Nie.
Czujnik w głowicy mówi o temperaturze pracy silnika i ewentualnym jej przekroczeniu,a czujnik i włącznik wentylatora ma nie dopuścić do wysłania do silnika zbyt gorącego płynu.
Umiejscowienie tych dwóch czujników nie jest przypadkowe i tak ma być,jeden w chłodnicy na wyjściu schłodzonego płynu (jeśli nadal jest za gorący przy opuszczaniu chłodnicy w kierunku silnika,znaczy że chłodnica nie daje rady i musi jej pomóc wentylator)
Czujnik w głowicy informuje o przegrzaniu silnika,a moment jego włączenia (95 C ) mówi też o górnej granicy poprawnej temperatury.
Ja bym albo zakupił diodę ,około 80-100zł pod dom (nie wiem,ale przypuszczam że oryginalnie wtedy wentylator pracuje cały czas) ,lub ;
-spreparował u fachowca chłodnicę , robiąc jej miejsce na włącznik wentylatora,z tym że musiało to by być pewne na 110%.
Włączenie wentylatora to 90 C,wyłączenie 80 C,ale-dla odpowiednio umiejscowionego włącznika/czujnika.
Załącznik:
czujnik.PNG [ 67.19 KiB | Obejrzany 6298 razy ]