Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 01.11.2024 00:40



Odpowiedz  [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
[ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR 
Autor Wiadomość

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 07.04.2013 16:07 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Staram się ;) Dzięki :D
Wrzucam dużo zdjęć, żeby ludziom przedstawić to co się dzieje z bryką ;)

Podczas montażu tych aluminiowych nadkoli, zauważyłem że muszę podkleić od wewnętrznej strony jakieś wygłuszenie, bo podczas jazdy mogą te blachy strasznie brzęczeć :? Na łączeniach z sobą i z skorupą 126p muszę dać jakieś uszczelnienia. Myślałem nad paskami mikrogumy grubości 2mm, bo i tak się ściśnie przy skręcaniu. Gąbka odpada bo będzie piła wodę.
Blachy na nadkola nie ważą 1 kilograma :lol: Mierzyłem wszystkie na raz, wagą hakową z pomiarem od 0,5kg do 50kg i ledwo się ruszyła.
Finalnie te nadkola i te blachy na górze zostaną pomalowane na czarny mat.

Tak sobie, zrobiłem ostatnio listę prac wykonanych i prac do wykonania przy moim UTV i jestem dopiero w połowie :wizi:
Czekam na ciepło :oczy: , żebym mógł ruszyć z pracami z farbą i włóknem szklanym.

-- dodano 07.04.2013 16:07 --

Przeglądałem zdjęcia i stwierdziłem ,że z tego też można zrobić album ;)

Krok 11 - Kierownica


Kierownica oryginalna została przerobiona domowym sposobem :lol: Szlifierka i migomat.
Mniejszą kierownicą można szybciej skręcać. Pozycja rąk jest wygodniejsza. Samochodzik jest na tyle lekki, że nie ma problemu z kręceniem i nie szarpie na wybojach. Jeździ się stabilnie.
Na pierwszy rzut oka obręcz kierownicy wyszła OK. Ale podczas kręcenia widać małe uchylenie. Kwestia dogięcia ;) Nie wpływa na komfort jazdy :kier:

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


Ostatnio zmieniony przez GWIZD, 07.04.2013 16:07, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.01.2010 14:22
Posty: 127
Miejscowość: Przyłubie
Imię: Grzegorz
Quad: QUad 1,6 D 4x4
Poprzednie quady: Loncin 125 ,Bashan 200,Quatik 800, ATV 4x4 1,6 D,w trakcie budowy UTV 1,9DT 4x4
PostWysłany: 02.05.2013 10:17 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
UTV-ka już gotowa,nie widać postępów w pracy.Jakieś foto.

_________________
to co było już nie wróci , to esencja moich zasad ..

Quad 1,6 D 4x4

https://picasaweb.google.com/104401192057696643715/Quad4x4Golf16D?authuser=0&feat=directlink


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 05.07.2013 12:27 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Cierpliwości ;)
Bez pośpiechu a dokładnie.

-- dodano 05.07.2013 09:29 --

Witam. Trochę się działo. Muszę teraz nadgonić temat.

Krok 12 - Bagażnik tył - KUWETA




Myślę że jest to dobre rozwiązanie. Tanie, lekkie i jest częścią zamienna, dostępną od ręki.
Na jakiś lekki podręczny bagaż ;)
Chwilowo znajduje się tam tymczasowy zbiornik paliwa. Podoba mi się to, że jest przezroczysty.

Image

Image

Ładuję zdjęcia na chmurkę ;) więc niedługo przedstawię aktualny stan bryki.

-- dodano 05.07.2013 10:18 --

Krok 13 - Usprawnienie silnika.



A raczej jego naprawa, bo silnik w zakupionym malcu był padliną 8) Na pewno nie ma wszystkich zdjęć, bo dół został sprawdzony, a góra zrobiona :wizi:
Żadne tuningi skracające żywotność. Buggy ma pojechać wszędzie i wrócić zawsze o własnych siłach do domu ;)

Wydech będzie w późniejszym terminie.

-- dodano 05.07.2013 10:22 --

Krok 14 - Kołpaki.



:lol: Prawie jak beadlock-i

-- dodano 05.07.2013 10:25 --

Krok 15 - Kierunkowskazy LED

Image

-- dodano 05.07.2013 10:30 --

Krok 16 - Pokrowce na fotele



Coś trzeba było z tym fantem zrobić. Fotele kubełkowe to trochę spora inwestycja 8)
Przynajmniej już nie bedą w kolorze niebieski-PRL ;)

-- dodano 05.07.2013 10:43 --

Krok 17 - Hamulce tył / ręczny



Może kiedyś będą tarcze :oczy: Na razie sprzęt musi jeździć a nie stać w garażu ;)

-- dodano 05.07.2013 11:01 --

Krok 18 - Koło zapasowe.



Na początkowych zdjęciach widać dylemat, czy zapas za kierowca, czy za pasażerem?
Za kierowcą dodatkowo obciąża lewą stronę, co jest nie wygodne podczas jazdy singlem. Po stronie pasażera, sprawiłoby, że masy rozłożone zostałyby równomiernie na stronę lewa i prawa, ale widoczność kierowcy drastycznie zmalałaby, co jest niebezpieczne podczas jazdy w grupie. Więc ostatecznie kolo wylądowało za kierowcą praktycznie nie ograniczając widoczności kierowcy ;)

Teraz muszę tylko przenieść zbiornik paliwa na prawo 8)

-- dodano 05.07.2013 11:31 --

Krok 19 - Dach i Kratka.



Dach anty-kleszczowy, anty-robalowy, przeciwsłoneczny i przeciwdeszczowy :lol: Wykonany z nieprzemakalnej impregnowanej i podgumowanej kodury. Nawet piach, czy błoto wyrzucone w powietrze nie ląduje na kolanach :wizi:
Kratka, rewelacja :D przewożone towary nie lądują w kabinie podczas gwałtownego hamowania i zjeżdżania dziobem w dół :lol:

-- dodano 05.07.2013 11:50 --

Dach wyszedł tak.

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Zarówno dach jak i kratka są na spinkach. Można w każdej chwili ściągnąć lub zamontować dany element ;)

-- dodano 05.07.2013 12:27 --

Kilka zdjęć z terenu.

Krok 20 - Pierwsza jazda 2013.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

No to pozycjonowanie mamy z głowy ;)
Poniżej album gdyby ktoś tak wolał. Więcej zdjęć.



Paneli z włókna szklanego jeszcze się nie dorobiłem :?
Może będą jakieś foty z błotka ;)

Obecnie ćwiczę z filtrem powietrza w obudowie
Image
wreszcie z przednim mostem ( mam nadzieje, że zdążę przed zimą )
Image
z rozpinaną blokadą mostów
:?: :?: :?:
z retuszem paneli tył i dokręcanymi poszerzeniami
:!: pojedyncze zdjęcia były już wcześniej.

Na bieżąco reperuje zużyte elementy jak w/w hamulce,
poduszki skrzyni biegów

Image
linki, mieszki półosi itd.





Trochę dużo na raz :szok: , ale podgoniłem temat i jest na bieżąco :lol:

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


Ostatnio zmieniony przez GWIZD 05.07.2013 12:27, edytowano w sumie 10 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.01.2010 14:22
Posty: 127
Miejscowość: Przyłubie
Imię: Grzegorz
Quad: QUad 1,6 D 4x4
Poprzednie quady: Loncin 125 ,Bashan 200,Quatik 800, ATV 4x4 1,6 D,w trakcie budowy UTV 1,9DT 4x4
PostWysłany: 05.07.2013 18:37 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
imponujacy efekt wykonania,wygląda jak seryjny..Jak chcesz zrobić przedni napęd i rozłączanie?

_________________
to co było już nie wróci , to esencja moich zasad ..

Quad 1,6 D 4x4

https://picasaweb.google.com/104401192057696643715/Quad4x4Golf16D?authuser=0&feat=directlink


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 10.07.2013 09:55 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Dzięki JASNY1988ATV. Staram się.
Co do twojego pytania. Wszystko już było wyjaśnione.

Jak widać na zdjęciu wyżej, przedni most już się tworzy :D
Czekam na elementy od tokarza. Zapinanie mostu przód chcę zrobić mechaniczne (ręcznie wajchą).
Wały napędowe muszą iść pod podłogą niestety i co za tym idzie element zapinający też. Więc zmniejszy się trochę prześwit i pojawią się elementy, które mogą haczyć o teren (korzenie, powalone drzewa, pnie, głazy itd) To może być poważna wada AWD :? Wszystko jeszcze muszę przemyśleć, żeby nie wyszła jakaś kaleka.

Na razie RWD idzie wszędzie bez problemu, nawet w błocie ;) Prześwit robi robotę :lol:

Przedni most, czyli przerobiona skrzynię 126p, wyląduje w miejscu resora piórowego 126p. Czy chcę czy nie UTV już straci sporo prześwitu :( przez objętość mostu. Wszystko idzie w dół od podłogi.
Nie chcę wcinać się w podłogę i ruszać elementów nośnych 126p, bo jak coś nie będzie tak jak trzeba z AWD, to będę mógł wrócić do tego co jest obecnie ;)

Jak na razie, pomysł AWD rysuje się tak:
Zalety
:strzałka: Potrzebne w terenie 4x4
:strzałka: Więcej skoku zawieszenia z przodu, bo wpadną mcphersony. Obecnie skoku jest 70mm :oczy: :wizi: (amory 126p tyle mają) a będzie około 200mm :lol:
:strzałka: Unikatowy 126p :^^D:

Wady
:strzałka: Dodatkowe wyposażenie to dodatkowa masa pojazdu.
:strzałka: Dodatkowe obciążenie silnika i sprzęgła.
:strzałka: Zmniejszenie prześwitu w stosunku do stanu obecnego.
:strzałka: Skrzynia biegów z przodu będzie trochę niżej niż z tyłu = Nierówny prześwit.
:strzałka: Elementy pod podwoziem będą haczyć w terenie.


Jak na razie więcej wad, ale zobaczymy jak będzie w praktyce 8)

-- dodano 10.07.2013 09:55 --

TAK WYGLĄDA SPRAWA OPISANA WYŻEJ

Image

Image

Image

Image

Image

Jak widać most mogę podnieść maksymalnie 4 cm do góry do podłogi.
Pozostanie jakieś 21 cm prześwitu max. Jakieś 17 podczas jazdy. Prawie połowę straci :?
Trzeba to jeszcze przemyśleć ;)

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


Ostatnio zmieniony przez GWIZD, 10.07.2013 09:55, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 10.03.2011 16:50
Posty: 553
Miejscowość: podkarpackie
Quad: Scrambler 1000S
Poprzednie quady: EAGLE 250 , CF Moto 500, Renegade 800R,Kawasaki KFX 700 ,Outlander 800
PostWysłany: 10.07.2013 14:52 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Wszystko ładnie pięknie ale maluchowski silnik+4x4 w UTV nie da rady .


 
Profil

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 10.07.2013 20:40 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
gazior masz jakieś doświadczenie z czymś takim jak 4x4 z 126p ?
Mógłbyś się podzieli jakimiś spostrzeżeniami.

To jest prototyp ;) Jeszcze nie robiłem takiego 4x4 z 126p. Sam jestem ciekaw. Silnik na pewno będzie czuł dodatkowy most, ale i tak jestem pozytywnie nastawiony do tego projektu.

Zastanawiam się nad kupnem drugiego malca jako modela i pojazd testowy do prototypu 4x4 126p.
Jak pomysł będzie OK, to wydłubie się napęd z modela i zamontuje w UTV 126p.

Na razie nie myślę przerabiać UTV-ki bo idzie wszędzie i przelatuje nad wszystkim :D a szkoda byłoby, żeby autko stało w sezonie 8)

Z napędem zawsze można spróbować chociaż z ciekawości, bo czegoś takiego jeszcze nigdzie nie widziałem :oczy:
Jeżeli nie uda się :oczy: to najwyżej będę dobre kilkadziesiąt godzin pracy w plecy :wizi:

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil

Rejestracja: 10.03.2011 16:50
Posty: 553
Miejscowość: podkarpackie
Quad: Scrambler 1000S
Poprzednie quady: EAGLE 250 , CF Moto 500, Renegade 800R,Kawasaki KFX 700 ,Outlander 800
PostWysłany: 11.07.2013 09:56 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZD szacun za pomysł i wykonanie a doświadczenie jakieś mam z tego typu zmotami i 24 KM nawet bez 4x4 to mało i szału nie było


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 11.07.2013 11:20 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
5:30


 
Profil

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 11.07.2013 21:46 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Fajna ZMOTA ale to nie mój margines cenowy i nie ta skala ;) Może kiedyś 8)

Jak już nadmieniałem w tym temacie to ma być UTV 126p. I wszystkie elementy napędu też 126p, bo co za problem kupić na przykład samuraia i posadzić na nim pakę malucha. Co to byłby w ogóle za 126p :lol:

Mojego malucha z założenia buduje jako ciekawostkę i do jazdy rekreacyjnej a nie sportu ;)
Projekt cały czas rozwija się.

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 12.07.2013 09:05 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Ja tutaj chciałem tylko pokazać że całkiem słaby silnik a robi robote


 
Profil

Rejestracja: 05.11.2008 11:06
Posty: 14
PostWysłany: 22.07.2013 23:11 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZD
Cześć
ś
Przymierzam się do zbudowania coś w stylu RZR jak Ty. Czy mogłyś mi opisać jak zwiększyłeś prześwit przedniego zawieszenia i jak jest opcja to proszę o jakieś dokładniejsze zdjęcia...

Pozdrawiam
Z góry dziękuje


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 26.07.2013 22:39 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
:lol: Życzę powodzenia i mam nadzieję, że podzielisz się tym z nami w nowym temacie.

Co do twojego pytania. Trzeba przesunąć oś koła w dół. Do budowy takich dwóch zwrotnic potrzeba 4 zwrotnic od 126p i grubaśnej blachy. Spawanie migomatem odpada. Trzeba umieć spawać bo inaczej będzie się urywało koło. Amatorsko nie do wykonania. Moje zwrotnice były robione w dużym zakładzie 'na fuchę' 8)
Opony maksymalnie 25 cali 8) i przy całym skręcie jest 1cm luzu do nadkola.
Wszystkie potrzebne zdjęcia i informacje były już w tym temacie.

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


 
Profil

Rejestracja: 21.10.2013 17:37
Posty: 7
Imię: kamil
PostWysłany: 21.10.2013 17:45 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
GWIZD
Siemka masz może jakiś filmik z jazdy?

-- dodano 21.10.2013 18:45 --

a i jak byś mógł to byś zrobił mi zdjęcia przednich piast z góry dzięki


Ostatnio zmieniony przez kamil5r, 21.10.2013 17:45, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 26.01.2013 14:12
Posty: 151
PostWysłany: 22.10.2013 23:35 
Re: [ PROJEKT ] UTV 126p 4x4 - Side by Side prawie jak RZR
Witam. Chwile mnie nie było, ale jestem :lol:

Z filmikami trzeba coś pomyśleć. Na razie nic nie mam.

Co do tych piast to są one normalne ;) , natomiast zwrotnice tak jak wyżej opisałem.

Żeby to wytłumaczyć.

Image
Do zrobienia dwóch takich zwrotnic, potrzeba cztery zwrotnice 126p. Dwie lewe, i dwie prawe.
Image
Z pierwszej oryginalnej odcięty został kawałek czopu, bo nie dałoby się założyć kola.
Image
Do pierwszej obciętej zwrotnicy przyspawana i dodatkowo przykręcona jest blacha w dół. Na dole do blachy przyspawany jest czop z drugiej zwrotnicy.
Image
Z dodatkowej zwrotnicy wykorzystany jest tylko czop z piastą. Do niego mocowany jest hamulec.
A skręca się tą pierwszą zwrotnicą przy wahaczach.

Moje drobne spostrzeżenia po całym sezonie jeżdżenia. Takie rozwiązanie jest dobre do normalnej jazdy, a pokonując przeszkody trzeba mieć na uwadze, że zwrotnice są spawane. Do mocniejszego silnika i ostrej jazdy raczej nie polecam. Sam myślę nad zmianą.
To moje rozwiązanie od początku miało być proste, tanie i tymczasowe 8)

Sezon raczej należy do udanych. Było trochę przygód. Wyciągarka nawet się przydała ;) i dała radę.
Toczyłem się raczej z małymi prędkościami dla przyjemności ale za to po dziurach ;)
Osiągi to 90 km/h na 3biegu w 2 osoby. Obrotów jeszcze było, ale oranka się skończyła :lol:
Natomiast 4 biegu rzadko używałem bo nie było gdzie. Elastyczność na 3 biegu to od 18 do ponad 90km/h.

Pojazd jak na razie bez żadnych zmian czy przeróbek.

Moje przygotowania do nowego zawieszenia 8)

21 - Nowe zawieszenie przód


Jeszcze nie zamontowane bo trzeba zrobić ramę.

-- dodano 22.10.2013 23:35 --

Zapomniałbym :oczy:

Zrobiłem przecież formy do poszerzeń z włókna szklanego.

22 - Poszerzenia od zera


23 - Poszerzenia pierwsza przymiarka

_________________
PROJEKT ATV Samoróbka CZ 175


Ostatnio zmieniony przez GWIZD, 22.10.2013 23:35, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 132 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.