Autor |
Wiadomość |
Maseł
Rejestracja: 09.01.2006 20:23 Posty: 26 Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
|
Wysłany: 16.01.2006 01:33
tuning banshee
Co można za rozsądną kaskę poprawić w banshee?
Narazie mam zrobione polerki. Chcę poszerzyć tylną oś dystansami 4 cm na stonę.
Czy bez zmiany wydechu ( ze względu na finanse ) warto wkładać filtr sporoty. Czy wpłynie on jakoś na parametry banshee?
Z stali o jakiej wytrzymałości muszą być nowe szpilki do dystansów?. Jeśli poszerzam tylną oś czy, powinienem w tym modelu poszerzyć też przednią?
|
|
|
|
borek619
Rejestracja: 20.11.2005 18:41 Posty: 96 Miejscowość: Siemiatycze
Quad: LTR450
|
Wysłany: 16.01.2006 08:47
Po pierwsze zamiast dystansów kup sobie już lepiej oś nową dura blue -jest świetna.
Po drugie jak chcesz wymienić filtr musisz zmienić dysze,żeby zmienić dysze musisz zmienić tłumik . Najlepiej do dwusuwa firme fmf cafy zestaw wtedy otrzymamy najlepsze osiągi. W banshee są dwa wydechy więc to dodatkowy koszt. Niestety jak się chce wystartować trzeba trochę zabulić
Nie musisz poszerzac przodu.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 16.01.2006 19:26
FMF to akurat najgorszy z mozliwych wyborów Najłatwiej dostepny, ale i najgorszy
Jednymi z najlepszych "rur" Do Banshee są Toomey'e T5 - cena nieco wyższa niż FMF'a ale efekt o niebo lepszy. Warte uwagi są także wydechy LRD oraz Trinity Racing.
Co do dystansów - szczerzę radze - nie przekraczaj wartości poszerzenia oscyluj ącej w granicach 122-125 cm. Powyżej tego jeździ się co prawda pewnie, ale silnik nieprzeciętnie dostaje po tyłku podczas driftu na zakręcie (zbyt duże opory toczenia). Ciągłe poszerzanie sprżetu to gonienie w piętkę - co z tego że mamy magiczne 130 cm w "tyle" skoro na zaketach dostaniemy po krzywej mocy bardzo ostro (quad może być słabszy o 15-20%). Potem dokonamy dużej modyfikacji silnika, osiągniemy te 12 KM więcej - ale tak naprawe wrócimy do stanu mocy sprzed poszerzenia, bo będzie miał powiedzmy te swoje 64 KM a będzie zachowywał się tak jakby wciąz miał fabryczne 48 KM - tyle że będzie prowadził się jak gokart. Czy warto więc?
Dystanse można zrobić ze wzmacnianego stopu aluminium - oś jest pewniejsza, ale dystanse też cię nie zawiodą (chyba ze zamierzasz latać jak ptak ), śruby powinny być zrobione nie ze stali tylko twardej, ale i o wysokiej spręzystości. Takowe znacznie ciężej ukręcić/urwać.
Co do filtra - potwierdzam Borkową teorię - bez wydechu nie ma sensu (no, chyba że pozbędziesz się kryzy, choć to i tak nie będzie dokładnie to co powinno być).
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
Ostatnio zmieniony przez aXcid 16.01.2006 20:03, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 16.01.2006 19:53
aX skoro już tutaj zeszliście na temat poszezenia, chcialem zapytac jak poszezyc tyl scrambiego ?? ma on dość mały rozstaw z tyłu, tak więc chciałem zapytać o ile mogę, aby za bardzo nie obciążyć wszystkiego itd.
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 16.01.2006 19:58
Chyba się zacytuję ...
Cytuj: Co do dystansów - szczerzę radze - nie przekraczaj wartości poszerzenia oscyluj ącej w granicach 122-125 cm. Powyżej tego jeździ się co prawda pewnie, ale silnik nieprzeciętnie dostaje po tyłku podczas driftu na zakręcie (zbyt duże opory toczenia)
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 16.01.2006 21:44
ehh myślałem że te dane to typowo do BANSHEE... przepraszam
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
Maseł
Rejestracja: 09.01.2006 20:23 Posty: 26 Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
|
Wysłany: 16.01.2006 23:48
Dzięki axcid!! Tu tylko można zacytowac fragm ent z filmu " Dzień świra" : " jak aXcid zrobi czubeczek to..." . Śruby znalazłem już takie z atestem używa się ich do łączenia dużych elementów elektrycznych lini napowietrznych . Podobno są bardzo bobre.
Tylko nie mam pojęcia co to są te kryzy i jak mam je wy rzucić ??
Wydechy T5 znalazłem na rocky mountain ale ci goście z tego co wiem nie wysyłaja sprzętu do Polski. Zresztą i tak narazie sam działam z garażu i pr óbuję zminimalizować koszty remontu. To naprawde wielka frajda!!!
Chociaż często przez to się nie wysypiam
|
|
|
|
Krz.
ATV Kielce
Rejestracja: 12.06.2004 22:58 Posty: 1789 Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
|
Wysłany: 17.01.2006 00:55
Maseł napisał(a): jak aXcid zrobi czubeczek to..." Dziubek , mistrzu , dziubek .... Cytuj: Chociaż często przez to się nie wysypiam
A ja się nie wysypiam , przez poprawianie zbyt dużej liczby błędów ortograficznych w jednym poście. I nie ortograficznych na które już szkoda mi czasu by je zaznaczać. Maseł , proszę....
|
|
|
|
Maseł
Rejestracja: 09.01.2006 20:23 Posty: 26 Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
|
Wysłany: 17.01.2006 12:15
A co to za czerwony znaczek przy moim zdjęciu Krz(scyzorku)?
To coś jak jedynka z ortografi
Wracjąc do poważnych tematów, to już wiem co to są te kryzy. Słyszałem, że jeśli się je usunie, spalanie wzrośnie nawet do 40%??? Wiadomo że coś za coś, ale czy to w tym przypadku rzeczywiście prawda?
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 17.01.2006 13:19
To jakieś wyliczenia z kosmosu... - w czterosuwie wyjęcie kryzy nie będzie miało aż takiego wpływu na spalanie , w dwusuwie nieco większe, chć też nie dużo (wartości w granicach 1L)
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Maseł
Rejestracja: 09.01.2006 20:23 Posty: 26 Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
|
Wysłany: 17.01.2006 18:12
Też nie wierzyłem w to 40%. Ludzie lubią przesadzać
aXcid gdzie w jakiej części tłumika znajdę tą kryzę w banshee i jak najlepiej mam ją usunąć?
Dostałem też ofertę filtrów :
Powerflow Kit Yamaha Banshee 87/06
(includes Air filtr, Aluminium Flange, Cage and Mounting Hardware) 512,60zl
Powerflow kit Yamaha YFZ350G Banshee KIT 87/02
(includes Air filtr, Aluminium Flange and Mounting Hardware) 427,00zl
Air filtr Yamaha Banshee 350 1987/2006 (Std) 55,50zl
Air filtr Yamaha Banshee 350 1987/06 (w/Rubber - Dia 100mm) 90,00zl
LUB
filtry K&N do ATV
Fm 350 banshee filtr ya-3502 199zl
Fm 350 banshee filtr Ru-0210(2x) 2(x) 166zl
Jaki z nich wybrać?
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 17.01.2006 18:50
Jeśłi te 2 pierwsze to filtry gąbkowe, to wybierz któregoś z tych.
Nie używaj filtrów K&N'a bo zniszczysz sobie sprzęt w niezbyt długim czasie - przyrost mocy spory ale filtracja taka sobie (no chyba że możesz dostac "ubranko" na K&N'a, to wtedy w porzadku).
Co do kryz/przegród itd w dwusuwie - na pierwszej puszcce przegody są widoczne w posatci delikatnych acz regularnych "wgnieceń" na tłumiku - jak się przyjrzysz to zobaczysz. Nie ma innego sposobu na usunięcie jak przecięcie puchy, i wyciecie tego szlifierką, po czym zespawanie (najlepeij gazowo - mały szew zostaje i nie topi się cienka blacha z której zbudowany jest tłumik)
Na końcówkach tłumika "przeszkadzajki" mogą (ale nie muszą) być na końcu niedaleko wylotu. Nie pamitam jak jest w banshee, czy jest to wyjmowalne - jeśli nie, to także trzeba ciąć i spawać
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 17.01.2006 18:59
aXcid napisał(a): Co do kryz/przegród itd w dwusuwie - na pierwszej puszcce przegody są widoczne w posatci delikatnych acz regularnych "wgnieceń" na tłumiku - jak się przyjrzysz to zobaczysz. Nie ma innego sposobu na usunięcie jak przecięcie puchy, i wyciecie tego szlifierką, po czym zespawanie
Obawiam się , że tą operacją tylko pogorszysz sprawność swego pojazdu. Dyfuzor w dwusuwie jest jednym z ważniejszych elementów decydujących o mocy silnika , jest on skonstruowany na zasadzie komory rezonansowej , która musi być specyficznie ukształtowana. Nieumiejętna ,bez wiedzy fachowej ingerencja w tłumik po prostu zamiast oczekiwanego efektu spowoduje spadek mocy.
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 17.01.2006 19:15
Zgadza się - jednak dyfuzor jest już z góry ukaształtowany - nie będziesz całego "przemodelowywał" , tylko wycina się pewien fragment w odpowienim miejscu, wyjmuje ograniczniki w postaci przegród i zaspawuje z powrotem dokładnie tak samo jak było wcześniej wyciętym kawałkiem.
Typowy wyczynowy dyfuzor w 2T nie ma w środku żadnych przegród - jest tylko odpowiednio wyprofilowany.
W 2T przegrody służa głównie do wytłumienia sprzetu - wiadać to bardzo dobrze w mniejszych pojemnościowo motocyklach enduro np Yamaha DT125 czy Suzuki TS80 - tam tych przegród potrafi by c do 4 na tłumik i sprzetu nie usłyszysz z odległości 20 m - po prostu szumi.
Jednak, robiąc to trzeba być ostrożnym - osobiscie nie zalecam - to zabawa raczej dla ludzi mających na ten temat odpowiednią wiedzę i trochę praktyki, źle to zrobisz i będzie tak jak 2can napisał - zamiast mieć więcej mocy - będziesz miał mniej ze wzgledu na zawirowania spalin.
Lepiej poczekać i zainwestować w wydechy które opracowane zostały przez specjalistów
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Maseł
Rejestracja: 09.01.2006 20:23 Posty: 26 Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
|
Wysłany: 17.01.2006 20:45
To chyba racja żeby nie ruszać. W wydechach samochodów złe założenie strumienicy w skrajnych przypadkach może spowodować nawet cofanie się spalin, co bardzo źle działa nie tylko na osiągi.
A tak przy okazji właśnie zabieram się za wyjęcie starych śrub z tylnej osi, żeby założyć nowe do dystansów, i za nic w świećie nie wiem jak to zrobić?? Wybijać, wycinać wykręcać? Szkoda by było coś z...
|
|
|
|