Ja tylko po prostej jeżdżę, w życiu bokiem zakręta nie brałem to mi nie potrzebne. Ale dla dla lansu po wsi warto. Bo to + 100% do wyglądu.
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson, 04.12.2016 13:35, edytowano w sumie 1 raz
Gricha
Rejestracja: 28.10.2016 23:55 Posty: 29 Miejscowość: bstok
Quad: G700 SE Black mat 2017r. , G700 SE Black++ 08r.
Poprzednie quady: Coś,... n.p. Tgb target 550 irs fi itp.
Wysłany: 22.12.2016 23:19
Re: Dystanse do quadów przeprawowych, ? :)
Witam,
Dystanse - to również zależy od quada i upodobań do jazdy.
Przykładowo 2 quady, oba ala przeprawowe 4x4 i jeśli rozmawiamy o dystansach to znacz, szybka jazda po mocno nie równym terenie, trawersy, skoki.
Tgb 550, salonowy, bez ulepszeń, bez dystansów, w zakręty wchodzę i co najważniejsze wychodzę bez problemu, jak sytuacja tego wymaga to również bokiem. Trzyma się drogi i jest przewidywalny, mocy mu nie brak (i tak szybciej g700 po tym samym terenie nie pojadę).
G700, tu już musiałem koniecznie dać dystanse i to spore (dla swego bezpieczństwa, zanim gdzieś dojadę, to raczej nie jest to powoli), po 5cm na każde koło i nadal to nie jest to co tgb. Należało by jeszcze amory zmienić na twarde. Oczywiście amorów nie założę bo to jest dobry quad do przeprawy amatorskiej. Zawieszenie i łożyska dostają, lecz nie jest aż tak źle. W moim przypadku warto było właśnie po 5cm na koło założyć. Dystanse, aby były takie na jedną szpilkę mocowane do piasty i felgi.
Pozdrawiam
-- dodano 23.12.2016 00:19 --
Poprawka, myślałem o czym innym a napisałem co innego.
Dystanse, aby były takie na 2 szpilki mocowane do piasty i felgi oddzielnie. Nie raz zaliczyłem na przednie jedno koło mocne uderzenie/spadek, a koło nie odpadło.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Gricha, 22.12.2016 23:19, edytowano w sumie 1 raz
Wszystkie dystanse dostępne na rynku mocowane są najpierw do piasty a koło do szpilek dystansu, chyba że jakieś garażowej konstrukcji osoby która nie ma większej wiedzy technicznej. 5cm na stronę to zdecydowanie za dużo, quad zaczyna prowadzić się nerwowo i traci na zwrotnosci. Użytkowałem G550 na seryjnej gumie bez żadnych dystansow i w zakrętu wchodziłem pełnymi poślizgami bez żadnych problemów ze stabilnością, kwestia dobrego balansu ciałem, również na trawersach przy odpowiedniej technice nie jest źle chociaż tutaj 30mm na stronę dałoby więcej pewności. Jakkolwiek na seryjnej oponie quad zaczynał się uslizgiwać bokiem więc też nie było aż tak źle. Reasumując, dystans na pewno się przydaje, daje więcej komfortu i luzu w niektórych sytuacjach ale nie każdemu jest potrzebny i nie należy przeginac z szerokością bo wpływa to negatywnie na prowadzenie
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
Gricha A jakiego masz misia, ja w roczniku 2012 zmienilem sprezyny na twarde epi I bylo zupelnie inaczej, potem dolozylem felgi z ofsetem 2+5 na tyle I nie balem się niczego. Za to rocznik 2014 robil na seryjnych felgach I też trochę się jezdzilo. Misiek dobry do amatorskiej przeprawy, chlopie nie wiesz jaki skarb masz w posiadaniu.
Gricha
Rejestracja: 28.10.2016 23:55 Posty: 29 Miejscowość: bstok
Quad: G700 SE Black mat 2017r. , G700 SE Black++ 08r.
Poprzednie quady: Coś,... n.p. Tgb target 550 irs fi itp.
Wysłany: 16.05.2017 19:17
Re: Dystanse do quadów przeprawowych, ? :)
DKfan Chodziło o dystanse takie I wszystko bardzo dobrze opisałeś ( nie każdemu ). Mi bardzo pasuje właśnie po 5cm i dodam jeszcze że mam felgi z offsetem jakimś tam, również jest bardzo dobrze. hmm nie traci na zwrotności, przynajmniej nie zauważyłem (może jest to tak mała różnica). Tylko w felgach i oponach mi nie pasuje waga w porównaniu do oryginału.
A to sobotnie latanie, koła nie odpadają W opisie dopisałem co jest innego względem oryginału (istotnego z punktu prowadzenia)
robertmuszka Fakt powinienem napisać rocznik, bo to troszkę zmienia. Jest z rocznika 2008. Amatorska przeprawa - Wiedziałem że ktoś się przyczepi, ehh. Dobrze, quad posiada zajebistą bazę do bycia profesjonalnym quad-em przeprawowym A ja jestem amatorem przeprawowym.
Pozdrawiam
-- dodano 16.05.2017 20:17 --
Teraz do rocznika 2017, również założyłem dystanse, lecz tylko na tył po 3cm. Sprężyny skręcone na max. Testuję i jest lepiej.
Ostatnio zmieniony przez Gricha, 16.05.2017 19:17, edytowano w sumie 1 raz
Wszystkie dystanse dostępne na rynku mocowane są najpierw do piasty a koło do szpilek dystansu, chyba że jakieś garażowej konstrukcji osoby która nie ma większej wiedzy technicznej
E no są takie i takie zarówno do samochodów jak i do quadów i oba są dobre, na zdjęciach powyżej są takie gdzie się przedłuża szpilki
Teraz do rocznika 2017, również założyłem dystanse, lecz tylko na tył po 3cm. Sprężyny skręcone na max. Testuję i jest lepiej.
Nowy miś jest szerszy chyba o 5 cm to już swoje robi. Plus te 3 cm dystanse Twoje i masz jak 5,5 cm na stronę w poprzednim modelu.
_________________ V2.....sound of madness
Gricha
Rejestracja: 28.10.2016 23:55 Posty: 29 Miejscowość: bstok
Quad: G700 SE Black mat 2017r. , G700 SE Black++ 08r.
Poprzednie quady: Coś,... n.p. Tgb target 550 irs fi itp.
Wysłany: 28.05.2017 22:06
Re: Dystanse do quadów przeprawowych, ? :)
Robsson
Tak, podobno jest szerszy (nie mieżyłem), również to czuję. Ale jest wyższy. Dlatego dałem mniej i tylko na tył. Jest lepiej i tak już zostanie. Nie wiem, ja bardzo często między drzewami szybko jeżdzę np. z ośkami sportowymi, cross-ami, wiadomo nigdy prostej nie ma. Zakręt muszę pokonać bez nadmiernego przechyłu bo inaczej korekty nie będzie a jedynie bliskie spotkanie z drzewem. Tak wiem to nie jest sportowy quad ale lubie to i przeprawę, najlepiej w jednym dniu.
wizjareklamy
Rejestracja: 26.08.2012 10:34 Posty: 4
Quad: KQ 750
Wysłany: 10.07.2018 21:09
Re: Dystanse do quadów przeprawowych, ? :)
Panie i Panowie, Kingquad 750 (2017) bez eps, opona bighorn 26x11x12 i 26x9x12, pomimo wymiany kapci nadal niepewnie się prowadzi, (zawias tylko z przodu skręcony - zostało jedno oczko) myślę o dystansie na tył, jest sens?? jakiej szerokości?? Przodu bym nie ruszał
Ciśnienie oponek jakie masz. Gricha Ja się nie czepialem, jedynie spytałem o rocznik, ja zupełny amator dodatkowo z tytanowym balastem, a jeśli chcesz to podeślę Ci fotki org 2010 i 2017 miskow jak ma się wymiar.
Panie i Panowie, Kingquad 750 (2017) bez eps, opona bighorn 26x11x12 i 26x9x12, pomimo wymiany kapci nadal niepewnie się prowadzi
W jakich sytuacjach się niepewnie prowadzi?
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
wizjareklamy
Rejestracja: 26.08.2012 10:34 Posty: 4
Quad: KQ 750
Wysłany: 11.07.2018 20:59
Re: Dystanse do quadów przeprawowych, ? :)
0,5 atmosfery Niepewnie - zakręty, być może za mało wyczucia, nie wiem gdzie jest granica po której była by rolka Przy okazji - jazda polnymi drogami, trochę koleiny, staram się jechać środkiem, wtedy quad myszkuje, czy lepiej jechać jednym w koleinie a drugim po środku??
A zbieżność jak masz ustawioną ogólnie ten quad gorzej się prowadzi np od Can Am bo ma inną geometrie zawieszenia i żeby to poprawić to można przerobić wahacz ale jak lata jak chce to sprawdż tą zbieżność bo ona ma duże znaczenie
Niepewnie tzn czujesz się niepewnie bo nie wiesz kiedy granica wyjebki na bok jest czy w zakrętach masz wrażenie że quad np sam zacieśnia zakręt? W sensie czy tą niepewność czujesz na kierownicy w prowadzeniu przodu czy całości quada ? Prowadzenie kinga to specyficzna sprawa. Bez EPSa tym bardziej. Jeśli to kwestia myszkującego czy zacieśniającego zakręty przodu to sprawdź jak kolega sugeruje zbieżność. Z tym że mówimy o zachowaniu bez dołączonego przodu, tylko na tyle pędzonym bo z zapiętym przodem, to king potrafi latać od lewa do prawa jak pijany. Niezaleznie czy ma wspomaganie czy nie. Ale to TTTM. I sprawdź różne warianty w sensie na że na zero, na plus i na minus. Bo opinie czyta się różne. Ja próbowałem u siebie (z EPS) i satysfakcjonujący efekt mam gdy zbieżność na pusto jest na zero. Co po obciążeniu jeźdźcem daje lekką rozbieżność na ok 1-2 mm. Z tym, ze ja mam miękcieszy przód niż seria bo mam amorki od G700. Ustawienie na zero pod obciążeniem było troszkę nerwowe. W każdym razie z lekko rozbieżnym pod kierownikiem jest u mnie najlepiej. Chyba że chodzi o tą drugą "niepewność" to dorzuć dystanse, felgi z ofsetem inne i musisz sam sprawdzać gdzie i na jakim gruncie są granice. A co do kolein to każdy quad będzie tak się zachowywał bo ma mniejsze rozstaw niz auta/maszyny rolnicze. Właśnie dystansami można to poprawić ale wyeliminować tego nie wyeliminujesz. Jak spory środek to lecisz jednym kołem środkiem jak wszystko płaskie to lecisz po prostu i pilnujesz kierownicy. Albo szukasz najlepszego dla siebie toru. Na koleiny to dystanse też na przód. Wrzuciłeś szersze opony to one też zabierając Ci trochę środka.
_________________ V2.....sound of madness
Ostatnio zmieniony przez Robsson 12.07.2018 10:10, edytowano w sumie 3 razy
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 13 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum