Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 27.04.2024 16:19



Odpowiedz  [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 22.12.2010 19:42 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
arturatv: gratuluję wypowiedzi. W sumie to z większością się zgadzam.

Filtr na odmę - nigdy w ltr nie miałem problemu ale jak najbardziej można się zabezpieczyć

Filtr - K&N życzę powodzenia, filtr super natomiast cholernie trzeba uważać, żeby nie przeciągnął

Osłona chłodnicy yoshimura - zdecydowanie polecam, mam u siebie

Co do chłodzenia - generalnie ltr'y są zarąbiste pod tym względem i ze wszystkich zabiegów to osłona chłodnicy bo jak ją błotem zawali to nic nie pomoże jej większa pojemność, większy zbiornik oleju (co już masz) no i może chłodnica oleju. Wydaje mi się, że chłodnica oleju nie jest konieczna.

Zawieszenie - mimo, że posiada sprężyny to polecam ohlinsa, w rękach 2 razy lżejszy od elki (nie jestem pewien czy wszystkie modele).

Z najlepszych sposobów to chyba byłoby wspomniane przerobienie na kopkę (kit yoshimura) natomiast jest problem z odpalaniem na ciepło i w trudnych sytuacjach na zawodach (pod górką, w błocie itp.)

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2007 15:11
Posty: 1332
Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
PostWysłany: 22.12.2010 19:57 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Ten LTR z akrapem ma odwrotnie zamontowany grab bar.
Co do węży CV4 możesz to jakoś udowodnić bo ja słyszałem trochę inną opinie.
Co do wydechu nie lepiej jakiś tytanowy ? Trwalszy materiał od carbono-kewlaru chociaż ja swój i tak załatwiłem :kln:
Image

_________________
Chyba się uzależniłem :^^D: jestem quadoholikiem :wizi:


#96 Piotr Wasik
Quadimodo Racing Team


 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 22.12.2010 20:13 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
do motocrossu kopka jak najbardziej i najlepiej z dekompresorem stosowanych w crossówkach na kopkę.

Co do k&n to były tylko zdjęcia przykładowe i chodziło tylko o te rury dolotowe, oczywiście zalecam tylko i wyłącznie gąbkę! bo nawet te prefiltry nie pomagają !

lipton udowodnić nie za bardzo bo jak? Musiałbym mieć te węże oraz orginały na miejscu + ten czujnik (termometr). Chłodzą dlatego ponieważ są wzmacniane metalem i troszkę odbiera to tę temperature.

No ładnie z tym Akrapem załatwiłeś, przydzwonił w ośkę czy jak ?

fobi sprzęt można konkretnie odchudzić, wzmocnić, polepszyć chłodzenie i tak dalej, ale to wszystko kosztuje... i to sporo.

Jak to kiedyś mi ktoś powiedział: "Motocross to najdroższy sport na świecie"
Sam sens pewnie nie przemawia bo są droższe sporty, ale motocrossem i tym podobnym dyscypliną ineresują się w większości jednostki takie jak my, zwykle osoby prywatne i dla takich ludzi płacić z własnej kieszeni to jest poprostu za drogo , bo co innego jak ktoś ma własną sieć sklepów, albo hurtownie a co innego jak robi się u kogoś.. Co innego jak mamy sponsora i jakiś team...


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.01.2009 17:48
Posty: 1204
Miejscowość: Płońsk
Quad: YFZ
PostWysłany: 22.12.2010 20:19 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
lipton napisał(a):
Co do wydechu nie lepiej jakiś tytanowy ?

tylko jak zacznie pękać to się go już nie pospawa .. :płacz:

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2007 15:11
Posty: 1332
Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
PostWysłany: 22.12.2010 21:43 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Najdroższy to chyba nie
LukaszYFZ napisał(a):
lipton napisał(a):
Co do wydechu nie lepiej jakiś tytanowy ?

tylko jak zacznie pękać to się go już nie pospawa .. :płacz:

No ale można zawsze roznitować i zmienić część oczywiście jeśli się taką dostanie, ja np. do swojego akrapa kupiłem tą całą "opaskę" i jest jak nowy :^^D:

_________________
Chyba się uzależniłem :^^D: jestem quadoholikiem :wizi:


#96 Piotr Wasik
Quadimodo Racing Team


 
Profil Facebook Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 22.12.2010 22:39 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Dolot mam dasa http://www.dasaracing.com/index1.html?c10.html&1
producent podaje,zhttp://www.dasaracing.com/index1.html?c10.html&1 filtr ma 7 warst dla porównania k&n tylko dwie,poza tym ma większą powierzchnie zasysania od tyłu do wnętrza jest stożek.Sam wydech nie jest super lekki i to mnie martwi ,nie wiem czy go nie opatulić włóknem karbonowym,po prostu zamienić wieżchnią blache alu na włókno węglowe.Ekspertem od karbonu nie jestem i nie wiem za bardzo jak sobie poradzić z mocowaniami ,żeby to nie odpadło :lol: .

-- dodano 22.12.2010 22:39 --

Tytan owszem ,że można spawać tylko trzeba mieć do tego komore wypełnioną argonem i to bardzo czystym,bez komory też da rade ale nalezy znac tajniki ,parmetry spawu trochę gorsze.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 22.12.2010 22:42 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
a dlaczego DASA?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 22.12.2010 22:44 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Kto to będzie stroił?

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil

Rejestracja: 23.11.2010 21:47
Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
PostWysłany: 23.12.2010 12:44 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Dase wziołem bo to chyba najmocniejszy zestaw wydech + dolot do ltr, poza tym zapłaciłem tylko 1250 pln za wszystko ,po znajomości :lol: ,jeszcze nie wiem kto będzie to stroił.Kogo możecie polecić i jakie ceny?No i po wszystkim ,żebym miał wydruk z hamowni.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 23.12.2010 13:37 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Poleciało PW lub zagdaj do Sheltona ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 23.12.2010 13:44 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Dasa (w zależności od wersji) ma jeden zasadniczy problem - jest bardzo głośna. Na tyle, że nie mieści się w limitach na zawodach Pucharu i Mistrzostw Polski.

Za 1250 to nie było co się zastanawiać ;)

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.04.2009 07:25
Posty: 119
Miejscowość: 71!
Quad: ds450xmx
PostWysłany: 26.12.2010 14:07 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Co do chłodzenia. Na przykładzie DS 450 Moje posumowanie tego, czego dowiedziałem się z sieci. Wydaje mi się, że można zaadaptować kilka pomysłów i mam nadzieję, że się przyda! ;)

Węże CV4: coraz częściej widzę opinie, że nie zmniejszają temperatury. Mogą, na przykład w ds'ie, usuwać termostat i plastikowe złączki, które znane są z utrudniania przepływu i powodowania problemów.

Temperatura paliwa: W ds'ie wszystko się grzało w pierwszych rocznikach i jednym z rozwiązań było obniżenie temperatury paliwa -> niższa temperatura paliwa -> wolniejsze spalanie mieszanki -> brak spadku wydajność benzyny -> brak spadku KM.
CV4 ma na coś takiego:
Image
Image
Image
Ja swojego ds'a dostałem ze zbiornikiem paliwa obklejonym od dołu heat tapem, prawie tak jak tutaj:
Image

Dziury w plastikach: Dziury pod przednimi błotnikami. Chłodzą zbiornik paliwa i płynu chłodniczego. Zauważyłem, że ostatnio przestali je robić.
Np:
Image
Image

Louvers Chroni chłodnicę przed zanieczyszczeniami:
Image
Image

Tuningowe chłodnice: niby są i teoretycznie zwiększają przepływ powietrza, ale nikt ich nie używa i nikt ich nie zaleca. Np Fluidyne:
Image

Water Wetter lub Engine Ice: Najlepsze mieszanki chłodzące. Water Wetter pomieszana w stosunku 1:1 z wodą podobno lepszy.
Image
Image

Modyfikacja chłodnicy: dzięki temu można uniknąć bąbelków powietrza w chłodnicy i przewodach chłodniczych.
Image
http://triton.heritagewebdesign.com/~manc22/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=38_50&products_id=253

Inne umiejscowienie zbiornika płynu chłodniczego: Zwiększa chłodzenie pojemnika, lepsze mocowanie siodełka (wcześniej plastikowe mocowanie, które może się złamać).
Nie mogę znaleźć zdjęcia z nowym zbiornikiem płynu chłodniczego, za to nowe mocowanie.
Image
http://triton.heritagewebdesign.com/~manc22/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=38_50&products_id=156

Inline cooler i inline temperature gauge: Zmniejszenie i kontrola temperatury.
Image

Dwa wiatraki, (jeden wpychający powietrze) z filtrem Outwears: Na ekstremalne warunki
Image
Image
Image
http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=91595

Źródła:
http://atv.off-road.com/atv/project/project1591.html
http://www.off-road.com/atv/race/project-ds450-mx-prep-for-racing-in-advanced-classes-28040.html
http://www.ds450hq.com/forums/general-discussion/1303-fuel-boiling.html
http://www.dirtwheelsmag.com/ME2/dirmod.asp?sid=3657A54ECEB84907A7DCC1864E4585F6&nm=Features&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415ABC72CB5F516B4C10&tier=3&nid=AE5EFA7406574AB3BDB54B70A6AF1030

_________________
#101


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.12.2009 22:05
Posty: 1378
Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
PostWysłany: 26.12.2010 19:04 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
to wszystko na przykładzie DS`a fakt.. no ale może i by w LTRrze się coś znalazło.
Co do węży to to zawsze nie zaszkodzi bo jesteśmy pewni, że taki wąż nie spuchnie a co gorsza nie pęknie bo taka akcja na zawodach to już jest albo śmierć dla silnika albo przegrany wyścig.

A co byscie powiedziali aby zastosować inline colerek taki malutki do tych krótkich węży od oleju, warto by było? czy to raczej zbedna masa?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 27.12.2010 08:39 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Od kiedy pamiętam interesuje się tuningiem samochodów głównie marki Honda i sledze wiele projektów jak i aktywnie uczestnicze na forach tuningowych, dlatego podziele się moimi spostrzeżeniami co do temperatury na przykładzie samochodów.
Czasem większa chłodnica jak seryjna nic nie daje i mało kto ją zwiększa a dlaczego bo jak mamy silnik mocno wysilony to płaszcz wodny w silniku i tak nienadąży odbierać temp na tyle żeby chłodnica sobie z tym nie poradziła
Najlepszym rozwiązaniem i wymogiem w wysilonych silnikach jak i niekiedy fabrycznie montowana jest chłodnica oleju, bo olej też chłodzi silnik a przegrzany olej traci swoje właściwości, mała chłodniczka oleju potrafi skutecznie obniżyć temp a to dlatego że olej jest bardziej nagrzany i jest większa różnica temperatur przez co ciepło jest sprawniej odprowadzane, płyn chłodzi tylko tuleje po bokach a olej głowice denko i całom reszte, chodzi o równomierne odprowadzenie temperatury.

Na forum widze że montuje się radiatory ma wężach do chłodnicy co i tak nic nie daje a i dziwie się czemu nikt nie montuje radiatorów na filtr oleju co by miało lepszy efekt, ale i tak mizerny (sprawdzane)

Ważna jest też samo strojenie silnika celowanie w AFR gdzie 12,5 będzie największa moc a mieszanka stechiometryczna to ok 15,3. Ustawiając na 12,5 będzie na granicy poniżej tej wartości moc nie spadnie ale silnik będzie się masakrycznie grzał a ustawiając np. na 13 mocy praktycznie nie ubędzie a temp. spalania się obniży


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 16:03
Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 27.12.2010 12:43 
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Co do afr to proszę na jakiej podstawie twierdzisz, że 12,5 będzie idealnie? Akurat w przypadku ltr'a największa moc pojawia się w okolicach 13,3 (potwierdzone na hamowniach firm, robiących pewnie kilka/naście silników dziennie). AFR jest po to aby wiedzieć, że jest bezpiecznie natomiast maksymalną moc wyciska się na hamowni.

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 51 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 40 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.