Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - KTM - fakty, mity ciekawostki
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 12:39



Odpowiedz  [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
KTM - fakty, mity ciekawostki 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 10.05.2009 08:36 
KTM - fakty, mity ciekawostki
Taki temacik mi przyszedl do glowy "na rozruszanie" nowego dzialu ;)
Chyba nie trzeba tlumaczyc o co chodzi, piszcie co wiecie, ja zaczne od siebie:

-ciekawostka. koszt klockow tylnych 230zl :wizi: poki co nie ma zamiennikow :oczy:

-fakt. Lubia się luzowac wszelaki srubki, z czego KTM jest znany a balaczka ta nie ominela i mojego XC. naszczescie wszystko poprawiam na kleju do srubek i problem znika :D

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04.07.2007 19:59
Posty: 3233
Miejscowość: Drezdenko
Imię: Bartosz
Quad: KTM wkrótce
Poprzednie quady: wiele ich było :)
PostWysłany: 10.05.2009 08:55 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
wizi napisał(a):
Taki temacik mi przyszedl do glowy "na rozruszanie" nowego dzialu ;)
Chyba nie trzeba tlumaczyc o co chodzi, piszcie co wiecie, ja zaczne od siebie:

-ciekawostka. koszt klockow tylnych 230zl :wizi: poki co nie ma zamiennikow :oczy:

-fakt. Lubia się luzowac wszelaki srubki, z czego KTM jest znany a balaczka ta nie ominela i mojego XC. naszczescie wszystko poprawiam na kleju do srubek i problem znika :D



prawie jak chinol :)

_________________
www.soundbase.pl


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 10.05.2009 10:38 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
wizi napisał(a):
-fakt. Lubia się luzowac wszelaki srubki, z czego KTM jest znany a balaczka ta nie ominela i mojego XC. naszczescie wszystko poprawiam na kleju do srubek i problem znika :D


możesz rozwinąć które ? Mam nadzieję że nie od silnika :szok:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 10.05.2009 12:06 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Nie nie w sliniku wszystko ok. bardziel te z kategorii duperele: oslonki, plastiki itp.
"najgorsze" ktore się poluzowaly to te przy kolumnie kierownicy ale to można wychwycic odrazu bo czuc luz na kierownicy i można szybko poprawic po fabryce.

Mimo to dzisiaj dopadla mnie grubsza awaria :wizi: ale o tym pozniej...
a tak chcialem pojezdzic :wizi:

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 10.05.2009 12:20 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
wizi napisał(a):
Mimo to dzisiaj dopadla mnie grubsza awaria :wizi: ale o tym pozniej...


Już czekam na relację


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.03.2007 11:38
Posty: 759
Quad: Dobry Bashan nie jest zły!;)
PostWysłany: 19.05.2009 22:24 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Wiecie może ile litrów jest rezerwy w KTM?

_________________
#68


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2008 10:35
Posty: 184
Quad: Bashan FUll Tuning Chinolowy - 100km i jeden mół
PostWysłany: 20.05.2009 03:58 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
ATV250 napisał(a):
Wiecie może ile litrów jest rezerwy w KTM?


Pełen około 13.4 ltr (to już z uwzględnieniem rezerwy) a sama rezerwa około 3 litrów masz na 194 stronie w instrukcji - chodź jeszcze na rezerwie nigdy nie jechałem :!:


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 21.05.2009 20:33 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Czy ktoś może mi opisać wady i zalety zastosowania gaźnika w KTM ?
Wiem tylko że nie da się podłączyć np modułu i wgrać map wtryskowych.
Zastanawiam się czemu w innych nowych quadach jest wtrysk a tu gaźnik


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2008 10:35
Posty: 184
Quad: Bashan FUll Tuning Chinolowy - 100km i jeden mół
PostWysłany: 22.05.2009 02:41 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Vendetta napisał(a):
Czy ktoś może mi opisać wady i zalety zastosowania gaźnika w KTM ?
Wiem tylko że nie da się podłączyć np modułu i wgrać map wtryskowych.
Zastanawiam się czemu w innych nowych quadach jest wtrysk a tu gaźnik


Gaźnik:

Polega na tym iż gaźnik i paliwo jest zasysane ciśnieniem produkowanym przez tłoki w środku cylindra. Innymi słowy im szybciej tłok się porusza (góra dół) tym więcej paliwa jest dostarczane. Niestety kiedy tłok się nie porusza paliwo nie może być dostarczane i przemienia się w miniaturową wersje baku hehe. Teraz w zasadzie dostarczanie paliwa jest również u warunkowe igłami (moza kupić Jettowane) i do determinuje cały cykl.

+ łatwiejsze są do regulowania, czyli łatwiej jest z nich wycisnąć moc. Odnowienie/przebudowa kosztuje znaczniej mniej i jest łatwiejszy w naprawie. Naprawdę łatwo jest go naprawić, każdy mechanik będzie wiedział co robić.

+ jest super jeżeli potrzeba szybkiego dopływu paliwa (co daje lepsze osiągi itp... chodź jest firma Mino z Holandii która ma dużo zastosowań jak zmniejszyć zużycie i poprawić przepływ. Można też śrubę paliwową zamontować i samemu regulować).

- nie jest tak efektywny jak wtrysk, ponieważ zmiany nie mogą być prowadzone i regulowane od zapotrzebowania.

- w sytuacjach gdy np: jazda atv podczas błotnistego dnia. Znacznie częściej gaz będzie odpowiadał zupełnie inaczej, gdyż będziesz musiał dodawać więcej gazu żeby ruszyć bo się będą opony ślizgać. Wtedy tłok będzie zrozumiale ruszać się wolniej jako iż nie ruszasz/ograniczasz się gdyż warunki są jakie są, wtedy nie będzie wystarczająco dużo ssania. Co powoduje ze jak dodasz dużo gazu odrazu, to iż będzie więcej zapotrzebowania niż dostarczanego ssania i wtedy można sobie pomarzyć o dalszej jeździe na ten dzień.

Co daje więcej mocy trudno powiedzieć. Jedni mówią ze gaźnik bo paliwo pomaga w utrzymaniu/chodzeniu ale to i tak zależy od wielu innych czynników. Dla mnie to jest to samo.

Wtrysk:

Wtrysk, przechodzi ten cały cykl co gaźnik tylko ze szybciej po przez specjalne zastosowanie Jettowania (igieł). Wtedy paliwo jest przenoszone indywidualnie prze pompę która jest zasilana normalnie z baterii. I przez to paliwo odrazu dostaje się to silnika. Ogólnie teraz cylinder (kiedyś inaczej) nie jest potrzebny żeby wtrysk działał - odpowiada za to komputer CDI który sam sobie wszytko reguluje.

+ jest bardziej dokładny, mniej spalin produkuje (chodź i tak dużo ludzi na to nie patrzy) jako iż komputer ciągle zmienia i reguluje proporcje paliwa w zależności od sensorów. Co zostawia nam lepsze spalanie i więcej km na przejechanym baku.

- wtrysk potrzebuje znacznie większego stosunku i ciśnienia paliwa, co powoduje ze jakiekolwiek przełamanie w systemie dostarczania paliwa spowoduję utratę jego zastosowania. Wtrysk jest drogi i części do niego również, jak i naprawa wymaga trochę wiedzy. Również quad zgaśnie na wtrysku jeżeli się przewróci (jeżeli takie rzeczy planujesz) lub będzie pod nachyleniem ponieważ syfon znajduje się na dnie baku.

- wtrysk potrzebuje baterie a to jest dodatkowy ciężar, ale to pewnie tylko dla puszystych i ludzi z kick start ma znaczenie.

- jedyną drogą żeby tuningować CDI jest zrobić to elektronicznie...


Odp na pytanie czemu KTM maja gaźnik ?

Według mnie dlatego ze jest prościejszy w obsłudze. Zmieniasz wydech, airboxa itp... Jettujesz i tyle. Nie trzeba grzebać z CDI. Tak jak to jest w LTR czy YZFR. Poza tym gaźnik możesz samemu naprawić, jak masz pojęcie o mechanice. Ale myślę ze KTM w niedługiej przyszłości i tak będzie na wtrysku - LTR go ma i 450R teraz i widać maja sukcesy w swojej budowie - dla mnie to tylko kwestia czasu w KTM. Superbike kiedyś też jeździły na gaźnikach teraz tylko na wtrysku.

Ufff ... trochę się rozpisałem ale mam nadzieje ze to pomoże również innym ... Pozdro.


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 31.05.2009 20:55 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
No to pytanka dla doświadczonych

1) Jak się jeździ KTM w porównaniu do LTR - komfort jazdy, pozycja na quadzie , różnica mocy, prowadzenie.
Proszę aby wypowiedziały się osoby które jeździły na obydwóch quadach. Chodzi mi głównie o serie XC ale jeśli ktoś jeździł SX też wysłucham...

2) Jak spisuje się zawieszenie Ohlinsa w porównaniu do Elki - komfort jazdy, regulacja


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.08.2005 16:04
Posty: 1411
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 31.05.2009 23:15 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Ohlins jest o dwie półki wyżej od Elki pod każdym względem. Ma lepszą regulację, łatwiej go zestroić no i jeszcze nie spotkałem się, żeby Ohlins przeciekał a Elki muszę wysyłać do serwisu na zmianę przód z tyłem. Dzisiaj znów się popsuły.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 01.06.2009 06:15 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Vendetta ale chodzi Ci o jazde gdzie? na torze czy wszedzie indziej?
Mi zdecydowanie lepiej jezdzi się KTM'em i już sporo na ten temat pisalem w temacie ATV250

Podobnie jak Kamikaze uwazam ze lepszy jest Ohlins

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 07.06.2009 12:38 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
wizi napisał(a):
Vendetta ale chodzi Ci o jazde gdzie? na torze czy wszedzie indziej?



Zasadniczo to obydwa przypadki, tor typowo sportowy i coś w rodzaju Cross Country...

-- dodano 07.06.2009 13:38 --

I jeszcze czy ktoś jeździł na SX i XC chodzi mi jaka jest różnica między amortyzatorami z obu serii.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.12.2008 10:35
Posty: 184
Quad: Bashan FUll Tuning Chinolowy - 100km i jeden mół
PostWysłany: 07.06.2009 21:37 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Vendetta napisał(a):
I jeszcze czy ktoś jeździł na SX i XC chodzi mi jaka jest różnica między amortyzatorami z obu serii.


Ohlins tak jaki i WP są za twarde. Trzeba wymienić sprężyny + prze-regulować do stylu jazdy (prędkość MX czy CC i waga kierowcy). W zależności jak ustawisz i tak nie będą one obrabiać wybojów tak jak byś chciał trzeba zmienić charakterystykę amortyzatorów. Cena przeróbki niecałe 2000zl w Polsce u przedstawiciela Ohlinsa potem test sprężynowania na hamowni, ale nie trzeba wtedy są super.


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.05.2008 13:24
Posty: 717
Imię: Michał
Quad: Szukam może xp 850 a może jakieś moto turys...
Poprzednie quady: Bomba Out 800,BF 750,LS 300,
PostWysłany: 07.06.2009 22:37 
Re: KTM - fakty, mity ciekawostki
Jak wygląda sprawa z serwisowaniem KTM. Co 25 - 40 mh zawory + wymiana olejów i filtru coś jeszcze ?
Czy amortyzator skrętu poprawi kierowanie ? ( zredukuje szarpanie kierownicy)


Sorki że jestem trochę upierdliwy ale sami chyba wiecie jak to jest gdy człowiek nie wie na co się zdecydować..


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 113 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.