Autor |
Wiadomość |
Piotrekkk888
Rejestracja: 21.08.2007 11:22 Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
|
Wysłany: 02.01.2013 15:44
Projekt 2T 300EX?
Witam.
Myślę ostatnio nad takim jak w nazwie tematu projekcie. Co przemawia za tym pomysłem? Na pewno brak budżetu na porządną 450kę. Prostota. Na pewno musiałbym wzmocnić ramę, która wymaga i tak naprawy(rozwalony subframe) Dopasowałbym zawiasy z 450R, a silnik z CR125 powinien wystarczyć lub inny, lepszy jeśli macie na myśli(niekoniecznie 2T). Nie wiem jak to będzie dokładnie z kosztami. Na pewno jeśli chodzi o serwis, to problemu nie powinno być z częściami do powyższych rzeczy.
|
|
|
|
Owca007
Rejestracja: 03.10.2011 20:53 Posty: 878 Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
|
Wysłany: 02.01.2013 15:50
Re: Projekt 2T 300EX?
Ja obstawiałbym większy silnik no i żywotniejszy miałem yamahę yz250 i powiem, że kosmos silnik rakieta w końcu te 60 koni jest i w naprawianiu banalny znam go na wylot .
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych ...
|
|
|
|
Piotrekkk888
Rejestracja: 21.08.2007 11:22 Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
|
Wysłany: 02.01.2013 16:11
Re: Projekt 2T 300EX?
Po jakich cenach mógłbym spodziewać się dobrego silnika 2T? I jak z kosztami zawieszenia(oś + wahacze i amortyzatory z 450R)?
Musiałbym pokombinować też z mocowaniami i wydechem.
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 02.01.2013 16:14
Re: Projekt 2T 300EX?
ciężko będzie kupić silnik w dobrej kondycji raczej, bardziej celowałbym w coś taniego stricte do remontu
mocowania i wydech to nie problem, wszystko jest do zrobienia, najgorzej żeby się zgrała linia łańcucha
ew
kupić cale 125/250 za jakieś śmieszne pieniądze (za 3-4k już się wyrwie) wszystkie części opchnąć a silnik sobie zostawić, tyle że to dość czasochłonna opcja
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
Ostatnio zmieniony przez Emhyr, 02.01.2013 16:14, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Piotrekkk888
Rejestracja: 21.08.2007 11:22 Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
|
Wysłany: 02.01.2013 16:21
Re: Projekt 2T 300EX?
Kupno crossa nie wchodzi niestety w grę, za dużo bieganiny ze sprzedażą części i szukaniem kasy. Oczywiście najgorzej będzie ze swingarmem (chodzi mi o szer.). W sumie na 100% musi być dłuższy od tego co mam, żeby przy każdorazowym dodaniu gazu nie szybował w górę.
Ostatnio zmieniony przez Piotrekkk888, 02.01.2013 16:21, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 02.01.2013 16:39
Re: Projekt 2T 300EX?
e nie powinno być tragedii, odpowiednie przełożenie zębatek zniweluje ew problem
edit.
druga sprawa ze u nas nie kupisz nigdzie dłuższego wahacza, może za oceanem byś coś znalazł ale koszt będzie duży, chyba ze wchodzi w grę cięcie i spawanie oryginalnego (bo to chyba stal)
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
Ostatnio zmieniony przez Emhyr, 02.01.2013 16:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Piotrekkk888
Rejestracja: 21.08.2007 11:22 Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
|
Wysłany: 02.01.2013 16:52
Re: Projekt 2T 300EX?
A jakie zawieszenie polecacie do tego projektu? Czytałem, że wiele osób zza oceanu montuje na tył amortyzator od Raptora, więc mógłbym dać do wzmocnienia wahacz od serii + szersza oś, a z przodu amortyzatory gazowe (ale pytanie od czego wyhaczyć) + wahacze(najtaniej wyjdzie jedyna dla mnie opcja- seria z 450).
Co proponujecie na wzmocnienia ramy?
|
|
|
|
Emhyr
Rejestracja: 08.08.2006 10:56 Posty: 2705 Miejscowość: Łdz okolice
Quad: Banshee 350 2T
|
Wysłany: 02.01.2013 19:25
Re: Projekt 2T 300EX?
może mi się wydaje ale amortyzator od Raptora jest dłuższy od tego który masz teraz seryjnie, bez przesunięcia mocowania na wahaczu tył będzie stał wyżej, a i całkowita "długość" quada się trochę zmniejszy i w konsekwencji będzie jeszcze łatwiej podrywało go na tylne koła przednie zawieszenie od YFZ 450 to całkiem dobry pomysł, jeśli udało by się dopasować wahacze to wyszło by całkiem szeroko (w porównaniu do serii) sporo mniejszym kosztem niż kupując jakieś szersze wahacze dedykowane do TRX'a podoba mi się pomysł i z przyjemnością będę śledził postępy prac edit co do wzmocnienia ramy, najpierw pozbądź się farby z ramy i ze spawów, czasem gołym okiem widać gdzie zaczyna pękać
_________________ Każdy kilometr to wyzwanie. Banshee Re-Building in progres... done ! Kupię klasyki jak LT500R/250r,TRX250R mogą być do remontu, zapraszam na PW http://tiny.pl/qvbxd <-- Polski klub sympatyków Yamahy Banshee na Facebooku
Ostatnio zmieniony przez Emhyr 02.01.2013 19:25, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
Nowicjusz
Moderator Działu Nasze maszyny
Rejestracja: 31.07.2010 22:03 Posty: 862
Quad: XxX
|
Wysłany: 02.01.2013 23:35
Re: Projekt 2T 300EX?
Tak jak kolega napisał już wyżej , o 125 nie ma co myśleć . : ) Ponieważ ten silnik musi być wkręcony powyżej 9500rpm.. W 250 sprawa wygląda nieco inaczej , Dołu mamy już trochę więcej ( moment obrotowy) lecz go też trzeba kręcić : ) Może podobnym kosztem jest dostępny jakiś BIG Bore to TRX ? Chyba wyszło by to na lepsze , jednak jeżeli już chcesz koniecznie swapować na silnik 2t to szukaj czegoś z YZ . Dostępność części jest masakryczna , no i jakieś specjalne usterki cię nie zaskoczą jedynie remont co jest nieuniknione w tego typu wysokoobrotowym silniku , ale to już pewnie wiesz. Emhyr napisał(a): co do wzmocnienia ramy, najpierw pozbądź się farby z ramy i ze spawów, czasem gołym okiem widać gdzie zaczyna pękać Tak jak kolega.. Do tego w miejscach gdzie będziesz się obawiał możesz wspawać takie trójkąty z blachy z otworem na środku co by to nie przesadzić z wagą Jeżeli znajdziesz kogoś kto zna się na rzeczy i posiada stół geometryczny np. Jak kolega od Projektu Hybryda LTR Cr500 to dłuższy wahacz nie będzie problemem Pozdrawiam , Będę obserwował rozwój sprawy . W miarę możliwości służę pomocną radą ..
_________________ Opisz swojego quada w dziale NASZE MASZYNY
Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz, 02.01.2013 23:37, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Piotrekkk888
Rejestracja: 21.08.2007 11:22 Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
|
Wysłany: 02.01.2013 23:37
Re: Projekt 2T 300EX?
Więc ocenię wstępne koszty Zawieszenie: 1000zł za amortyzatory + wahacze Silnik 1500-2000 zł Myślę, że wstępnie zmieszczę się w okolicach 4500zł. Jeśli macie jakieś uwagi, poprawcie mnie. Co do wahaczy pozostaje mi pomierzyć i popytać o dobrą cenę+ drążki i być może dłuższe przewody hamulcowe. Mam jeszcze obawy co do dopasowania wahaczy do piasty i do ramy, boję się, że po każdym cięciu będą już słabsze, bo nie będzie to jeden kawałek rurki. Oby jednak okazało się, że pasują. W sumie spodziewałbym się około (160-170> +- paru kg wagi(teraz koło 180), co przy tych czterdziestu paru koniach z 250ccm dałoby niezły wynik jakichś 250 km/tonę . Szerokość większa paręnaście cm też byłaby milsza z nowym zawiaskiem gazowym. Nie wiem co z ukł. kierowniczym? Co do zmian kosmetycznych to nic nie planuję jeszcze. Cytuj: podoba mi się pomysł i z przyjemnością będę śledził postępy prac Wielkie dzięki Mam nadzieję, że się pomysł powiedzie.
|
|
|
|
mikiyfz450r
Rejestracja: 10.10.2011 21:47 Posty: 464 Miejscowość: Skórzewo
Imię: Mikołaj
Quad: 3x Yamaha YFZ450R
|
Wysłany: 02.01.2013 23:55
Re: Projekt 2T 300EX?
Pomysł bardzo fajny. na pewno jak już robisz takie "rebuild" to wymien łożyska wszędzie bo ja u mnie w yamaszce po 2 sezonach mam pare łożysk co się nie ruszają Mój kolega ma silnik od yz250 w raptorze 250 ( http://www.youtube.com/watch?v=tLIuEOm4cys to on) i leci jak nie wiem co... Jeśli byś chciał mieć siedzenie antypoślizgowe to wal do mnie bo ja takie cos będę robił (na 90%) na wzór QUADTECH'a (takie same materiały i wykonanie) wiec być może mógłbyś mieć super siedzenie rodem z AMA ATV
_________________ Mikołaj Błaszczak #453 BLACK HORSE Racing team
|
|
|
|
kacper_to_ja
Rejestracja: 27.01.2011 14:07 Posty: 479 Miejscowość: Częstochowa
Quad: Outs 1000xtp & 1000ltd max
Poprzednie quady: China-> raptor350->grizzly700-> xmr800 g1
|
Wysłany: 03.01.2013 00:29
Re: Projekt 2T 300EX?
A jeśli byś przedłużał przewody hamulcowe, to może warto zainwestować w oplot
|
|
|
|
stanisław
Rejestracja: 25.07.2008 11:28 Posty: 775 Miejscowość: Białobrzegi
Quad: TRX 400EX
|
Wysłany: 03.01.2013 17:22
Re: Projekt 2T 300EX?
Jak dla mnie pomysł bardzo fajny. Ciekawy jestem jak wyjdzie i mam szczerą nadzieję ze wszystko dojdzie do skutku. Co do budżetu to zakładałbym trochę większe wydatki żeby nie było niespodzianek. Chociażby te amortyzatory i wahacze. Wątpię żebyś zmieścił się w 1000zł. Jeśli znajdziesz amory przednie w dobrym stanie za 700zł to cena będzie ok. A gdzie wahacze? W każdym razie kibicuje Z małych, pomocnych ulepszeń na pewno wytoczyłbym tulejki zawieszenia. Nie wiem tylko czy lepiej z brązu czy teflonu - ewentualnie innego tworzywa.
Ostatnio zmieniony przez stanisław, 03.01.2013 17:22, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Piotrekkk888
Rejestracja: 21.08.2007 11:22 Posty: 677
Quad: Renegade 570, DS450, Rotax 125 kart
Poprzednie quady: 300EX, R660, Outlaw 525
|
Wysłany: 03.01.2013 19:59
Re: Projekt 2T 300EX?
stanisławPrzepraszam za błąd, napisałem jaką się spodziewam cenę amortyzatorów i wahaczy. Chodziło mi tylko o same amortyzatory od YFZ w tym przypadku. Co do czynności- ich kolejności i startu, to jest tak, że teraz mam niestety maturę, więc prace będą się posuwały w tempie ślimaka( myślę, że w maju to nabierze tempa). Jeśli chodzi o samą już robotę, to najpierw muszę sobie to wyliczyć i jakoś rozłożyć , pogrupować dane rzeczy, bo inaczej będzie chaos, jak to zawsze jest w moim przypadku. I mam prośbę, czy macie dostęp do jakichś wahaczy w 450 kach? Moglibyście zmierzyć ich mocowania do ramy? Chciałbym wybrać te wahacze, które wymagałyby najmniej przeróbek. Quada raczej używałbym w wypadach typu XC bardziej, więc zależy mi także na instalacji elektrycznej świateł i nie mam dużych wymagań co do ostrego silnika, czy b.szerokich wahaczy.
|
|
|
|
michalnz
Rejestracja: 28.08.2011 14:09 Posty: 488 Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
|
Wysłany: 03.01.2013 20:45
Re: Projekt 2T 300EX?
Pomysł cudowny Ale ja bym obniżał koszty bardziej - przedłużyłbym wszystkie wahacze jednakowo. Zrobisz to porządnie i też będzie, jakoś rurki były gięte i spawane u japońców to i Ty możesz. To nie alu żebyś musiał jakoś specjalnie uważać. poszerz sobie przód po 10-12cm na stronę, tył przedłuż nie zbyt wiele, bo wyjdzie coś takiego jak na YT można znaleźć TRX banshee czy coś takiego (swap 350 t2). Nieporęczny długi quad do jazdy na wprost. Tyłu nie przedłużaj więcej jak 10-15cm. Zainwestuj zaoszczędzone pieniądze w porządne amorki. Trzymam kciuki
|
|
|
|