|
Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Autor |
Wiadomość |
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 22.12.2010 19:42
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
arturatv: gratuluję wypowiedzi. W sumie to z większością się zgadzam.
Filtr na odmę - nigdy w ltr nie miałem problemu ale jak najbardziej można się zabezpieczyć
Filtr - K&N życzę powodzenia, filtr super natomiast cholernie trzeba uważać, żeby nie przeciągnął
Osłona chłodnicy yoshimura - zdecydowanie polecam, mam u siebie
Co do chłodzenia - generalnie ltr'y są zarąbiste pod tym względem i ze wszystkich zabiegów to osłona chłodnicy bo jak ją błotem zawali to nic nie pomoże jej większa pojemność, większy zbiornik oleju (co już masz) no i może chłodnica oleju. Wydaje mi się, że chłodnica oleju nie jest konieczna.
Zawieszenie - mimo, że posiada sprężyny to polecam ohlinsa, w rękach 2 razy lżejszy od elki (nie jestem pewien czy wszystkie modele).
Z najlepszych sposobów to chyba byłoby wspomniane przerobienie na kopkę (kit yoshimura) natomiast jest problem z odpalaniem na ciepło i w trudnych sytuacjach na zawodach (pod górką, w błocie itp.)
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
lipton
Rejestracja: 06.05.2007 15:11 Posty: 1332 Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
|
Wysłany: 22.12.2010 19:57
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Ten LTR z akrapem ma odwrotnie zamontowany grab bar. Co do węży CV4 możesz to jakoś udowodnić bo ja słyszałem trochę inną opinie. Co do wydechu nie lepiej jakiś tytanowy ? Trwalszy materiał od carbono-kewlaru chociaż ja swój i tak załatwiłem
_________________ Chyba się uzależniłem jestem quadoholikiem
#96 Piotr Wasik Quadimodo Racing Team
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 22.12.2010 20:13
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
do motocrossu kopka jak najbardziej i najlepiej z dekompresorem stosowanych w crossówkach na kopkę.
Co do k&n to były tylko zdjęcia przykładowe i chodziło tylko o te rury dolotowe, oczywiście zalecam tylko i wyłącznie gąbkę! bo nawet te prefiltry nie pomagają !
lipton udowodnić nie za bardzo bo jak? Musiałbym mieć te węże oraz orginały na miejscu + ten czujnik (termometr). Chłodzą dlatego ponieważ są wzmacniane metalem i troszkę odbiera to tę temperature.
No ładnie z tym Akrapem załatwiłeś, przydzwonił w ośkę czy jak ?
fobi sprzęt można konkretnie odchudzić, wzmocnić, polepszyć chłodzenie i tak dalej, ale to wszystko kosztuje... i to sporo.
Jak to kiedyś mi ktoś powiedział: "Motocross to najdroższy sport na świecie" Sam sens pewnie nie przemawia bo są droższe sporty, ale motocrossem i tym podobnym dyscypliną ineresują się w większości jednostki takie jak my, zwykle osoby prywatne i dla takich ludzi płacić z własnej kieszeni to jest poprostu za drogo , bo co innego jak ktoś ma własną sieć sklepów, albo hurtownie a co innego jak robi się u kogoś.. Co innego jak mamy sponsora i jakiś team...
|
|
|
|
LukaszYFZ
Rejestracja: 03.01.2009 17:48 Posty: 1204 Miejscowość: Płońsk
Quad: YFZ
|
Wysłany: 22.12.2010 20:19
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
lipton napisał(a): Co do wydechu nie lepiej jakiś tytanowy ? tylko jak zacznie pękać to się go już nie pospawa ..
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
|
|
|
|
lipton
Rejestracja: 06.05.2007 15:11 Posty: 1332 Miejscowość: RADOM
Quad: Yamaha YFZ 450 x3
Poprzednie quady: Yamaha BLASTER, YFZ, YFZ
|
Wysłany: 22.12.2010 21:43
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Najdroższy to chyba nie LukaszYFZ napisał(a): lipton napisał(a): Co do wydechu nie lepiej jakiś tytanowy ? tylko jak zacznie pękać to się go już nie pospawa .. No ale można zawsze roznitować i zmienić część oczywiście jeśli się taką dostanie, ja np. do swojego akrapa kupiłem tą całą "opaskę" i jest jak nowy
_________________ Chyba się uzależniłem jestem quadoholikiem
#96 Piotr Wasik Quadimodo Racing Team
|
|
|
|
atv race craft
Rejestracja: 23.11.2010 21:47 Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
|
Wysłany: 22.12.2010 22:39
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Dolot mam dasa http://www.dasaracing.com/index1.html?c10.html&1 producent podaje,zhttp://www.dasaracing.com/index1.html?c10.html&1 filtr ma 7 warst dla porównania k&n tylko dwie,poza tym ma większą powierzchnie zasysania od tyłu do wnętrza jest stożek.Sam wydech nie jest super lekki i to mnie martwi ,nie wiem czy go nie opatulić włóknem karbonowym,po prostu zamienić wieżchnią blache alu na włókno węglowe.Ekspertem od karbonu nie jestem i nie wiem za bardzo jak sobie poradzić z mocowaniami ,żeby to nie odpadło . -- dodano 22.12.2010 22:39 --Tytan owszem ,że można spawać tylko trzeba mieć do tego komore wypełnioną argonem i to bardzo czystym,bez komory też da rade ale nalezy znac tajniki ,parmetry spawu trochę gorsze.
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 22.12.2010 22:42
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
a dlaczego DASA?
|
|
|
|
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 22.12.2010 22:44
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Kto to będzie stroił?
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
atv race craft
Rejestracja: 23.11.2010 21:47 Posty: 13
Quad: Suzuki ltr 450
|
Wysłany: 23.12.2010 12:44
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Dase wziołem bo to chyba najmocniejszy zestaw wydech + dolot do ltr, poza tym zapłaciłem tylko 1250 pln za wszystko ,po znajomości ,jeszcze nie wiem kto będzie to stroił.Kogo możecie polecić i jakie ceny?No i po wszystkim ,żebym miał wydruk z hamowni.
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 23.12.2010 13:37
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Poleciało PW lub zagdaj do Sheltona
|
|
|
|
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 23.12.2010 13:44
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Dasa (w zależności od wersji) ma jeden zasadniczy problem - jest bardzo głośna. Na tyle, że nie mieści się w limitach na zawodach Pucharu i Mistrzostw Polski. Za 1250 to nie było co się zastanawiać
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
lotnik
Rejestracja: 25.04.2009 07:25 Posty: 119 Miejscowość: 71!
Quad: ds450xmx
|
Wysłany: 26.12.2010 14:07
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Co do chłodzenia. Na przykładzie DS 450 Moje posumowanie tego, czego dowiedziałem się z sieci. Wydaje mi się, że można zaadaptować kilka pomysłów i mam nadzieję, że się przyda! Węże CV4: coraz częściej widzę opinie, że nie zmniejszają temperatury. Mogą, na przykład w ds'ie, usuwać termostat i plastikowe złączki, które znane są z utrudniania przepływu i powodowania problemów. Temperatura paliwa: W ds'ie wszystko się grzało w pierwszych rocznikach i jednym z rozwiązań było obniżenie temperatury paliwa niższa temperatura paliwa wolniejsze spalanie mieszanki brak spadku wydajność benzyny brak spadku KM. CV4 ma na coś takiego: Ja swojego ds'a dostałem ze zbiornikiem paliwa obklejonym od dołu heat tapem, prawie tak jak tutaj: Dziury w plastikach: Dziury pod przednimi błotnikami. Chłodzą zbiornik paliwa i płynu chłodniczego. Zauważyłem, że ostatnio przestali je robić. Np: Louvers Chroni chłodnicę przed zanieczyszczeniami: Tuningowe chłodnice: niby są i teoretycznie zwiększają przepływ powietrza, ale nikt ich nie używa i nikt ich nie zaleca. Np Fluidyne: Water Wetter lub Engine Ice: Najlepsze mieszanki chłodzące. Water Wetter pomieszana w stosunku 1:1 z wodą podobno lepszy. Modyfikacja chłodnicy: dzięki temu można uniknąć bąbelków powietrza w chłodnicy i przewodach chłodniczych. http://triton.heritagewebdesign.com/~manc22/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=38_50&products_id=253Inne umiejscowienie zbiornika płynu chłodniczego: Zwiększa chłodzenie pojemnika, lepsze mocowanie siodełka (wcześniej plastikowe mocowanie, które może się złamać). Nie mogę znaleźć zdjęcia z nowym zbiornikiem płynu chłodniczego, za to nowe mocowanie. http://triton.heritagewebdesign.com/~manc22/cart/index.php?main_page=product_info&cPath=38_50&products_id=156Inline cooler i inline temperature gauge: Zmniejszenie i kontrola temperatury. Dwa wiatraki, (jeden wpychający powietrze) z filtrem Outwears: Na ekstremalne warunki http://www.outerwearsracing.com/proddetail.asp?prod=91595Źródła: http://atv.off-road.com/atv/project/project1591.htmlhttp://www.off-road.com/atv/race/project-ds450-mx-prep-for-racing-in-advanced-classes-28040.htmlhttp://www.ds450hq.com/forums/general-discussion/1303-fuel-boiling.htmlhttp://www.dirtwheelsmag.com/ME2/dirmod.asp?sid=3657A54ECEB84907A7DCC1864E4585F6&nm=Features&type=news&mod=News&mid=9A02E3B96F2A415ABC72CB5F516B4C10&tier=3&nid=AE5EFA7406574AB3BDB54B70A6AF1030
_________________ #101
|
|
|
|
arturatv
Rejestracja: 12.12.2009 22:05 Posty: 1378 Miejscowość: Toruń
Poprzednie quady: ACCES 250, R350, LTZ 400, DS 650, KFX 450, LTR 450
|
Wysłany: 26.12.2010 19:04
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
to wszystko na przykładzie DS`a fakt.. no ale może i by w LTRrze się coś znalazło. Co do węży to to zawsze nie zaszkodzi bo jesteśmy pewni, że taki wąż nie spuchnie a co gorsza nie pęknie bo taka akcja na zawodach to już jest albo śmierć dla silnika albo przegrany wyścig.
A co byscie powiedziali aby zastosować inline colerek taki malutki do tych krótkich węży od oleju, warto by było? czy to raczej zbedna masa?
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 27.12.2010 08:39
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Od kiedy pamiętam interesuje się tuningiem samochodów głównie marki Honda i sledze wiele projektów jak i aktywnie uczestnicze na forach tuningowych, dlatego podziele się moimi spostrzeżeniami co do temperatury na przykładzie samochodów. Czasem większa chłodnica jak seryjna nic nie daje i mało kto ją zwiększa a dlaczego bo jak mamy silnik mocno wysilony to płaszcz wodny w silniku i tak nienadąży odbierać temp na tyle żeby chłodnica sobie z tym nie poradziła Najlepszym rozwiązaniem i wymogiem w wysilonych silnikach jak i niekiedy fabrycznie montowana jest chłodnica oleju, bo olej też chłodzi silnik a przegrzany olej traci swoje właściwości, mała chłodniczka oleju potrafi skutecznie obniżyć temp a to dlatego że olej jest bardziej nagrzany i jest większa różnica temperatur przez co ciepło jest sprawniej odprowadzane, płyn chłodzi tylko tuleje po bokach a olej głowice denko i całom reszte, chodzi o równomierne odprowadzenie temperatury.
Na forum widze że montuje się radiatory ma wężach do chłodnicy co i tak nic nie daje a i dziwie się czemu nikt nie montuje radiatorów na filtr oleju co by miało lepszy efekt, ale i tak mizerny (sprawdzane)
Ważna jest też samo strojenie silnika celowanie w AFR gdzie 12,5 będzie największa moc a mieszanka stechiometryczna to ok 15,3. Ustawiając na 12,5 będzie na granicy poniżej tej wartości moc nie spadnie ale silnik będzie się masakrycznie grzał a ustawiając np. na 13 mocy praktycznie nie ubędzie a temp. spalania się obniży
|
|
|
|
fobi
Rejestracja: 06.09.2006 16:03 Posty: 542
Quad: blaster, Brute Force, ltr
|
Wysłany: 27.12.2010 12:43
Re: Odchudzanie ltr'a ... to też tuning..? Mój projekt ltr 450
Co do afr to proszę na jakiej podstawie twierdzisz, że 12,5 będzie idealnie? Akurat w przypadku ltr'a największa moc pojawia się w okolicach 13,3 (potwierdzone na hamowniach firm, robiących pewnie kilka/naście silników dziennie). AFR jest po to aby wiedzieć, że jest bezpiecznie natomiast maksymalną moc wyciska się na hamowni.
_________________ Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników
|
|
|
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|