Ostatnio wymieniałem półosie tylne w g700 i postanowiłem zrobić z tego małą foto relacje
a może komuś się sprzyda?
zapraszam
postanowiłem zrobić to w jak najmniej skomplikowany sposób (rozbieranie ograniczyłem do minimum)
dobieramu się do dyfra muśimu spuścić olej w tym celu odkręcamy śrubę spustową zaznaczoną na zdj.
teraz musimy popuścić półosie jeżeli jesteśmy bez pomocnika blokujemy hamulec za pomocą trytki (zapobiegnie to też wypadnięciu tarczy po wyj. półosi) następnie pod piastę podkładamy podstawkę lub drewniany klocek zapobiegnie to przechylaniu quada podczas popuszczania,naciskając nogą popuszczamy nakrętkę (nie stosujemy przedłużek im bliżej klucz nakrętki tym mniejsze ryzyko uszkodznia klucza,nakrętki,nogi itp.)
następnie odkręcamy srubę mocującą zwrotnice do wahacza zaznaczoną na zdj.
po odkręceniu śruby i wyjęciu jedną ręką wyciskamy półos z piasty ,drugą unosimy zwrotnicę ciągnąc do siebie i unosimy do góry
teraz używając majzla (może być to śrubokręt do bicia itp.) luzujemy półoś z zabezpieczenia po przez energiczne udeżenie młotkiem (opierając majzel na rancie przegubu 3 4 razy powinno załatwic sprawę ) po zluzowaniu zabezpieczenia wyciągamy półoś ręcznie zwracając uwagę aby nie uszkodzić uszczelniaczy
przy okazji jeżeli posiadamy smarownicę smarujemy swożnie zwrotnicy(po zdemontowaniu półosi mamy łatwy dostęp do kalamitek) wypchany nadmiar smaru wycieramy szmatką
następnie olejem smarujemy półos w miejscu styku z uszczelniaczem
wkładamy półoś na frez dyfra maksymalnie ściskając półos i po przez 3 4 udeżenia młotkiem przez drewno(zapobiegnie to uszkodzeniu gwintu) wbijamy półoś aż poczujemy opór
składamy wszystko do kupy (uwaga na podkładki tulei zwrotnicy) srube wkładamy tak aby nakrętka była z tyłu zwrotnicy
po dokręceniu półosi zakówamy zabezpieczenie nakrętki śrubokrętem(srubokręt nie może być ostry)
wlewamy do dyfra olej i mamy operację wymiany półosi gotową
wmoim przypadku są to półosie wzmacniane Gorilla