Autor |
Wiadomość |
o|af
Rejestracja: 22.09.2005 16:15 Posty: 1441 Miejscowość: okolice W-wy
Quad: G00fi
|
Wysłany: 09.01.2006 16:31
Zestaw "homologacyjny"
Ponieważ zdarza mi się przemieszczać na kołach po drogach publicznych rozważam dostosowanie (przynajmniej częściowe) swojego quada do obowiązujących przepisów ruchu drogowego. Kombinuję, aby doposażyć go w kierunkowskazy oraz sygnał dźwiękowy.
Generalnie operacja taka nie jest zbyt skomplikowana, ale powstrzymuje mnie pewna niewiadoma. Mianowicie wszystkie te urządzenia należy jakoś włączać / wyłączać. We wszystkich jednośladach do tego służy tzw. przełącznik zespolony. I tu pytanie do tych, którzy stali przed podobnym dylematem, – jaki (w domyśle, z jakiego modelu, gdzie kupić, cena) przełącznik zastosowaliście (jakieś fotki mile widziane).
Wspomniany przełącznik powinien:
- charakteryzować się niewielkimi rozmiarami (jak wiadomo miejsca na kierownicy „w zasięgu kciuka” nie jest zbyt dużo)
- pasować średnicą mocowania
- posiadać przełącznik do kierunkowskazów
- posiadać przycisk do klaksonu (domyślnie otwarty obwód)
- posiadać dodatkowy włącznik / wyłącznik (dodatkowy oświetlenie)
- obudowa powinna być w kolorze czarnym
Wiem, że jestem wymagający, ale być może jest takie idealne urządzenie na tym łez padole.
_________________ Jeździć każdy może, ale nie każdy powinien...
|
|
|
|
SzaMan
Rejestracja: 18.11.2004 20:43 Posty: 265 Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
|
Wysłany: 09.01.2006 17:27
Ja mam domontowane w swojej kawie kierunki z przodu oraz kierunki ze swiatlami stopu i można powiedizec postojowkami. Nie moge sobie przypomniec ile placilem za to ale kupowalem i montowalem wszystko w servisie motocyklowym. na pewno masz gdzies w okolicy jakis salon Yamahy i tam mozesz jechac i cos takiego zakupic, ja mam przelacznik w sasiegu kciuka. Ale i tak tego nie uzywam. Nawet nie wiem czy mi jescze dzialaja kierunki bo cos zwarcie mialem i cos przestawaly... hehe ale to jest tylko po to zeby bylo widac ze MASZ.
Pozdro 750 V
_________________ BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 09.01.2006 17:29
takie coś to tylko w erze
Hmmm takie przełączniki jak podałeś występują tylko w skuterach... chociaż włącznika świateł tam nie ma, no chyba że zamontujesz dwa.... a tak poza to po co chcesz montować dodatkowe oświetlenie skoro już masz oświetlenie "oryginalne" z przodu i z tyłu, zamontuj tylko kierunki i ewentualnie klakson....
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
aduko
Rejestracja: 17.11.2003 22:13 Posty: 510 Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
|
Wysłany: 09.01.2006 19:22
Gdy ja robiłem "zestaw homologacyjny" to kazali mi dorobić lusterko i kierunkowskazy, nic więcej.
_________________ Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych "Moja stodoła"
|
|
|
|
Madej
Rejestracja: 31.12.2005 19:19 Posty: 3 Miejscowość: Warszawa
Quad: Yamaha Grizzly 660 camo , 2005
|
Wysłany: 15.01.2006 21:20
Poradziłem sobie z tematem kierunków w Grizzly i teraz żeby dojechać do jakiś ciekawych miejsc nie muszę się czić. W salonie Yamahy (W-wa ul. Połczyńska) kupiłem przełącznik zespolony od quada 2x4 na którego mają homologację i zamontowałem na miejsce oryginalnego.
Przełącznik posiada wyłącznik świateł (mijania, długich),kierunków,startera i klaksonu - nie posiada natomiast przycisku override. Można dokupić go osobno i zamontować na kierownicy poniżej.
Wspomniany przełącznik nie posiada również cięgła do ssania, ale i na to jest sposób, wystarczy dokupić cięgło obrotowe na kierownicę. Wszystko razem kosztuje około 300zł.
Co do montażu to schodzi się cały długggi dzień, a z kierunkami i klaksonem to może nawet dwa dni.
(należy je pożądnie uszczelnić)
|
|
|
|
ASTERIX
Rejestracja: 17.11.2003 13:46 Posty: 598 Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawiĹ mi pamiÄ
tkÄ na gĹowie
|
Wysłany: 15.01.2006 21:57
A ja na stronie podanej przez Hołka znalazłem takie zdjęcie:
Hołek napisz proszę od czego jest ten zespolony przełącznik kierunkowskazów / klaksona ?
Gdzie masz zamocowane sterowanie wyciągarki ?
_________________ ASTERIX 100% original
|
|
|
|
Hołek
Squad 3miasto
Rejestracja: 14.01.2006 17:35 Posty: 42 Miejscowość: Gdańsk
Quad: Kodiak 800 ropniak RZR Renia 150
|
Wysłany: 16.01.2006 11:53
Ten przełacznik jest od motoru , tak jak widać są tam kierunki i sygnał . Wcześniej miałem tam sterowanie wyciągarki ale się spalił przełacznik. Sterowanie teraz mam na kablu 3 metry taki wpinany . Mirek
|
|
|
|
ASTERIX
Rejestracja: 17.11.2003 13:46 Posty: 598 Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawiĹ mi pamiÄ
tkÄ na gĹowie
|
Wysłany: 16.01.2006 11:57
Hołek napisał(a): Ten przełacznik jest od motoru , tak jak widać są tam kierunki i sygnał...
Pamiętasz może model tego motoru ?
Czy mocowanie przełącznika wymagało przeróbek ?
(Głównie mam na myśli problem z szybko kończącym się prostym odcinkiem kierownicy)
_________________ ASTERIX 100% original
|
|
|
|
Madej
Rejestracja: 31.12.2005 19:19 Posty: 3 Miejscowość: Warszawa
Quad: Yamaha Grizzly 660 camo , 2005
|
Wysłany: 16.01.2006 13:38
Zapomniałem dodać, że mój przełącznik zespolony posiada również wyłącznik świateł awaryjnych
http://img33.imageshack.us/img33/2598/obraz0yh.jpg
i nie trzeba mieć długiego kciuka oczywiście do obsługi!
|
|
|
|
o|af
Rejestracja: 22.09.2005 16:15 Posty: 1441 Miejscowość: okolice W-wy
Quad: G00fi
|
Wysłany: 16.01.2006 15:08
Madej napisał(a): Można dokupić go osobno i zamontować na kierownicy poniżej
Na Twoim miejscu, pod ten przycisk podłączyłbym klakson (zresztą od tego chyba on jest), a override wrzuciłbym w przełącznik główny (w miejsce klaksonu). Jak już musisz użyć override to powinieneś mieć też pełną konktrolę nad kierunkiem jazdy, a obecna konfiguracje tego nie zapewnia. Ewentualnie zrzuć wyciągarkę niżej, a przełącznik do override dosuń do przełącznika głównego.
_________________ Jeździć każdy może, ale nie każdy powinien...
|
|
|
|
ASTERIX
Rejestracja: 17.11.2003 13:46 Posty: 598 Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawiĹ mi pamiÄ
tkÄ na gĹowie
|
Wysłany: 03.02.2006 09:34
Sir Adam Jr w wątku o docieraniu silnika pokazał parę zdjęć. Między innymi widać tam przełączniki sterowania kierunkami itp.
Adam napisz coś więcej o tych przełącznikach
Chyba nie było ich fabrycznie ?
Od którego modelu Yamahy one pochodzą ?
Widzę że na swoim miejscu masz guzik override
A gdzie masz przełącznik wyłączający zapłon ?
Gdzie masz sterowanie wyciągarki ?
Z góry dziękuję za informacje.
Dokładniejsze zdjęcia mile widziane
_________________ ASTERIX 100% original
|
|
|
|
Sir Adam Jr
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Rejestracja: 27.10.2005 08:40 Posty: 2185 Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
|
Wysłany: 05.02.2006 20:00
Zdjęcia dodam jak tylko zrobię.
Na tym zdjęciu co widać powyżej to opiszę to tak:
Override to override. W miejscu gdzie miałem przełącznik wyłączający zapłon (Tomek K.) zmienił go na sterowanie migaczami - jak przełączysz w lewo lub w prawo to zaświeca się odpowiedni migacz. Wyłączanie quada zatem odbywa się poprzez przekręcenie kluczyka. Zielony to nadal starter.
Pierwszy czerwony od lewej to światła awaryjne. Drugi czerwony to klakson.
Przy prawej ręce mam sterowanie od T-Max 3000 - zaraz pod przełącznikiem rodzaju napędu. Bardzo wygodne i wodoodporne.
Sterowanie światłami pozostaje takie same.
Ten zestaw homologacyjny był montowany na moją prośbę. Mogłem zamówić quada odrazu z zamontowanym zestawem - jednak wychodziło to drożej niż opcja którą wybrałem. A wybrałem montaż u Tomka. Tomek sprowadza taki zestaw osobno i go montuje. Cena samego zestawu - jak się nie mylę wyszła mnie ok 1 200 zł (co w nim było to nie wiem - poza oczywiście tym że mam światła, i klakson). Jeżeli Cię interesują szczegóły to zadzwoń do niego.
_________________ Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km + Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet Był:Outlander XXc 2011 7 000 km Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km
|
|
|
|
ASTERIX
Rejestracja: 17.11.2003 13:46 Posty: 598 Miejscowość: okolice Warszawy
Quad: zostawiĹ mi pamiÄ
tkÄ na gĹowie
|
Wysłany: 04.02.2008 18:53
Odkurzam wątek, w którym pokazywaliśmy różne rozwiązania przełączników kierunkowskazów, dodatkowych świateł i sygnału dźwiękowego.
Na ostatniej wystawie Motocykl EXPO 2008 zwróciłem uwagę na bardzo sprytne rozwiązanie zastosowane w wystawionej na stoisku Suzuki homologowanej wersji Suzuki King Quad'a 700.
Zobaczcie jak mało miejsca zabiera taki przełącznik na kierownicy.
Myślę, że ten przełącznik musi występować jako część zamienna w Suzuki. Ciekawe ile kosztuje. Jeżeli ktoś z Was ma po drodze do dealera Suzuki - proszę sprawdźcie.
Załączam zdjęcia:
_________________ ASTERIX 100% original
|
|
|
|
Seba_gtc
ATVFunsQuad Member
Rejestracja: 02.11.2007 21:55 Posty: 3986 Miejscowość: Jaworzno i okolice:)
Quad: KQ 700 i kilkanaĹCię PolarisĂłw :D
|
Wysłany: 04.02.2008 20:39
ASTERIX Nie wiem jak w innych serwisach, ale ja w ciągu ostatnich tygodni zakupiłem nowego Kinquada i niestety taki gadżet ni był narazie dostępny i musieliśmy to inaczej rozwiązać.
|
|
|
|
Patryk93
Rejestracja: 10.06.2007 19:40 Posty: 145 Miejscowość: okolice Krakowa
Quad: narazie brak ...
|
Wysłany: 04.02.2008 20:46
To rozwiązanie jest stosowane w homologacji QUASI zakładanej (chyba) w Niemczech.
|
|
|
|