Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - pytanie o 500 i rozklad hamulców
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 22:33



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
pytanie o 500 i rozklad hamulców 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 07.06.2015 11:02
Posty: 532
Miejscowość: kielce
Imię: Darek
Quad: brak
Poprzednie quady: cf500
PostWysłany: 02.03.2017 21:18 
pytanie o 500 i rozklad hamulców
witam, krotkie pytanie. czy w cf 500 hamulce przednie (prawa klamka) a hamulec nożny to dwa odrębne układy czy połaczone? Przód dobrze hamuje, na tyle wymieniłem pompke i trzeba zalać i odpowietrzyć. A chciałbym się upewnić by nie popsuć sobie przodu.

ktoś coś wie?

aha, czy jak odpowietrza się hamulce to dostałem radę by wtłaczać płyn przez odpowietrzniki - czyli jakby od końca a płyn ma "wyplywać" zbiorniczkiem - wtedy powietrza nie powinno być. Przeciez przez odpowietrzniki też może się wylac plyn wiec powinno być ok raczej?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.05.2015 20:17
Posty: 118
Miejscowość: Bartoszyce
Imię: Robert
Quad: CF Moto 500 Black Edition
PostWysłany: 02.03.2017 21:27 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
Siema
prawa klamka to osobny układ tylko na przód działający, lewa klamka działa na przód i tył a nożny tylko na tył, u mnie tak jest, wiem bo ostatnio wszystkie klocki wymieniłem i odpowietrzałem.
Jest taka metoda że z zbiorniczka pompujesz płyn hamulcowy prosto do odpowietrzników , bąble powietrza z węża zostaną przepompowane do zbiorniczka a tam wylecą z płynu i opuszczą układ :)
jak nie uda się powyższym sposobem to jest dobry z strzykawką , ale duża trzeba mieć lubw aptece największą kupić trzeba.
warto pamietać że klocki się docierają i to czasem może potrwać, u mnie 200km ponad jazdy żeby przód wyczuwalnie hamował :) a zwyczaj mam silnikiem hamować jak najwięcej.


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 02.03.2017 23:01 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
rzeźnik Ty masz oryginalny układ czy swapowany?
U mnie 2014 oryginalnie było (ale i u kumpla z 2009 chyba roku też), że nożny był na 4 koła. Pompka nożna ma śrubę z 2 otworami i rzędowo są na niej dwa wężyki jeden na tył prosto do zacisku a drugi na przód do rozdzielacza. Do drugiego rozdzielacza z przodu nad dyfrem dochodzi przewód od prawej ręcznej pompki i dopiero od rozdzielacza po dwa przewody idą na przednie zaciski. Do zacisków dochodzą więc po 2 przewody - każdy z innego układu. Zaciski przednie są "dwuobiegowe" z uszczelniaczem wewnątrz zapobiegającym przedostawaniu się płynu z jednego układu w drugi.
Jeśli masz nożny tylko na tył zrobiony ( żaden problem to zrobić) to jeśli nie masz rzeźby to nie może lewa klamka działać inaczej niż masz zrobiony nożny bo.....od lewej klamki idzie linka , która ciągnie nożną dźwignie. Lewa klamka= nożna dźwignia. Chyba, ze masz lewą swapowana z pompką jak prawa i wtedy inaczej to rozwiązane.
Odpowietrzenie układu hamulcowego w CF to high level, za$ebi&Cię magiczna, tajemna sztuka, najtrudniejsza ze sztuk. Potrzebne do tego oprócz szamana odczyniającego zaklęcie przede wszystkim ......duże szczęście. Inaczej - to jest coś w CFce masakrycznie popier$olo&ego wg mnie. Ale nie niemożliwego.
Polecam skorzystać z pompki vacum i wyciągać płyn z układu.

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson 02.03.2017 23:01, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil

Rejestracja: 07.06.2015 11:02
Posty: 532
Miejscowość: kielce
Imię: Darek
Quad: brak
Poprzednie quady: cf500
PostWysłany: 03.03.2017 08:52 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
zobacze, właśnie boje się jak będzie układ jako jeden, wtedy przód sobie moge zepsuc, tak w cf przednie - samo odpowietrzenie trwało 1,5 tygodnia !!!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.08.2013 22:30
Posty: 379
Miejscowość: Polanica Zdr/Szczytna
Imię: Mirek
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: był Grizli 700
PostWysłany: 03.03.2017 11:01 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
Robsson napisał(a):
Zaciski przednie są "dwuobiegowe" z uszczelniaczem wewnątrz zapobiegającym przedostawaniu się płynu z jednego układu w drugi.

Ja już dolewałem płyn do lewej klamki bo było bardzo mało ale w tylnym zbiorniczku płyn jest od nowości to znaczy że nie ma połączenia.Jak był nowy [2013r] to na nożnym w miarę hamował teraz słabo nawet jak przycisnę lewą klamkę i nożny,klocki są w miarę dobre,czy wystarczy coś na wale wyregulować.A może przednie tłoczki są zapieczone.
rzeznik napisał(a):
jak nie uda się powyższym sposobem to jest dobry z strzykawką , ale duża trzeba mieć lubw aptece największą kupić trzeba.

Zgadza się trzeba pchać od odpowietrznika ta metoda stosowana jest w motorach.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.05.2015 20:17
Posty: 118
Miejscowość: Bartoszyce
Imię: Robert
Quad: CF Moto 500 Black Edition
PostWysłany: 03.03.2017 23:40 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
Ja tak latam od kupna, dopiero ostatnio przy wymianie klocków dokładnie obejrzałem cały układ, u mnie tak to działa jak powyżej opisałem, ważne że hamulce zatrzymują maszynę skutecznie ;]


 
Profil

Rejestracja: 30.10.2016 14:16
Posty: 14
Imię: Dariusz
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: nie było
PostWysłany: 29.03.2017 20:57 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
Witam u mnie hamulec bardzo się grzeje po prostu po użyciu kilka razy tylnego nie puszcza i robi się bardzo gorący po odkreceniu odpowiednika puszcza hamulec ale to nie jest rozwiązanie ktoś to już robił? Regulacja pompki jest odpuszczona więc słabe hamulce jak podciagne to nie ma siły rozpędzić się
Może ktoś pomoże?


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 29.03.2017 21:21 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
Poluzuj na śrubce w tylnym zacisku parkingowy hamulec - ten na lince co idzie od wajchy biegów i powinno pomóc na grzanie. Może słabiej działać parkingowy ale coś za coś. Zobacz też czy za bardzo pogiętej nie masz tej linki od parkingowego przy ramie idącej do tylnego zacisku bo ja tak miałem i parking po zluzowaniu nie odbijał do końca.

_________________
V2.....sound of madness


 
Profil

Rejestracja: 30.10.2016 14:16
Posty: 14
Imię: Dariusz
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: nie było
PostWysłany: 30.03.2017 23:50 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
Robsson napisał(a):
Poluzuj na śrubce w tylnym zacisku parkingowy hamulec - ten na lince co idzie od wajchy biegów i powinno pomóc na grzanie. Może słabiej działać parkingowy ale coś za coś. Zobacz też czy za bardzo pogiętej nie masz tej linki od parkingowego przy ramie idącej do tylnego zacisku bo ja tak miałem i parking po zluzowaniu nie odbijał do końca.

To nie jest parkingowy hamulec bo on jest luźny dopiero pomaga jak odkrecam śrubę odpowietrznika zacisk puszcza i jest ok
Ogólnie tak jak by cylinderki nie mogły się cofnąć taki jest efekt


 
Profil

Rejestracja: 25.08.2014 14:30
Posty: 1263
Quad: Outlander
Poprzednie quady: Renegade, Sportsman, Kingquad, Grizzly, CFmoto, Kymco
PostWysłany: 31.03.2017 00:09 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
No to zdejmij zacisk i rozruszaj tłoczki, może się zapiekły.
Chociaż to wygląda jakby po puszczeniu pedału pompka nie obniżała ciśnienia w układzie. Skoro po zdjęciu ciśnienia na płynie (odkręcenie odpowietrznika) tłoczki ustepują to znaczy że są OK. Witaj w klubie -> hamulec CF500

_________________
V2.....sound of madness


Ostatnio zmieniony przez Robsson, 31.03.2017 00:09, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 30.10.2016 14:16
Posty: 14
Imię: Dariusz
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: nie było
PostWysłany: 02.04.2017 09:50 
Re: pytanie o 500 i rozklad hamulców
Robsson napisał(a):
No to zdejmij zacisk i rozruszaj tłoczki, może się zapiekły.
Chociaż to wygląda jakby po puszczeniu pedału pompka nie obniżała ciśnienia w układzie. Skoro po zdjęciu ciśnienia na płynie (odkręcenie odpowietrznika) tłoczki ustępują to znaczy że są OK. Witaj w klubie -> hamulec CF500

już wiadomo co jest odprężnik jest w pompie (zaworek zwrotny) jeśli jest za daleko wkręcony sworzeń (popychacz ) pompki nie odpuszcza ciśnienia i to jest powód wiec trzeba wykręcić sworzeń odpowietrzyć układ i powinno działaś


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 37 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.