Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Enduromania 2009 by 2Can
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 00:17

Regulamin forum


REGULAMIN DZIAŁU "MOJE QUADOWE PODRÓŻE"

1. Ten dział służy do zamieszczania informacji i relacji z planowanych i organizowanych przez użytkowników forum ATV Polska wypraw, spotkań, zlotów.
2. Dział ma charakter niekomercyjny. Wszelkie komercyjne ogłoszenia, jeśli nie zostaną uzgodnione z Administratorem Forum, będą natychmiast usuwane.
3. Zamieszczane w dziale relacje, zdjęcia oraz filmy video muszą być wyrazem świadomego quadingu i spełniać wymogi zawarte w "Kodeksie quadowca ATV Polska". Wszelkie materiały niespełniające tego warunku będą natychmiast usuwane. Przeczytaj niniejszy Kodeks zanim umieścić swoja relację.

Kodeks quadowca ATV Polska

Niniejszy Kodeks ma na celu uświadomienie tego, co przystoi, a co nie prawdziwemu miłośnikowi quadów. Nie przestrzegając go, nie tylko łamiesz prawo, lecz także przyczyniasz się do kształtowania złego wizerunku naszej społeczności.

1. Nie jeździmy po parkach i rezerwatach w sposób celowy.
2. Zawsze zwalniamy przy pieszych pozdrawiając ich machnięciem ręki, zwłaszcza machamy małym dzieciom.
3. W sytuacji patowej pytamy o drogę, aby rozładować atmosferę, chyba, że może to być dla nas lub dla innych niebezpieczne.
4. Nie dewastujemy pól i terenów prywatnych.
5. Pamiętajmy, że wjazd do Lasów Państwowych, parków i rezerwatów jest nielegalny.
6. Używamy cichych układów wydechowych.
7. Nie śmiecimy, wszelkie odpadki wracają z nami.
8. Powiadamiamy władze, o nieprawidłowościach np.: odpady toksyczne, dzikie wysypiska, kłusownictwo etc.
9. Używamy pasów do wyciągarek, dzięki czemu nie niszczymy kory drzew.
10. Zaznaczamy w miarę możliwości wszelkie doły, druty i inne niebezpieczne przeszkody na GPSie, jeśli posiadamy takowy i dzielimy się tym z innymi.
11. Do jeżdżenia szukamy miejsc raczej wyludnionych.
12. Nie jeździmy po naturalnych zaporach ziemnych np.: wał przeciwpowodziowy.
13. Jazda pod wpływem alkoholu to poważne przestępstwo.
14. Zawsze ustępujemy pierwszeństwa rowerzystom.
15. Staramy się wzniecać możliwie najmniej kurzu, zwłaszcza w pobliżu ludzi i domostw.
16. Zwalniamy przy zabudowaniach i to BARDZO.
17. Zawsze kierujemy się ROZSĄDKIEM - np. nie jeździmy z prędkością stanowiącą zagrożenie dla ludzi i zwierząt!
18.W szczególnych przypadkach, kiedy nasz pojazd może kogoś przestraszyć zatrzymujemy się z boku i wyłączamy silnik.
19. Nie jesteśmy na tym Świecie sami, uszanujmy to.
20. Zawsze jeździmy w kasku i staramy się ubierać ubranie ochronne, tj: kask, gogle, rękawice, buzzer (żółw), pas lędźwiowy, nakolanniki i nałokietniki oraz buty ochronne.

Zebrał i sporządził, wespół z bracią quadową, Krzysztof Wolny-Tippo. Pomysł niniejszego kodeksu zrodził się tu.

Własność Polskiego Stowarzyszenia Czterokołowców-ATV Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.



Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Enduromania 2009 by 2Can 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 06.08.2009 13:38 
Enduromania 2009 by 2Can
Trzy Polarisy XP 850 ukończyły legendarny Rajd Enduromania bez najmniejszej awarii, zespół zdobył największą liczbę punktów - ponad 120 000 czym zdeklasował rywali, którzy zdobyli ich zaledwie 99 000. Rywalizacja trwała przez pięć dni w ciężkich warunkach Karpat Wysokich, zespół pokonał ponad 1000 km. Ciekawostką jest zdobycie najwyższego szczytu w rejonie Tarcu - 2199 mnpm. Team poruszał się trzema Polarisami 850 XP Rally zbudowanymi pod nadzorem lidera temu 2cana.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Kilka refleksji:

Jeżeli chodzi o opony zdecydowanie polecam Big Horn - z kilku względów:

1. Bardziej uniwersalny bieżnik
2. Większa odporność na uszkodzenia (mud lite łatany dwa razy - BH zero)
3. Mniejsze zużycie paliwa ( o 3 litry na 100 km!)
4. Lepsza ochrona boku opony

Poza tym jest to typowa opona do takiego terenu, po 1000 km Mud lite prawie się zużył, jest wykonany z miękkiej gumy, został pocięty przez kamienie i skalne odłamki gdy tymczasem BH wygląda jak nowy. Big Horn jest przystosowany do wyższego ciśnienia dzięki czemu przy ostrych zakrętach pokonywanych z dużą prędkością nie zsuwa się z felgi i nie "pływa" tak jak miękki ML.

Mieliśmy dwie "bardzo poważne naprawy" - jedna to zgubiony klosik od kierunkowskazu u mnie, druga to dziura w oponie u Maria :uśmiech: nudy...

Sprzęt jest wręcz stworzony do takiej jazdy - tydzień w górach i jestem niedojeżdżony, już mam ochotę gdzieś pojechać.
Idealnie się sprawdził patent z pakowaniem kanistra 20 litrowego na tylny bumper. Nie przeszkadza, nie czuć go wcale nawet na stromych podjazdach - miejsce wręcz idealne. Każdy miał zapasu paliwa 25 litrów co dawało prawie dwa tankowania i około 300 km zasięgu co całkowicie wystarczało.

Sprawdził się też patent wzmacniający gniazdo sworzni w zwrotnicy - stalowy pierścień, dzięki niemu zniknął problem luzów. Zabraliśmy ze sobą paski, świece, półosie, przeguby, sworznie, końcówki drążków, koszyczki mostu, oleje i filtry ... i nic nie było potrzebne.

Pomimo upału prawie 40 stopniowego, rozrzedzonego powietrza i stromych długich podjazdów ( 2000 mnpm) sprzęty nie przegrzewały się.

Idealnie działała też łączność - połączenie interkomu bluetoth z Midlandem , w warunkach górskich mieliśmy około 5 km zasięgu i łączność w trzy osoby co daje pełen komfort.

Koszt całego wyjazdu zamknął się w granicach 2500 zł , co w porównaniu z krajowymi imprezami wypada bardzo pozytywnie, a w zamian dostajemy naprawdę dużo.
Polaków w dalszym ciągu przyjeżdża niewielu więc nie ma trzody i oszustwa, jest wręcz rodzinnie - otwarty barek, zapisujesz w zeszycie co wziąłeś i rozliczasz się ze wszystkiego , łącznie z wpisowym na koniec imprezy! Rzecz nie do pomyślenia w kraju. Masz tydzień niczym nie skrępowanej jazdy po terenie jaki sam sobie wyznaczysz , chcesz hardcoru - wbijasz się w hardcor, chcesz przestrzeni - jeździsz po górach, chcesz szutrów i walki z czasem - jedziesz nad Dunaj. Ech jak pomyślę o naszych "rajdach" rodzimych wokół śmietnika z zarzynaniem wyciągarek to aż mi żal tych wszystkich , którzy nigdy nie spróbują Enduromanii...

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
ATV Squad Górny Śląsk
ATV Squad Górny Śląsk

Rejestracja: 14.04.2008 16:59
Posty: 953
Quad: (Panzerkampfwagen VI Tiger ( SdKfz 181)
PostWysłany: 06.08.2009 14:17 
Re: Dawid Kontra Goliat czyli Polaris XP 850 vs Honda Rincon 680
Gratulacje za wynik,minusik" Polaków w dalszym ciągu przyjeżdża niewielu więc nie ma trzody i oszustwa"


 
Profil Gadu-Gadu
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 06.08.2009 19:09 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
2can
Gratki !!
ehh ta Romania zaczynam ją uwielbiać coraz bardziej i bardziej

p.s.
Stać Cię na duużo lepszą relację czekamy!

p.s.#2 wydzieliłem posta bo nie nie pasował do porównań ;)

-- dodano 06.08.2009 20:09 --

ten krzyż to na Montel Mic ??

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 13.01.2008 21:28
Posty: 83
Quad: xi lung ka fi
PostWysłany: 07.08.2009 06:57 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
krzyż to montele mic.

Zgadzam się z przedmówcą, można zaryzykować stwierdzeniem że szkoda czasu i pieniędzy na polskie rajdo/imprezy. Poza tym że organizatorzy rajdów w PL nie mają terenów, nie mają pojęcia o organizacji to jeszcze wymyślają ceny z kosmosu a dają w zamian niewiele. Max wpisowe na imprezy powinno być 300zł, i to się zmieni... konkurencja wymusi.

2can napisz coś wiecej/zdjecia o
>Sprawdził się też patent wzmacniający gniazdo sworzni w zwrotnicy - stalowy pierścień<<

_________________
skakać bo błocie


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2008 15:22
Posty: 433
Miejscowość: Myślenice
Quad: Iksiksce
PostWysłany: 07.08.2009 10:53 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
hmmm normalnie wypas :D 2.500 to koszt od osoby calej imprezy ? paliwo do quadow samochodow, jedzenie, noclegi itp ?


 
Profil Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 07.08.2009 11:55 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
Pytanie dlaczego z największą ilością punktów jesteście na końcu tabeli?

http://www.enduromania.net/fotos_result ... bu_Nou.pdf

Co się takiego stało?


 
Profil Facebook WWW
Moderator Działu Side by Side

Rejestracja: 24.10.2005 21:20
Posty: 2017
Miejscowość: Podgrodzie
Quad: SxS - silnik - pierwsze odpalenie
PostWysłany: 07.08.2009 12:09 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
I co to za dopisek w ostatniej kolumnie? "Lepiej późno niż wcale"? Przekroczony limit czasu?


 
Profil

Rejestracja: 13.01.2008 21:28
Posty: 83
Quad: xi lung ka fi
PostWysłany: 07.08.2009 12:41 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
shelton gratuluje spostrzegawczości, coś chłopaki strasznie dali ciała.... niestety ostatnie miejsce
pozatym rekord na ten rok to 154 tys punktów , czesi na quadach zrobili....

ja potwierdzam że 2500 spokojnie całkowity koszt, ja w zeszłym roku zmieściłem się w 2000.

_________________
skakać bo błocie


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 07.08.2009 13:23 
Wspomnienia o Enduromanii 2009
Słońce chyliło się ku zachodowi, jeszcze było wysoko, ale tu w górach zmierzch zapada tak szybko, że nim wypatrujące zdobyczy jastrzębie zdołały wrócić do swych gniazd zrobiło się całkiem ciemno.
Nicolae obejrzał się za siebie, już czwarty dzień unikając pogoni kluczy górskimi ścieżkami Kraju Daków. To jego ziemia, tu się urodził i wychował podobnie jak jego ojciec i dziad, zna te góry i dzięki temu jest w stanie wędrować nieskończonymi labiryntami dróg i ścieżek wodząc swoich prześladowców za nos. Tylko ten, kto zapuścił się w Karpaty wie jak często duża szeroka droga potrafi zaprowadzić nieświadomego podróżnika na manowce. Równie często szeroki gościniec biegnący na północ odwraca swój bieg i niespodziewanie podąża zgoła w odmiennym kierunku.
Tak, nie miał przed sobą łatwego zadania a i jego misja nie była przyjemna. Po wielu latach walk i potyczek z potężnym Rzymem dzielni Dakowie zostali pokonani. Do dziś jeszcze ta myśl nie docierała do niego. Sny o potędze były tak bliskie ziszczenia. Decebalus prawowity władca Daków mądrą polityką zjednoczył wojownicze górskie klany i wszystko układało się gładko i tak jak to sobie zaplanował. Potężny Zamoise sprzyjał jego planom, Decebalus czcił z całej siły swego Boga kpiąc przy każdej okazji z Rzymian u których królował cały Panteon a ilość Bogów i Bóstw równała się jedynie liczbie podbitych przez nich ludów. Wiara w jedynego Boga wpajana od pokoleń teraz święciła triumfy, kraj się jednoczył, był silny jak nigdy dotąd. Minęły lata i po klęsce Rzymian pod wodzą Tetiusza Junianusza na przełęczy Czerwona Wieża Decebal stanął ponownie w szranki z potęgą Rzymu. Tym razem w karpackich Żelaznych Wrotach pod Luminis uległ naporowi rzymian i musiał wycofać swe wojska w głąb niezdobytych gór. Cesarz Domicjan nie wykorzystał jednak tego zwycięstwa – na wieść o buncie legionów nadreńskich oraz agresywnej postawie sąsiadujących z rzymską Panonią Jazygów zawarł z Dakami traktat pokojowy. Decebal zachował swoje królestwo w zamian za uznanie władzy Rzymu. Mijały lata i wzrastała pozycja rządzącego sprawiedliwą ręką Króla Decebala, niezależna polityka i silne dążenie do suwerenności nie mogły się podobać Rzymianom. W roku 101 po raz kolejny uderzyli na Dację. Po przeprawieniu się przez Dunaj licząca aż 150 000 ludzi armia rzymska pod wodzą cesarza Trajana pokonała przeciwnika w dunajskich Żelaznych Wrotach. Rok później Rzymianie opanowali ważniejsze twierdze górskie wokół stolicy Daków Sarmizegetusy. Deccebal ponownie poprosił o pokój. Tym razem jednak zmuszony był zrzec się części terytoriów. Król Daków nie pogodził się jednak z takimi warunkami pokoju i niebawem jego wojska wtargnęły do Mezji. W roku 105 nastąpiła kolejna kampania rzymska przeciwko Dacji. Rzymianie podeszli aż do stolicy Daków i rozpoczęli jej blokadę. Miasto skapitulowało a Deccebal wraz z częścią swoich oddziałów zbiegł by stoczyć ostatnią bitwę. Po klęsce popełnił samobójstwo. Konającego króla odnalazł legionista Maksymus, który dostarczył jego głowę cesarzowi. Dacja stała się prowincją rzymską.

To wszystko miał w głowie Nicolae, który spieszył do oddzielonych najwyższym pasmem gór wśród których królowały dwa potężne szczyty Tzarcu i Gugu, do nie podbitych jeszcze plemion Banatu by donieść o klęsce Decebala i prosić o pomoc.

To wszystko miałem w głowie i ja gdy stanąłem na szczycie Tzarcu i spojrzałem na wspaniałe, dumne sięgające po horyzont góry. Los kilkukrotnie odwrócił koło fortuny od tego czasu i historia Daków odeszła w zapomnienie, tymczasem do dziś w rejonach Tzarcu i Gugu oraz Mountele Mic żyją potomkowie Daków, którzy pamiętają o swoim władcy i dalej budują mu pomniki nie tylko w swoich sercach. Chętnie się przed nami otworzą gdy tylko wyrazimy zainteresowanie tą piękną krainą. Opowieść o Dakach, Decebalusie, Zamoise i walkach z Romą usłyszałem od przesympatycznego Rumuna Nicolae podczas jednej z niezapomnianych nocy Enduromanii w górskim szałasie u Witmannsów. Rumunii bardzo szanują i lubią Polaków i chętnie dzielą się z nami wspaniałymi historiami a i by opowieść się dobrze słuchała poczęstują palinką czyli miejscową śliwowicą, warunek jest jeden: my również musimy ich szanować.
Pamiętajmy o tym gdy w swoich podróżach po świecie staniemy w zadumie w miejscu tak bogatym historycznie jak Rumunia.

Krzysztof Wronowski 2can



Image

W dole Dacja , na horyzoncie Tzarcu i Gugu - dwutysieczniki

Image

Jedyna droga na szczyt Tzarcu

Image

Widok z Tzarcu

Image

Jeden z potomków Daków

Image

Szałas u Witmansów, Nicolae, Pit i palinka

Image

Widok z szałasu Witmansów o świcie.

Image

Żelazne Wrota Dunaju


Image

Niemi świadkowie dawnej potęgi

Image

Decebalus Rex

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
ATVFunsQuad Member
ATVFunsQuad Member
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.08.2008 07:20
Posty: 2892
Miejscowość: Tam gdzie gadzina tam ja.
Quad: Zielona żaba :) 700
PostWysłany: 07.08.2009 19:30 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
2can super relacja, super foty, aż miło patrzeć . Gratulacje :okok:

_________________
Niektórzy ludzie mogliby zabić się skacząc z poziomu swojego ego, na poziom swojego IQ .


 
Profil Gadu-Gadu
ATV Squad Górny Śląsk
ATV Squad Górny Śląsk

Rejestracja: 14.04.2008 16:59
Posty: 953
Quad: (Panzerkampfwagen VI Tiger ( SdKfz 181)
PostWysłany: 07.08.2009 19:53 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
Jak byście zobaczyli ostatniego Mohikanina z plemienia Dakków(ten dziadek z bródką),to robilibyście zdjęcia czy walczyli o wynik.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2007 22:34
Posty: 1425
Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
PostWysłany: 09.08.2009 20:09 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
Shelton napisał(a):
Pytanie dlaczego z największą ilością punktów jesteście na końcu tabeli?


Fotosy extra i wyprawa również ale co z tym wynikiem?

_________________
Pozdrawiam, Radek
KFX700 V-Twin -> Renegade 800 x -> W460 230GE 86' ->


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.12.2004 00:44
Posty: 4145
Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
PostWysłany: 09.08.2009 21:15 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
Jechaliśmy dla czystego funu, bez ciśnienia dla samej przyjemności jazdy w Rumunii. Pojechaliśmy zresztą marnując jeden dzień na szczyt Tzarku ( tam już nie ma punktu) , postanowiliśmy nie oddawać kart , zrobiliśmy to tylko na prośbę Sergia - organizatora, który sklasyfikował nas jakby poza konkurencją. Wyróżnił nas na zakończeniu ogłaszając nasz wynik jako najlepszy na imprezie i udekorował medalami.

_________________
„Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada"
-------------------------------
www.3fun.pl


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Retired Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.06.2006 05:06
Posty: 3153
Miejscowość: localhost
Quad: ... xXx ...
PostWysłany: 09.08.2009 21:37 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
:^^D:

_________________
Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza.
— Albert Einstein


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 09.08.2009 21:40 
Re: Enduromania 2009 by 2Can
Ja nie do końca rozumiem, ale się postaram, mając najwicej punktów zrezygnowaliście dojechać do mety? Na prośbę organizatora?


 
Profil Facebook WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.   [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 24 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.