Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Technika jazdy a awarie sprzętu
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 10:36



Odpowiedz  [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Technika jazdy a awarie sprzętu 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 20.02.2012 16:44 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Ruszko nie zapominaj o tym, że na niskich obrotach silnika niszczy się cylinder robi się owal na wysokich nie zdąży więc ogień, a nie pyrkać :).

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 20.02.2012 22:30 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Dokładnie ;)
Ja swojego nawet nie docierałem a śmiga....bajka :uśmiech:

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 20.02.2012 23:28 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Zaczynają rodzić się konkrety... bardzo dobrze :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 21.02.2012 16:19 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Owca007 napisał(a):
Ruszko nie zapominaj o tym, że na niskich obrotach silnika niszczy się cylinder robi się owal na wysokich nie zdąży więc ogień, a nie pyrkać :).


Jest to jakoś udowodnione, bo jakoś mi się nie chce wieżyć

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.10.2011 20:53
Posty: 878
Miejscowość: Tłustomosty / Wrocław
Quad: Sprzedany ale są już plany nowej zabawki :D
PostWysłany: 21.02.2012 16:43 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Jest chyba udowodnione bo pisałem o tym też w mojej pracy inż. tym bardziej jeśli silnik jest na dotarciu to lepiej pojeździć spokojnie zagrzać go potem trochę ogień i dać mu odpocząć i znowu powtórka wtedy się owalizacja cylindra nie robi. Zjawisko bardziej występuje w dwusuwach ale w czterosuwach też są podatne w mniejszym stopniu ale są.

_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych ...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.10.2010 21:09
Posty: 380
Miejscowość: Konin WLKP.
Quad: LTZ 400 K7
PostWysłany: 21.02.2012 22:45 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Owca007
No i zagiołeś udowodnieniem :D


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 22.02.2012 00:44 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Owca - bardzo dobrze piszę.
Shelton też o tym wspominał - posłuchałem i ...nie żałuje.

Założyłem nowy tłok quad pochodził z 5 minut wsiadłem i gaz do końca.... 3mth - wymiana oleju 6mth wymiana oleju i teraz olej co 5 mth wymieniam..

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW

Rejestracja: 17.02.2012 18:43
Posty: 32
Quad: Banshee 350
PostWysłany: 26.02.2012 16:10 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Przed jazdą najlepiej rozgrazć silnik ,wpływa to na jego wytrzymałość.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31.12.2010 12:09
Posty: 93
Miejscowość: Płock
Imię: Wojtek
Quad: CF Moto
Poprzednie quady: CF Moto 500l, keewey
PostWysłany: 15.04.2012 19:07 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Wracam do wątku uszkodzenia napędów przez blokadę mechanizmu różnicowego.
Scenariusz podobny to tego z początku wątku. Wjeżdżam w grząski teren- woda z piachem. Napęd 4x4 low. Quad przylepia się do podłoża. Przód- tył nic nie daje. Włączam blokadę. Nic. Na filmie wszystkie koła się kręcą. Podczepiam wyciągarkę. Nie pamiętam czy blokadę wyłączyłem czy nie. Zaczynam wyciągać się na wyciągarce + napęd 4x4. W pewnym momencie lewy przód przestaje się kręcić. Na filmie widać: scena 1: dodaję lekko gazu lewy przód rusza. Za chwilę dodaję mocno gazu: idą fontanny z trzech kół, lewy przód stoi.
Na razie nie wiem co się uszkodziło. Poprzednio rozleciało się łożysko przy prawym przednim kole i drążek miał wyraźny luz. Teraz wszytko siedzi sztywno. Obawiam się, ze coś w moście.

Ktoś miał podobne doświadczenie?

Aha= quad CF Moto 500

-- dodano 15.04.2012 19:07 --

Uff na szczęście przedwczesny alarm.
Przyczepiłem quada do drzewa na równym terenie. Dodałem gazu i wszystkie koła wykopały ładne dziury :D


Ostatnio zmieniony przez Wojtek63, 15.04.2012 19:07, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 15.06.2012 08:58 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Na niskich obrotach cierpi także wał i jego łożyska dość znacznie. Nie widze sensu pyrkania, mała moc, wcale nie pali jakoś wyraźnie mniej, szkodzi silnikowi.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 22.08.2013 14:33 
Re: Technika jazdy a awarie sprzętu
Ja mam za sobą zupełne 'niezrozumienie' wyciągarki. Otóż niedawno, podczas prawie ośmiosetkilometrowej samotnej wyprawy http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=62&t=58480
wpadłem w błoto na samym jej początku.

Image

Quad się powiesił, a ja zamiast rozwinąć całą linę od windy, korzystałem jak ostatni osioł tylko z jej dwumetrowego odcinka. Nie dała rady i się zablokowała. Musiałem wzywać pomocy i straciłem wiele nerwów, krwi, bo komary cięły jak wściekłe.

Sprawa mogła się potoczyć inaczej, bo siła wyciągarki jest przecież zależna od ilości warstw liny na bębnie (prozaicznie o tym zapomniałem).
Siła uciągu w zależności od warstwy liny (na przykładzie DW Maverick 3000):

Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 26 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.