Uruk99 napisał(a):
Moim zdaniem jakby brakowało mu 'kopa ' ale może po prostu go nie ma?
To drugie, uniemożliwia to fakt jak widać dokładnie z poszczególnych danych przedstawionych powyżej, producent podczas homologowania quad trzyma się procedury nie przekroczenia dopuszczalnej maksymalnej mocy silnika 15kW (potrzeby rejestracji) uzyskując ją już przy obr. rzędu 6500 ~ 7000 na min., i to wystarcza, ale jest to za mało dla potrzeb typu, lekkie wzniesienie, czy płynny przejazd w urozmaiconym terenie.
Dlatego żeby coś w tym temacie, zmiana osiągów na lepsze, należało by w następującej kolejności dokonać następujących zmian:
* wymiana fabrycznego modułu zapłonowego na tzw. odblokowany który pozwoli na uzyskanie obrotów w granicach 9000 ~ 11000 na min. i to już mogłoby wystarczyć bez dalszych dodatkowych uzupełnień o których jest mowa poniżej.
- odnośnie samego modułu, znajduje się w obiegu oferta kupienia na stronach niemieckich taki, który uzyskuje obroty 9000/min., w cenie około 60€, trzeba zaznaczyć tylko istnieje brak potwierdzających informacji jak ten moduł rzeczywiście się zachowuje;
- dlatego można by było, wręcz należało by, spróbować z opcji i wykorzystać do tego celu dostępny na rodzimym rynku moduł
BLACK Casoli, z tego co można o nim przeczytać stosuje się go w szerokiej gamie quadów o różnych poj. silnika z możliwością uzyskania maksymalnych obrotów rzędu 9000 ~ 11000/min.
* po zmianie obowiązkowej modułu wskazane by było:
- dopasowanie odpowiedniej zębatki na wałku zdawczym (w zależności od potrzeb, lepsza prędkość początkowa-kosztem prędkości końcowej, lub odwrotnie);
- zmiana tłumika na basowy, przelotowy – 400mm;
- wymiana świecy zapłonowej na irydową;
- doregulowanie (skład mieszanki paliwowo/powietrznej) gaźnika bez jego wymiany.