Pozwolę sobie pokazać jak wymienić uszczelniacze w tylnym moście,ja wymieniałem też łożyska ale zapomniałem porobić fotki więc postaram się to opisać!Krok pierwszy
podnosimy quada i ściągamy kołaUploaded with ImageShack.us
[b]Większość prac będzie robiona przy lewym kole a do ich wykonania będziemy potrzebować
śrubokręt płaski
kombinerki
mocny klucz nasadowy 24
łyżka monterska albo coś podobnego
no i młotek bo bez młota to nie robota
Po zdjęciu koła ukarze się ten widok[/b]
Uploaded with
ImageShack.usŻeby dostać się do nakrętki musimy zdjąć osłonę gumową Uploaded with
ImageShack.usNastępnie musimy wyjąć zawleczkęUploaded with
ImageShack.usNastępnie odkręcamy nakrętkę koronkową kluczem 24W tym celu dżwignię zmiany bieg. przełączamy na P i koła mamy zablokowaneUploaded with
ImageShack.usOdkładamy na bok nakrętkę i podkładkęUploaded with
ImageShack.usŚciągamy piastę koła Uploaded with
ImageShack.usPo zdjęciu piasty ręką wyciskamy półoś tak żeby szło wyjąć tarczę hamulcowąUploaded with
ImageShack.usUploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url
Teraz przechodzimy do koła prawego i delikatnie wyciągany półoś Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.us
[b]Po wyjęciu półosi bierzemy się za wyjęcie starych uszczelniaczy jest to proste wystarczy podważyć je śrubokrętem albo łyżką monterską i wyskoczą z gniazd bez problemu
Teraz korzystając z specjalnego ściągacza możemy wyjąć łożysko/a w razie nie posiadania takiego ściągacza czeka nas wiele więcej roboty więc lepiej go gdzieś załatwić albo zrobić go samemu na pewno coś wymyślicie ja wybiłem je od wewnątrz bo rozbierałem cały tylny most ale niestety nie porobiłem fotek bo bateria siadła a czas gonił Jedna z metod jest zrobienie czegoś na zasadzie wybijaka bezwładnościowego [/b]
Uploaded with
ImageShack.usZa nim zaczniemy wybijać łożysko musimy jeszcze wyjąć zabezpieczenie
Uploaded with
ImageShack.usŁożysko z drugiej strony czyli te w obudowie mostu wybijamy tak samo
Uploaded with
ImageShack.usJak wymienicie łożyska musicie wbić nowe uszczelniacze uważając by ich nie uszkodzićUploaded with
ImageShack.usWszystko mamy po wymieniane teraz możemy składać wszystko z powrotem
Podczas składania nie zapomnijcie wsadzić tarczy hamulcowej na swoje miejsce a dopiero potem wsunąć półoś Uploaded with
ImageShack.usWarto sprawdzić jeszcze oring na tarczy hamulcowej ew go wymienićUploaded with
ImageShack.usPozostało nam wsunąć piastę mocno przykręcić nakrętkę zabezpieczyć zawleczką i koniec
koła na swoje miejsce i jazda próbna
Uploaded with
ImageShack.usDla zainteresowanych zamieszczam numery uszczelniaczy i łożyska prawego, tego w moście!! łożysko lewe jest dostępne wszędzie ale oznaczenia nie pamiętam
Łożysko pokazane na fotce jest bardzo rzadkie i drogie w serwisie,ja dostałem te łożysko za 120zł a uszczelniacze tylko oryginalne bo nic nie idzie do pasować
koszt ok 100zł za dwa uszczelniacze,uszczelniacze też są specjalne bo są tzw dwu wargowe
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usPozdrawiam