Autor |
Wiadomość |
Maseł
Rejestracja: 09.01.2006 20:23 Posty: 26 Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
|
Wysłany: 18.01.2006 22:44
.Chętnie bym pomógł, niestety kupiłem tylko 4 kalwłki po 5 cm. Zresztą tokaż, który mi to robi musiałby mieć koło od twojego quada i końcówkę osi a przesyłanie koła przez pół polski, albo wleczenie tokaża z mojego miasteczka do Gdyni żeby pomierzył koła było by kłopotliwe.
Jeśli mogę radzic to zrób dokładnie to co ja.
Znalazłem w panoramie firm hurtownię z metalami kolorowymi i zamówiłem 4 krążki dural. o grubości 5cm. i średnicy 15 cm. Taka średnica pasowała akurat na moje koło.U ciebie może być inna.Wystarczy zmierzyć wnętrze obręczy i odpowiedż gotowa.
Trzeba liczyć, że z takiego dociętego w hurt. klocka o szer. 5 cm odejdzie 0,5 cm na wyrównanie powierzchni przy toczeniu więc kup troszke więcej. Jeśli Będziesz zamawiał materiał na dyst. do 2 osi , to upewnij się, czy w tej hurt. nie kasują dodatkowo za pocięcie zamawianego wałka na te nasze klocuszki, bo może się okazać, że za 2 dodatkowe cięcia wybulisz 90 zł + wat a to bezsensowna strata .
Jak już będziesz miał materiał. Tak jak ja udaj się ze zdjęciem dyst. do twojej maszynki z internetu i kołem do jakiegoś technikum mechanicznego, albo..., gdzie prowadzą warsztaty szkolne i maja odpowiednie maszynki . na pewno znajdzie się tam pan tokaż z wieloletnim doświadczeniem, który prowadzi zajęcia i za jasia wędrowniczka, albo za równowartość w papierkach chętnie zrobi dla ciebie taką robótkę. Dużo chodzenia przy tym nie ma a koszta dystansów rewelacyjnie spadają
Ps. Na tych warsztatach muszą mieć frezarkę z podzielnicą i u chwytem obrotowym, żeby otwory na śruby wywiercili Ci idealnie. Jnaczej mogą być bicia. no i śruby do dystansów muszą być odpoweidnio wytrzymałe kupuj takie z atestem. najlepiej drobnozwojowe.
Powodzenia!!
|
|
|
|
borek619
Rejestracja: 20.11.2005 18:41 Posty: 96 Miejscowość: Siemiatycze
Quad: LTR450
|
Wysłany: 19.01.2006 22:45
Mam pytanie dotyczące w głównej mierze tych dystansów.
Myśle żeby se zakupić amorki Elka ale trzeba też kupić nowe wahacze i w tym problem
Zamiast wahaczy nie można zastosować dystansów?
Bo gdybym zastosował wahacze quad byłby mi zaszeroki
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 20.01.2006 07:19
Możesz zastosować dystanse - nie ma problemu. Jak kiedys "dojrzejesz" to zakupisz wahacze
Co do śrub mocujących - drobnozwojne zgadza się, ale powinny mieć jescze bezgwintowy kołnierz - gwint powinien zaczynać się tuż przed "wyjsciem" sruby z koła, a cześć bez gwintu powinna przechodzić przez dystans i kawałek obręczy.
Jakby były problemy z zakupem takiej śruby, najlepeij kupić bardzo długą (prawie zawsze mają kołnierz) i uciąć to co niepotrzebne +9 ewentualnie dogwintować brakujący kawałek ręcznie.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Opal
Rejestracja: 16.10.2004 11:05 Posty: 241 Miejscowość: warszawa
Quad: YFZ 450
|
Wysłany: 20.01.2006 09:46
troszkę nierozsądne jest kupowanie elek i "oszukiwanie" szerokości quada dystansami.Pewnie elki kosztują 2 razy więcej niż wahacze .Minusem dystansów jest zwiększenie dziwgni osi obrotu zwrotnicy a więc pojawi się wyrywanie rąk z kierownicy przy szybszej jezdzie
_________________ moc zawsze dostępna!
|
|
|
|
olszowa12
Rejestracja: 29.07.2006 16:54 Posty: 10 Miejscowość: Kolobrzeg/Swieradow Zdroj
Quad: Suzuki LTZ 400
|
Wysłany: 16.08.2006 16:57
dystanse konieczne ?
powiedzicie mi szczerze, czy jest różnica miedzy odwracaniem kol a zakladaniem dystansow?? dystanse nie sa chyba az takie drogie. chodzi mi tylko o to czy jest sens ich zakupu. pozdro.
|
|
|
|
RnR
Rejestracja: 03.07.2006 19:52 Posty: 9 Miejscowość: Gliwice/Ślemień(Żywiec)
Quad: Kupię 4x4 z dobrego domu od 350 w gore :)
|
Wysłany: 16.08.2006 17:54
Na zdrowy rozum kupujac dystanse zwiekszysz glownie mase nieresorowana - jeżeli można odwrocic felge to będzie to chyba "lepsze" - z drugiej strony kolo "chroni" trochę tarcze hamulca itp a przy odwroceniu felgi funkcja ta zupelnie "zanika" - przy dystansie dzieje się to na pewno w mniejszym stopniu - a jak to wyglada w praktyce?
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 16.08.2006 19:57
Na ogół w sprzęcie z tarczami ta operacja nie wypala ze względu na wentyle zaczepiające o zacisk hamulcowy. Dystanse zwiększają wagę całego elementu wahliwego i pogarszają amortyzację - ale w miarę tanim i pewnym kosztem poszerzają sprzęt.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
piotrek 25
Rejestracja: 04.12.2005 18:53 Posty: 45 Miejscowość: JACHÓWKA KOŁO SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Quad: Honda TRX 300 EX Raptor 660
|
Wysłany: 13.09.2006 20:59
Mam jedno pytanko, o ile można bezpiecznie poszerzyć quada, żeby sobie go nie uszkodzić, mam namyśli uszkodzenie łożyska,wahacza czy ośki. Konkretnie chodzi mi o poszerzenie 300 ex.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 13.09.2006 22:32
Po 4 cm na strone, czyli 1,5 cala spokojnie możesz dać Każde poszerzenie będzie wpływać na pracę i trwałość łożysk..ale z drugiej strony, co to są za pieniądze, łożysko SKFa do koła przedniego kosztuje w granicach 10 zł, łożyska tylnej osi z simeringami razem to ok 100 zł...Jak nie fruwasz tym w motocrossie, to w ogóle nie odczujesz
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
piotrek 25
Rejestracja: 04.12.2005 18:53 Posty: 45 Miejscowość: JACHÓWKA KOŁO SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Quad: Honda TRX 300 EX Raptor 660
|
Wysłany: 15.09.2006 17:00
Dzięki wielkie za podpowiedź Po 4 cm na stronę ok. tak właśnie zrobię i zobaczę co to da, mam nadzieje że odczuje różnice w stabilności bolida dzięki
|
|
|
|
paszczak
Rejestracja: 01.11.2004 21:19 Posty: 178 Miejscowość: Luboń k.Poznania
Quad: TRX450R 05'
|
Wysłany: 16.09.2006 13:05
aXcid napisał(a): Na ogół w sprzęcie z tarczami ta operacja nie wypala ze względu na wentyle zaczepiające o zacisk hamulcowy
Ja mam już 2-giego quada z przełozonymi felgami... wystarczy wyciągnąc wentyl, nawiercic felgę z 2-giej strony, stare miejsce po wentylu zastąpic gumową zaslepkę i wszystko gra. U mnie zadne problemy nie wystepują.
_________________ -=No Pain... No Gain=-
|
|
|
|
borek619
Rejestracja: 20.11.2005 18:41 Posty: 96 Miejscowość: Siemiatycze
Quad: LTR450
|
Wysłany: 17.09.2006 20:35
Ja chciałem przelożyć felgi ale wentylnica jest zaduża a na wiercenie felg z drugiej strony nie miałem już czasu bo trzeba do wulkanizatora wiezć a ja miałem w tym dniu zawody.Ta opcja z odwróceniem felg była tylko na te dwa dni zawodów, potem bym zmienił spowrotem (szkoda mi sprzętu ,bym w coś rypną i tarcza albo łożysko kaput)Ale z tylnymi felgami obrócenie ich nie ma problemu ale mało to z tyłu daje .
---------------
Pozdro
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 17.09.2006 22:17
Paszczak, pewnie ze tak można, ale nie kazdy chce bawić się w wiercenie felg
Borek, tył w blasterze niewiele daje bo ma mały offset, przód jest zdecydowanie bardziej odsadzony z jednej strony niz z drugiej (felgi)
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Daros
Rejestracja: 25.04.2006 22:00 Posty: 21 Miejscowość: Żywiec
Quad: Honda TRX 350
|
Wysłany: 26.09.2006 20:54
Ja mam pytanie trochę z innej beczki.
Kupiłem do TRX 350-tki na tył dystanse. Wszystko po to żeby tył nie był węższy od przodu po zmianie felg. Niestety razem z kompletem dystansy z duraluminium dostałem śruby które nijak nie wyglądają jak szpilki. Po pierwsze po włożeniu w otwór jest widoczny luz. Po drugie wyglądają jak śruby do "skręcania mebli" niż sruby do trzymania koła które podlega znacznym siłom. W sklepie zapewnili mnie że na takich jeżdżą i nie ma problemu nawet na ośkach ale obawiam się że mają inne szpilki. Szukałem dzisiaj w bielsku i w Krakowie ale niestety nie udało mi się kupić bardziej wytrzymałych srub. Wobec tego mam pytanie:
Czy ktoś jeździł na czymś takim, czy sruby nie powinny być "w miarę" dopasowane do tulejek w dystansach, czy wytrzymają przeciążenia?
Czy to wytrzyma RR? Czy lepiej zostać na węższym tyle ale pewniejszych śrubach?
Pozdrawiam
|
|
|
|
Marcolife
Rejestracja: 14.09.2006 12:33 Posty: 481 Miejscowość: z Marsa
Quad: Mitsubishi Zero
|
Wysłany: 05.12.2006 21:58
A propos poszerzania gada
_________________ Życie na łonie przyrody odpowiada mi.
|
|
|
|