Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakretach
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 15.06.2024 19:08



Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakretach 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2012 14:49
Posty: 152
Miejscowość: Berlin
Imię: Milosz
Quad: 2003 AC 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 220 BAYOU
PostWysłany: 15.10.2013 17:12 
Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakretach
Witam kolegow i kolezanki,

Po wielomiesiecznych poszukiwaniach i niemoznosci znalezienia quada który spelni moje oczekiwania nabylem trochę z przypadku zupelnie nie znany mi przed zakupem model Arcitc Cat 400 4x4 2003rok z niezaleznym tylnym zawieszeniem. Jest to wersja z automatyczna skrzynia z jazda wolna i szybka H i L i jak wydaje mi się fabrycznie też szerszy od wersji standartowej, przynajmniej tak wynika mi z porownania ze zdjeciami podobnych sprzetow ze sztywna belka z tylu a dystansow zadnych nie mam. Kola seryjne, standardowe ogumienie. Quad wydaje się nie posiadac powypadkowej przeszlosci, zero rdzy , sladow napraw, wszystko w orginalnym lakierze, orginalne naklejki z kodami kreskowymi na ramie, wedlug blacharza prosciutki.

Zawieszenie posiada luzy ale jezdzilem na wielu typu Grizzly czy Honda Rancher z wiekszymi gdzie podobne problemy nie wystepowaly. Wybity jest jeden dolny sworzen wahacza z przodu, lekki luz na koncowce ukladu kierowniczego, lekki luz na mocowaniu amortyzatorow, z tylu lekki luz na jednym lozysku kola, bardzo delikatny luz na wszystkich tulejach wahaczy.

Po krotkiej jezdzie probnej i zakupie postanowilem troszke wnikliwiej potestowac, bloto podjazdy piach, bylem zachwycony przepieknie też lyka dziury w trakcie jazdy na wprost. W nastepnej kolejnosci wyjechalem na tor crossowy. Wiem , ze nie jest to quad sportowy i wcale też sportowo nie jechalem, odrazu zwrocilem uwage, ze przy wiekszych predkosciach w zakretach quad posiada paskudna tendencje do ich zaciesniania, do pewnego momentu kierownica prubuje prostowac , az nagle zaczyna sama skrecac mocniej niz by się chcialo. Ciezko mi to okreslic ale przypadlosc jest tragiczna, bo stan nawierzchni oraz to czy się spusci z gazu lub przychamuje przesuwa ten punkt powodujac ze quad jest calkowicie nieprzewidywalny. W najgorszym momencie rwie kierownica w strone skretu bez wzgledu na to w ktora strone skrecamy. Latwo sobie wyobrazic ze traci się w ten sposob calkowicie stabilnosc, a ciagnac kierownice do siebie niezwykle latwo stracic statecznosc na quadzie który już sam z siebie chce się wywrocic. Pomimo swiadomosci co się dzieje i zachowania wzglednej ostroznosci dwukrotnie się przewrocilem, raz demolujac licznik a drugi raz dosc mocno siebie i nie wiem co dalej o tym myslec. Co może być przyczyna?? Czy te quady tak fatalnie się prowadza czy jest to problem mojego egzemplarza?? Oddalem go narazie to remontu zawieszenia ale jakos ciezko mi uwierzyc , ze posiadane luzy w zawieszeniu moga być sprawca az takiego zamieszania.

Jezdzilem do tej pory na roznych sprzetach, chocby Kawasaki KLF 220 z jednowachaczowym zawiasem z przodu i mega luzami, nie prowadzil się dobrze ale nie byl az tak nieprzewidywalny.

Z gory dziekuje za pomoc.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.07.2012 18:41
Posty: 275
Miejscowość: Bieszczady
Quad: Suzuki Kingquad 750 AXI (2010r)
Poprzednie quady: Buyang FA-D300, CF Moto 500, Arctic Cat 700D, Kymco MXU,...
PostWysłany: 13.11.2013 20:34 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Arctic ma to do siebie, że nie lubi luzów. Ja już od około pół roku walczę ze swoim zawieszeniem.
Uważam, że problemy są dwa, a dokładniej mogą to być takie przyczyny jak:
1) Za duże przednie koła. Fabrycznie ma być chyba 8. Lecz spotkałem dużo quadów z 10-tkami z przodu.
2) Zbieżne, lub rozbieżne przednie zawieszenie.

O ile mi dobrze wiadomo przód ma być na "0'.
Te dwa problemy powodują, że quad podczas jazdy zachowuje się tak, jak by jechał tam gdzie chce. Pojawia się tak zwane "wybieranie". (Sytuacji tej nie da się zauważyć jadąc po drogach asfaltowych).

Znajdź długą łagodną górkę, włącz 4x4 i bieg L, lekko rozpędź z niej quada, odpuść gaz (quad zacznie hamować pasem) i trzymaj lekko kierownicę, jak poczujesz, że quad "wybiera" to można przypuszczać, że przyczyna tkwi jak wyżej.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2012 14:49
Posty: 152
Miejscowość: Berlin
Imię: Milosz
Quad: 2003 AC 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 220 BAYOU
PostWysłany: 18.11.2013 18:07 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
dzięki za odpowiedz, obecnie mam ograniczony dostep do sprzetu, zdecydowalem się jednak na kompletny remont zawieszenia, kupilem praktycznie wszystko co się zuzywa i obecnie znajomy mechanik sklada to wszystko do kupy. Po rozbiorce okazalo się, ze luzy byly wszechobecne a nie dotyczyly kilku elementow jak na szybko ocenilem szarpiac kolami. Jak tylko odbiore quada to podziele się wrazeniami.

Moj Arctic Cat ma fabrycznie kola 12 calowe i 25 calowe opony, kola i ogumienie sa fabryczne tak jak zszedl z tasmy, wiec nie wiem czy mowimy o tym samym sprzecie.

Moj quad podczas jazdy na wprost nawet po bardzo dziurawym terenie czy nawet koleinach zachowywal się calkiem normalnie, wiadomo, ze ciagnal kierownica to tu to tam, nie spodziewalbym się niczego innego jazdac po rozrytej dziurawej drodze, natomiast sam problem który powalil mnie z nog pojawil się podczas pruby skrecania, a nie kontrowania aby utrzymac kierunek jazdy na wprost. Wlasnie przy prubie skrecenia spontanicznie i nieobliczalnie w ciezkim do przeiwdzenia momencie prubowal skrecic mocniej niz kierowca sobie tego zyczyl, jesli moment ten nieszczesliwie zgral się z momentem rozpoczynania hamowania czy nawet spuszczenia z gazu to pomimo kilkuletniego doswiadczenia i swiadomosci co może się stac, nie bylem w stanie utrzymac się na quadzie. Pierwsza mysl jak jeszcze bolalo byla zeby się go pozbyc, pozniej wybralem druga skrajonosc i remontuje nie dopuszczajac do siebie mysli, ze on "po prostu tak ma" i mam nadzieje , ze zbytnio się nie "przejade" :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.07.2012 18:41
Posty: 275
Miejscowość: Bieszczady
Quad: Suzuki Kingquad 750 AXI (2010r)
Poprzednie quady: Buyang FA-D300, CF Moto 500, Arctic Cat 700D, Kymco MXU,...
PostWysłany: 22.11.2013 23:21 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Pooglądaj dokładnie filmik w minucie: 0:18. Gdy jest problem w Arctic'u tak to się zachowuje - owe zacieśnianie skrętu. Może i ten gość jechał trochę za szybko, ale zwróć uwagę na sam skręt kołami.
http://www.youtube.com/watch?v=BbEyk54X0fU

Mam prośbę: Jesli Ktoś z Forumowiczów, czyta te posty a ma Arctic Cat'a, wpiszcie poniżej jaki macie model Arctic'a i jak macie ustawioną "zbieżność" Zbieżnie, rozbieżnie, czy na zero?


 
Profil Gadu-Gadu
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 22.11.2013 23:41 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Dziwne na tym filmie, pojazd nie powinien się tak zachowywać nawet przy zbyt dużej prędkości. Twój też tak robi Milosz?

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 22.11.2013 23:51 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Na filmiku dokładnie widać jaka jest przyczyna tego zawinięcia kierownicy.Pomijając już za dużą prędkość wejścia,to w pewnym momencie cały ciężar quada znajduje się na lekko już skręconym kole-prawym przednim,nacisk na koło jest tak duży że pod ciężarem quada koło zawija się pod spód a kierowca nie ma szans utrzymać kierownicy.
Panowie - przecież to widać że tak powiem gołym okiem.

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 22.11.2013 23:55 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
No, może masz rację. Też tak pomyślałem w pierwszej chwili, ale potem takie gwałtowne wychylenie kół wydało mi się dziwne. Jeszcze tak nie jechałem, to i doświadczenia brak.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 23.11.2013 00:58 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Service manual AC,do różnych modeli,podaje zbieżność od 3,2 do 6,4 mm-tzn jeśli np odległość między środkiem bieżników opon przednich z PRZODU wynosi 100cm,to odległość między środkiem bieżników opon przednich ale z TYŁU powinna wynosić 100cm i 6,4mm.
Trudnością nie będzie jednak zmierzenie tych odległości,ale prawidłowe ustawienie kół "do pomiaru" ,gdzie powinny one stać idealnie na wprost,co jest nie lada trudnością.
AC w swoich manualach podaje z taki sposób,z grubsza;
-zmierzyć odległości od rogu ramy pod chłodnicą do wewnętrznych stron felg,oczywiście muszą to być te samy punkty na felgach i ramie,
-następnie zablokować kierownicę wiążąc ją dwoma pasami ściągającymi (transportowymi) do tylnego bagażnika,
-i w tej pozycji przeprowadzić ustalenie właściwej zbieżności.
Zapraszam też do skorzystania z oryginalnych servisówek AC,dopóki są jeszcze w sieci http://www.mymowerparts.com/pdf/Arctic- ... e-Manuals/

-- dodano 23.11.2013 01:58 --

Absolutnie fenomenalny service manual dla Suzuki Vinsona,podaje również zbierzność (ang.toe-in),o wartości 7-4mm.O ile jednak nie skupiają się tam na tym jak ustabilizować kierownicę i czy w ogóle,to jest informacja o statycznym ciężarze na siodełku kierowcy o wadze 75kg,można i tak.O ile sobie przypominam swoją regulacje zbierzności,to faktycznie dałem jakiś ciężar na siedzenie,a ustawiałem nie stabilizując kierownicy,ale posługując się długą łatą.
W czym rzecz? Otóż można dobrze ustawić zbierzność,mogą się zgadzać wszystkie wartości,ale jeśli quad ma już nieco krzywą ramę,czy wachacze-to tylne koła nie koniecznie będą podążać śladem przednich.
Stąd też łata przyłożona do kół tylnych i przednich,plus jednoczesne ustawianie pożądanych wartości,może się okazać nie lada wyzwaniem,dodac do tego jeszcze trzeba zużyte elementy zawieszenia które przecież w czasie jazdy <pływają> w zależności od przyśpieszania,hamowania,obciążenia czy zakrętów.
Czyli teoria jedno a praktyka drugie.

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


Ostatnio zmieniony przez barabasz, 23.11.2013 00:58, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2012 14:49
Posty: 152
Miejscowość: Berlin
Imię: Milosz
Quad: 2003 AC 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 220 BAYOU
PostWysłany: 23.11.2013 11:46 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Panowie, genialny film!!!!

Moglbym jeszcze przez 100 postow prubowac ujac slowami to co w kilka sekund obrazuje powyzszy filmik. Nic dodac nic ujac tak zachowuje się moj quad.

Oczywistym jest ze gosc jedzie duzo za szybko, jedzie po asfalcie, hamujac wychylil się do przodu, zrobil zle wszystko co mogl z tad upadek bardzo szybki i energiczny, ale nawet przy zachowaniu prawidlowej postawy moj quad posiada tendencje do zachowania jak na filmie. Z racji, ze moj finalny upadek odbywal się pewnie przy podobnej predkosci na lagodniejszym zakrecie, w glebokim sypkim zwirze pobocza toru crossowego to wszystko odbywalo się wolniej ale dokladnie w tej samej kolejnosci.

Obecnie wpompowalem w niego już dobrze ponad 2000zl, pojecie luzow nie istnieje a tendencja się w ogole nie zmienila, nie trzeba jechac tak brutalnie aby regularnie co ktorys skret wyczuwac krotki moment kiedy Arctic nagle prubuje sam dokrecac. W pewnych granicach można to jeszcze skorygowac, najwiekszym wrogiem jest calkowita nieprzewidywalnosc tego zjawiska.

Potrafilem zrobic w tym samym tempie 5 okrazen toru i wywrocic się na 6tym, przejechac wiele razy ten sam zakret testujac gdy nagle za kolejnym, jakis szereg zbiegow okolicznosci wywoluje jak nazwal bym to "niestabilne" zachowanie ukladu kierwniczego. Niestabilne w sensie czystej fizyki, czyli rozpoczecie kolejnych zjawisk ktore same soba poglebiaja ten skret, jesli przekroczy się pewna bariere wyprostowanie kierownicy jest calkowicie niemozliwe.

Z reszta co tu duzo mowic, kolega slusznie zauwazyl na filmie ze jest moment w ktorym caly quad stoi na jednym przednim postawionym w poprzek kole. Zakladajac ze wystepuje tu sila nacisku zwiazana z hamowaniem to wisi na tym poprzecznie postawionym kole pewnie z 700kg, niby jak kierowca mialby wyprostowac kierownice??

Na filmie widac też, ze kierowca nie rozpedzil się bo nie mial hamulcow, tylko grzeje jak szalony, nie wyglada to też na poczatek trasy. Nie moge tego udowodnic, ale reke dam sobie uciac ze jest tak pewny siebie bo pokonal już 10 zakretow bezproblemowo a 11ty go zaskoczyl, dokladnie powiela to moje doznania.

Moj quad to wedle naklejki nawet nie strikte Arctic Cat tylko Massey Fergusson, ale to jest arktyczny tylko z reklamowka firmy wspolpracuajacej, kazdy element jak i numer ramy to Arctic Cat, Model AC 400 4x4 Automat 2003 rok. Zdjecie ponizej.

Image

Image

Najgorsze , ze poza ta jedna wielka wada quad jest po prostu fenomenalny, w terenie zachowuje się swietnie, pokonuje rewelacyjnie podjazdy i strome trawersy, wspaniale hamuje, gigantyczny skok zawieszenia (a na zdjeciu znajduje się w pozycji najnizszej) pozwala pochlaniac z duza predkoscia naprawde potezne nierownosci. Poszedlem już w inwestycje wiec nie chialbym się z tego powodu z nim pozegnac, nie chce też wyladowac w szpitalu :)

zbieżność ustawiona jest w tym momencie na zero, zanim jeszcze przeczytalem powyzsze wypowiedzi logika kazala mi sprubowac ustawic kola zbierznie. Wybieram się na swieta na 7 dni do Naturaparku w Bieszczadach, jesli quad mnie nie zabije, to będę mial duzo czasu na wszelkie testy.

Chodzi mi też po glowie opcja zamontowania ogranicznikow skretu, jesli kompletnie nic innego nie pomoze.


Ostatnio zmieniony przez Milosz 23.11.2013 11:46, edytowano w sumie 3 razy



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.07.2012 18:41
Posty: 275
Miejscowość: Bieszczady
Quad: Suzuki Kingquad 750 AXI (2010r)
Poprzednie quady: Buyang FA-D300, CF Moto 500, Arctic Cat 700D, Kymco MXU,...
PostWysłany: 23.11.2013 13:15 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Milosz napisał(a):
Panowie, genialny film!!!!

Moglbym jeszcze przez 100 postow prubowac ujac slowami to co w kilka sekund obrazuje powyzszy filmik. Nic dodac nic ujac tak zachowuje się moj quad.

Oczywistym jest ze gosc jedzie duzo za szybko, jedzie po asfalcie, hamujac wychylil się do przodu, zrobil zle wszystko co mogl z tad upadek bardzo szybki i energiczny, ale nawet przy zachowaniu prawidlowej postawy moj quad posiada tendencje do zachowania jak na filmie. Z racji, ze moj finalny upadek odbywal się pewnie przy podobnej predkosci na lagodniejszym zakrecie, w glebokim sypkim zwirze pobocza toru crossowego to wszystko odbywalo się wolniej ale dokladnie w tej samej kolejnosci.

Obecnie wpompowalem w niego już dobrze ponad 2000zl, pojecie luzow nie istnieje a tendencja się w ogole nie zmienila, nie trzeba jechac tak brutalnie aby regularnie co ktorys skret wyczuwac krotki moment kiedy Arctic nagle prubuje sam dokrecac. W pewnych granicach można to jeszcze skorygowac, najwiekszym wrogiem jest calkowita nieprzewidywalnosc tego zjawiska.

Potrafilem zrobic w tym samym tempie 5 okrazen toru i wywrocic się na 6tym, przejechac wiele razy ten sam zakret testujac gdy nagle za kolejnym, jakis szereg zbiegow okolicznosci wywoluje jak nazwal bym to "niestabilne" zachowanie ukladu kierwniczego. Niestabilne w sensie czystej fizyki, czyli rozpoczecie kolejnych zjawisk ktore same soba poglebiaja ten skret, jesli przekroczy się pewna bariere wyprostowanie kierownicy jest calkowicie niemozliwe.

Z reszta co tu duzo mowic, kolega slusznie zauwazyl na filmie ze jest moment w ktorym caly quad stoi na jednym przednim postawionym w poprzek kole. Zakladajac ze wystepuje tu sila nacisku zwiazana z hamowaniem to wisi na tym poprzecznie postawionym kole pewnie z 700kg, niby jak kierowca mialby wyprostowac kierownice??

Na filmie widac też, ze kierowca nie rozpedzil się bo nie mial hamulcow, tylko grzeje jak szalony, nie wyglada to też na poczatek trasy. Nie moge tego udowodnic, ale reke dam sobie uciac ze jest tak pewny siebie bo pokonal już 10 zakretow bezproblemowo a 11ty go zaskoczyl, dokladnie powiela to moje doznania.

Moj quad to wedle naklejki nawet nie strikte Arctic Cat tylko Massey Fergusson, ale to jest arktyczny tylko z reklamowka firmy wspolpracuajacej, kazdy element jak i numer ramy to Arctic Cat, Model AC 400 4x4 Automat 2003 rok. Zdjecie ponizej.

[ https://lh4.googleusercontent.com/-XbqQWUEat_Q/UpCEiNrmhbI/AAAAAAAAK10/rsQqit89KfM/w944-h708-no/P1290473.JPG ]

[ https://lh3.googleusercontent.com/-bv5mJGUIzGY/UpCEiFMx5RI/AAAAAAAAK1o/nMDEvfXTIrU/w944-h708-no/P1290472.JPG ]

Najgorsze , ze poza ta jedna wielka wada quad jest po prostu fenomenalny, w terenie zachowuje się swietnie, pokonuje rewelacyjnie podjazdy i strome trawersy, wspaniale hamuje, gigantyczny skok zawieszenia (a na zdjeciu znajduje się w pozycji najnizszej) pozwala pochlaniac z duza predkoscia naprawde potezne nierownosci. Poszedlem już w inwestycje wiec nie chialbym się z tego powodu z nim pozegnac, nie chce też wyladowac w szpitalu :)

zbieżność ustawiona jest w tym momencie na zero, zanim jeszcze przeczytalem powyzsze wypowiedzi logika kazala mi sprubowac ustawic kola zbierznie. Wybieram się na swieta na 7 dni do Naturaparku w Bieszczadach, jesli quad mnie nie zabije, to będę mial duzo czasu na wszelkie testy.

Chodzi mi też po glowie opcja zamontowania ogranicznikow skretu, jesli kompletnie nic innego nie pomoze.

Odezwij się do mnie na priv, bo coś nie mogę Ci wysłać wiadomości. A co do quada to ustaw zawieszenie zbieżnie (czyli koła będą robić pług). Ustaw zbieżność na: -3,2mm, tak na początek, jak by nie pomagało, to zaniżaj bardziej. Możesz zbiegać go aż do wartości: -6,4mm.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 23.11.2013 13:37 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
jest moment w ktorym caly quad stoi na jednym przednim postawionym w poprzek kole. Zakladajac ze wystepuje tu sila nacisku zwiazana z hamowaniem to wisi na tym poprzecznie postawionym kole pewnie z 700kg, niby jak kierowca mialby wyprostowac kierownice??
Otóż to,koło które już jest trochę skręcone , a teraz naciskane przez ponad pół tony,to ten ciężar naciska koło tylko w jednym możliwym kierunku-pogłębia zakręt.

Na filmie widac też, ze kierowca nie rozpedzil się bo nie mial hamulcow, tylko grzeje jak szalony, nie wyglada to też na poczatek trasy. Nie moge tego udowodnic, ale reke dam sobie uciac ze jest tak pewny siebie bo pokonal już 10 zakretow bezproblemowo a 11ty go zaskoczyl, dokladnie powiela to moje doznania.[/i
Tu ostrożnie z ręką,widać że AC dogania z jakichś powodów resztę,Polaris czeka na niego.Po drugie pokonując ciąg zakrętów,jakieś serpentyny czy coś podobnego-jest tendencja do coraz szybszego pokonywania kolejnych zakrętów,i może się to w końcu skończyć przekroczeniem prędkości krytycznej.

[i]Moj quad to wedle naklejki nawet nie strikte Arctic Cat tylko Massey Fergusson, ale to jest arktyczny tylko z reklamowka firmy wspolpracuajacej, kazdy element jak i numer ramy to Arctic Cat, Model AC 400 4x4 Automat 2003 rok. Zdjecie ponizej.

Też mam AC jako Massey Fergusson,po prostu był okres kiedy AC podpisał umowe z MF o sprzedaży swoich quadów jako traktory w sieci dealerskiej MF,warunkiem MF była sprzedaż AC z oznaczeniami MF.Tych quadów najwięcej jest z Francji i Anglii.

Chodzi mi też po glowie opcja zamontowania ogranicznikow skretu, jesli kompletnie nic innego nie pomoze.
Może chodzi Ci o <amortyzator skrętu> ? http://allegro.pl/czesci-do-innych-poja ... kr%C4%99tu

Z opisanych problemów wynika że coś jest nie tak z quadem,trzeba też zauważyć że geometria kół przednich to nie tylko zbieżność,ale też kąt pochylenia koła i sworznia zwrotniczego.Rzeczy te są nieustawialne w quadzie,są po prostu stałe a ich prawidłowe ustawienie to konstrukcyjne punkty mocowań wahaczy i konstrukcja zwrotnicy,wystarczy więc że, czy to sam wahacz czy rama jest nieco skrzywiona i będą się działy cuda.
Trudnością może być znalezienie owego skrzywienia,to jest bardzo problematyczne,rama może być skrzywiona w zupełnie niewidoczny sposób.
Czy opisane problemy dzieją się z jednakową częstotliwością na zakrętach prawych i lewych?
Z jakim napędem wtedy jedziesz 2x4 czy 4x4?

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2012 14:49
Posty: 152
Miejscowość: Berlin
Imię: Milosz
Quad: 2003 AC 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 220 BAYOU
PostWysłany: 23.11.2013 18:15 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Bardzo się ciesze , ze temat spotkal się w koncu z zainteresowaniem.

Sprubuje jakos tak w miare po kolei...

Jestem z Tarnowa w Malopolsce ale od wielu lat przebywam w Berlinie, poza jakimis pojedynczymi wypadami poruszam się quadami glownie w Niemczech. Arctica kupilem niedawno po baaaaardzo dlugich bezowocnych poszukiwaniach, do tej pory latalem na Kawsaki KLF 220 na który przesiada się wlasnie ze sprzetu dzieciecego moj syn, ale na codzien jeszcze nadal go uzytkuje. Laczny czas jazdy jaki spedzilem do tej pory na AC nie przekracza jednej godziny. AC kupilem w Kielcach a, ze mam wiele quadowych planow na zimę na poludniu Polski a nie w Niemczech to zawiozlem go do Tarnowa a tam po wywrotkach odstawilem do znajomego speca ale od samochodow a nie quadow. Jest tam mechanika blacharnia lakiernia.... Tam wyslalem zakupione części, tam quad zostal rozebrany z w mak i porobione co trzeba. Niestety osobiscie bywam tam nie czesciej niz raz na miesiac wiec nie mam na dzien dzisiejszy mozliwosci zajmowania się tym osobiscie ani tymbardziej testowania wynikow, tutaj pole do popisu będę mial dopiero w grudniu a teraz zostaja mi jedynie rozwazania teoretyczne.

Wedlug speca z warsztatu rama jest bezdyskusyjnie w stanie idealnym bez zadnych najmniejzych skrzywien. W trakcie poszukiwan quada ogladal raz w moim imieniu Kawasaki Brute Force i w 5 minut ze swoim sprzetem stwierdzil ze rama jest krzywa, jak gdzie i o ile.... wydaje mi się, ze moge miec na tyle zaufania , ze zostaje mi wyjsc z zalozenia, ze problem nie dotyczy ramy. Quad mial normalnie sprawdzana geometrie po naprawach.

Nagle zaciesnienie zakretu dotyczy w sposob identyczny skretu w prawo i lewo, moje dwa ostrzejsze wypadki mialy miejsce raz na prawym a raz na lewym zakrecie.

Oczywiscie nie jestem mistrzem swiata i nie jezdzilem jeszcze na wszystkim, ale polatalem już trochę w Bieszczadach, udalo mi się w zeszlym roku ukonczyc nawet pierwszy w zyciu rajd Enduro na quadzie z calkowicie wywalonymi zwrotnicami, i lekko krzywa rama. Kola przednie klanialy się prawo lewo jak chcialy, warunki byly ciezkie ale jakos nie wywrocilem się przez dwa dni i kilkaset kilometrow ani raz, naprawde ciezko mi sobie wyobrazic, ze wine ponosic może zle ustawienie katow itp w szczegolnosci , ze quad mial robiona geometrie i wszystko jest ponoc ladnie symetrycznie itp.... z AC to nie jest tak ze się zle prowadzi, on się do momentu krytycznego zachowania prowadzi super, to tak jakbys biegl w najlepsze i ktoś na zakrecie podlozyl noge. Koles na filmie też się nie bal :)

Mowiac o ogranicznikach mysle o jakims zwyklym spawanym patencie lub dodatkowych podkladkach gumowych ograniczajacych mozliwosc skretu. Niektore quady maja cos takiego fabrycznie na kierownicy lub wahaczach, AC ma bandycko mocny skret, wiem ze to nie sposob ale taka deska ratunkowa jesli nic nie wymysle. Jak nie zlozy mi kierowncy calkiem to może jeszcze się wybronie.

Quada testowalem praktycznie tylko na 2x4. 4x4 uzywalem tylko w polaczeniu z reduktorem w blocie czy na podjazdach, jak mowie nie pojezdzilem narazie za wiele. Jak zachowuje się przy zwawej jezdzie na biegu H i 4x4 w sumie nie potrafie w ogole odpowiedziec.

Jak mowie, zaraz jak się do niego dorwe przestawie mu zbierznosc na probe. Gdybym byl cudotworca to wycianalbym mu przednia osc trochę na przod, zeby nie mogl się az tak bardzo zawiesic nad przednim zawieszeniem w skrecie, ale niestety takowym cudotworca nie jestem :) Jestem bardzo chetny do dyskusji, Waszych pomyslow, doswiadczen lub opinii na temat tego quada. Nie znam konstrukcji nastepcy bodaj od 2004 roku, ale ze zdjec mam wrazenie ze to dokladnie to samo tylko w ciut innej plastikowej obudowie, ale tu moge się mylic.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.07.2012 18:41
Posty: 275
Miejscowość: Bieszczady
Quad: Suzuki Kingquad 750 AXI (2010r)
Poprzednie quady: Buyang FA-D300, CF Moto 500, Arctic Cat 700D, Kymco MXU,...
PostWysłany: 28.11.2013 18:43 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
W ramach pewnego eksperymentu rozstroiłem swoje zawieszenie w Kocie. Celowo wprowadziłem mały luz na wszystkich czterech mocowaniach amortyzatorów, na efekty nie trzeba było czekać: pojawił się owy problem z zacieśnianiem zakrętów w związku ze spowodowaną celowo rozbieżnością kół przy jeździe do przodu, poniżej film. Sekunda 0:14, przy prędkości 5km/h już lekko podniosło się tylne prawe koło, przy wyższej quad by "wydachował". Sam się mało nie wyłożyłem

https://www.youtube.com/watch?v=DDPgjnNvXoc

-- dodano 28.11.2013 19:42 --


Ostatnio zmieniony przez dziubken 28.11.2013 18:43, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.04.2011 09:46
Posty: 536
Quad: AC 500
PostWysłany: 28.11.2013 20:39 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
Sorry ale czegoś tu nie rozumiem.
W jaki sposób zrobiłeś luz w mocowaniu amortyzatorów jeśli jest to praktycznie nie możliwe? końcówka amortyzatora wchodzi w dopasowane ucho mocujące na wahaczu i na ramie,skręcone to jest śrubą,ale nawet jak by śruba nie była dokręcona to zanim nie wypadnie to się nic nie dzieje.
W jaki sposób "stworzenie luzu" na mocowaniach amortyzatorów wpływa na rozbieżność/zbieżność??
Co ma podniesienie się tylniego koła do zacieśniania zakrętów? przy tej prędkości i maksymalnym skręcie musi się podnieść.
Za każdym zakręceniem oprócz pierwszego dajesz kierownice na do skrętu na maxa,to jak Ci się jeszcze może zacieśniać??

_________________
Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.09.2012 14:49
Posty: 152
Miejscowość: Berlin
Imię: Milosz
Quad: 2003 AC 400 4x4 FIS / 2004 Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Kawasaki KLF 220 BAYOU
PostWysłany: 28.11.2013 21:18 
Re: Arctic Cat 400 4x4 2003 niebezpieczne zachowanie w zakre
również mam wrazenie, ze rozmawiamy o dwoch roznych rzeczach, chyba, ze jadac odczuwales cos czego nie widac na filmie. Moj arktyczny przy takiej predkosci i kreceniu na maksa jezdzi bez problemu, problem zaczyna być wyczuwalny od szancunkowo może 30km/h w zwyz i dotyczy skretu gdzie powstaja duze sily boczne w skutek sily odsrodkowej polaczonej z lekkim skretem kierownica, wtedy quad sam prubuje skrecic na maksa, jesli Jadę na tyle wolno ze moglbym bezkarnie skrecic na maksa to wtedy nie skreca sam. Znow trudno mi się wyslowic ale polecam wnikliwa analize wczesniejszego filmiku, tam widac to jak na dloni, koles chce skrecic trochę i wyrywa mu kierownice z reki. Nie, ze go ciagnie czy myszkuje, tylko wyrywa i tyle.

Ty dziubken być może mowisz o calkiem innym efekcie nerwowego zachowania na rozbierznych kolach, myszkowania prawo lewo itp... nie calkiem zwiazanego z powyzszym.

Czasem ciezko rozmawiac przez klawiature na temat czegos gdzie nielatwo się w ogole wyslowic, można gadac o roznych rzeczach myslac, ze o jednym. Nie ma to jak spotkanie na zywo i mozliwosc testow :)


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.