Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 28.04.2024 00:55



Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.02.2013 14:53
Posty: 12
Quad: Eagle Lyda 203-e 250cc
PostWysłany: 16.02.2013 16:38 
Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
Witam. Widziałem na forum kilka fajnych konstrukcji i przymierzam się do zrobienia czegoś takiego. Jak sądzicie czy to się może udać, jaka by była mniejwięcej v-max i na co zwrócić uwagę przy konstruowaniu??
A więc:
- silnik ze skrzynią Tico ustawiony centralnie : 1 półoś napęd przodu, 2 napęd tyłu ( dyfer zblokowany )
- 2 skrzynie cinquecento 700 - warunek:na obu ten sam bieg-4x4, napęd przód- tylna na luzie, napęd tył-przednia na luzie ; ustawione =II =II w tę samą stronę
- 4 przednie zwrotnice, piasty, zaciski, tarcze cc 700
- zawieszenie wielowahaczowe, niezależne i rama własnej konstrukcji
- amortyzatory i sprężyny audi 80 tylne lub tico przednie zamontowane tak jak np. w bashanie ( a nie jak McPhersony w samochodach )
- może dodatkowo wyprowadzony z przodu Wałek Odbioru Mocy do napędu np pługa wirnikowego do śniegu

Aha i czy półosie ( te od skrzyń cc do kół ) nie będą musiały być jakoś teleskopowo na wielofrezie ?? ( chodzi mi o to czy one podczas pracy zawieszenia nie będą musiały zmieniać swojej długości )


 
Profil

Rejestracja: 13.02.2012 19:22
Posty: 34
PostWysłany: 16.02.2013 17:14 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
Witaj. Zobacz sobie mojego quada 4x4 tak jest podobna konstrukcja ale zamiast dwóch skrzyni to są dyfry od bmw

_________________
Karol0006


 
Profil

Rejestracja: 26.12.2010 12:26
Posty: 11
Quad: w budowie
PostWysłany: 16.02.2013 20:34 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
nie ma sensu stosować skrzyń z cc lepiej zastosuj dyfry z bmw lub innych


 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 17.02.2013 15:59 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
Dyfry z omegi są lżejsze.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.02.2013 14:53
Posty: 12
Quad: Eagle Lyda 203-e 250cc
PostWysłany: 17.02.2013 21:16 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
Dzięki za podpowiedzi :D .
Muszę to jeszcze przemyśleć :idea: ale na mostach z BMW czy omegi będę miał duże przełożenie i quad będzie wolny. Poza tym musiałbym zespawać połowę półośki z mostu, z połową półośki z piasty cinquecento lub tico w zależności które piasty bym wybrał ( bo inaczej nie dopasuje wielofrezu w piaście, a piasty z bmw czy omegi odpadają bo mają one napęd na tył )
Na skrzyniach cinquecento byłby i dość szybki i bardzo wolny ( 5x4 = 20 biegów w przód) od biegów pełzających 1X1 do drogowych 5X4-Vmax nieco niższa niż oryginalne tico bo na tych biegach przełożenia są bliskie 1
Takie coś by mi pasowało bo chciałbym żeby był uniwersalny :
- trakcja i uciąg ( taki mini traktor pomocniczy ) ;
- ale czasem żeby gdzieś szybciej podjechać lub przy zabawie przydała by się prędkość
Dodatkowo te skrzynie z cc nie są dużo większe i cięższe od mostów (aluminiowe) kołnierz od strony silnika można obciąć i zasłonić blachą ( z otworem na podłączenie im wałka napędzającego oczywiście ) ; półosie pasują bez kombinacji tylko je skrócić ewentualnie.
Myślę, że dam te skrzynie z cc i zobaczę a jak nie to zawsze mogę je zastąpić mostami...


 
Profil

Rejestracja: 13.02.2012 19:22
Posty: 34
PostWysłany: 17.02.2013 22:21 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
Nie musiałabyś mieć połówki półosi, tylko wytoczyć flansze które byś przykreciś do dyfru. Co do szybkości to ja mam silnik z golfa II 1.6D i mój quad poleci 100km/h (na oponach terewnowych typu jedełka). Uciag który sprawdzałem to 5-6ton na zwykłej ubitej ziemi.

_________________
Karol0006


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.02.2011 10:16
Posty: 131
Miejscowość: Kolbudy
Quad: w trakcie budowy 126p 4x4
PostWysłany: 18.02.2013 20:23 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
V-SPEC napisał(a):
na mostach z BMW czy omegi będę miał duże przełożenie


Skrzynia CC ma większe przełożenie bo 4,33 mosty od BMW około 2,7 (jest ich sporo różnych). Jeżeli chcesz skracać półoś z CC to w czym problem pospawać ją z półosią od BMW? Pamiętaj że licząc przełożenie należy uwzględnić średnice opon które są spore. Przełożenie 4-go biegu w cc700 to 0,87, 3-go 1,31, 2-go 2,05 a pierwszego 3,25 no i wsteczny do kompletu 4,02.

_________________
"Zrobić coś z czymś to jest nic, zrobić coś beż czegoś, żeby było jak z tym czymś, to dopiero coś..."

https://picasaweb.google.com/1035379839 ... dowaQuada#


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.02.2013 14:53
Posty: 12
Quad: Eagle Lyda 203-e 250cc
PostWysłany: 04.04.2013 19:37 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
Nie wiem czy pisać tu czy zakładać nowy temat :?:
Na razie dam spokój z 4X4, bo ze względu na nieopłacalność trzymania mojego woła roboczego Poloneza Atu 1.6 GLI wyrejestruję go i z niego zbduję coś off road ze sporym prześwitem ( duży quad/ buggy - zobaczę co lepiej jak wytargam z niego silnik i przednie zaawieszenie )
I teraz kilka pytań :

1 :?: od czego polecacie dyfer ( o przełożeniu większym niż 3.90 np 4.27 4.45 itp ) ?

2 :?: co dać na tył jakieś piasty przednie cc czy z tego samego auta co dyfer tak żeby mocowania tej piasty dało się założyć na zrobiony wahacz typu A lub wahacze z jakiego auta ? Części te w miarę tanie jakieś :wizi:

3 :?: Auto jest w gazie ale przegląd butli wyszedł i jest ona chyba do wymiany. Czy trzeba odłączyć całkiem instalację lpg czy możnaby ją zostawić i czy dałoby się w przyszłości taki pojazd zarejestrować z instalacją czy raczej nie ( wymiana butli i przegląd -kilka stów / /założenie całkiem nowej instalacji u gazownika - co jest nieopłacalne i odpada ) A jeśli odłączyć to trzeba coś zaślepiać /przerabiać przy silniku ?

Nie piszcie że silnik z poldka jest duży i ciężki - wiem ,ale jak swoją wagę z 5 osobami, bagażnikiem drewna i załadowaną przyczepką dawał radę to po obciążeniu tyłu i daniu wyciągarki chyba da radę odśnieżać chodnik i podwórko; pociągnąć przyczepkę i pojeździć po lekkim/średnim terenie ;)

-- dodano 04.04.2013 19:37 --

:idea: A i jeszcze jaki profil najlepszy na ramę a jaki na wahacze ??


Ostatnio zmieniony przez V-SPEC, 04.04.2013 19:37, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 28.08.2011 14:09
Posty: 488
Miejscowość: Nowy Żmigród/Krakow
Quad: Warrior 350, bashan200, wsk175 quad
PostWysłany: 04.04.2013 19:48 
Re: Quad sam 4x4 silnik Tico + 2x skrzynia cinquecento
3. W mojej opinii nie dasz rady w ogóle zarejestrować.
1. Silnik poloneza trochę komplikuje sprawę bo nie jest jak w tico - silnik bokiem i półosie do dyfrów. Wydaje mi się, że potrzebujesz do silnika podpiąć skrzynię z półosiami które wepniesz w dyfry omegi. Zyskasz reduktor i rozwiążesz problem przeniesienia napędu na przód.
Zastanów się nad tym.
2. Spokojnie spiszą się z CC do kupienia na złomie za 60-80zł z macpersonem i zaciskiem, sam kupowałem, nawet klocki i tarcze mam nowe :), półosie i tak obtniesz i połączysz z tymi z dyfra omegi.

Rama myślę, że pasowała by 40x40x3 lub 4 a wahacze 30x30x3 myslę, że da rade, choć lepiej wahacze z rury 30x3.


 
Profil Facebook Gadu-Gadu WWW
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 9 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 45 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.