ATV Polska
A A A

AMORTYZATORY ELKA! Jeszcze większa radość z jazdy!

Artykuł sponsorowany 12.12.2007
Jak wiecie ELKA SUSPENSION – najlepsze na świecie zawieszenie, produkowane jest nie tylko do pojazdów ATV ale także do motocykli. Firma QUADY ŚREM, jako jedyna w Europie Środkowo-Wschodniej, od początku sierpnia otrzymała prawo PEŁNEGO SERWISU amortyzatorów. Począwszy od października w firmie QUADY ŚREM utworzono dwa osobne działy: Dział Obsługi Zawieszeń do Pojazdów ATV i Dział Obsługi Zawieszeń do Motocykli.
Ponieważ motocykle są dla wielu z nas drugą pasją, dziś dla odmiany przedstawię opinię na temat ELKI SUSPENSION Pierra Thibaudeau z Quebecu. Pierre Thibaudeau jest doświadczonym motocyklistą, certyfikowanym instruktorem i kierowcą BMW. Ostatnio odwiedził kwaterę główną ELKA SUSPENSION w Kanadzie. Wrócił bardzo usatysfakcjonowany z długo dystansowej wyprawy przez Amerykę Północną. Poprosiliśmy go, aby podzielił się z nami swoimi doświadczeniami.


ELKA: Panie Thibaudeau proszę opowiedzieć nam o sobie i swoich doświadczeniach z motocyklami.

PIERRE: Jeżdżę na motorach ponad 40 lat. Przejechałem przez ten czas ponad 600 tys. km, posiadałem 21 brytyjskich, japońskich i niemieckich motocykli. Najlepszy motocykl, jaki kiedykolwiek posiadałem to BMW R1200GS Adventure, którym jeżdżę obecnie.

ELKA: Jaki motocykl wybrał pan na swoją ostatnią wyprawę? Jakie ustawienia dobrał Pan na tego typu dystans?

PIERRE: Motocykl, który wybrałem to BMW R1200GS wyprodukowany w 2006 roku z pełnym standardowym wyposażeniem od producenta (3 bagażniki i ABS) plus przednie i tylne zawieszenie firmy Elka - Elite Series shock absorbers. Zabrałem ze sobą kompletny ekwipunek biwakowy, wodę, książki, trochę jedzenia oraz ubrania co zajęło 100 litrową wodoodporną torbę. Motocykl ma obecnie przejechane 67000 km. I prawdopodobnie dojdzie do 70000 km do końca sezonu.

ELKA: Gdzie Pan był tym razem?

PIERRE: Podróż rozpocząłem w moim mieście w Laprairie (Qubec, Canada), kierując się poprzez Ottawę (Ontario, Canada), następnie przez Sault-Ste-Marie i jadąc Autostradą nr 2 dotarłem do USA. Jechałem dalej wzdłuż jeziora Michigan. Następnie udałem się na południowy-zachód do Rapid City, potem na północ w kierunku Dakoty i dalej do Calgary i do Vancouver. Z powrotem jechałem przez Waszyngton, później wzdłuż rzeki Columbia i przez piękne góry zwane Amerykańskimi Alpami. Ponieważ kiedyś przejechałem samochodem Alpy Europejskie, mogłem porównać podobieństwa między nimi a Alpami Amerykańskimi. Jedyną różnicą jest mniejszy ruch w Stanach. Cała podróż zabrała mi 16000 km

ELKA: Co pan myśli o zawieszeniu firmy ELKA SUSPENSION po tak długiej wyprawie?

PIERRE: Jestem pod bardzo, bardzo wielkim wrażeniem ich właściwości jezdnych i komfortu jaki oferują. Jeździłem z dużą ilością bagażu a zawieszenie Elka nigdy mnie nie zawiodło, nigdzie czy to na asfalcie, drogach szutrowych czy na bezdrożach. Było tak perfekcyjnie dopasowane, że motocykl zachowywał się tak, jakby bagażu nie było wcale. Także moja żona była bardzo zadowolona z przejażdżki razem ze mną i powiedziała mi że nigdy wcześniej nie odczuła takiego komfortu jazdy. Przy tej ilości kilometrów, które pokonaliśmy razem na tylu różnych motocyklach pozwala to na obiektywną ocenę.

ELKA: Co Panu najbardziej podobało się w zawieszenie ELKA SUSPENSION?

PIERRE: Płynność! Nigdy mnie nie zawiodło bez względu na dystans i rodzaj terenu. Nigdy nie musiałem się martwić o zawieszenie. Posiadałem kilka motocykli wyczynowych i zawsze miałem ten sam problem: zawieszenie. Szkoda, że nie miałem zawieszenia Elka, kiedy byłem w Terre-De-Feu w Argentynie i Baja w Meksyku! Doceniam także nieskończoną ilość możliwości ustawień regulacji i bardzo wysoką jakość. Najlepszą rzeczą jest jednak obsługa jaką otrzymałem od techników Elki. Im naprawdę zależy żeby zaspokoić klienta, a to czyni wielką różnicę. Czapki z głów przed ELKĄ!

ELKA: Mówiąc o różnicach, jak porównuję Pan Elkę z innymi produktami?

PIERRE: Moja Elka jest o niebo lepsza od wszystkiego na czym jeździłem wcześniej. Biorąc pod uwagę także znane Europejskie firmy. Już nigdy nie pojadę na czymś innym niż Elka. Chłopaki zasługujecie aby to wiedzieć!


Dariusz Gulczyński
Bartosz Strugała

Quady Śrem KT Racing Team
ELKA Suspension Polska


Sikorskiego 81
63-100 Śrem – Psarskie
(0 61) 283 56 57
[l=http://www.sklepatv.pl/asp/index.asp?tytul=sklepatv.pl]www.sklepatv.pl[/l]
[mail=sales@quady.srem.com.pl ]sales@quady.srem.com.pl [/mail]



Już wkrótce wszystko o BAJA 1000 w Meksyku. Tam ELKA była ścisłej czołówce.