Autor |
Wiadomość |
mateus
Rejestracja: 07.10.2015 18:27 Posty: 13
Imię: Mateusz
Quad: CF Moto 500L
Poprzednie quady: eagle 250, hammer 110
|
Wysłany: 18.10.2015 15:48
wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
dzis jadac po asfalcie z 70 km/h wyleciala poloska z tylnego dyfra. quad ciagnie tylko na jedno kolo i naped normalnie dziala na to kolo. ktoś z was rozbieral tylny dyfer? jak poloska jest zabezbieczona i jakim cudem mogla się wysunac z dyfra? dodam ze przy tym niebylo slychac zadnego niepokojacgo dzwieku.
Ostatnio zmieniony przez mateus, 18.10.2015 15:48, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
misiek_393
Rejestracja: 11.09.2008 21:12 Posty: 319 Miejscowość: Końskie, Świętokrzyskie
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 18.10.2015 16:01
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
To raczej wypadło ci gdzieś w terenie kiedy koło było maksymalnie odchylone w dół. Półoś przed wypadnięciem zabezpieczona jest za pomocą pierścienia sprężystego http://pospring1510.republika.pl/oferta ... ienie.htmlSpotkałem się już a dwoma takimi przypadkami kiedy półoś siś wysunęła. Skończyło się to tylko wyciągnięciem całego dyfra, wyczyszczeniu z syfu jaki się tam dostał i złożeniu w całość. Nic się na szczęście nie uszkodziło. Oczywiście zabezpieczenie zostało wymienione na nowe.
|
|
|
|
mateus
Rejestracja: 07.10.2015 18:27 Posty: 13
Imię: Mateusz
Quad: CF Moto 500L
Poprzednie quady: eagle 250, hammer 110
|
Wysłany: 18.10.2015 16:31
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
teraz wlasnie wyciagnalem poloske i wyglada wlwsnie na to ze sama wypadla naszczesie i chyba nic się nieuszkodzilo
|
|
|
|
misiek_393
Rejestracja: 11.09.2008 21:12 Posty: 319 Miejscowość: Końskie, Świętokrzyskie
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 18.10.2015 18:40
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
Ale i tak zalecam wyciągnąć cały dyfer i go wypłukać. To na 100% nie stało się na prostej drodze i mogło się tam coś dostać.
|
|
|
|
sylwester17
Rejestracja: 05.10.2014 10:12 Posty: 139 Miejscowość: Danmark / Zachodniopomorskie
Imię: Sylwester
Quad: Yamaha Grizzly 700. 2014r.
Poprzednie quady: Yamaha Big Bear400. 2007r.
|
Wysłany: 19.10.2015 07:13
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
Pierw spuść olej z dyfra do przezroczystego pojemnika i wtedy zobaczysz czy jest sens wykręcania całego dyfra:) Perscien zabezpieczający wałek do wymiany:)
|
|
|
|
mycha1236
Rejestracja: 07.06.2012 19:03 Posty: 54
Quad: CF Moto X6 625
|
Wysłany: 19.10.2015 15:50
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
gdzie można przez internet dostac taki pierścień zabezpieczający ? do CF Moto
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 20.10.2015 11:27
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
Znam przypadki gdzie pierścienie były prasowane przez dyferencjał Pierścień zabezpieczający przegub - średnica wewnętrzna : 60mm
|
|
|
|
misiek_393
Rejestracja: 11.09.2008 21:12 Posty: 319 Miejscowość: Końskie, Świętokrzyskie
Quad: CF Moto 500
|
Wysłany: 20.10.2015 19:56
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
_X_8_ to nie oto zabezpieczenie chodzi. Na końcu przegubu na wieloklinie nacięty jest kanałek, w który wchodzi właśnie to zabezpieczenie. Średnica ok. 25mm
|
|
|
|
_X_8_
Rejestracja: 16.10.2013 09:15 Posty: 1680
Quad: Ale o co CanAm?
|
Wysłany: 21.10.2015 10:18
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
Ok, myślałem, że o tamtym mówiliście.
|
|
|
|
kiedrro
Rejestracja: 06.01.2015 16:20 Posty: 55 Miejscowość: Chojnice
Imię: Paweł
Quad: Grizzly 700
Poprzednie quady: Yamaha Raptor 660, CF Moto 500 LONG
|
Wysłany: 21.10.2015 22:46
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
Witam
Właśnie dziś wymieniałem gume przegubu wewnętrznego i wyciągałem go od strony dyfra. Jak się go wyszarpnie to jest zabezpieczenie właśnie w tym rowku co kolega pisał wyżej i jest tam zwykłem zabezpieczenie z precika spreżynowego w kształcie koła i to wszytsko wciskasz go z powrotem i będzie OK
|
|
|
|
Wojtek63
Rejestracja: 31.12.2010 12:09 Posty: 93 Miejscowość: Płock
Imię: Wojtek
Quad: CF Moto
Poprzednie quady: CF Moto 500l, keewey
|
Wysłany: 25.10.2015 09:00
Re: wyrwana półoś z tylnego dyfra!!!
W poprzednim CF Moto półoś wypadała mi kilka razy. Nie udało mi się kupić nowego pierścienia zabezpieczającego ale myślę, że problem bardziej leży po stronie pocienionej końcówki półosi, tej za rowkiem. Pierścień się przez to prześlizguje. Pytanie z której strony quada to się dzieje? Z lewej czy prawej? U mnie to było zawsze z jednej strony. Pierwsze wypadnięcie zanotowałem po powrocie z serwisu, gdzie miałem montowaną płytę do pługa. Quad był postawiony na boku i tylne koło przez 2-3h wisiało w powietrzu!!! To mogło być praprzyczyną. Półoś wypadła i się swobodnie telepała wycierając końcówkę.
|
|
|
|