Autor |
Wiadomość |
SzaMan
Rejestracja: 18.11.2004 20:43 Posty: 265 Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
|
Wysłany: 20.03.2006 16:15
Prawdopodobne komplikacje po poszerzeniu sprzętu :(
Witam !
Miałem w planach kupno felg z offsetem -43 aby quad był szerszy i stabilniejszy w zakrętach lecz przy chęci zakupu (nie ja kupowałem tylko ojciec) sprzedawca w USA w salonie Kawasaki powiedział że tego absolutnie nie poleca i wręcz nie wolno tak robić bo grozi to awarią napędów i innych pierdół :/
i stąd bierze się moje pytanie czy to prawda? Bo teraz okazało się że quada nie moge poszerzyć ani felgami ani dystansami (sami rozumiecie , siła wyższa) jestem strasznie wkurzony bo jeśli się okarze że to nie prawda to będę musiał kupić dystanse w Polsce :/ bądź czekać aż mi przyjda ze Stanów ehh
i jeszcze pytanie do osób startujących w zawodach na sprzętach podobnych do Grizza i Bruta ! Czy mieliście jakiekolwiek problemy z powodu poszerzenia quada? czy należało coś wymienić po zawodach przez to że jest szerszy albo coś w tym stylu ?
Bo jakoś nie moge uwierzyć żeby to się wszystko tak niszczyło ,bo przecież nikt by tego nie robił a z tego co widze to 90 % zawodników ma sprzęty poszerzone!!
Czekam z niecierpliwością na Wasze wypowiedzi
Pozdro 750 V [/url]
_________________ BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !
|
|
|
|
aduko
Rejestracja: 17.11.2003 22:13 Posty: 510 Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
|
Wysłany: 20.03.2006 21:08
Krążą plotki, że po takich przeróbkach zaraz się łożyska i przeguby psują, może i się niszczą ale nie tak szybko!
_________________ Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych "Moja stodoła"
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 20.03.2006 22:15
Akurat pytanie się sprzedawcy w salonie, mija się BARDZO z celem, zwłaszcza jesli chodzi o części typu aftermarket - zawsze zrobią z igły widły.
Tak jak napisał aduko, łatwiej wytłuką ci się łożyska (zamiast 15 tysięcy, przejadą 10 na przykład ). Większe też jest obciążenie półosi i amortyzatorów - jednak, jesli nie przesadzasz, zarówno z poszerzaniem jak i powiększaniem opon to nie martwiłbym się za bardzo awarią - każdy producent sprzetu ma tzw "współczynnik głupiego" czyli robi coś bardzie wytrzymałe niż powinno być, ze względu na bardzo różnych użytkowników
Kiedyś był on większy, teraz się zmniejsza ze względu na wzrost doskonałości materiałów używanych do produkcji podzespołów.
Podsumowując, jak nie zastosujesz sobie odsadek poszerzających 7 cali na stronę i zestawu kół Bigfoot'ów 28 cali to powinno być ok
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Andrzej G.
1000opon.pl
Rejestracja: 06.12.2004 21:17 Posty: 297 Miejscowość: Łódź
|
Wysłany: 20.03.2006 22:19
Możesz założyć felgi z offsetem 2+5 zamiast 5+2, będziesz o 6 cali szerszy, nie powinno być wielkich problemów z łożyskami , choć większe obciążenie = szybsze zużycie
_________________ pozdrawaim
Andrzej Gawroński
|
|
|
|
SzaMan
Rejestracja: 18.11.2004 20:43 Posty: 265 Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
|
Wysłany: 20.03.2006 22:26
myślalem max o 3" z kazdej strony nie wiecej
_________________ BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !
|
|
|
|
Andrzej G.
1000opon.pl
Rejestracja: 06.12.2004 21:17 Posty: 297 Miejscowość: Łódź
|
Wysłany: 20.03.2006 22:35
właśnie to Ci proponuję , po 3 cale na stronę - czyli razem 6 .
_________________ pozdrawaim
Andrzej Gawroński
|
|
|
|
SzaMan
Rejestracja: 18.11.2004 20:43 Posty: 265 Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
|
Wysłany: 20.03.2006 23:00
muszę coś wykombinować bo ojciec teraz mówi ze nie pozwoli mi poszerzyć bo wie co się może stać :/ ale klops ehh muszę go jakoś przekonać
_________________ BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !
|
|
|
|
aduko
Rejestracja: 17.11.2003 22:13 Posty: 510 Miejscowość: Kraków / Nowy Sącz
Quad: g660 / Nissan Patrol GR '92 :D
|
Wysłany: 20.03.2006 23:05
Zaproś go na forum, niech poczyta i zada jakieś pytania, postaramy się odpowiedzieć Serwis ATVPolska służy pomocą
_________________ Małe zabawki są dla małych chłopców, duże dla dużych "Moja stodoła"
|
|
|
|
SzaMan
Rejestracja: 18.11.2004 20:43 Posty: 265 Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
|
Wysłany: 20.03.2006 23:16
hehe chyba tak będę musiał zrobić
_________________ BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !
|
|
|
|
pkur
Rejestracja: 30.11.2005 22:40 Posty: 41 Miejscowość: Wroclaw
Quad: KFX700
|
Wysłany: 14.04.2006 20:49
inny offset
Andrzej G. napisał(a): Możesz założyć felgi z offsetem 2+5 zamiast 5+2, będziesz o 6 cali szerszy, nie powinno być wielkich problemów z łożyskami , choć większe obciążenie = szybsze zużycie
dostane takie felgi do KFX700?Jesli tak to jakie? Ogladajac tylne kola nie wydaje mi się,zeby można bylo obejsc się bez dystansow,zeby go poszerzyc.A takze muszę to zrobic-przy duzych szybkosciach jest malo stabiny(przynajmniej sprawia takie wrazenie)
pozdrawiam Piotrek
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 14.04.2006 20:56
W KFX-ie jest chyba z tyłu oś... więc możesz wymienić całą oś na poszerzoną Jest to na pewno o wiele lepsze rozwiązanie niż dystanse...
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
pkur
Rejestracja: 30.11.2005 22:40 Posty: 41 Miejscowość: Wroclaw
Quad: KFX700
|
Wysłany: 14.04.2006 21:03
os
na tak.tym razem Kokos masz racje.ale to chyba jednak duzo drozsza zabawa-a i tak jakos trzeba rozwiazac sprawe przednich kol
|
|
|
|
KoKoS
Rejestracja: 14.08.2005 18:51 Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
|
Wysłany: 14.04.2006 21:18
pkur napisał(a): tym razem Kokos masz racje
Czy to jakaś aluzja Ja zawsze mam racje
A jeżeli chodzi o przednie koła to też da się to rozwiązać, podobnie jak z tyłu poszerza się oś to z przodu wymienia się... no właśnie nie wiem co dokładnie a nie chce napisać bredni ale wiem że coś się wymienia
_________________ Szerokości i gumowych przeszkód !
|
|
|
|
SzaMan
Rejestracja: 18.11.2004 20:43 Posty: 265 Miejscowość: BBa / Krk
Quad: Griz 700 Kaczkowa Wersja Limited "TE"
|
Wysłany: 14.04.2006 21:32
wahacze...tak potocznie zwane:P
_________________ BURN RUBBER , NOT YOUR SOUL ! ! !
|
|
|
|
Zippo22
Rejestracja: 17.06.2004 16:31 Posty: 590 Miejscowość: Chełm
Quad: Honda TRX 450R
|
Wysłany: 14.04.2006 21:43
Nie no już nie przesadzajmy, sprawa z dystansami wcale nie jest taka zła jak niektórzy mówią. Jeśli się ma mniejszy budżet a chce się mimo to poszerzyc sprzęta to dystanse na tył to dobry pomysł. Należy zastosowa jednak jakiejś dobrej firmy np Durablue i powinny dobrze służyc (jest to wydatek rzedu 500 złotych a oś to wydatek 2 a nwet 3 razy droższy a to już dużo ...) Z przodu możemy obróci felgi (wiadomo wtedy jest szybsze zużycie łożysk, jeśli się nie myle ale takie obrócenie sporo daje) wkońcu wahacze to też kupa kasy. Tak więc można sobie poradzic bez wymiany calych wahaczy i osi, wiadomo, że efekt jest lepszy gdy je wymienimy ale za jaką kase.
_________________ Pozdrawiam Zippo
|
|
|
|