Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 29.04.2024 06:37



Odpowiedz  [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 123  Następna
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog 
Autor Wiadomość
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 08.07.2015 09:04 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Zatem ekstrakcja z manuala poniżej. Faktycznie nie ma co więcej kombinować, bo zasilania mamy 260W, a kiedy zapalę wszystkie latarnie, to już brakuje prądu. Żarówki z przodu na światłach długich 3x55W, LED 72W, to już mamy prawie 240W, a gdzie jeszcze światła pozycyjne, stop, wentylator, jakaś ładowarka, itd.
Pamiętam, że kolega kiedyś zużył cały prąd na wyciągarkę w Renegade i musiałem go holować do domu.


Załączniki:
Zrzut ekranu 2015-07-08 o 09.35.47.png
Zrzut ekranu 2015-07-08 o 09.35.47.png [ 75.52 KiB | Obejrzany 3907 razy ]
Zrzut ekranu 2015-07-08 o 09.21.13.png
Zrzut ekranu 2015-07-08 o 09.21.13.png [ 14.83 KiB | Obejrzany 3907 razy ]
system ładowania.jpg
system ładowania.jpg [ 19.96 KiB | Obejrzany 3907 razy ]

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog
 
Profil

Rejestracja: 02.01.2015 00:57
Posty: 175
Quad: KQ 750
Poprzednie quady: Mxu400
PostWysłany: 08.07.2015 09:25 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
A zmierz napięcie ładowania na wyjściu z regulatora


 
Profil

Rejestracja: 18.11.2014 00:39
Posty: 86
Quad: Polaris
Poprzednie quady: Bashan 200
PostWysłany: 08.07.2015 13:19 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Sprawdzałem w swojej 500-tce na gazniku i mam podobnie. na pozycyjnych 14,1 mijania 12,9 dlugie 12,4 stop 11,8 z wentylatorem nie sprawdzałem. Leda nie mam ;) pomiary na obrotach nominalnych


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 08.07.2015 14:22 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Bardzo dziękuję. Można zatem uznać, iż wszystko jest ok. Niemniej jednak wrócę do żarówek 35W do lamp na grillu.
Sprawdzę też prąd w kilku miejscach dla pewności.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 08.07.2015 15:51 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
NO..... widzę, że moje dogmaty sprawdziły się..... :-) Czyli mamy do dyspozycji 260 W przy 3000 obr/min. więc na wolnych jest ok. 170-200 W..... dlatego napięcie spadalo drastycznie z każdym kolejnym odbiornikiem.... :-)
Jakie to proste.

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 08.07.2015 16:07 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Tak jest. Miałeś racje ;)
Raz jeden, a może i dwa, podczas ostatniego wyjazdu, mój niepokój dodatkowy wzbudził rozruch pojazdu. Było ciepło bardzo. Maszyna się zagrzała, wentylator chodził bez przerwy, powietrza w dolocie mało, bo zapchany. Uruchamiać trzeba było na luzie, bo czujnik stop zdechł. Wjechałem ludziom na podwórko, nieświadom braku przejazdu. Powitali mnie machaniem rąk, że aż maszyna zgasła. Podróżowałem wówczas dłuższy czas na światłach mijania, po asfalcie. Quad nie za bardzo chciał wtedy zapalić przy pracującym wentylatorze. Skoro jednak po tygodniu postoju, bateria trzyma 12.4 V, to można spać spokojnie.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 08.07.2015 16:07, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 09.07.2015 00:24 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Jeździć, jeździć.... jak się popsuje to dopiero naprawiać....... !!!!!!!!!!!!!!!

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 09.07.2015 08:57 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
A może macie pomysł jak pomniejszyć lub zaślepić otwór w obudowie licznika tak, żeby wstawić potem mniejszy pstryczek do lampy z tyłu? Miałem kiedyś w tym miejscu sterowanie wyciągarką. Otwór ma wymiary 37x18 mm.
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 09.07.2015 09:16 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Mam ;)
Zaślepka prostokątna.
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil

Rejestracja: 02.01.2015 00:57
Posty: 175
Quad: KQ 750
Poprzednie quady: Mxu400
PostWysłany: 09.07.2015 13:00 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Albo kawałek jakieś blaszki większy powiedzmy o 1cm z każdej strony i w nim otwór na nowy pstryczek. Aczkolwiek ta zaślepka plastikowa nawet może i estetyczniejsza.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 09.07.2015 21:27 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Zastanawiam się do czego podłączyć tylną lampę. Skąd ciagnąć plus i minus? Do przedniej był wolny kabel pod maską, ale kolejnego nie ma. Hmmm.

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.05.2012 16:47
Posty: 695
Miejscowość: Wrocław
Imię: Tomek
Quad: G700 WTHC 2014
Poprzednie quady: G700 - 2007
PostWysłany: 09.07.2015 21:57 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Ja wsteczny zrobiłem bardzo prosto.

Znalazłem kawałek blaszki sprężynowej i przykręciłem ją tak by gałka zmiany przełożeń w momencie gdy wpadnie całkiem w pozycję "R" dotyka owej blaszki, do której jest podłączony kabelek, który biegnie aż do lampy wstecznej. To własnie jest minus. Plus po stacyjce przez bezpiecznik biegnie drugim kabelkiem do lampy.

Image

Image

Image

Tym sposobem wsteczny zaświeca się i gaśnie samoczynnie jak w samochodzie.

_________________
Tomek- LEJEK - LTD 2014, Atomowa INTEGRACJA 1+2, W.I.L. Albania Adwenture 2014, Lejkowa Ekspedycja ADRIA 2015, LTD II - Edycja Andrzejkowa, Montenegro Trip 2017.


 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 09.07.2015 23:28 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Ja będę miał lampę z tyłu niezależną od przełożenia. Nie będzie się uruchamiać na wstecznym, tylko przełącznikiem na liczniku. Podczas wyjazdu liczącego 300 kilometrów cofam pięć razy, z czego trzy nocą ;) Myślę tylko skąd ciagnąć plus. Chyba podłączę się do pozycji z tyłu.
Tymczasem zaślepka pasuje doskonale, jednak znalazła miejsce na półce ;)
W stary otwór wstawiłem dwa przełączniki, z czego jeden będzie do tylnego LED. Drugi może wykorzystam do całkowitego gaszenia świateł postojowych. Chińczyki dały już do środka silikon, zatem powinny wytrzymać jakiś czas. Wystarczyło delikatnie ściąć po jednej krawędzi i są jak bliźniaki.

Image
Image

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq, 09.07.2015 23:31, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 02.01.2015 00:57
Posty: 175
Quad: KQ 750
Poprzednie quady: Mxu400
PostWysłany: 09.07.2015 23:36 
Re: maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
Osobiście znalazłbym przewód przy czujniku biegów odpowiedzialny od R i nim wysterowal przekaźnik który będzie załączał lampe. Ewentualnie jeśli załączenie lampy miałoby zależeć od położenia dźwigni to zastosowalbym http://www.elstat.com.pl/wylaczniki/Z15G1701.jpg
Patent z blaszka trochę słaby dla mnie. Wystarczy jakieś zabrudzeniem od blota i lampa przestanie działać.

-- dodano 10.07.2015 00:36 --

To włączanie na stałe to nie wiem czy dobry pomysł. Będziesz zawsze pamiętał żeby lampe wyłączyć?


Ostatnio zmieniony przez preker8484, 09.07.2015 23:36, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Moderator Działu Polaris
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2010 12:07
Posty: 6567
Miejscowość: Józefosław
Quad: čtyřkolka
Poprzednie quady: 126p
PostWysłany: 10.07.2015 09:38 
maq'owy Polaris SP 500 Touring 2010 - blog
O wyłączeniu lampy z tyłu raczej będzie trudno zapomnieć, bo będzie używana wyłącznie nocą. W takim przypadku, za każdym razem po zerknięciu w lusterko, od razu zobaczę swoje roztargnienie. Poza tym jestem kierowcą, który na przełączniki zerka dosyć często i położenie tego odpowiedzialnego za moją starą LED'ówkę również przypomni o sprawie. Do tego jednak wrócę później, bo jest do załatwienia większa sprawa.

Przy quadzie ostatnio nie ma już praktycznie co robić i zaczynam wymyślać. A to inne guziczki, a to jakieś światełka, a to siateczka na komary, czy też gumki na trzeszczące plastiki. Przejechałem po naprawie ponad 500 kilometrów i czas się przyjrzeć kondycji regenerowanych elementów. O ile przeguby wewnętrzne z przodu dalej siedzą sztywno w dyferencjale, tak jak je tam zostawiłem, to tylne już niestety nie. Luz jest spory, może nieco mniejszy niż przed naprawą, ale bardzo wyczuwalny. Większy po stronie prawej, gdzie jest stara półoś. Nie powiem, że się tego nie spodziewałem, ale miałem nadzieję, że zaradzę problemowi przy okazji wymiany łożysk w skrzyni. Zastosowany materiał do regeneracji wieloklinów się nie sprawdził. Przy czym z tyłu użyłem czegoś innego niż z przodu. Na moje oko swoją rolę powinien spełnić klej anaerobowy, ja stosuję Loxeal 89-51, który do tej pory trzyma w ryzach tylne zewnętrzne wielokliny w piastach.

Image

"LOXEAL 89-51 jest jednoskładnikowym anaerobowym środkiem dużej wytrzymałości o konsystencji pasty do mocowania metalowych elementów w połączeniach cylindrycznych typu „wał-piasta”, chroni przed przeciekami i korozją. Utwardzanie produktu następuje po odcięciu dopływu powietrza (tlenu) w szczelinie pomiędzy dwoma metalowymi powierzchniami. Jest szczególnie przydatny przy dużych luzach pasowania lub wybiciach powierzchni walcowej.

TYPOWE ZASTOSOWANIA:
Klej tworzy elastyczną spoinę, która dostatecznie zabezpieczając połączenie „wał-piasta” przed samoczynnym poluzowaniem się i obróceniem lub zsunięciem części zastępuje metodę termiczną i wciskową przy montażu elementów.
Produkt odporny jest na gaz, powietrze, wodę, oleje, zasady i wiele innych chemikaliów oraz na uderzenia i drgania. Utrzymuje swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur pracy. Znajduje szczególne zastosowanie tam gdzie wymagane jest przenoszenie dużych obciążeń poosiowych i momentów a także utrudniony demontaż połączenia. Do typowych zastosowań należy korygowanie osadzania łożysk na wybitych wałkach lub w obudowach oraz wzmacnianie uszkodzonych złączy klinowych.
Klej gwarantuje ponadto 100% zabezpieczenie przed korozją oraz szczelność.

TYPOWE WŁASNOŚCI PRODUKTU UTWARDZONEGO (po 24h):
Max. średnica gwintu/szczelina: 0,3-0,5mm
Dopuszczalne naprężenia tnące: 25-30N/mm2
Moment zrywający: 35-45Nm
Moment całkowity: 10-20Nm
Zakres temperatur pracy: -55 + 150 oC
Odporność na wodę, rozpuszczalniki, zmiany tempera-tury, drgania."

Kłopotem jest tutaj jednak fakt, że skleja ze sobą elementy i wymaga potem ich podgrzania w celu rozłączenia. Dodatkowym poważnym ograniczeniem jest konieczność odcięcia dopływu tlenu do spoiwa, aby mogło się utwardzić. Zrobię zatem kolejny eksperyment i znów popryskam wieloklin na przegubie smarem teflonowym. W Polarisie, w tylnym napędzie, koło zębate (nr 39 na rysunku) jest przelotowe i ma wewnątrz wielokliny do przegubów. Jeżeli zajmę się najpierw jedną stroną, to będę miał miejsce na podgrzanie kleju i wybicie półosi od środka. Potem zrobię tak ze stroną drugą. Operacja zostanie przeprowadzona na pojeździe bez demontażu skrzyni. Zakup nowego koła zębatego może się nie sprawdzić, bo wyrobiły się również wielokliny na przegubach wewnętrznych. W ostateczności jednak można się w takie wyposażyć za około 130 USD.
Zobaczymy co się stanie :) Czymajta kciuki :okok:

Image

Dodatkowo podpowiem niesłychanie prosty sposób diagnozy kondycji przeniesienia napędu w tym miejscu. Otóż wystarczy złapać za kielich przegubu wewnętrznego z tyłu i poruszać od siebie i do siebie, albo góra-dół. Potem spróbować energicznie obrócić obydwa w przeciwnych kierunkach. Wszystko będzie widać jak na dłoni. Minimalny luz jest oczywiście dopuszczalny, ale będzie to sygnał, iż proces erozji się rozpoczął. Obydwie półosie są obsadzone w tym samym kole zębatym i nie ma między nimi żadnego elementu pośredniczącego, zatem luz obrotowy, to objaw niedługich kłopotów, na co maq oczywiście szuka lekarstwa :cfa:

-- dodano 10.07.2015 10:38 --

A ... i dodam jeszcze, że do końca przyszłego tygodnia muszę zamknąć wszystkie tematy i sprawdzić jeszcze luz w kole przyczepy (może wystarczy dociągnąć nakrętkę). Jedziemy na Mazury i może się uda pojechać oesami ostatniego rajdu Polski :kier:

_________________
... no looking back

Wyprawy maqowe - blog


Ostatnio zmieniony przez maq 10.07.2015 09:38, edytowano w sumie 4 razy



 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 1838 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 123  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 44 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.