Autor |
Wiadomość |
Slawson
Rejestracja: 04.09.2011 22:53 Posty: 6
Quad: 250ccm
|
Wysłany: 12.09.2011 20:37
[250] Loncin - zamiana olejów i filtrów.
Witajcie, Od kilku dni mam Kingway'a Johnathon z silnikiem Loncin 250 LC172MM. Postanowiłem zrobić pakiet startowy i 1. Nie mogę dokupić filtra oleju. Sprawdziłem InterCars, 2 sklepy moto, 2 sklepy ATV i wszędzie robią wielkie oczy. Specjaliści w sklepach stwierdzili "wygląda jak większy filtr paliwa", "wygląda jak większy filtr od gazu". No lipa po całości bo quad unieruchomiony więc HELP ME!! Może ktoś ma zanotowany model/symbol tego filtra? 2. Filt powietrza jest stożek. Czy da się do tego kupić airboxa do tego silnika i normalny filtr celulozowy? 3. Jak się odbywa smarowanie i wymiana oliwy w skrzyni biegów? W instrukcji jest coś napisane o SAE80 ale nie wiem gdzie jest od tego korek spustowy, bo korek wlewowy chyba namierzyłem. W serwisie ATV mi powiedzieli że pewnie jest smarowany olejem silnikowym. Czy naprawde tak jest? 4. Jak sprawdzacie poziom oliwy, bo wydaje mi się że między full na szybce i full na bagnecie jest spora różnica. 5. Co przesmarować oprócz kalamitek po jednej na sworzeń i łańcucha? Z góry dziękuję za odpowiedź i wszelkie sugestie.
Ostatnio zmieniony przez maciek-k_95, 24.11.2011 15:54, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
maciek-k_95
Rejestracja: 13.06.2010 21:52 Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 13.09.2011 15:48
Re: Kilka pytan Loncin 250
Slawson napisał(a): 1. Nie mogę dokupić filtra oleju. Sprawdziłem InterCars, 2 sklepy moto, 2 sklepy ATV i wszędzie robią wielkie oczy. Specjaliści w sklepach stwierdzili "wygląda jak większy filtr paliwa", "wygląda jak większy filtr od gazu". No lipa po całości bo quad unieruchomiony więc HELP ME!! Może ktoś ma zanotowany model/symbol tego filtra? Daj fotę bo o ile dobrze kojarzę nie ma tam jako tako filtra oleju. Slawson napisał(a): 2. Filt powietrza jest stożek. Czy da się do tego kupić airboxa do tego silnika i normalny filtr celulozowy? Celulozowy jest do niczego. Kup gąbkowy i nasącz go olejem do filtrów. Więcej info poszukaj na forum. Slawson napisał(a): 3. Jak się odbywa smarowanie i wymiana oliwy w skrzyni biegów? W instrukcji jest coś napisane o SAE80 ale nie wiem gdzie jest od tego korek spustowy, bo korek wlewowy chyba namierzyłem. W serwisie ATV mi powiedzieli że pewnie jest smarowany olejem silnikowym. Czy naprawde tak jest? Jeśli masz ten sam silnik loncina co ja to tak. Jest jeden olej na cały silnik jak w większości silników motocyklowych. Slawson napisał(a): 4. Jak sprawdzacie poziom oliwy, bo wydaje mi się że między full na szybce i full na bagnecie jest spora różnica. Szybka służy do szybkiej kontroli. Olej powinien się zgadzać na bagnecie.
|
|
|
|
Slawson
Rejestracja: 04.09.2011 22:53 Posty: 6
Quad: 250ccm
|
Wysłany: 13.09.2011 22:52
Re: Kilka pytan Loncin 250
maciek-k_95 dzięki za podjecie tematu. ad.1. z fotki korzystam kolegi 100p jest tam filtr oleju przy stopce hamulca. Po odkręceniu dekielka jest filtr celulozowy (wyglądem faktycznie przypominający ten od LPG), dalej sprezynka i pozniej sitkowy. ad.2. dzięki, poszukam. ad.3. nie jestem przekonany. W manualu jest napisane "final gear oil: check oil level/oil leakaoe replace" w innym miejscu w sekcji "lubrication oil of gear case" piszą o sprawdzaniu i dodawaniu w miarę potrzeb i "recommended oil: SAE80 API GL Hypoid gear oil" i gdzie indziej "total amount of gear oil 0,27l" ad.4. dzięki, będę na bagnecie lukał I jeszcze jedno. Na wyświetlaczu pokazuje tylko wsteczny i trójkę. Jakieś historie z tym były czy poprostu muszę pogrzebać? Model quada to JLA-21B made by Yongkang Jinling Vehicle. Silnik jak pisalem wczesniej LC172mm Pozdrawiam Slawek
|
|
|
|
maciek-k_95
Rejestracja: 13.06.2010 21:52 Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 14.09.2011 22:02
Re: Kilka pytan Loncin 250
Prawdopodobnie masz silnik loncina z wałkiem rozrządu w głowicy. Bardzo ciężko do niego z częściami. Daj jeszcze taką samą fotę z drugiej strony. Masz tam faktycznie filtr oleju. Możesz spróbować od czegoś dopasować a jak nie to wyczyść ten co jest. Powinien pasować od jakiegoś quada a te części akurat nie są drogie.
Co do skrzyni jeśli jest osobny to musiałby być korek osobny do spuszczania a jego pewnie brak. Jestem prawie pewny że to jeden olej. Masz do konkretnie tego modelu manuala? Bo niestety manuale są także chińskie tj. uniwersalne.
Co do biegów to albo spalona kontrolka albo przepalony bądź przerwany kabel lub uszkodzony czujnik biegów.
|
|
|
|
Slawson
Rejestracja: 04.09.2011 22:53 Posty: 6
Quad: 250ccm
|
Wysłany: 15.09.2011 08:26
Re: Kilka pytan Loncin 250
Focie rano pukniete telefonem. na drugim zdjęciu nad pokrywą statora jest śruba która mogłaby być korkiem wlewu oleju spustowego jednak nie znalazłem. nie wiem co sądzić o tej skrzyni
Ostatnio zmieniony przez Slawson 15.09.2011 08:26, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
maciek-k_95
Rejestracja: 13.06.2010 21:52 Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 15.09.2011 16:17
Re: Kilka pytan Loncin 250
Tak jak podejrzewałem jest to dość nietypowy silnik loncina z wałkiem rozrządu w głowicy. Jednakże olej jest jeden na cały silnik. Ten korek nad statorem jest do ustawiania zaworów i zapłonu lampą stroboskopową.
|
|
|
|
Slawson
Rejestracja: 04.09.2011 22:53 Posty: 6
Quad: 250ccm
|
Wysłany: 15.09.2011 21:18
Re: Kilka pytan Loncin 250
Maciek dzięki za info z tym olejem. Nie wiem czy się martwić tym że nietypowy czy cieszyć że jest bardzo dobry W weekend zalewam nową oliwą, zakładam filtr paliwa, przesmaruje kalamitki i zobaczymy co dalej. Pozdrawiam Slawek
|
|
|
|
maciek-k_95
Rejestracja: 13.06.2010 21:52 Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 15.09.2011 21:29
Re: Kilka pytan Loncin 250
Silnik jest bardzo dobry tym bardziej że jest to typowy Loncin a Loncin rządzi jeśli chodzi o chinole. Silniki te są nie do zajechania. Daj znać jak ci się sprawuje quad
|
|
|
|
Slawson
Rejestracja: 04.09.2011 22:53 Posty: 6
Quad: 250ccm
|
Wysłany: 17.09.2011 22:57
Re: Kilka pytan Loncin 250
Dziś testowałem gada i nie chciał się wkręcić powyżej 6500 obr tylko się dławił po czym jak się nie podtrzymało obrotów na 3000 tylko odpuściło zupełnie to gasł. Skorzystałem z tutoriali na forum, pogrzebałem w gaźniku i zobaczymy co z tego wyjdzie. Miałem nowy filtr stożkowy, ale jak się okazało później miał za mały prześwit, to znaczy dał się założyć na gaźnik ale w środku była guma która mocno redukowała przelot. Być może to on był przyczyną dławienia i jutro sprawdzę bez filtra. Tu pojawia się pytanie, wspominałeś Maćku o gąbkowym filtrze. Czy chodzi o coś takiego? http://allegro.pl/stozkowy-gabkowy-filtr-powietrza-35-36-38mm-i1785459048.htmlTylko u mnie będzie 42 lub 44mm a na aledrogo takowych nie widzę. Pozdrawiam Slawek
|
|
|
|
maciek-k_95
Rejestracja: 13.06.2010 21:52 Posty: 4155
Quad: Honda trx400ex
|
Wysłany: 18.09.2011 13:14
Re: Kilka pytan Loncin 250
Od biedy może być i taki: http://allegro.pl/filtr-stozkowy-czarny ... 58349.htmlNajlepiej zrobić sobie samemu obudowę (szkielet) a na allegro kupić samą gąbkę z jakiegoś markowego quada i naciągnąć. W temacie "bashan-modyfikacje" było dokładnie opisane wraz ze zdjęciami jak zrobić coś podobnego. Poszukaj Co do dławienia, sprawdź też zawory
|
|
|
|
Damiano88
Rejestracja: 28.08.2011 16:28 Posty: 17
Quad: Kingway jonathon (loncin250)
|
Wysłany: 21.09.2011 19:16
Re: Kilka pytan Loncin 250
Jeśli ktoś jeszcze szuka filtra oleju do loncina 250 to jest to HF131 (inna firma: MIW:320 0075)
|
|
|
|
george05
Rejestracja: 13.12.2007 22:29 Posty: 1784 Miejscowość: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 30.10.2011 00:42
Re: Kilka pytan Loncin 250
Slawson napisał(a): Filt powietrza Tak wygląda oryginał do LC172FMM - potrzebujesz pisz na PW Uploaded with ImageShack.usDamiano88 napisał(a): Jeśli ktoś jeszcze szuka filtra oleju do loncina LC172FMM 250 to jest to - potrzebujesz pisz - na PW. Uploaded with ImageShack.usSlawson napisał(a): spustowego jednak nie znalazłem. Tu masz korek spustowy oleju Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usJeżeli chcesz żeby skończyły się jakiekolwiek problemy z gaźnikiem ,, wyrzuć,, ten na którym prawdopodobnie jeździsz (PZ30) i zamontuj MIKUNI VM26. tak wygląda: Uploaded with ImageShack.usNa pozostałe pytania już odpowiedział maciek-k_95 a ja mogę tylko potwierdzić że silniki Loncina a w szczególności LC172FMM są naprawdę dobre, potrzebujesz więcej części zamiennych pisz na PW. -- dodano 30.10.2011 01:42 --maciek-k_95 napisał(a): eśli masz ten sam silnik loncina co ja to tak. Jest jeden olej na cały silnik Potrzebna ilość to 0.9 L - Lato 15W/40-SE, Zima 10W/30-SF Sprawdzasz na dwa sposoby , wystarczy ,,bagnetem,, Uploaded with ImageShack.us
_________________ I nikt mnie nie przekona że ,,czarne jest białe a białe jest czarne”
Ostatnio zmieniony przez george05, 30.10.2011 00:42, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
zeuber
Rejestracja: 25.02.2012 13:08 Posty: 1
Quad: eagle 250
|
Wysłany: 29.02.2012 15:41
Re: [250] Loncin - zamiana olejów i filtrów.
cześć pisałeś na forum że masz cześci do tego silnika LC172MM masz może prawy karter albo jakąś stronke gdzie taki karter dorwę ? jak masz pisz a najlepiej dzwoń gg 10877425 tel 788 551 831 z góry dzięki
|
|
|
|
szwejk
Rejestracja: 05.12.2011 20:08 Posty: 15
Quad: Kingway Jonathon 250
|
Wysłany: 22.03.2012 21:18
Re: [250] Loncin - zamiana olejów i filtrów.
|
|
|
|
-gumis-
Rejestracja: 09.06.2009 19:25 Posty: 2
Quad: Raptor 660
|
Wysłany: 17.03.2014 20:26
Re: [250] Loncin - zamiana olejów i filtrów.
Odświeżę temat Pojawiły się gdzieś części do tych quadów/silniików? Poszukuję iskrownika z impulsatorem....Narazie lypa Podajcie proszę jakieś namiary
|
|
|
|