Autor |
Wiadomość |
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.01.2008 10:29
i niestety są cieżkie jak cholera i kosztują odpowiednio.
Po prostu ITP idzie na łatwiznę oferując felgi w jednej szerokości. Wiadomo, że do 8 czy 9 calowej opony nie powinno się stosować felgi takiej samej jak do opony 11 czy 12 calowej.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 10.01.2008 10:50
Czy ja wiem juź możnba kupić za około 650PLN za sztukę. Rzecz względna. Nieco cieższe, ale nie ma problemów z rantami pogiętymi i schodzeniem powetrza. Wszystko jak zwykle zależy do czego te felgi mają być. Do rekreacji szkoda kasy to fakt.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.01.2008 13:55
napisalem do ITPTIRES żeby podali mi wagi....a może ktoś ma je gołe pod ręką i może zważyć i porównać np z SS 108?
Co ciekawe beadlocki 14 calowe sa w dwóch rozmiarach szerowości na przód i tył. Widac schodzące opony z felg w Rhino dały im do myślenia....tam waga jest dużo większa niż klasycznego quada i na trawesach łatwiej o "zejscie"
Czekam aż dadzą dwie szerokości w wersji 12 calowej.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.01.2008 14:10
sprawdziłem:
Grizzly 700 waży ok 280kg a Rhino 660 ok 470kg...Yamaha nie podaje wagi Rhino 700....przestraszyła się reakcji???
Znacząca różnica. Beadlocki i różnej szerokości felgi na front i tył sa chyba konieczne przy ostrzejszej jeździe w przypadku side'ów
|
|
|
|
tomo27
Rejestracja: 29.03.2007 21:06 Posty: 577 Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: moĹźe znowu kiedyĹ... na razie TJ
|
Wysłany: 10.01.2008 17:28
Maciek a jak szybko w ACT X/LR znika bieżnik (np. przy jeździe po asfalcie) ?
Szybciej niż w standardowych czy nie ?
Jeśli byś mógł też porównać do XTR bo chyba miałeś je w Grizzly.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.01.2008 17:40
zdecydowanie wolę X/LR od XTR.
Zmierzę dzisiaj głębokość bieznika po ok 1000km. Myślę, że z 10% było po asfalcie. Bomba tak łatwo zrywa przyczepność, że bardzo łatwo zetrzeć szybko tył....
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.01.2008 19:19
pomierzyłem zużycie Calisle ACT X/LR 26 cali, 6PLY, radialna
Bombardier 800XT
przebieg na oponach: ok 1000km
Asfalt: ok 10-15 %, szutry: ok 50%, reszta: podmokłe, błoto, śnieg
Nowa opona: bieżnik 26mm głębokości (ca. 1 cal).
Przód, 9 cali szerokości: bieżnik środek: 23mm, bieznik bok: 24mm
Tył, 11 cali szerokości: bieżnik środek: 22mm, bieznik bok: 23mm
podsumowanie:
Zużycie przodu: 1mm na ok 350km
Zużycie tyłu: 1mm na ok 250km.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 10.01.2008 19:28
...śmieszna sprawa.
Pan wulkanizator do wyważenia koła (co zreszta jest prawie niemożliwe przy dużych kołach quadowych) musiał wprowadzić różne parametry opony do komputera. Zmierzył więc szerokość opony nominalnie 9 calowej specjalnym urządzeniem i .......wyszło 7.5 cala
Tak, jak trudno uwierzyć, że szerokie kapcie ALL TRAKów mają po 8 i 10 cali szerokości....
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 11.01.2008 09:35
wracając do BEADLOCKów, to dostałem odpowiedź od ITP:
"The SS108 is 8 lbs and the beadlock is 10 lbs."
tak więc wszystko jasne. Beadlock jest o kilkogram cięższy....co nadal przy wadze opony to nie tragedia.
|
|
|
|
Motyf
Rejestracja: 28.06.2004 09:50 Posty: 301 Miejscowość: Warszawa
Quad: Polaris 500 H.O oraz Suzuki Eiger
|
Wysłany: 12.01.2008 14:19
Witajcie, nie wiem czy mieliście to czynienia z oponą PXT - jest prawie identyczna, ma niższy bieżnik i jest na moje oko miększa. czy ktoś umiał by to porównać?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-POLARIS-PXT-XTREME-WHEELS-TIRES-SPORTSMAN-700_W0QQitemZ270163243079QQihZ017QQcategoryZ43983QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQtrksidZp1638.m118.l1247QQcmdZViewItem
jeżdże na takich, jestem bardzo zadowolony. Jedyny ich mankament to to, że przez swoją miękkość zużywają się dosyc szybko
_________________ Jeżdżę Polarisem a przerabiam Eigera
|
|
|
|
norbi
Rejestracja: 25.11.2006 15:20 Posty: 2810 Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
|
Wysłany: 12.01.2008 17:23
opona PXT to fabryczna opona zakładana do Polarisa np.700'tki.
jest to opona 3warstwowa nie radialna,o podobnym biezniku do x/lr'ów ma mniej jodełek .
nie wiem czy jest w Polsce w sprzedazy a jak jest to nie wiem czy ja ktoś kupuje jak zajeździ stockowe. chyba najlepsza opona w sprzecie wychodzacym z fabryki.
a co do porównania to nie wiem czy jest sens?!
|
|
|
|
Motyf
Rejestracja: 28.06.2004 09:50 Posty: 301 Miejscowość: Warszawa
Quad: Polaris 500 H.O oraz Suzuki Eiger
|
Wysłany: 13.01.2008 14:19
dokładnie, to opona seryjna do wersji z wtryskiem czyli tak naprawde do większości sprzętów. jest to super oponka i ja niedawno zakupiłem własnie ją. X/lry widzę ze trwalsze i wytrzymalsze.
_________________ Jeżdżę Polarisem a przerabiam Eigera
|
|
|
|
tomo27
Rejestracja: 29.03.2007 21:06 Posty: 577 Miejscowość: Ogrodzieniec
Quad: moĹźe znowu kiedyĹ... na razie TJ
|
Wysłany: 13.01.2008 14:56
Motyf napisał(a): to opona seryjna do wersji z wtryskiem
Hmmm ... , co ma wtrysk do opony.
A skoro jest trzy warstwowa i nie radialna to odbiega od czołówki konkurencji. Więc bez żadnej rewelacji. A jeśli chodzi o gumy stockowe to uważam, że BRP daje wcale nie gorsze a może nawet lepsze. Zarówno do Outlandera jak i do Renegade.
|
|
|
|
Motyf
Rejestracja: 28.06.2004 09:50 Posty: 301 Miejscowość: Warszawa
Quad: Polaris 500 H.O oraz Suzuki Eiger
|
Wysłany: 13.01.2008 15:39
Ja mówię, że to świetna guma ze względu na to ze w terenie świetnie sobie radzi, jest mieciutka ale oczywiscie niesie to za sobą oczywiste wady. Seryjne opony w BRp również wyglądają na dobre i raczej nie trzeba ich od razu zmieniac jak to bywa u konkurencji. Co do opon w Polarisie to opona ni jak się ma do wtrysku ale tak jest, że jest seryjnie w quadach z wtryskiem choc możliwe ze jedynie w tych wyzszych modelach. Co za różnica, Ja w swoim 500 HO jeszcze ich nie miałem.
_________________ Jeżdżę Polarisem a przerabiam Eigera
|
|
|
|
luca28
Rejestracja: 29.06.2015 10:47 Posty: 16
Quad: Kymco MXU500irs DX
Poprzednie quady: Kymco MXU300, Kymco MXU150
|
Wysłany: 02.09.2015 07:33
Re: Opony Carlisle ACT X/LR
Witam, Rozważam zakup opon do quada Carlisle TERRATHON ERT 26x8-14" 6PY Czy ktoś z forumowiczów może się wypowiedzieć o tej oponie. Głównie chodzi mi o wagę tzn. czy nie jest za ciężka do mojego quada, zachowanie w terenie itp. Jeżdżę w mieszanym terenie: 50% łąki i lasy, 15% asfalt, 20% żwir i piach, 15% błoto i woda... Czy mogę na tył zamiast opony 26x10-14 założyć taką jak na przód tzn. 26x8-14 i jak to wpłynie na trakcję quada Quad Kymco MXU500irs DX - alufelga 14" na oponie szosowej 26x8-14 przód i tył 26x10-14 Bardzo proszę o pomoc doświadczone w temacie osoby Pozdrawiam
|
|
|
|