Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.12.2014 15:23



Odpowiedz  [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Nowa Yamaha 450R 
Autor Wiadomość
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 15:23
Posty: 12992
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 09.09.2008 11:57 
Nowa Yamaha 450R
Wiadomość z pierwszej ręki od Mr. Quada -Jacka Bujańskiego który znajduje się właśnie we Francji na prezentacji nowej sportowej Yamahy 450R. Maszyna w pełni wyczynowa z suchą miską olejową, rama podobna jak w Bombardzierze - skręcane profile aluminiowo - stalowe. Nowe opony firmy Dunlop spec. skonstruowane do tego pojazdu.

Poszerzony rozstaw osi, i sprawdzony motocyklowy silnik. Zdjęcia i dane techniczne niebawem. Jacek jest pod sporym wrażeniem tego pojazdu.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 15:17
Posty: 3038
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 09.09.2008 14:00 
Image

Image

Image

źródło : scigacz.pl

Na wtrysku... fuj :oczy:

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 15:23
Posty: 12992
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 09.09.2008 14:02 
Fotki on-line ;)

Image

Image

Image


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.12.2006 20:19
Posty: 28
Miejscowość: Gdynia
Quad: W marzeniach Outlander 800 X MR
PostWysłany: 09.09.2008 16:08 
Ładna maszynka, widać że Yamaha opierała się na yfz-cie. Maszynka ma podobne plastyki tylko trochę węższe a silnil z yz-ta tylko z nowszego modelu tak jak to napisał kolega z forum. Shelton wiesz może kiedy będzie w Polsce ta maszynka? :diabeł:










Pozdrowienia i miłego quadowania!!! :D

_________________
Piasek, Błoto, Żwir po to się żyje


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 23.08.2005 17:04
Posty: 1452
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 09.09.2008 17:00 
Kompresja zwiększona o 0.2, zmieniony zapłon (z DC-CDI na TCI Digital), trochę większy skok amortyzatorów, waga z płynami podchodzi pod 185kg...
Rozstaw osi trochę krótszy(raczej zaleta), szerokość zwiększona o 6cm do 124cm(trochę mało :oczy: ), pojemność baku taka sama...

Trochę zmienili ale do sportu i tak trzeba przerabiać.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 17:03
Posty: 544
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 09.09.2008 17:16 
Image
Image

Mimo, że fanem Yamahy nie jestem (YFZ - połamany wahacz, pęknięty karter) to aż mi się cieplutko zrobiło.

Nowe właściwości na szybko

Silnik:
- wtrysk paliwa
- wyższy stopień kompresji (11.6:1 w zwykłej 11.4:1) - praktycznie nie odczuwalne Suzuki LTR 11.7:1
- pozostało 5 tytanowych zaworów

Podwozie:
- hamulce z tyłu, tarcza "wave" - szybciej odprowadza ciepło i zanieczyszczenia z klocków (choć może się szybciej pogiąć)

- szerokość prawie 3 cale więcej - 48,8" czyli tak jak ltr

- amortyzatory z przodu mają dłuższy skok z 9.1 cala do 9.8 cala (ltr ma chyba coś koło 9.8, albo nawet 10.1) - Elka long travel 11.5 bodajże

- amortyzatory z tyłu mają dłuższy skok z 10.6 do 11 cali

- wymiary - co ciekawe jest krótsza od zwykłej o ponad 4cm!, a za tym rozstaw "osi"

- Rama zaprojektowana z lekkiego aluminium z odporną na napięcia stalą pod silnikiem (silnik może siedzieć niżej dla lepszego rozłożenia masy)


Silnik
- cylinder i głowica z motocykla yz450f (normalnie te silniki robią pod 50 koni)
- zmieniony blok silnika i wał napędowy
- nowe wałki
- większa przepustnica, poprzednio gaźnik miał 39mm, przy wtrysku zrobili 42 mm (w stanach przy większych modach, rozwiercanie gaźnika to podstawa)
- brak zewnętrznego zbiornika oleju (jak wyżej wspomniano)

Komentarz - znowu wykastrowany silnik z motocykla, a szkoda ;)


Inne
- Plastiki łatwo ściągalne, nie trzeba wyciągać akumulatora aby ściągnąć wszystkie plastiki (dzięki Bogu)
- rama łączona na zasadzie can-am'a , bardziej skręcana niż spawana.

- kierownica pro-tapera z możliwością ustawiania: standard, 10mm lub 20mm do przodu lub 10mm do tyłu.
(Jestem ciekaw jak z wysokością, u mnie jest kierownica +2 cale = 5cm wyższa)

- podnóżki szerokie na 65mm (seria nie wiem ile ma, pewnie z 40mm ;)

- nowa dźwignia gazu ma zmniejszyć wysiłek (to może być super ;)

- dostajemy dodatkowo kontrolkę niskiego stanu paliwa oraz "check engine"

Mniej więcej tyle.

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 17:03
Posty: 544
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 09.09.2008 17:18 
Kamikazeeee napisał(a):
Kompresja zwiększona o 0.2, zmieniony zapłon (z DC-CDI na TCI Digital), trochę większy skok amortyzatorów, waga z płynami podchodzi pod 185kg...
Rozstaw osi trochę krótszy(raczej zaleta), szerokość zwiększona o 6cm do 124cm(trochę mało :oczy: ), pojemność baku taka sama...

Trochę zmienili ale do sportu i tak trzeba przerabiać.


Szerokość poniżej 50cali = 127 bo takie są limity w USA. Dlatego mniej żeby można było spokojnie zakładać inne felgi

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 17:03
Posty: 544
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 09.09.2008 17:51 
Kolejne fotki:
Image

Niestety stelaż wygląda na taki sam - totalna kicha. Mój był już spawany 3 razy :/


Image

Siedzenie jak w Suzuki ltr - to duży plus
Fajnie też widać nowe podnóżki, szkoda że nie dali podłóg


Więcej zdjęć dla zainteresowanych, kilka ciekawych detali:
http://www.atvriders.com/gallery/2009-y ... index.html


Rama podobno była testowana przez 3 lata!

Zmieniono przełożenia, a silnik ma być zdecydowanie mocniejszy w dolnym i średnim zakresie obrotów.

Fajny artykuł:
http://www.atvscene.com/machines/Yamaha ... r_091.html

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.08.2007 12:22
Posty: 694
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
PostWysłany: 09.09.2008 18:33 
:bezradny: I jak wypadnie LTR?


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 17:03
Posty: 544
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 09.09.2008 18:47 
Piotrekkk888 napisał(a):
:bezradny: I jak wypadnie LTR?


To jest dobre pytania. Na chwilę obecną trzymałbym się ltr'a. Ale kto wie co będzie za rok i jakie będą ceny nowej Yamahy.

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.08.2007 12:22
Posty: 694
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
PostWysłany: 09.09.2008 19:00 
Powiem że co mnie wnerwia i to mocno to ,że silniki są kastrowane, KTM jest wyjątkiem z SX .:bezradny:
Mogliby wrzucić silnik z YZ450F, ma 60KM, tak podaje gazeta ŚM;)


 
Profil
Mod-Team Member & Moderator Działu Zawody Polskie & Zagraniczne & Zawodnik ATV Polska
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.05.2007 21:37
Posty: 6705
Miejscowość: Wrocław :-)
Imię: Krzysiek
Quad: KFX -R
Poprzednie quady: KFX250 TRX250 YFM200 YFM350 YFZ350 LTZ400 2xYFZ450 2xLTR450
PostWysłany: 09.09.2008 19:29 
Bardzo mnie cieszy, że Yamaha wreszcie wykonała krok do przodu w 450'tkach - naprawdę przez ostatni rok mocno zaczęła odstawać. Wszystkie zmiany, które wprowadzono, według mnie, są bardzo korzystne i wystarczą do mocnej rywalizacji z LTR'em ale ...pewnie dopiero za rok, jak zostaną dopieszczone szczegóły. Dodatkowa kwestia to, że maszyna jest skonfigurowana do bardzo sportowej jazdy amatorskiej, pozostawiając nieco miejsca na indywidualne dostrojenie/rozbudowę ...tylko czy akcesoria pojawią się od razu z premierą modelu? Tak czy inaczej zapowiada się bardzo ciekawy przyszły sezon, a sądząc po tendencjach rynkowych nowa 450 od Yamah'y nie powinna odstraszać ceną, ale to już decyzja koncernu ;)

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów


 
Profil Facebook
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2006 17:03
Posty: 544
Quad: blaster, Brute Force, ltr
PostWysłany: 09.09.2008 19:39 
Na rynku amerykańskim jest 700 dolców droższa co przy moim przeliczniku daje około 3400zł więcej.

Tylko proszę się tym nie sugerować, tak strzelam :)

_________________
Suzuki LTR 450 k9, poprzednio YFZ 450 na elkach, Brute Force do orania pola... w sensie trawników :)


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 15:23
Posty: 12992
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 09.09.2008 19:51 
Ja niestety już nie daję rady po ostatnim lataniu KTMem XC... nieco się zmęczyłem. Niestety ośki wymagają sporej kondycji żeby wycisnąć z nich soki 8)

Yamaha niebawem będzie testowana w kraju. Co do nowinek i wrażeń Jacka Bujańskiego będziemy więcej wiedzieli może w tym tygodniu.


 
Profil Facebook WWW

Rejestracja: 23.08.2005 17:04
Posty: 1452
Quad: Bashan 110
PostWysłany: 09.09.2008 20:06 
Kto będzie testował Yamahę ?

Nie wiem czy zauważyliście ale nowa YFZ jest na wtrysku i nie ma oddzielnego zbiornika na olej. Nie wiem tylko ile waży w porównaniu do starszego modelu.

Silnik jest niemal identyczny porównując do YZ i WR, oprócz tego, że na wtrysku i stopień sprężania mniejszy o 0.5.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 32 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.
Robbo Computer