Autor |
Wiadomość |
Andrzej G.
1000opon.pl
Rejestracja: 06.12.2004 21:17 Posty: 297 Miejscowość: Łódź
|
Wysłany: 26.02.2015 10:14
Re: Oponki marki DURO
Maniekitr. Kiedyś opisywałem sprawę nieprawidłowo zapakowanej do transportu pierwszej partii opon DI-2025 ( Power Grip ), sprawa dotyczyła wyłącznie tej opony i to pierwszej dostawy z przed kilku lat. Sprawa różnych średnic i wzorów bieżnika dla kompletów opon ( przód i tył ) to zupełnie inna sprawa. Tu nie ma żadnej wady.
_________________ pozdrawaim
Andrzej Gawroński
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 26.02.2015 10:33
Re: Oponki marki DURO
Tylko ja miałem te opony i bylo ok chodzi o ten temat viewtopic.php?f=28&t=36334&start=15
|
|
|
|
Waldo
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 27.07.2006 09:31 Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
|
Wysłany: 26.02.2015 16:23
Re: Oponki marki DURO
Potwierdzam moje opinie z tamtego wątku. Ja z Bufflo 26" nie miałem problemów. Ani nie zabiły mi zawieszenia (a niby ciężkie) ani mostów (choć moje były równe po obwodzie i wysokości). 5 lat na nich pojechałem, kilometrów pewnie z 6-7 tys. Nadal nadają się do użytku, ale w ramach przygotowań do zawodów i chęci posiadania 'nowości' nabyłem PittBulle 25".
_________________ PAZUR POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo......
|
|
|
|
stegos
Rejestracja: 24.04.2014 16:36 Posty: 346 Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
|
Wysłany: 26.02.2015 20:34
Re: Oponki marki DURO
wracając do tematu różnych średnic, jak kupisz jakiekolwiek opony, cały komplet, wszystkie takie same to te z tyłu i tak będą zużywać się szybciej wiec koniec końców i tak powstanie różnica w obwodzie - wiec gadka o różnicy na początku i tak do mnie nie przemawia bo ta różnica zawsze będzie a w dodatku 4x4 po asfalcie się nie lata a w terenie wszystko się niweluje.
|
|
|
|
Panther
Rejestracja: 09.09.2008 10:09 Posty: 654 Miejscowość: Pabianice
Quad: Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Lucky Star 250, Polaris Predator 500
|
Wysłany: 26.02.2015 20:37
Re: Oponki marki DURO
stegos ja bym powiedzial ze predzej leci przod. Ale to tylko moje zdanie.
_________________ Pozdro Łukasz
|
|
|
|
stegos
Rejestracja: 24.04.2014 16:36 Posty: 346 Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
|
Wysłany: 26.02.2015 21:38
Re: Oponki marki DURO
hmm to możne ja mam jakiś dziwny styl jazdy ale mi tyłu zeszła już ok polowa a z przodu ledwo widać zużycie..
|
|
|
|
Nowyy
Rejestracja: 17.08.2009 10:22 Posty: 34
Quad: Suzuki Eiger
|
Wysłany: 27.02.2015 12:46
Re: Oponki marki DURO
Andrzej G. napisał(a): Witaj Nowyy. Spróbuję ci odpowiedzieć na 2 różne sposoby . 1- Duro to od kilku lat najlepiej sprzedające się opony do quadów w Polsce ( na 100% pod względem ilości ). Wśród nich jeżeli chodzi o opony do przeprawówek najlepiej sprzedają się Buffalo i Power Grip . Możesz śmiało założyć , że wyniki sprzedaży są takie nie dlatego , że coś z nimi jest nie tak 2- Jeżeli ktoś ci tłumaczył , że różnica wysokości pomiędzy przednią i tylną oponą ( ale przy tym samym rozmiarze podanym na oponie np:26 cali ) w quadzie niszczy napędy to zwyczajnie się nie zna lub chce cię namówić na inne opony ( np: takie które ma w magazynie ) . Przy okazji napiszę w jak największym skrócie o co tu chodzi bo spotkam się często z niezrozumieniem tego tematu. Prawdą jest , że chyba 100% obecnie produkowanych quadów 4x4 ma rozdział napędu 1:1 czyli mechanizm różnicowy nie pracuje kiedy przednie półosie obracają się z taką samą prędkością jak tylne. Mechanizm różnicowy nie jest zaprojektowany do ciągłej pracy i nie należy powodować aby pracował cały czas ( np zakładając z przodu opony 25" a z tyłu 26" ). Opony w pojeździe 4x4 jeżdżącym wyłącznie po asfalcie powinny być tej samej średnicy z przodu i z tyłu bo to gwarantuje takie same obroty przednich i tylnych półosi . Inaczej sprawa się ma w pojazdach terenowych tym bardziej takich gdzie z przodu i z tyłu opony mają inną szerokość. Producenci opon starają się tak zaprojektować przednie i tylne opony które maja stanowić komplet aby w trakcie jazdy quadem jak najczęściej rzeczywisty promień toczenia opony był z przodu i z tyłu taki sam. Uwzględniają, między innymi, jak bardzo obciążony jest tył w stosunku do przodu , czy opona tylna jest szersza od przedniej ( szersza opona mniej zapada się w teren ) . Uwzględnienie tych czynników powoduje , że wiele kompletów opon ma z przodu niższy bieżnik i/lub minimalnie mniejszą średnicę. Reasumując jeżeli kupisz komplet opon do quada jednego producenta i zobaczysz że np: przód ma nieco inną średnicę lub nieco inny bieżnik niż tył to jest wynik przemyślanego działania producenta i na 100% cały komplet będzie działał dobrze. Dzięki za info. Wybór padł na duro bufflo 25. Dam znać jak sobie radzą
|
|
|
|
Nowyy
Rejestracja: 17.08.2009 10:22 Posty: 34
Quad: Suzuki Eiger
|
Wysłany: 27.02.2015 12:46
Re: Oponki marki DURO
Andrzej G. napisał(a): Witaj Nowyy. Spróbuję ci odpowiedzieć na 2 różne sposoby . 1- Duro to od kilku lat najlepiej sprzedające się opony do quadów w Polsce ( na 100% pod względem ilości ). Wśród nich jeżeli chodzi o opony do przeprawówek najlepiej sprzedają się Buffalo i Power Grip . Możesz śmiało założyć , że wyniki sprzedaży są takie nie dlatego , że coś z nimi jest nie tak 2- Jeżeli ktoś ci tłumaczył , że różnica wysokości pomiędzy przednią i tylną oponą ( ale przy tym samym rozmiarze podanym na oponie np:26 cali ) w quadzie niszczy napędy to zwyczajnie się nie zna lub chce cię namówić na inne opony ( np: takie które ma w magazynie ) . Przy okazji napiszę w jak największym skrócie o co tu chodzi bo spotkam się często z niezrozumieniem tego tematu. Prawdą jest , że chyba 100% obecnie produkowanych quadów 4x4 ma rozdział napędu 1:1 czyli mechanizm różnicowy nie pracuje kiedy przednie półosie obracają się z taką samą prędkością jak tylne. Mechanizm różnicowy nie jest zaprojektowany do ciągłej pracy i nie należy powodować aby pracował cały czas ( np zakładając z przodu opony 25" a z tyłu 26" ). Opony w pojeździe 4x4 jeżdżącym wyłącznie po asfalcie powinny być tej samej średnicy z przodu i z tyłu bo to gwarantuje takie same obroty przednich i tylnych półosi . Inaczej sprawa się ma w pojazdach terenowych tym bardziej takich gdzie z przodu i z tyłu opony mają inną szerokość. Producenci opon starają się tak zaprojektować przednie i tylne opony które maja stanowić komplet aby w trakcie jazdy quadem jak najczęściej rzeczywisty promień toczenia opony był z przodu i z tyłu taki sam. Uwzględniają, między innymi, jak bardzo obciążony jest tył w stosunku do przodu , czy opona tylna jest szersza od przedniej ( szersza opona mniej zapada się w teren ) . Uwzględnienie tych czynników powoduje , że wiele kompletów opon ma z przodu niższy bieżnik i/lub minimalnie mniejszą średnicę. Reasumując jeżeli kupisz komplet opon do quada jednego producenta i zobaczysz że np: przód ma nieco inną średnicę lub nieco inny bieżnik niż tył to jest wynik przemyślanego działania producenta i na 100% cały komplet będzie działał dobrze. Dzięki za info. Wybór padł na duro bufflo 25. Dam znać jak sobie radzą -- dodano 27.02.2015 13:46 --Andrzej G. napisał(a): Witaj Nowyy. Spróbuję ci odpowiedzieć na 2 różne sposoby . 1- Duro to od kilku lat najlepiej sprzedające się opony do quadów w Polsce ( na 100% pod względem ilości ). Wśród nich jeżeli chodzi o opony do przeprawówek najlepiej sprzedają się Buffalo i Power Grip . Możesz śmiało założyć , że wyniki sprzedaży są takie nie dlatego , że coś z nimi jest nie tak 2- Jeżeli ktoś ci tłumaczył , że różnica wysokości pomiędzy przednią i tylną oponą ( ale przy tym samym rozmiarze podanym na oponie np:26 cali ) w quadzie niszczy napędy to zwyczajnie się nie zna lub chce cię namówić na inne opony ( np: takie które ma w magazynie ) . Przy okazji napiszę w jak największym skrócie o co tu chodzi bo spotkam się często z niezrozumieniem tego tematu. Prawdą jest , że chyba 100% obecnie produkowanych quadów 4x4 ma rozdział napędu 1:1 czyli mechanizm różnicowy nie pracuje kiedy przednie półosie obracają się z taką samą prędkością jak tylne. Mechanizm różnicowy nie jest zaprojektowany do ciągłej pracy i nie należy powodować aby pracował cały czas ( np zakładając z przodu opony 25" a z tyłu 26" ). Opony w pojeździe 4x4 jeżdżącym wyłącznie po asfalcie powinny być tej samej średnicy z przodu i z tyłu bo to gwarantuje takie same obroty przednich i tylnych półosi . Inaczej sprawa się ma w pojazdach terenowych tym bardziej takich gdzie z przodu i z tyłu opony mają inną szerokość. Producenci opon starają się tak zaprojektować przednie i tylne opony które maja stanowić komplet aby w trakcie jazdy quadem jak najczęściej rzeczywisty promień toczenia opony był z przodu i z tyłu taki sam. Uwzględniają, między innymi, jak bardzo obciążony jest tył w stosunku do przodu , czy opona tylna jest szersza od przedniej ( szersza opona mniej zapada się w teren ) . Uwzględnienie tych czynników powoduje , że wiele kompletów opon ma z przodu niższy bieżnik i/lub minimalnie mniejszą średnicę. Reasumując jeżeli kupisz komplet opon do quada jednego producenta i zobaczysz że np: przód ma nieco inną średnicę lub nieco inny bieżnik niż tył to jest wynik przemyślanego działania producenta i na 100% cały komplet będzie działał dobrze. Dzięki za info. Wybór padł na duro bufflo 25. Dam znać jak sobie radzą
Ostatnio zmieniony przez Nowyy, 27.02.2015 12:46, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
stegos
Rejestracja: 24.04.2014 16:36 Posty: 346 Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
|
Wysłany: 10.03.2015 17:17
Re: Oponki marki DURO
cześć po długich namysłach, kilometrach przeczytanych postów wybór padł na duro buffalo 24' mój quad fabrycznie ma alltrack 23' (w tym rozmiarze opony znikały w oczach..) wiec przeskok o 1' na szczęście dramatycznie nie pogorszył osiągów na tem moment to zrobiłem coś ok 100km ale co moge powiedzieć: 1. nie biją - nic a nic - wyważane też nie były 2. poprawiła się trakcja w terenie (piaske, błoto - szczególnie błoto) 3. tylne są 6scio wartwowe a przednie są 4ro warstwowe (przynajmniej w rozmiarze 24') 4. sa twarde - ciśnienie mam tak niskie że samochodowy ciśnieniomierz nie reaguje a opony nie idzie za bardzo ugiąć. kilka zdjęć: różnica w wysokości: quad z tyłu wygląda bojowo z przodu opona też wygląda ciekawie prześwit też jest większy -- dodano 10.03.2015 18:17 --kilka zdjęć:[url][/url] różnica w wysokości: https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgRUhnVFJ3SlFJcHhfeks4Y1kzZkJYWmhvQlNn/view?usp=sharingquad z tyłu wygląda bojowo https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgYllsaDFxYXh6bS1XUURCOG9YTXBrWmFGMm5r/view?usp=sharingz przodu opona też wygląda ciekawie https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgSlVRSzk4b3ppTGhZVkRvVkJHQzRoUW5DRGJB/view?usp=sharingprześwit też jest większy https://drive.google.com/file/d/0Bz_Oid7vkQIgUjd2VDhfSk9vcmp1eWdvV3RTYUhFOS04LVBR/view?usp=sharingcoś wstawianie zdjęci z dysku googla nie smiga... oraz edycja za szybko wygasa... a co do opon to jak nakręcę więcej km to dam znać jak się spisują
Ostatnio zmieniony przez stegos, 10.03.2015 17:17, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Panther
Rejestracja: 09.09.2008 10:09 Posty: 654 Miejscowość: Pabianice
Quad: Yamaha Grizzly 660
Poprzednie quady: Lucky Star 250, Polaris Predator 500
|
Wysłany: 10.03.2015 18:05
Re: Oponki marki DURO
różnica potezna w wysokosci. szerokosci
_________________ Pozdro Łukasz
|
|
|
|
stegos
Rejestracja: 24.04.2014 16:36 Posty: 346 Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
|
Wysłany: 10.03.2015 21:41
Re: Oponki marki DURO
a to tylko 24' fakt jest ze AT realnie są niższe niż powinny to razem daje taki efekt
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 11.03.2015 01:55
Re: Oponki marki DURO
Wizualnie różnica ogromna jakbyś ze 2' dodał. Prześwit ma ogromne znaczenie w dzielności terenowej a i bieżnik też będzie bardzo pomagał. Dobry zakup w błotku powinieneś mieć dużo radochy
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
stegos
Rejestracja: 24.04.2014 16:36 Posty: 346 Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
|
Wysłany: 25.03.2015 20:50
Re: Oponki marki DURO
no wiec oponki przeszły chrzest bojowy i w błocie..no bardziej torfie radzą sobie bardzo dobrze - ograniczeniem tu niestety jest prześwit quada, opona bardzo dobrze się oczyszcza, wyrywa spod siebie wszystko co się da - to czasami jest minus bo w momencie zamiast pojechać to wykopiemy se dołek... generalnie po przesiadce z AT w terenie po którym latam widzę same plusy
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 26.03.2015 12:26
Re: Oponki marki DURO
Wszytskie jodełkowe opony tak mają w pewnych warunkach zamieniają się w koparki więc trzeba wyczuć dobrze moment kiedy już nie jedzie a zaczyna się kopać. Ale na pewno zdolność terenowa się bardzo poprawiła, nie dość że masz konkretny bieżnik opony to jeszcze zyskałeś z 4-5cm prześwitu, chociaż mnie by pewnie kusiło żeby założyc 25' bo Buffalo są stosunkowo lekką oponą. Jedyna rzecz jaka mi się w niej nie podoba to to że przednie opony mają głębokość bieżnika 15mm tylko tylne słuszne 24mm
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
stegos
Rejestracja: 24.04.2014 16:36 Posty: 346 Miejscowość: Wodzisław Śl
Imię: Stefan
Quad: Suzuki Kingquad 750
Poprzednie quady: Kymco Maxxer 450 irs
|
Wysłany: 26.03.2015 20:22
Re: Oponki marki DURO
no co do głębokości to racja ale ja nie mam z przodu blokady wiec większy bieżnik nic mi nie da...
|
|
|
|