, ale prześwit mi się zmniejsza..... może rozwiązanie Bubu w tym przypadku zda egzamin.....??? Niedługo przełożę dolne mocowania w oryginalne otwory i będę miał dobre porównanie, a lizaczki wyślę Marcinowi niechaj przetestuje moją wersję......

Na tym zdjęciu wyraźnie widać co z prześwitem. Dodam, że z przodu podłożyłem 10 mm dystans pod sprężyny i poszło jeszcze wyżej... głupio to wygląda, ale jest trochę twardziej.
Image

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


Ostatnio zmieniony przez LEJEK, 28.01.2013 21:41, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2008 19:22
Posty: 387
Miejscowość: Siedlce
Quad: Yamaha Grizzly 700FI EPS
PostWysłany: 01.02.2013 17:13 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
Panowie, a co to za wynalazek z tej aukcji?
http://otomoto.pl/yamaha-grizzly-700-maly-przebieg-super-stan-M3349661.html

Szukam właśnie jakiegoś rozwiązania na obniżenie prześwitu (tak, obniżenie :^^D: ) i poprawę charakterystyki pracy. Trafiłem przypadkowo na coś takiego.


Ostatnio zmieniony przez Yamaszka, 01.02.2013 17:13, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.02.2008 14:47
Posty: 2826
Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
PostWysłany: 01.02.2013 17:25 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
O tym sprzedawcy z płocka i jego kołach trochę jest na forum... Poszukaj

-- dodano 01 Lut 2013 17:25 --

Igłach miało być. Pisanie z komórki ;)


Ostatnio zmieniony przez BuBu, 01.02.2013 17:25, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 27.03.2013 23:14 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
:D Bubu. musimy coś wymysleć nowego, bo temat nam stygnie.......... :-)

Podsumowanie/Opinia

Pojeździłem trochę po tym wszystkim co zmodziłem i teraz czas na refleksję.

Byłem ostatnio na poligonie pod Wrocławiem. Zamieniłem się z koleżką na pół godziny. Przejechałem się na Grizlaku z prawie oryginalnym zawieszeniem. (ponoć ma sprężyny lekko utwardzone, ale nie wydaje mi się.)

O boże..... to jakby pontonem jechać...... na pewno opony Zilla zrobiły tu dużą różnicę.... ale zawieszenie też. Pierwsze spostrzeżenie - to nieprzewidywalny tor jazdy, drugie skakanie i lądowanie bardzo ryzykowne. Podbijało mi tył cały czas. Zakręcanie - reakcja opóźniona. Czyli najpierw wykonuję róch kierownicą, chwilę nic się nie dzieje, potem Quada zaczyna się pochylać, potem zaczyna mozolnie zakręcać z typową tendencją do wywrotki.
Na 100% po prostej jedzie się o wiele komfortowiej seryjnym zawieszeniem. Jest mięciutko i mniej odczuwa się teren pod kołami, ale jak przychodzi do manewrowania to komfort przestaje mieć znaczenie i tu ważna jest sterowność i szybkość reakcji....
Poza tym seria wpada w wachadło, czyli jest wrażenie, że ma tendencje do nadrzucania. Do pewnego momentu nic się nie dzieje, potem mocno zaczyna uciekać, więc odbijamy trochę kierkę i znów to samo. U mnie tak się nie dzieje. Daje w lewo, jedzie w lewo, daje w prawo, jedzie w prawo - wszystko natychmiast.
Powiem tak - przepaść !!! - oczywiście na plus po moich modach :D . (jak dla mnie i moje potrzeby)

Teraz mogę z całą pewnością powiedzieć:

-" POLECAM TO ROZWIĄZANIE, DLA TYCH, KTÓRZY POTRZEBUJA JEŹDZIĆ TROCHĘ SZYBCIEJ I MNIEJ WAŻNY JEST KOMFORT ZYSKUJĄC STABILNOŚĆ I STEROWNOŚĆ !!!!! "

Bubu, może teraz Ty małe podsumowanie na zamknięcie tematu....??

-- dodano 28.03.2013 00:14 --

Mój stabilizator i tylne zawieszenie przeżyło GER 2013 i dosyć ostrą jazdę...... o dziwo nic mu nie jest.....!!!
To tak dla informacji....

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


Ostatnio zmieniony przez LEJEK, 27.03.2013 23:14, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 28.03.2013 15:30 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
Przypominam, że podłożenie dystansu pod sprężynę liniową podnosi prześwit, ale nie zmienia jej twardości charakterystyki ;)


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 29.03.2013 01:52 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
o kurde??? Dzięki Shelton ....
Chociaż dzwoniłem do kilku zakładów, które dorabiają sprężyny, bo chciałem dorobić twardsze. W dwóch miejscach doradezili mi żebym tak zrobił ?????
Co Ty na to ??

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 08.04.2013 20:07 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
W mojej opinii jak dasz podkładki to stracisz ten najbardziej miękki fragment sprężyny, jak siądziesz na sprzęta to może nie być żadnego ugięcia wstępnego. Pomyśl o tym.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 08.04.2013 22:45 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
Miałem podkładki i nie było tak źle. W sumie niewiele to zmieniło, więc wymieniłem sprężyny na twardsze..... EPi. Na razie po chopach nie jeździłem więc ciężko mi coś powiedzieć........ dam znać po MT Rally.
Pozdrawiam Wszystkich...

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.02.2008 14:47
Posty: 2826
Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
PostWysłany: 09.04.2013 19:58 
Re: Modyfikacja, przebudowa zawieszenia G550/700 by BuBu & L
A ja nic o swoich wrażeniach nie napisałem.


Otóż sam nie wiem co mam napisać. Montaż tylnych amorków od LTRa spowodował, że quad mniej bije po kręgosłupie. Tył ładniej wybiera krótkie poprzeczne nierówności, ale zaczyna robić się gorzej, kiedy pod rząd jest kilka większych hop. Wtedy znowu pojawia się ten sam efekt co na fabrycznych, czyli dupą rzuca na lewo i prawo. Kilka dni temu przestawiłem zawias, sprężyby zostały jeszcze bardziej napięte (było 1/3, teraz jest 1/2 napięcia) a dobicie i odbicie skręciłem na maks, czyli Hart. Testy na MT Rally w ten weekend. To wybijanie o którym pisałem wynika chyba z tego, że amorki LTR-a po prostu dobijały. Jeżeli dalej będzie się to działo, będę bardziej napinał sprężynę.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 205 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 28 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.