Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 05.06.2024 15:21

Regulamin forum


REGULAMIN DZIAŁU "MOJE QUADOWE PODRÓŻE"

1. Ten dział służy do zamieszczania informacji i relacji z planowanych i organizowanych przez użytkowników forum ATV Polska wypraw, spotkań, zlotów.
2. Dział ma charakter niekomercyjny. Wszelkie komercyjne ogłoszenia, jeśli nie zostaną uzgodnione z Administratorem Forum, będą natychmiast usuwane.
3. Zamieszczane w dziale relacje, zdjęcia oraz filmy video muszą być wyrazem świadomego quadingu i spełniać wymogi zawarte w "Kodeksie quadowca ATV Polska". Wszelkie materiały niespełniające tego warunku będą natychmiast usuwane. Przeczytaj niniejszy Kodeks zanim umieścić swoja relację.

Kodeks quadowca ATV Polska

Niniejszy Kodeks ma na celu uświadomienie tego, co przystoi, a co nie prawdziwemu miłośnikowi quadów. Nie przestrzegając go, nie tylko łamiesz prawo, lecz także przyczyniasz się do kształtowania złego wizerunku naszej społeczności.

1. Nie jeździmy po parkach i rezerwatach w sposób celowy.
2. Zawsze zwalniamy przy pieszych pozdrawiając ich machnięciem ręki, zwłaszcza machamy małym dzieciom.
3. W sytuacji patowej pytamy o drogę, aby rozładować atmosferę, chyba, że może to być dla nas lub dla innych niebezpieczne.
4. Nie dewastujemy pól i terenów prywatnych.
5. Pamiętajmy, że wjazd do Lasów Państwowych, parków i rezerwatów jest nielegalny.
6. Używamy cichych układów wydechowych.
7. Nie śmiecimy, wszelkie odpadki wracają z nami.
8. Powiadamiamy władze, o nieprawidłowościach np.: odpady toksyczne, dzikie wysypiska, kłusownictwo etc.
9. Używamy pasów do wyciągarek, dzięki czemu nie niszczymy kory drzew.
10. Zaznaczamy w miarę możliwości wszelkie doły, druty i inne niebezpieczne przeszkody na GPSie, jeśli posiadamy takowy i dzielimy się tym z innymi.
11. Do jeżdżenia szukamy miejsc raczej wyludnionych.
12. Nie jeździmy po naturalnych zaporach ziemnych np.: wał przeciwpowodziowy.
13. Jazda pod wpływem alkoholu to poważne przestępstwo.
14. Zawsze ustępujemy pierwszeństwa rowerzystom.
15. Staramy się wzniecać możliwie najmniej kurzu, zwłaszcza w pobliżu ludzi i domostw.
16. Zwalniamy przy zabudowaniach i to BARDZO.
17. Zawsze kierujemy się ROZSĄDKIEM - np. nie jeździmy z prędkością stanowiącą zagrożenie dla ludzi i zwierząt!
18.W szczególnych przypadkach, kiedy nasz pojazd może kogoś przestraszyć zatrzymujemy się z boku i wyłączamy silnik.
19. Nie jesteśmy na tym Świecie sami, uszanujmy to.
20. Zawsze jeździmy w kasku i staramy się ubierać ubranie ochronne, tj: kask, gogle, rękawice, buzzer (żółw), pas lędźwiowy, nakolanniki i nałokietniki oraz buty ochronne.

Zebrał i sporządził, wespół z bracią quadową, Krzysztof Wolny-Tippo. Pomysł niniejszego kodeksu zrodził się tu.

Własność Polskiego Stowarzyszenia Czterokołowców-ATV Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.



Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd. 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2008 11:32
Posty: 309
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Fall in love in Rincon
PostWysłany: 28.07.2010 15:05 
Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
Witam, nie ma takiego tematu a mnie i myślę innych też zaciekawi.
Oczywiście proszę o odpowiedzi osoby, które mają za sobą właśnie taką wyprawę (my nowicjusze liczymy na odpowiedzi "starych wyg") .
Chodzi o wyprawy kilku dniowe i zagraniczne.

Będę zawsze starł się w tym temacie prowadzić statystykę więc poproszę o odpowiedzi typu:

0. Wyprawa do .... kraj:
1. Ilość osób na wyprawie:
2. Czas trwania wyprawy, ilość dni:
3. Zaliczone rolki:
4. Zaliczone poważne rolki:
5. Wypadki, urazy które przydarzyły się riderom:
6. Awarie sprzętu niepozwalające na dalszą jazdę quadem:
7. Awarie możliwe do usunięcia w terenie nie wykluczające z dalszej jazdy:

Zakładam ten temat aby wiedzieć jak duże zagrożenie czeka na nas podczas dalekiej wyprawy, oraz aby te zagrożenie można było zminimalizować maksymalnie.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2009 21:38
Posty: 1935
Miejscowość: Radom
Imię: Mikołaj Kwieciński
Quad: Yamaha Grizzly 700 & Suzuki LTR 450R
Poprzednie quady: -> Chińska 110 -> Grizzly 400 ->Can-am ds 450
PostWysłany: 28.07.2010 21:09 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
0. Wyprawa do STARYCH JABŁONEK
1. Ilość osób na wyprawie: 2
2. Czas trwania wyprawy, ilość dni: 2
3. Zaliczone rolki:3
4. Zaliczone poważne rolki:0
5. Wypadki, urazy które przydarzyły się riderom: porysowania
6. Awarie sprzętu niepozwalające na dalszą jazdę quadem:BRAK
7. Awarie możliwe do usunięcia w terenie nie wykluczające z dalszej jazdy:
wymiana paska, przebite koło wymiana, filtra powietrza

_________________
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2965601684
#966
Kwieciński Mikołaj
QUADIMODO RACING TEAM
RTM-RADOM


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2008 11:32
Posty: 309
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Fall in love in Rincon
PostWysłany: 29.07.2010 07:56 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
mikix130 napisał(a):
wymiana paska, przebite koło wymiana, filtra powietrza


To wszytko na tej dwudniowej wyprawie?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2009 21:38
Posty: 1935
Miejscowość: Radom
Imię: Mikołaj Kwieciński
Quad: Yamaha Grizzly 700 & Suzuki LTR 450R
Poprzednie quady: -> Chińska 110 -> Grizzly 400 ->Can-am ds 450
PostWysłany: 29.07.2010 09:28 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
tak ale jechalismy prawie 900km takiej ostrej jazdy

_________________
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2965601684
#966
Kwieciński Mikołaj
QUADIMODO RACING TEAM
RTM-RADOM


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.06.2006 23:18
Posty: 525
Miejscowość: dawniej Ełk teraz wiocha.pl
PostWysłany: 29.07.2010 19:36 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
mikix130 napisał(a):
2. Czas trwania wyprawy, ilość dni: 2

mikix130 napisał(a):
tak ale jechalismy prawie 900km takiej ostrej jazdy

dobrze Wam szło .

_________________
Post ten wyraża moją opinię w danej chwili . Treść jego nie może służyć przeciwko mojej osobie w dniu następującym po tym terminie. Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Pozdrawiam Robert .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.11.2009 21:38
Posty: 1935
Miejscowość: Radom
Imię: Mikołaj Kwieciński
Quad: Yamaha Grizzly 700 & Suzuki LTR 450R
Poprzednie quady: -> Chińska 110 -> Grizzly 400 ->Can-am ds 450
PostWysłany: 30.07.2010 07:36 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
dzięki :)

_________________
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=2965601684
#966
Kwieciński Mikołaj
QUADIMODO RACING TEAM
RTM-RADOM


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.04.2008 16:21
Posty: 1059
Miejscowość: WAWA
Quad: Zap......lacz 800XXC
PostWysłany: 30.07.2010 21:31 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
Z całym szacunkiem, ale chyba pomyłka w danych 2 dni - 900 km to nie off road.
W terenie 900km robi się w tydzień.

-- dodano 30.07.2010 21:31 --

Ukraina 2009 - 650km

1. Ilość osób na wyprawie: 18
2. Czas trwania wyprawy, ilość dni: 7
3. Zaliczone rolki: 3
4. Zaliczone poważne rolki:1
5. Wypadki, urazy które przydarzyły się riderom: drobne potłuczenia (jeżdziliśmy w buzzerach)
6. Awarie sprzętu niepozwalające na dalszą jazdę quadem: brak
7. Awarie możliwe do usunięcia w terenie nie wykluczające z dalszej jazdy: manszeta x 2, zbieżność, kapeć kilka razy

Ukraina 2010 - 950km

1. Ilość osób na wyprawie: 10
2. Czas trwania wyprawy, ilość dni: 7
3. Zaliczone rolki: 4
4. Zaliczone poważne rolki: 0
5. Wypadki, urazy które przydarzyły się riderom: drobne stłuczenia, wybty nadgarstek
6. Awarie sprzętu niepozwalające na dalszą jazdę quadem: brak
7. Awarie możliwe do usunięcia w terenie nie wykluczające z dalszej jazdy: wymiana paska napędowego, zapchane chłodnice, przyszczypane opony, przebite opony, wymiana klocków, manszeta

Dużo zależy od przygotowania sprzętu przed wyprawą oraz stylu jazdy kierowcy.
Można przejechać naprawdę trudny teren i wiele kilometrów bezawaryjnie.

_________________
Ko ko ko ko quad jest spoko


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.10.2008 11:32
Posty: 309
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Fall in love in Rincon
PostWysłany: 02.08.2010 08:19 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
BIBRK o takie statystyki mi chodziło, nasz squad przygotowuje się na Rumunie, jest to nasz pierwszy taki wyjazd.
Specjalnie z tej okazji wszyscy pozmieniali quady na jeden model aby brać części zamienne tylko do jednego modelu (manszety, przegub, półośka, i kilka innych pierdół które mogą się popsuć).

Natomiast nigdy nie jeździliśmy z takim ładunkiem na quadzie, przed wyjazdem jesteśmy umówieni aby wyjechać na 2 dni w Polsce, w celu sprawdzenia jak się jeździ s takim szperem.

Po wczorajszym naszym wyjeździe i rolce kolegi (niestety poważnej), ustaliliśmy że przy stromych zjazdach zawsze idzie lina asekurująca zakończona ósemka (chyba tak to się nazywa).

Oczywiście proszę o inne odpowiedzi również.


 
Profil Gadu-Gadu
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.04.2008 16:21
Posty: 1059
Miejscowość: WAWA
Quad: Zap......lacz 800XXC
PostWysłany: 02.08.2010 10:39 
Re: Statystyki - wyprawy: rolki; poważne rolki; awarie; itd.
Podstawowa zasada na długiej wyprawie to: nie szarżujemy !
Jak są wątpliwości to dajemy asekuracje. Tylko wtedy macie szanse dojechać do celu.
Wariować można koło domu kiedy bliskość cywilizacji gwarantuje szybką pomoc w razie awarii czy wypadku.
Na odludziu i to jeszcze za granicą będzie trudno uzyskać szybką pomoc dlatego najlepiej liczyć na siebie.
Co do zapakowania quadów to nie jest problemem przewożenie tych wszystkich gratów jednak trzeba je umiejętnie spakować tzn. tak żeby całość była odporna na deszcz ( krótki deszczyk wytrzyma większość toreb, ale całodniową ulewę to tylko niektóre i to dobrze zabezpieczone) Dodatkowo zwróćcie uwagę na rozłożenie bagażu wagowo na przód i tył oraz lewo prawo. Jeżeli jedziecie Hondami to raczej większość ciężaru na tył i w miarę symetrycznie na boki. Wszystko przypiąć mocno pasami tak żeby nie było możliwości przemieszczania się bagażu w czasie walki z wertepami.
Pzdr udanej wyprawy :D
Aha no i Rumunia UWAGA!! w zeszłym roku straciliśmy tam trzy maszyny także zabezpieczajcie się na noc i uważajcie na hotele położone blisko miasteczek i przy drogach tam gdzie pojawiają się złodziejaszki.
Temat był dość szeroko omawiany na forum.

_________________
Ko ko ko ko quad jest spoko


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 9 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.