|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Modyfikacja amortyzatorów
Autor |
Wiadomość |
dominik011298
Rejestracja: 01.06.2014 18:57 Posty: 1220 Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
|
Wysłany: 13.01.2019 22:05
Modyfikacja amortyzatorów
Witam serdecznie, posiadam takie amortyzatory przednie jak na zdjęciu oraz tylny jak na zdjęciu.
Czy jest możliwość dodania kolejnej (małej sprężyny) do przednich amortyzatorów ? Tylny pracuje bardzo ładnie, jednak przednie mogły by być bardziej " miękkie " Przy okazji myślę, że dodatkowa sprężyna podniosła by prześwit quada zachowując tym samym " miękkość " całego zestawu. Co myślicie ? Do głowy przychodzi mi tylko sprężyna od wariatora, może są jakieś gotowe zestawy do tego ?
Załączniki:
Polaris-Predator-500-Rear-Shock-Spring-Suspension-Fox.jpg [ 19.64 KiB | Obejrzany 5201 razy ]
156807234_03-polaris-predator-500-fox-podium-front-shocks-.jpg [ 9.46 KiB | Obejrzany 5201 razy ]
|
|
|
|
DKfan
Rejestracja: 23.01.2014 10:53 Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
|
Wysłany: 14.01.2019 10:43
Re: Modyfikacja amortyzatorów
Dwustopniowe spreżyny robie HyGear ale są piekielnie drogie. Podejrzyj sobie może jak oni to rozwiązali.
_________________ Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy
|
|
|
|
maniekitr
Rejestracja: 18.12.2009 15:41 Posty: 2266 Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
|
Wysłany: 14.01.2019 12:55
Re: Modyfikacja amortyzatorów
Pomyśl tak logicznie jeżeli wciśniesz tam jeszcze jedną sprężyne to będzie raczej twardszy a nie miększy
|
|
|
|
dominik011298
Rejestracja: 01.06.2014 18:57 Posty: 1220 Miejscowość: Polska
Imię: Dominik
Quad: BRP 1000
Poprzednie quady: Było ich trochę:)
|
Wysłany: 14.01.2019 14:15
Re: Modyfikacja amortyzatorów
Było by tak jak piszesz, gdyby nie fakt, że są one na gwincie i tego gwintu mam jeszcze bardzo dużo. Tak jak na foto - jest go jeszcze ok. 10cm. Dalej mogę odkręcić ale wtedy gdy amortyzator nie będzie obciążony to sprężyna będzie latać i podczas dobicia może zerwać nakrętkę. Mógłbym tam spokojnie dać dwie sprężyny mniejszego kalibru które, wysunęły by siłownik do końca - podnosząc prześwit, oraz zapewniając miękkość w początkowym zakresie pracy amortyzatorów, wiadomo że im mocniej by się uginał bym powstawał by większy opór i robił by się coraz twardszy. Taki efekt przynajmniej w pewnym stopniu chciałbym osiągnąć poprzez dodatkową sprężynę.
Z tyłu jak zawieszenie pracuje to widać jak sprężyna (ta mała) pracuje a dopiero później do akcji wkracza sprężyna główna. Tylny amortyzator ma też inną budowę bo jest gazowo-olejowy, oraz ma możliwość regulacji na dole (ustawia się nim twardość) jak i regulację na zbiorniczku. Stopi regulacji ile jest ? Nie wiem, dużo. Generalnie amor pierwsza klasa i mogę go porównać do amora z mercedesa, a przednie na tle tylnego przypominają te z malucha.
Tak czy siak szukam tylko ( gdzieś tutaj do kupienia w Polsce ) mniejszych sprężyn na przód ( mocowania wytoczę z wałka aluminiowego na dany wymiar ) lub innego metalu. Może być specjalna do takiego zabiegu lub też inna.. cały czas chodzą mi po głowie sprężyny do wariatora.
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 4 posty(ów) ] |
|
Kto jest na forum |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|
|
|