czy ktoś wie do czego lub od czego sa te 2 luźne kable (wsowki) kable wystające spod zegarow i lampy(kokpitu) ?
miniek77
Rejestracja: 02.10.2007 07:20 Posty: 77 Miejscowość: Chrzanów
Quad: Brute Force 750 & Foreman 450s kiedyĹ, teraz Vinson camo
Wysłany: 21.10.2008 21:49
Sprawdź, czy nie wystają Ci takie same z tyłu nieopodal lampy, ja miałem takie w vinsonie (zielony i czarny) i posłużyły mi do podłączenia przycisku do wyciągary. Jeśli masz też grube kable( typowe do wyciągarki ,bo u mnie takowe były) to na bank te kable są do przełącznika.Pozdrawiam
Witam...
Te wsówki na schemacie opisane są jako sterowanie wyciągarki
i tak funkcje:
O (lub O/B) czyli pomarańczowy lub pomarańczowy z czarnym paskiem. To przewód na którym pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon.
B czyli czarny i G czyli zielony idą do puszki przekaźników wyciągarki, jako in i out.
Zabezpieczone jest to bezpiecznikiem nr 6 (power source) 10A
możesz skorzystać z tego do sterowania wyciągarką podłączając sterownik z kierownicy w taki sposób by sterowanie wyciągarki nie działało jak nie ma kluczyka w stacyjce
(Ja miałem taki problem że cały czas mogłem sterować wyciągarką, ale jak po plumkaniu puszka przekaźnikowa dostała wody to przez noc rozwaliło mi accu i wy smażyły się przekaźniki.... a mogło się coś zapalić... teraz mam podpięte jak należy sterowanie, a przewody siłowe połączone są z accu poprzez wyłącznik mocy z kombajnu czy innego traktora o prądzie łączeniowym 500A)
drugie rozsądne zastosowanie to podpięcie tego przewodu jako zasilania przekaźnika i podłączenie całego osprzętu dodatkowego poprzez ten przekaźnik. Ja mam tak zrobione z ciepłymi manetkami, dodatkowym oświetleniem, kierunkami, klaksonem itp.
ma to takie dwie podstawowe zalety:
1. po kąpieli jak wyciągniesz kluczyk to nic nie ma napięcia z accu i jak Ci ktoś siądzie na quadzie to nie rozładuje accu oraz nie wciągnie rolek prowadzących do środka wyciągarki :;-): (wiem coś o tym mam w domu 2,5 letniego inżynierka).
2. jak zalejesz quada i będzie zwarcie w lampach czy gdzieś indziej i zacznie Ci się wytapiać okablowanie dodatkowego osprzętu (bo oryginalne zwykle działa dłużej), zdejmujesz siedzenie i jednym ruchem wyjmujesz przekaźnik z gniazda i już masz pewność, że cała dodatkowa instalacja nie ma napięcia i możesz dalej jechać...
to tyle z praktyki małego elektryka
Pozdrawiam Brr...
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum