Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Gorący dyferencjał
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 06:58



Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Gorący dyferencjał 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.06.2014 18:57
Posty: 1220
Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
PostWysłany: 19.05.2017 21:34 
Gorący dyferencjał
Witam wszystkich, zauważyłem dziś podczas jazdy drobny wyciek oleju z odpowietrznika dyfra, zaciekawiony tym złapałem za dyfer gołą dłonią. Dyferencjał był tak gorący że po 5s musiałem go puścić. Na pierwszy ogień postawiłem diagnozę braku oleju ( wyciek ) Sprawdziłem olej i z punktu kontrolnego max olej wylatuje czyli jest w normie.

Napęd przedni był ledwie ciepły (użyłem go na max 20min podczas 2 godzinnej jazdy )

Quad Kymco mxu 400 / olej motul gearbox 80w90 / opony maxxis zilla 25" / dyfer tył - stały, bez różnicówki / dyfer przód - różnicówka, załączany elektrycznie.

Dziś panował upał 27 st. C w cieniu, z quadami z napędem na wał mam do czynienia od września ubiegłego roku ( Yamaha wolverine - od września do marca / od marca Kymco mxu. Taką temp. dyfra zauważyłem dziś. Bardzo mnie to niepokoi. Taka temp. jest normalna ? Przypominam, że olej jest na pzm. maksimum i nie zawiera wody.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.08.2013 22:30
Posty: 379
Miejscowość: Polanica Zdr/Szczytna
Imię: Mirek
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: był Grizli 700
PostWysłany: 20.05.2017 07:41 
Re: Gorący dyferencjał
U mnie jest tak samo więc nie masz co się martwić,wymieniaj olej co 1 tyś.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.06.2014 18:57
Posty: 1220
Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
PostWysłany: 20.05.2017 08:45 
Re: Gorący dyferencjał
Uf, całe szczęście ! Myślałem że coś się stało, stąd taka wysoka temp.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 20.05.2017 13:49 
Re: Gorący dyferencjał
A hamulec macie na wale czy na tarczach w kołach ? bo jeśli na wale to sprawdźcie czy aby zacisk Wam się nie przyciął i nie odbija do końca , wtedy klocki lekko trą i wszystko zaczyna się nagrzewacz począwszy od wału po tarczę i dyfer , najszybciej sprawdzisz podnosząc quada do góry i kręcąc kołami wtedy usłyszysz lub wyczujesz czy tarcza trze o klocki


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.08.2013 22:30
Posty: 379
Miejscowość: Polanica Zdr/Szczytna
Imię: Mirek
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: był Grizli 700
PostWysłany: 20.05.2017 19:17 
Re: Gorący dyferencjał
Ja w CF 500 mam hamulec na wale ale to nie ma nic do tego ,moim zdaniem jest za mało oleju w stosunku do przekładni która jest duża i tu jest nagrzewanie nadmierne duże tarcie i dla tego trzeba często wymieniać olej.To nie jest podstawowy problem jedziesz to się grzeje jak wszystko inne.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 20.05.2017 22:46 
Re: Gorący dyferencjał
Oj ma i to duże ,mieliśmy kilka rinconów w ekipie i jeden przez takie coś miał dużo cieplejszy dyfer od pozostałych , różne rzeczy się mogą dziać , kiedyś mieliśmy taki przypadek ,że w rzecze został wciśnięty tylny hamulec ,, parking''; na dźwignie w żwirze, potem nurt rzeki nawalił kamyczków i hamulec nie odbił quad pojechał i po 200 m zorientowaliśmy się że coś jest nie tak bo nie jedzie tak jak powinien , kamyczki zblokowały hamulec i zagrzały tak tarczę że masakra , nie wspominając już o dyfrze ,jeśli zacisk krzywo siedzi lub tarcza krzywa to 100% będzie dyfer dużo cieplejszy i olej nie ma tu nic do rzeczy ,ciepło idzie bo jest tarcie .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.06.2014 18:57
Posty: 1220
Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
PostWysłany: 21.05.2017 09:10 
Re: Gorący dyferencjał
Hamulec mam na tarczy w lewym kole ( jedna tarcza ). Sprawdzałem również półoś lewą i zdecydowanie bardziej jest cieplejsza od strony dyfra niż od tarczy. Dyfer z tyłu potrafi też zgubić trochę oleju z odpowietrzenia, ale wydaje mi się że to nadmiar powinien wylecieć. Sprawdzałem olej po dotarciu do domu i było w normie ( wylewało się z punktu kontrolnego ). Koła obracają się lekko tak jak powinny, w dyferencjale też nic nie słychać żeby coś tarło.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 21.05.2017 14:28 
Re: Gorący dyferencjał
W takim razie jeździć , jeśli nie ma opiłków w starym oleju to nie ma co się martwić , martwić się będziesz jeśli coś się stanie ;)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.06.2014 18:57
Posty: 1220
Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
PostWysłany: 21.05.2017 15:29 
Re: Gorący dyferencjał
Po przejażdżce, dyfer ciepły ( nie gorący ). Wyciek oleju nadal :( Zastanawiam się czy nie zrobić tak by nie puścić odpowietrzników pod kierownicę i dać filterki paliwa. Z przodu mam tak i filterek jest delikatnie mokry od oleju na samym dnie filterka.

Jest to dosyć dziwne ponieważ przy wymianie oleju w dyfrze z tyłu spłynęło go może z 50-100ml...
Jest możliwe to by dyfer wywalał olej nawet jeśli nie jest go ponad stan ?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2011 18:41
Posty: 2586
Miejscowość: Dolny Śląsk
Imię: Jarek
Quad: TraktoReX 680 :)
Poprzednie quady: Kawka w ciapki 650
PostWysłany: 21.05.2017 21:36 
Re: Gorący dyferencjał
A odpowiedni masz olej ? Ogólnie to nie powinno być tam takiego ciśnienia ,że ciągle wywala odpowietrzeniem , co do odpowietrzenia to pod kierownicą najlepsze miejsce


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.06.2014 18:57
Posty: 1220
Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
PostWysłany: 22.05.2017 15:56 
Re: Gorący dyferencjał
Wiem, będę podciągał wszystkie odpowietrzniki pod kierownicę, obecnie samo ssanie powietrza jest pod kierownicą :) Olej to motul gearbox 80w90. Z przodu jest okej, nie wycieka, z tyłu tak :/


 
Profil

Rejestracja: 28.07.2012 16:30
Posty: 259
Quad: G700
Poprzednie quady: G450
PostWysłany: 22.05.2017 17:30 
Re: Gorący dyferencjał
Grizzlaki też mają gorące dyfry. Nie przejmowałbym się tym. Normalka. Jak wywala olej to masz go za dużo. Postaw quada na równym. Odkręć śrubę kontrolną/przelewową i niech wycieknie aż przestanie. To prosta konstrukcja. Powinno się uspokoić.

_________________
G700 Blue


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.06.2014 18:57
Posty: 1220
Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
PostWysłany: 22.05.2017 21:25 
Re: Gorący dyferencjał
Okej, tak zrobię i przy okazji podciągnę wyżej odpowietrzniki


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 13 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.