Autor |
Wiadomość |
cypis.z
Rejestracja: 08.07.2008 07:55 Posty: 83 Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki
Quad: w trakcie budowy
|
Wysłany: 28.04.2011 17:50
Re: Quad Suzuki 450
Jak się sprawuje quad po pierwszych jazdach? Zrobiłeś jakieś blokady, dźwignie do załączania wstecznego?(jeśli tak to pokaż fotki) Sprawdza się to rozwiązanie z mechanizmem różnicowym?
_________________ Galeria z budowy: http://picasaweb.google.pl/zbyszek8/BudowaQuada#
|
|
|
|
klima251
Rejestracja: 19.07.2009 20:47 Posty: 103 Miejscowość: Suwałki
Imię: Daniel
Quad: Projekt samoróbka | Renegade 800R
|
Wysłany: 07.06.2012 20:40
Re: Quad Suzuki 450
sprawuje się elagancko ale wstecznego jeszcze nie ma, prawdopodobnie będę musial zmienic na róznicowy z blokadą bo trudno ją dorobić. -- dodano 13.08.2011 21:18 --Po testach oś fi 35 zgięta, robię teraz z grubościennej rury fi 50 Szukam małych zacisków hamulcowych na przód, zwrotnice i felgi mam z malucha + tarcze zamiast bębnów
_________________ http://picasaweb.google.com/10625379333 ... cXJnOv6JQ#
Ostatnio zmieniony przez klima251 07.06.2012 20:40, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 12.06.2012 11:32
Re: Quad Suzuki 450
klima251 napisał(a): Po testach oś fi 35 zgięta, robię teraz z grubościennej rury fi 50 Wydaje mi się że tym bardziej rura nie wytrzyma. Przeliczałeś wytrzymałość? Jaką ściankę ma ta fi50?
|
|
|
|
michalnz
Rejestracja: 28.08.2011 14:09 Posty: 488 Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
|
Wysłany: 12.06.2012 11:52
Re: Quad Suzuki 450
Zasadniczo na zgunanie rura ma lepsza wytrzymałość niz pręt, ale obawiam się, że musiałaby mieć ok 10mm sciankę.
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 12.06.2012 13:30
Re: Quad Suzuki 450
Mylisz się. Chyba że będziemy brali pod uwagę wał o tej samej masie i rurę o tej samej masie to wtedy rura będzie mocniejsza... ale wał i rura tej samej średnicy to wał będzie mocniejszy.
|
|
|
|
michalnz
Rejestracja: 28.08.2011 14:09 Posty: 488 Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
|
Wysłany: 12.06.2012 17:45
Re: Quad Suzuki 450
Kołek oczywiście biorę pod uwagę tę samą ilość materiału bo przecież o to w tym chodzi - o wagę
|
|
|
|
kołek
Moderator Działu Samoróbki
Rejestracja: 28.09.2007 17:59 Posty: 719 Miejscowość: Ziebice, Opole
Imię: Szymon
Quad: kiedyś był
Poprzednie quady: chińczyk 200 -> samoróbka CB500 -> samoróbka AT650 -> KFX700-> trx450
|
Wysłany: 12.06.2012 18:15
Re: Quad Suzuki 450
Tylko że w przypadku takich osi w gre wchodzi dużo więcej czynników. Pomyśl tylko dlaczego oryginalne ośki nie są rurami a wałami? A co do wagi to różnie z tym bywa... mało kto na forum zwraca na to uwagę
|
|
|
|
michalnz
Rejestracja: 28.08.2011 14:09 Posty: 488 Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
|
Wysłany: 12.06.2012 18:50
Re: Quad Suzuki 450
W sumie sam nie wiem dlaczego robią z prętów, być może dlatego, że łatwiej się rozpędza - gruba rura ma masę dość daleko od środka przez co może działać jak koło zamachowe zmniejszając zrywność. No i dochodzą duże łożyska i trudniejsze mocowanie piast - jakaś redukcja do pręta i wycięty wieloklin? Nie mam pomysłu, w każdym razie, chyba chodzi o masę rotacyjną.
|
|
|
|
klima251
Rejestracja: 19.07.2009 20:47 Posty: 103 Miejscowość: Suwałki
Imię: Daniel
Quad: Projekt samoróbka | Renegade 800R
|
Wysłany: 29.01.2013 22:07
Re: Quad Suzuki 450
Osie są pełne bo technologia wykonania jest prostsza i tańsza, środek wału nie przenosi żadnych obciążeń i można było by go usunąć żeby oś była lżejsza, ale to są niepotrzebne koszty. Zrezygnowałem z rury bo skręcało ją przy spawaniu, wyprostowalem starą pełną fi 35 i narazie jest ok. -- dodano 29.01.2013 23:07 --Kilka nowych zdjęć: Uploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.usUploaded with ImageShack.us
_________________ http://picasaweb.google.com/10625379333 ... cXJnOv6JQ#
Ostatnio zmieniony przez klima251, 29.01.2013 22:07, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
kriss20
Rejestracja: 29.10.2012 14:22 Posty: 336
Quad: 600 + 125
|
Wysłany: 29.01.2013 23:32
Re: Quad Suzuki 450
klima251 napisał(a): środek wału nie przenosi żadnych obciążeń i można było by go usunąć żeby oś była lżejsza Według mnie nie można powiedzieć że środek wałka nie przenosi żadnych obciążeń. Jedynie patrząc na środek wałka jako punkt można tak powiedzieć. Chodzi o to, że im im bliżej środka tym efektywność materiału maleje. Jednak ja jestem tego zdania że jeśli ludzie montują potężne silniki od ścigaczy, nawet doładowane i ośki jako pręty wytrzymują to nie ma co wywarzać otwartych drzwi tylko dobrać odpowiedni materiał. Ale maszynka fajna i widać po zdjęciach że używana zgodnie z przeznaczeniem Nie zaczyna powoli brakować mocy ? Pytam poważnie.
Ostatnio zmieniony przez kriss20, 29.01.2013 23:32, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
johny0688
Rejestracja: 03.02.2011 10:16 Posty: 131 Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
|
Wysłany: 30.01.2013 16:45
Re: Quad Suzuki 450
kriss20 napisał(a): Według mnie nie można powiedzieć że środek wałka nie przenosi żadnych obciążeń Oczywiście że jest to racja, środek wałka jak najbardziej przenosi obciążenia. W przypadku osi mamy trzy rodzaje obciążenia: skręcanie, zginanie i ścinanie. To ostatnie można pominąć ponieważ jest małe w porównaniu do dwóch pozostałych. W przypadku zginania na skutek momentu w materiale powstają naprężenia. Ich wartości są proporcjonalne do momentu gnącego oraz odwrotnie proporcjonalne do iloczynu momentu bezwładności i podwojonej odległości najdalszego punktu przekroju do osi obojętnej zginania. Przy skręcaniu mamy podobną zależność. Moment bezwładności pręta wydrążonego jest zawsze mniejszy od pręta pełnego. Ponieważ jest on odwrotnie proporcjonalny do naprężeń to: im mniejszy moment bezwładności tym większe naprężenia. Z tego wniosek, że pręt wydrążony w porównaniu do pręta pełnego (oczywiście o tej samej średnicy) zawsze jest słabszy. Ponieważ we wzorze na moment bezwładności średnice występują w czwartej potędze. To ich niewielka zmiana wpływa na maksymalne naprężenia. Cała sztuka polega no braniu takich średnic aby uzyskać stosunek masy do wytrzymałości taki jaki potrzebujemy. Dodatkowo trzeba przemyśleć co mamy dostępne na rynku: standardowe średnice rur, prętów, łożysk itp. No mała powtórka z PKM jak znajdę chwilkę czasu to postaram się przewertować książki i potwierdzić to co wyżej napisałem.
_________________ "Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."
https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#
|
|
|
|
klima251
Rejestracja: 19.07.2009 20:47 Posty: 103 Miejscowość: Suwałki
Imię: Daniel
Quad: Projekt samoróbka | Renegade 800R
|
Wysłany: 22.09.2014 22:08
Re: Quad Suzuki 450
Mocy wystarczało, przełożenie mam większe niz w moto bo wstawiony mam wałek pośredni. Napisałem wystarczało bo panewki się skończyły prawdopodobnie trochę go przegrzałem. Silnik do wymiany -- dodano 22.09.2014 23:08 --Quad do sprzedania! nie mam czasu żeby go reanimować, przestał 2 lata z zatartym silnikiem więc czas najwyższy na zmianę właściciela http://olx.pl/oferta/quad-uszkodzony-su ... 5becb5513fCena do negocjacji. kontakt [email protected]
_________________ http://picasaweb.google.com/10625379333 ... cXJnOv6JQ#
Ostatnio zmieniony przez klima251, 22.09.2014 22:08, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|