Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Listwy diodowe LED
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 04.06.2024 10:40



Odpowiedz  [ 276 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna
Listwy diodowe LED 
Autor Wiadomość
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 14.02.2009 20:13 
krolik2002 napisał(a):
Listwa 12'' (taka jak Maćka) nie pasuje do G700 z bumperem. Będzie za duża


doprecyzuję poprzednią wypowiedź :oops: Wejdzie ale trzeba ją zamontować do zderzaka a nie bagażnika.


 
Profil
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.12.2007 00:43
Posty: 788
Miejscowość: Okolice Góry Kalwarii
Quad: Nissan Patrol 2,8 D ADVENTURE
PostWysłany: 14.02.2009 20:14 
krolik2002 napisał(a):
no właśnie....lampka rowerowa też mi chodzi po głowie.


Może wystarczy zwykłe światełko odblaskowe i po kłopocie.

_________________
Ukraina (7-14.06.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 7711060578
Rumunia (25.09-3.10.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 4530900322


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 14.02.2009 20:22 
super pomysł!... tani, lekki i rozbrajająco skuteczny!
Sa nawet tasmy odblaskowe, które można sobie gdzieś przyczepić.
w decathlonie widziałem rodzaj kształtowych taśm odblaskowych, które można miec owinięte np, wokół bicepsu. Nie podają maksymalnego rozmiaru na jaki wchodzą :uśmiech:


 
Profil
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 14.02.2009 20:29 
zostanę przy lampce rowerowej :) odblask to średni pomysł jak się lekko zabrudzi a czy tańszy? Zapewne....o 20zeta


 
Profil
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.12.2007 00:43
Posty: 788
Miejscowość: Okolice Góry Kalwarii
Quad: Nissan Patrol 2,8 D ADVENTURE
PostWysłany: 14.02.2009 20:44 
krolik2002 napisał(a):
zostanę przy lampce rowerowej :) odblask to średni pomysł jak się lekko zabrudzi a czy tańszy? Zapewne....o 20zeta


Jedno musisz czasami przetrzeć, drugie musisz włączyć. Co do ceny hermetyczna będzie droższa od odblasku.

_________________
Ukraina (7-14.06.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 7711060578
Rumunia (25.09-3.10.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 4530900322


 
Profil Gadu-Gadu
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.07.2008 22:28
Posty: 1003
Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
PostWysłany: 14.02.2009 20:59 
wodoodporna lampka CANNONDALE z wieczystą gwarancją....35zeta :D Przyda się

oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie nakleić odblaski....mam skrawki taśmy odblaskowej z potłuczonym szkłem :diabeł: .


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.01.2008 14:46
Posty: 182
Miejscowość: Bukowina Tatrzańska (okolice Zakopanego)
Quad: CF Moto x7
Poprzednie quady: chińskie 200 Suzuki Eiger 400
PostWysłany: 21.02.2009 10:47 
Witam, ostatnio na allegro zobaczyłem coś takiego http://www.allegro.pl/item555123131_lam ... ogen.html# zastanawiam się czy jest to coś warte i jak to będzie świecic, może ktoś miał z tym doświadczenie, a i czy warto coś takiego kupić i spróbowac tego.


 
Profil Gadu-Gadu
DWS
DWS
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.12.2007 00:43
Posty: 788
Miejscowość: Okolice Góry Kalwarii
Quad: Nissan Patrol 2,8 D ADVENTURE
PostWysłany: 21.02.2009 13:00 
hades napisał(a):
Witam, ostatnio na allegro zobaczyłem coś takiego http://www.allegro.pl/item555123131_lam ... ogen.html# zastanawiam się czy jest to coś warte i jak to będzie świecic, może ktoś miał z tym doświadczenie, a i czy warto coś takiego kupić i spróbowac tego.


Myślę, że tak jak na opakowaniu napisano " LED DAY LIGHT" czyli światła dzienne. Nie sądzę, że dają wystarczającą ilość światłą (luxów) aby można je zastosować do jazdy nocnej. Poza tym ciekawe jak z ich wodoszczelnością. Jestem przekonany, że to inny rodzaj produktu w porównaniu do ledów Królika, Sheltona czy Maćka i do gada się nie nadaje :nie: .

_________________
Ukraina (7-14.06.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 7711060578
Rumunia (25.09-3.10.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 4530900322


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.01.2008 14:46
Posty: 182
Miejscowość: Bukowina Tatrzańska (okolice Zakopanego)
Quad: CF Moto x7
Poprzednie quady: chińskie 200 Suzuki Eiger 400
PostWysłany: 21.02.2009 15:50 
Chyba się z Tobą zgodzę, wpadłem już na pewien chytry pomysł, muszę tylko nad tym popracowac ale jeśli zadziała to powali z pewnością xenony, ale to już nie ten temat. :uśmiech:


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 26.02.2009 10:22 
Oto testy listwy 8 calowej opublikowane jakiś czas temu:

MaciekP napisał(a):
Zdjęcia: LED, światła krótkie (mijania), długie (drogowe), LED+długie
Odległość od bramy ok 25m.

TYLKO LED:
Image

Światła G700, krótkie:
Image

Światła G700, długie:
Image

Światła LED+Światła G700 długie:
Image

.


Wczoraj przetestowałem większą listwę 12 calową. Było mokro, siąpił deszcz, podłoże absorbowało basę światła. Podobne parametry ekspozycji w aparacie i utrzymane dla wszystkich zdjęć identyczne.
Ten sam obiektyw 35mm i przesłona 4.

Najpierw sam quad:
Image

Tylko LED 12 calowy:
Image

Światła mijania:
Image

Światła drogowe:
Image

LED 12 calowy+światła drogowe:
Image

Jak widać quad stał nieco dalej niż na pierwszych zdjęciach.
12 calówka ma dużo większy zasięg niż 8 calówka. Wypelnienie świałem też jest bardziej równomierne, ale to może wynikać z innych warunków na zewnątrz niż poprzednio.

Niestety dla tych co są oświetlani, przeżycie jest traumatyczne. Będą się darli, nie ma bata. :P


 
Profil
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 26.02.2009 23:38 
Jest lepsze rozwiązanie tematu oświetlania na noc drogi przed sobą.

Mianowicie to:
Image

Świeci gdzie chcesz (tam gdzie skręcisz głową), koszty podobne ale za to bardziej uniwersalne:
- można zawsze zastosować gdzie indziej np. na ryby, na grzyby itd.
- nie obciąża w ogóle akumulatora quada (coś dla użytkowników Bombardierów)
- po zejściu z quada można zawsze oświetlić samego quada w celu ewentualnej diagnozy uszkodzeń lub czegokolwiek

Wszystko zleży od podejścia użytkownika - ja wiedząc co to dodatkowe oświetlenie na quadzie oznacza; dzisiaj jeżeli bym bardzo chciał nocami jeździć quadem - bez mgnienia okiem zainwestowałbym w ten zestaw.

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 26.02.2009 23:50 
Widzialem to na żywo. Romulus miał na Sudetach. Pomijając kontrowersyjny wygląd i niewygodę noszenia baterii na plecach całkiem fajny pomysł. :!:

Ale:

1. Nie zapewnia ci stabilnego oświetlenia drogi. Głowa ruszasz dość mocno. Skupiony snop światła ciągle myszkuje.
2. Nie daje tak rozproszonego światła jak panel LEDowy i równomiernego wypełnienia. Spójrz na zdjęcia. Panel działa jak długie, krótkie światła i rozproszony WESEM razem wzięte...przy zaledwie 60W pobieranej mocy, czyli mniej niż para reflektorów..
3. nie daje takiej mocy jak panel LEdowy
4. Ograniczony czas świecenia.
5. Zwiększa masę kasku i obciążenie karku, co może być odczuwalne przy ostrej lub długiej jeździe.
6. Nie raz miałem wywrotkę i waliłem kaskiem w gałęzie = ryzyko szybkiego zniszczenia. Zniszczenie czołówki to groszowe sprawy.

Dlatego ja wolę panel LEdowy i czołowke na glowę za ok 150zl max....ale fajnie, że jest wybór.

Co do Bombardiera, to masz rację, ale nie zastąpisz tymi reflektorami lamp quada w czasie jazdy a w czasie winchowania wystarczy dobra czołówka LEdowa.


 
Profil
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 27.02.2009 00:10 
Cytuj:
Wszystko zleży od podejścia użytkownika


ad. 1. racja - ale od kiedy to na quadzie jeździmy stabilnie w prostej lini?
ad. 2. racja ale np. przy Bombie każdy W jest ważny
ad. 3. prawda ale led nie jest tak dobry jak długie i tak naprawdę używasz leda do oświetlania otoczenia - z kasku masz niepotycznie lepsze możliwości oświetlenia otoczenia już nie wspominając że możesz w końcu zrezygnować ze wstecznego oświetlenia (teraz wystarczy że się po prostu odwrócisz)
ad. 4. patrz moje ad. 2 + możliwość dokupienia drugiego zestawu baterii lub zasilania z ZAPALNICZKI
ad. 5. może
ad. 6. Ryzyko uszkodzenie leda na czole quada jest wyższe niż wywrotka na quadzie - ja w życiu zaliczyłem ze 3 gleby potencjalnie niebezpieczne dla głowy ale staranowanych drzew (lub potencjalnie niebezpiecznych krzaczorów KACZORÓW) przednim zderzakiem na każdą wyprawę zaliczyłem co najmniej 2 - 3 - GDZIE jest większe ryzyko?

Cytuj:
Wszystko zleży od podejścia użytkownika


JA wolałbym jednak rozwiązanie kaskowe gdybym na poważnie podchodził do nocnych wypraw.

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 27.02.2009 08:11 
Zgodzę się z Maćkiem. Przykładowo jak podłączysz się do zapalniczki to urwiesz kabel schodzą z quada. Drgania głowy będą większe niż oświetlenia założonego w pojeździe.

Ja akurat stosuje zasadę, że na sobie mam jak najmniej rzeczy. Niewątpliwy plusem jest, że oświetlenie chodzi razem z nami co przy sprawdzaniu czy wytyczaniu trasy jest zaletą.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.04.2006 20:13
Posty: 718
Miejscowość: Jabłonna
Quad: Nie ma :( bo nie mogę jeździć :-((((((
PostWysłany: 27.02.2009 09:13 
Ponieważ tak jak napisał Maciek miałem te lampy na sudetach parę uwag odnośnie praktyki żeby się nie powtarzać:
MaciekP napisał(a):
1. Nie zapewnia ci stabilnego oświetlenia drogi. Głowa ruszasz dość mocno. Skupiony snop światła ciągle myszkuje.
2. Nie daje tak rozproszonego światła jak panel LEDowy i równomiernego wypełnienia. Spójrz na zdjęcia. Panel działa jak długie, krótkie światła i rozproszony WESEM razem wzięte...przy zaledwie 60W pobieranej mocy, czyli mniej niż para reflektorów..
3. nie daje takiej mocy jak panel LEdowy
4. Ograniczony czas świecenia.
5. Zwiększa masę kasku i obciążenie karku, co może być odczuwalne przy ostrej lub długiej jeździe.
6. Nie raz miałem wywrotkę i waliłem kaskiem w gałęzie = ryzyko szybkiego zniszczenia. Zniszczenie czołówki to groszowe sprawy.


Zasadniczo się zgadzam ale:
ad1. sprawdzałem jazdę z wyłączym oświetleniem quada jest to możliwe ale nie polecam, lampy te dają dużo światła mam wrażenie że więcej niż ledy które prezentuje Maciek ale tak naprawdę trzeba by je zestawić obok siebie
ad2 tu się nie zgodzę ponieważ każda z tych lamp daje inne światło jedna jest rozproszona druga bardziej skupiona światła jest dość
ad3 patrz ad. pkt1 i 2
ad4 niestety tak faktycznego działania było prawie 5 h i koniec
ad 5 bez dwóch zdań, jest to odczuwalne sama bateria waży ponad pół kilo
ad 6 tak, coprawda raczej zniszczyło by się mocowanie bo same lampy wyglądają bardzo solidnie

jest również zaleta nie do przecenienia
dzięki tym lampom zanim wjechałem na którykolwiek odcinek mogłem go sobie dokładnie obejrzeć i wybrać trasę, również z poszukiwaniem drzew do przepinki nie było problemu " Gdzie patrzysz tam widzisz", co pozwala również na wybór trasy alternatywnej.
Parę osób chodziło ze mną po trasie i żadna czołówka nie była w stanie dać takich możliwości.
są również dodatkowe wady o których nie napisał Maciek
1 zabójtwo dla oczu innych osób a mając je na głowie ciężko komuś nie wypalić np. podczas rozmowy
2 zlatują się wszelkie ćmy z całej okolicy (jak dłużej postoisz w jednym miejscu) i masz rój nad glową
3 cena masakra (jeszcze)
ledy też nie tanie ale jednak sporo tańsze, model który miałem na sudetach kosztował 2 tys. zł

_________________
Honda TAK ------ Honda POLSKA - NIE


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 276 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.