Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Ładowanie akumulatora KQ 700
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 00:40



Odpowiedz  [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Ładowanie akumulatora KQ 700 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30.12.2009 10:49
Posty: 226
Miejscowość: Podhale
Quad: Witów Extreme Quad :-)
PostWysłany: 19.02.2015 10:17 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
sprawdzę dziś w garażu bo ja to drukowałem sobie przed naprawą, odezwę się wieczorem

_________________
W życiu piękne są tylko chwile (nawet te w błocie).


 
Profil

Rejestracja: 17.08.2015 21:02
Posty: 264
Quad: Kingquad 700
Poprzednie quady: exc 525
PostWysłany: 21.08.2015 20:32 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
panowie a jak podlaczyc dodatkowy plus i minus do takiego regulatora, mam jedna kostke z 3 zoltymi kablami i jedna kostke 2xczarno/bialy i 2xczerwono /bialy , ogolnie te co sa na zolto zaizolowane to mi zrobily zware i cos zaczal przerywac, jest jakis bezpiecznik ?


Image


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.07.2009 19:45
Posty: 47
Miejscowość: Sandomierz
Quad: Suzuki Kingquad 750 AXi
PostWysłany: 12.11.2015 21:26 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
Odświeżam, posiada może ktoś zdjęcia do tuoriala piortka_p? Chciałbym wykonać modyfikację, ale nie wiem czy bez zdjęć sobie poradzę.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.07.2009 19:45
Posty: 47
Miejscowość: Sandomierz
Quad: Suzuki Kingquad 750 AXi
PostWysłany: 13.11.2015 19:59 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
U mnie po modyfikacji skoczyło z 13,8V na 14,2 na biegu jałowym. A pod obciążeniem wzrasta do 14,4V. Czy tak powinno być? Dodam że mam włożony całkiem nowy akumulator.


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.10.2014 11:39
Posty: 8
Imię: Mateusz
Quad: king 500axi
PostWysłany: 21.12.2015 11:33 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
Odświeżył by mi ktoś zdjęcia z tego tematu znajdujące się na pierwszej stronie?Z góry dziękuję.


 
Profil

Rejestracja: 14.03.2016 12:04
Posty: 9
Imię: Radekj
Quad: Kingquad 700
Poprzednie quady: Kawasaki 750
PostWysłany: 14.03.2016 12:06 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
piotrek_p
Cześć mógł bym prosić o zdjęcia jak mam wykonać tą modyfikacje?


 
Profil
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16.07.2007 21:41
Posty: 425
Miejscowość: Rumia
Quad: zielony
PostWysłany: 19.04.2016 21:47 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
piotrek_p napisał(a):
Do napisania tego tekstu skłoniły mnie pytania wielu osób i ciągle przewijający się temat ładowania w KQ. Zawarte poniżej modyfikacje nie są moim pomysłem a jedynie zbiorem wypowiedzi z forów i wynikiem moich eksperymentów na świeżo zakupionym gadzie, który miał problemy z ładowaniem.

Prawidłowo działające ładowanie powinno dawać nam na klemach akumulatora napięcia z zakresu 13,8-14,4V. Wartości niższe mogą być wystarczające do działania samego silnika, lecz pobór prądu typu światła, grzane manetki czy też najbardziej prądożerna wyciągarka będzie nam gasić silnik. Wartości wyższe zabiją nam akumulator a mogą również załatwić elektronikę pod postacią ECU czy licznika.

Po pierwsze musimy wykonać diagnozę co jest powodem złego ładowania. Wg mojej wiedzy powody mogą być następujące:
- uszkodzony, robiący zwarcie lub nie trzymający pojemości akumulator, który może w następstwie uszkodzić również regulator
- uszkodzone uzwojenia statora prądnicy, awaria najrzadziej spotykana i droga w naprawie
- złej jakości połączenie elektryczne pomiędzy regulatorem napięcia a akumulatorem
- uszkodzony regulator napięcia


Diagnostykę proponuję rozpocząc w kolejności takiej jak wymieniłem powyżej, czyli:

Kontrola akumulatora polegająca na jego pełnym naładowaniu zalecanym prądem, który dla KQ 700 wynosi 1,8A przez czas 5-10h (w zależności od stanu rozładowania). Nie stosujemy większego prądu a także pilnujemy napięcia ładowania aby nie przekraczało 14,5V, zwłaszcza jeśli mamy podłej jakości prostownik automatyczny. Po naładowaniu podłączamy odbiornik prądu np żarówkę 50W i sprawdzamy ile czasu będzie świecić lub też podłączamy do quada i bez uruchamiania silnika włączamy światła. Pobór prądu przez żarówkę 50W to około 4,2A, światła w gadzie biorą trochę więcej jednak niezależnie jak testujemy akumulator powinien nam wytrzymać minimum kilkanaście minut. Nowy akumulator w KQ700 ma pojemnośc 18Ah co powinno wystarczyć na świecenie znacznie dłużej, bo około 4h (4h x 4,2A = 16,8Ah). Jeżeli akumulator przeszedł pomyślnie testy przechodzimy do następnego punktu.

Kontrola działania prądnicy. Polega na zmierzeniu napięcia wychodzącego z uzwojenia nieobciążonego statora. W KQ mamy prądnicę 3 fazową, odpinamy więc wtyczkę od regulatora i mierzymy 3 napięcia międzyfazowe, czyli pomiędzy każdymi 2 z 3 żółtych kabli. Przy 5000 rpm silnika napięcie powinno wynosić 75V. Kable ze statora widoczne są na zdjęciu poniżej, są to 3 zółte przewody dochodzące do regulatora, przed tą wtyczką jest jeszcze jedna, którą też można rozpiąć do pomiaru napięć.

[ http://img697.imageshack.us/img697/964/20100407084.jpg ]


Modyfikacja połączenia pomiędzy regulatorem a akumulatorem.
Oryginalnie Suzuki zastosowało miernej jakości i grubości kable łączące regulator z akumulatorem. Są one do tego zbyt długie, gdyż nie prowadzą najkrótszą drogą lecz położone są tak jak całe wiązki kabli. Przed modyfikacją okablowania napięcie zasilania oscylowało od 13,8V bez obciążenia do 13,2V przy włączonych światłach. Po modyfikacji napięcie wzrosło do 14,4V i spada do 14,1 przy pełnym obciążeniu. Do zmian potrzebne będą 2 odcinki kabla o dość dużym przekroju, trochę koszulki termokurczliwej, taśmy izolacyjnej, lutownica itp. Nie polecam jak niektórzy sugerowali stosowania dodatkowych konektorów zamiast lutowania. Quadem jeździmy w ciężkich warunkach dla połączeń elektrycznych i tylko lutowanie zapewnia 100% pewność że styk nie zaśniedział.

Wtyczka do regulatora:
[ http://img18.imageshack.us/img18/337/20100407085.jpg ]

Wtyczka widok od strony regulatora, podważając małym i wąskim śrubokrętem wysuwamy konektory - (kabel czarno/biały) i + (kabel czerwony)
[ http://img532.imageshack.us/img532/4341/p4100010.jpg ]

Wyciągnięty, zaśniedziały konektor masy (-), który wymaga oczyszczenia np, szczotką drucianą lub drobnym papierem ściernym
[ http://img265.imageshack.us/img265/2603/20100407087.jpg ]

Oczyszczony konektor powlekamy cyną, co nam ułatwi lutowanie przewodu
[ http://img714.imageshack.us/img714/7803/20100407089.jpg ]

Średnica przewodów, które użyłem
[ http://img689.imageshack.us/img689/3310/p4100013.jpg ]

Dodatkowy przewód o odpowiednim przekroju nawijamy na konektor, tutaj już gotowy do przylutowania
[ http://img228.imageshack.us/img228/9026/20100407090.jpg ]

Ten sam konektor z dolutowanym dodatkowym kablem wsunięty już we wtyczkę
[ http://img138.imageshack.us/img138/6610/20100407091.jpg ]

Przewód z drugiej strony, doprowadzony do akumulatora z dolutowanym oczkiem pod klemę
[ http://img694.imageshack.us/img694/7415/p4100014f.jpg ]

Obydwa przewody + i - już podłączone do wtyczki regulatora
[ http://img169.imageshack.us/img169/5205/p4100007q.jpg ]

Przewód + doprowadzony do akumulatora
[ http://img59.imageshack.us/img59/8770/p4100009.jpg ]

Wtyczka zabezpieczona wazeliną techniczną przed wilgocią
[ http://img255.imageshack.us/img255/1565/p4100017.jpg ]
[ http://img339.imageshack.us/img339/5087/p4100018.jpg ]


Po pełnej modyfikacji jeżeli ktoś nie zamierza więcej grzebać we wtyczkach zamiast wazeliny można wszystko zakleić silikonem. Ja zastosowałem wazelinę gdyż w razie czego łatwo można ją usunąć a jednocześnie nie pozwala wpływac tam wodzie.

Dodatkowo polecam sprawdzenie styku przewodu masy podłączanego do obudowy silnika. Łatwy do znalezienia gdyż łapiemy oryginalny przewód masy od akumulatora i sprawdzamy dokad dochodzi. Po odnalezieniu odkręcamy nakrętkę, oczyszczamy wszystko szczotką drucianą, smarujemy smarem miedziowym lub podobnym skręcamy. Opisane kiedyś przez Seba_gtc.


Regulator napięcia Jeżeli powyższe kroki nie pomogły i nadal napięcie ładowania jest nieprawidłowe to winnym całego zamieszania jest regulator napięcia. Tutaj do wyboru mamy kilka rozwiązań.

- Regulator oryginalny, koszt dość spory - do sprawdzenia w serwisie.
- Regulator nieoryginalny, np. taki http://reg_mot.republika.pl/. Ten akurat został już sprawdzony przez kilku kolegów z forum atvpolska z wynikiem pozytywnym.
- Regulator samorobny, koszt części kilkadziesiąt PLN, dla wprawnych elektroników. Schemat i opis na popularnym forum elektronicznym. Chętnym mogę podesłać.




2016.04.19

Ponieważ poprzedni hosting zdjęcia usunął to co odnalazłem u siebie na dysku to wrzucam. Niekoniecznie dokładnie te same i taka sama kolejność, ale powinny dać obraz tego co trzeba zrobić.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Znajdę chwilę czasu to podmienię zdjęcia. //Nazir


Ostatnio zmieniony przez Nazir, 19.04.2016 21:47, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 13.08.2017 09:46
Posty: 4
Imię: Paweł
Quad: Suzuki Kingauad 750 Axi
Poprzednie quady: Brak
PostWysłany: 04.09.2017 16:08 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
Witam Was serdecznie
Mój przypadek jest bardzo podobny do Waszych
Zmieniłem kable i ładowanie jest wzorowe
Dziękuję za wszystkie wskazówki :)
Kingquad 750 ze wspomaganiem
Dodam że zmieniłem czerwony kabel +
Czarny -
Oraz dołozylem masę na silnik

-- dodano 04.09.2017 16:08 --

Efekt 14,52 przy obciążeniU tzn światła długie wraz ze szperaczem ledowym oraz bocznymi ledami


Ostatnio zmieniony przez Pablito86ZG, 04.09.2017 16:08, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil

Rejestracja: 31.07.2017 18:50
Posty: 6
Imię: Tomasz
Quad: Suzuki Kingquad 750 4x4 AXi
Poprzednie quady: Honda Rincon TRX 650
PostWysłany: 15.05.2018 22:44 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
Panowie odświeżam. Wymienione kable + i - na nowe przy aku. Dołożona druga masa z aku na silnik. Wyczyszczone wszystkie styki i kostki. Aku nowy. Nowe kable 4 mm + i - z regulatora do aku. Ładowanie wzrosło z 13,3 - pomiar na aku bez obciążenia 13,6 ze światłami 13,8. Pomiar z regulatora 13,8 bez obciążenia, 14,0 ze światłami. Brakuje mi tu 0.8 na aku bez obciążenia, co wy na to? Regulator nie wariuje na pomiarach jak te które mają zwarcie.


 
Profil

Rejestracja: 17.08.2015 21:02
Posty: 264
Quad: Kingquad 700
Poprzednie quady: exc 525
PostWysłany: 23.07.2018 18:43 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
A co wy na to gdy na postoju bez obciążenia 14,4 po włączeniu świateł 12-13v że nawet kierunki nie dziakaja


 
Profil

Rejestracja: 15.10.2016 20:29
Posty: 62
Miejscowość: Siewierz
Imię: Piotrek
Quad: Suzuki Kingquad
PostWysłany: 03.08.2020 15:00 
Re: Ładowanie akumulatora KQ 700
Panowie,
jutro pewnie będę działał z tymi bajpasami ;) tylko czy musi być jakiś specjalny kabel? dziś byłem w elektrycznym koleś miał tradycyjny przewód linka 4mm2 w cenie 2,91/m, ale mówi ze się nie nadaje do takich rzeczy bo z czasem skruszeje itp. Natomiast widzę,że nasz "słynny" kolega piotrek_p chyba zamontował zwykły przewód... :mysli: i druga sprawa wypinać z wtyczki kabel i próbować coś tam owijać czy może wystarczy wciąć się przed wtyczką? Pytam/szukam udogodnień bo do jakiś znawców nie należę a i lutowanie też mi słabo idzie. Dziś pierwszy raz kupiłem sobie kalafonię bo podobno lepiej się rozprowadza cynę... Obecnie mam 12,94V na biegu jałowym bez żadnego obciążenia czy to na wysokich obrotach czy na wolnych. Akumulator kupiłem nowy tydzień temu.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 56 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.