Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - CF Moto 500 -NOWY UZYTKOWNIK
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 20:10



Odpowiedz  [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
CF Moto 500 -NOWY UZYTKOWNIK 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.04.2008 16:06
Posty: 58
Miejscowość: Krzeszowice
Quad: Allroad 500 long
PostWysłany: 10.10.2008 06:56 
Ten dzwięk to tzw. sprzęgło antyukręceniowe - wieloklin na wale kardana,
Grizzly 660 też tak mają :bezradny:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2008 07:56
Posty: 257
Miejscowość: Kraków
Quad: Kawasaki Brute Force 750 4x4i
PostWysłany: 10.10.2008 09:30 
Glen2 napisał(a):
tzw. sprzęgło antyukręceniowe - wieloklin na wale kardana

:mysli:
Co to takiego i skąd taka dziwaczna nazwa?
Na wale napędowym jest połączenie wielowypustowe, ale spełnia ono inne zadanie niż "antyukręcanie" :D
Pozdrawiam.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.04.2008 16:06
Posty: 58
Miejscowość: Krzeszowice
Quad: Allroad 500 long
PostWysłany: 10.10.2008 20:04 
Sprzęgło tulejowe - sprzęgło przymusowe sztywne, stałe. Elementem łączącym, który jednocześnie pełni funkcje członu czynnego i biernego, jest tuleja osadzona na wałach przy zastosowaniu połączenia wpustowego . Wzdłużnemu przesuwaniu się tulei zapobiega wkręt lub kołek .

Źródło: "http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99g%C5%82o_tulejowe"

Antyukręceniowe ponieważ jego brak na wale kardana powoduje przeniesienie nierównomierności ruchu z wału pośredniego na wał bierny i prowadzi do szybkiego zużycia łożysk, wielowypustów oraz zmęczeniowych pęknięć połączeń spawanych. ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2008 07:56
Posty: 257
Miejscowość: Kraków
Quad: Kawasaki Brute Force 750 4x4i
PostWysłany: 11.10.2008 20:36 
Glen2 napisał(a):
Sprzęgło tulejowe - sprzęgło przymusowe sztywne, stałe. Elementem łączącym, który jednocześnie pełni funkcje członu czynnego i biernego, jest tuleja osadzona na wałach przy zastosowaniu połączenia wpustowego . Wzdłużnemu przesuwaniu się tulei zapobiega wkręt lub kołek .


Oczywiście to prawda.
A odmianą takiego sprzęgła jest powszechnie stosowane w wałach napędowych połączenie wielowypustowe.
W przypadku wałów napędowych ma ono za zadanie jedynie umożliwiać zmianę długości wału w pewnym zakresie, w celu kompensacji zmian odległości pomiędzy połączonymi wałem mechanizmami, aby uniknąć niepożądanych naprężeń.
W przypadku quada, gdzie silnik jest zamocowany elastycznie w tulejach metalowo-gumowych, wskutek drgań jego położenie, a co za tym idzie odległość od przedniego dyfra, czy też tylnej przekładni w niewielkim zakresie się zmienia. Te właśnie zmiany odległości przejmuje połączenie wielowypustowe i w tym przypadku tylko w tym celu jest zastosowane.

Z całym szacunkiem, ale z Twojej poniższej wypowiedzi wynika, że nie do końca "rozgryzłeś" zasadę działania i konstrukcję układu przeniesienia napędu w swojej maszynie:


Glen2 napisał(a):
Antyukręceniowe ponieważ jego brak na wale kardana powoduje przeniesienie nierównomierności ruchu z wału pośredniego na wał bierny i prowadzi do szybkiego zużycia łożysk, wielowypustów oraz zmęczeniowych pęknięć połączeń spawanych


Wygląda mi to na opis tzw. sprzęgła kompensacyjnego (nie mam pojęcia dlaczego nazwałeś go "antyukręceniowym").
I jest to całkiem coś innego, niż połączenie wielowypustowe.
Takie sprzęgło kompensacyjne ma za zadanie (jeśli to jest konieczne) zmniejszenie pulsacyjnych zmian prędkości obrotowej części biernej wału w stosunku do części czynnej w wałach wyposażonych tylko w jeden przegub Cardana. (Ta pulsacyjna zmienność prędkości obrotowej jest charakterystyczna dla przegubów Cardana i wynika z kinematyki tego typu przegubów.)

W Twoim quadzie nie ma takiego rozwiązania, po prostu go brak, a mimo to układ napędowy pracuje prawidłowo i nic się w nim nie "ukręca" !

Jak to możliwe?
Po prostu jest tutaj (powszechnie stosowane) rozwiązanie, które między innymi kompensuje pulsacyjne zmiany prędkości obrotowej , czyli wały z dwoma przegubami, wzajemnie znoszące wspomniane zmiany prędkości obrotowej.
Przyjrzyj się dokładniej konstrukcji układu przeniesienia napędu w swoim quadzie.

Pragnę również nadmienić, że nie ma czegoś takiego jak "sprzęgło antyukręceniowe".
W terminologii technicznej nie istnieje pojęcie "sprzęgło antyukręceniowe" , jak również zwrot "antyukręcenie"
Słownictwo techniczne jest jednoznaczne, nie trzeba wymyślać własnego. :figielek:
Pozdrawiam.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.04.2008 16:06
Posty: 58
Miejscowość: Krzeszowice
Quad: Allroad 500 long
PostWysłany: 11.10.2008 21:17 
:kotek:
Wróćmy do wypowiedzi i opinii użytkowników...


 
Profil

Rejestracja: 10.10.2008 19:17
Posty: 14
Quad: cf 500l
PostWysłany: 11.10.2008 22:09 
qadowicze mam ksiazke servisowke do cf 500 to jest 260 stron a4
jest naprawde wspaniala ale jest problem bo w jezyku angielskim
w niej jest wszystko opisane wraz z fotkami co i jak (ksiazka w stylu sam naprawiam) ponoc sa jakies zabezpieczenia w pliku PDF ze nic z tym nie można zrobic dzięki znajomemu informatykowi mojej kobitki udalo jedynie się wydrukowac calosc w jezyku angielskim. jeżeli ktoś trosze jest hakerem to może jakos to rozbroi.
naprawde wiele ksiazka może nam pomoc
sam jestem posiadaczem cf-ki od jakiegos miesiaca i też by mi się przydala taka servisowka(oczywiscie w jezyku PL)


 
Profil

Rejestracja: 03.11.2008 18:58
Posty: 5
Miejscowość: okolice Płocka
Quad: CF Moto 500 Long
PostWysłany: 04.11.2008 06:45 
witam jestem nowym użytkownikiem problemem mojego ląga jest wentylator chłodnicy który po silnym nagrzaniu się silnika przestaje działać .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.02.2008 18:37
Posty: 593
Miejscowość: Mazowieckie
Quad: 4X4
PostWysłany: 04.11.2008 17:19 
prezes 11 napisał(a):
witam jestem nowym użytkownikiem problemem mojego ląga jest wentylator chłodnicy który po silnym nagrzaniu się silnika przestaje działać .

Witam nowego użytkownika jeśli chodzi o Twój problem to na której kresce na wskażniku temperatury wody jest wskazówka że wentylator ci się wyłącza prawidłowo powinna być między 1/2 a 3/4 być może wentylator schłodził ciecz i się wyłączył jeżeli temperatura rośnie powżej 3/4 wskażnika a wentylator się nie załącza to najprawdopodobniej jest uszkodzony czujnik temperatury wody umiejscowiony w lewej dolnej części chłodnicy.
Na przyszłość: Ten post służy do przedstawiana się nowych użytkowników a jeżeli chodzi o problemy związane z naszymi sprzętami to tak jak w Twoim przypadku ten problem powinieneś skierować do tematu już istniejącego tu:http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=14926
W innym przypadku zrobi się bałagan.


 
Profil

Rejestracja: 16.03.2014 07:49
Posty: 2
Imię: Michał
Quad: CF Moto 500 long
PostWysłany: 16.03.2014 07:53 
Re: CF Moto 500 -NOWY UZYTKOWNIK
Witam wszystkich na forum! Od 3 tygodni jestem szczęśliwym użytkownikiem CF Moto. Na przywitanie chciałbym baardzo podziękować WSZYSTKIM forumowiczom, bo dzięki temu forum mogłem poznać swoją maszynę, trapiące ją usterki i dzięki Wam zdecydowałem się w ogóle na wybór tej marki! Pozdrawiam!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.02.2014 09:28
Posty: 22
Miejscowość: Siedlce
Imię: Łukasz
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 12.04.2014 20:18 
Re: CF Moto 500 -NOWY UZYTKOWNIK
Powitać chciałem wszystkich użytkowników Cf-ek jestem użytkownikiem nowej 500-etki od 2 miesięcy jest to mój pierwszy quad.To forum i opinie na nim przyczyniło się do zakupu tej marki i jak na razie jestem miło zaskoczony .Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez tatar442 12.04.2014 20:18, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Zbanowany

Rejestracja: 22.09.2013 20:07
Posty: 431
PostWysłany: 13.04.2014 09:11 
Re: CF Moto 500 -NOWY UZYTKOWNIK
graty..dawaj znać jak ci się spisuje w czasie


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.02.2014 09:28
Posty: 22
Miejscowość: Siedlce
Imię: Łukasz
Quad: CF Moto 500
PostWysłany: 16.04.2014 20:34 
Re: CF Moto 500 -NOWY UZYTKOWNIK
Graty???

-- dodano 16.04.2014 20:34 --


Ostatnio zmieniony przez tatar442 16.04.2014 20:34, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Zbanowany

Rejestracja: 22.09.2013 20:07
Posty: 431
PostWysłany: 17.04.2014 07:58 
Re: CF Moto 500 -NOWY UZYTKOWNIK
tatar442 napisał(a):
Graty???

-- dodano 16.04.2014 20:34 --


Graty = Gratulacje :^^D:


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 43 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 30 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.