Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - [ATV] Explorercase i ksenonki - zrób to sam.
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 18.04.2024 09:05



Odpowiedz  [ 102 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
[ATV] Explorercase i ksenonki - zrób to sam. 
Autor Wiadomość
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 15.11.2008 01:31 
[ATV] Explorercase i ksenonki - zrób to sam.
Co potrzebne:

Skrzynka w tym wypadku marki EXPLORER CASES
Oprawy oświetleniowe marki Wesem typ LKR5
Zestaw H.I.D. Czyli przetwornice plus źródła światła (żarówki)
Przekaźnik no name
Dławice kablowe
Wtyczka akurat od profesjonalnych zestawów nagłośnieniowych
Trochę dodatków: opaski kablowe, konektory, rurki termokurczliwe, klej, przewody, taśma izolacyjna

Oprawy przykręcamy bezpośrednio do skrzynki

Image

przy rozmieszczaniu otworów pod oprawy należy tak je wywiercić aby od razu wykorzystać wystające śruby do mocowania grodzi oddzielającej zestaw zasilania od przestrzeni ładunkowej


wszelkie przepusty przewodów zabezpieczamy przed wilgocią dławicami kablowymi
ze względu na wysokie napięcie trzeba ominąć oryginalne złącze w oprawach i trzeba zrobić nowe wyprowadzenie przewodów z oprawy, co w dodatku bardzo ułatwia samo pomieszczenie żarówki która ma trochę dłuższą końcówkę niż standardowy halogen H3

Image




całość podłączamy za pomocą przekaźnika który warto umieścić na podstawce co daje nam szybką możliwość jego wymiany (lubią się popsuć),


Image

kolejną fajną sprawą jest zrobienie złącza które pozwoli nam na wymontowanie skrzynki wraz za całym zestawem H.I.D.


Image

Image

a tak wygląda zestaw po zmontowaniu w całość

od środka:

Image

i w całości:


Image


a tak się prezentuje pod napięciem :)


Image




Część patentów zapożyczyłem przyglądając się skrzynce kolegi Jancia wodnika a reszta sama wynikła z siebie, należy pamiętać przy budowie takiego zestawu o tym że mamy do czynienia z wysokim napięciem więc trochę pojęcia o elektryce jest wskazane, reszta banalnie prosta

powodzenia

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Retired Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.06.2006 05:06
Posty: 3153
Miejscowość: localhost
Quad: ... xXx ...
PostWysłany: 15.11.2008 08:33 
fajny opis, szacuneczek Image

_________________
Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza.
— Albert Einstein


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.01.2006 20:20
Posty: 112
Miejscowość: Legnica
Quad: 4 kółka
PostWysłany: 15.11.2008 09:00 
extra wyglada, a powiedz:
- jak kwestia nagrzewania się tych kloszow i strumien swiatla w nich?
- przyblizony koszt materialow?
- obciazenie pradowe? Quad wydoli z naladowaniem aku jeszcze?


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25.11.2006 15:20
Posty: 2810
Miejscowość: Poręba Wielka gm.Niedźwiedź
PostWysłany: 15.11.2008 09:03 
i jeszcze jedno pytanko
-jak z wodoodpornością skrzynki? po takim zabiegu jest dalej szczelna?

Sanol montujesz to do swojego polara?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2008 20:25
Posty: 172
Miejscowość: Małopolska
Quad: Outlander 1000 XTP MAX
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 - history
PostWysłany: 15.11.2008 11:06 
Niezła robota :!:
norbi napisał(a):
Sanol montujesz to do swojego polara?

Nie...do mojego Grizzlaka :lol: Zaraz jadę oglądać


 
Profil WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.09.2005 22:40
Posty: 6185
Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
PostWysłany: 15.11.2008 11:18 
Fajny pomysł ale....te obudowy mają dawać maksymalnie rozproszone światło jako lampa robocza, stąd szklany dyfuzor. W związku z tym idealnie nadaje się na tył.

Obawiam się, że będziesz miał problem z krótkim zasięgiem tych reflektorów, więc do przeprawy i wiszenia na linie - w sam raz. Do jazdy niestety będziesz musiał je łączyć z normalnymi reflektorami a wtedy pojawia się problem drenowania akumulatora. Mniejszy jest w HIDach niż w halogenach, ale jednak pewnie ze 2x 35W, więc dodatkowe 70W obciążenia.

Do pewnego stopnia ten problem mam w moich panelach LEDowych a one i tak na pewno mają większy zasięg niż lampy robocze, bo ledy są soczewkowe bez dyfuzorów.

Powiedz , jak się zachowuje w praktyce.


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 15.11.2008 11:37 
Tak to światło rozproszone do doświetlania. Nadają się na przód jako lampy robocze. Tego typu reflektory stosuje się w wóżkach widłowych.


 
Profil Facebook WWW
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 15.11.2008 16:56 
Cytuj:
extra wyglada, a powiedz:
- jak kwestia nagrzewania się tych kloszow i strumien swiatla w nich?
- przyblizony koszt materialow?
- obciazenie pradowe? Quad wydoli z naladowaniem aku jeszcze?


grzeją się tak samo jak halogeny
popatrz na alledrogo
dodatkowo 75W 2x35W plus (przekaźnik i przetwornice)


Cytuj:
-jak z wodoodpornością skrzynki? po takim zabiegu jest dalej szczelna?


po to są te dławice kablowe aby wodoszczelność pozostała taka jak była


MaciekP napisał(a):
Obawiam się, że będziesz miał problem z krótkim zasięgiem tych reflektorów, więc do przeprawy i wiszenia na linie - w sam raz. Do jazdy niestety będziesz musiał je łączyć z normalnymi reflektorami a wtedy pojawia się problem drenowania akumulatora. Mniejszy jest w HIDach niż w halogenach, ale jednak pewnie ze 2x 35W, więc dodatkowe 70W obciążenia.


właśnie po to są do przeprawy, dodatkowe 70W obciążenia to żaden problem dla G700 wielu riderów już ma takie zestawy i jest OK, i też spięte są tak że działają wraz z długimi światłami

Cytuj:
Tak to światło rozproszone do doświetlania. Nadają się na przód jako lampy robocze. Tego typu reflektory stosuje się w wóżkach widłowych.


tak jeszcze w koparkach, bobcatach i w quadach ;)

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2008 11:44
Posty: 45
Quad: Honda Rincon 680FA....:)
PostWysłany: 16.11.2008 19:48 
Szacunek profesjonalna robota oby w terenie spisywały się tak dobrze jak wyglądają:)
A jak możesz wrzuć fotkę z zamatowaną skrzynią na quadzie:)

Pozdrawiam

_________________
http://picasaweb.google.com/JTBombel


 
Profil
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 16.11.2008 22:24 
Cytuj:
A jak możesz wrzuć fotkę z zamatowaną skrzynią na quadzie:)



jutro końcowy montaż więc wieczorkiem powinny się pojawić fotki

p.s.
będzie jeszcze malutki extras czyli tylne światło robocze :)

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.10.2007 19:34
Posty: 6236
Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
PostWysłany: 17.11.2008 01:31 
Sanol napisał(a):
będzie jeszcze malutki extras czyli tylne światło robocze

też xenio?

_________________
<<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 17.11.2008 09:44 
virtua napisał(a):
też xenio?



standard H3 plus przełącznik, przekaźniki etc.

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28.10.2007 19:34
Posty: 6236
Miejscowość: Kraków i okolice ;-)
Quad: Polaris... był, jest i zawsze będzie ;-)
PostWysłany: 17.11.2008 09:53 
czyli do tyłu już nie szalejesz...

_________________
<<<<<zawsze ważne z kim, ważne jak a resztę przyniesie los>>>>>


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2008 20:25
Posty: 172
Miejscowość: Małopolska
Quad: Outlander 1000 XTP MAX
Poprzednie quady: Yamaha Grizzly 700 - history
PostWysłany: 17.11.2008 19:24 
Wielkie podziękowanie dla Sanola za montaż całego zestawu.Super robota!!! Instalacja zrobiona naprawdę z sercem!Narazie mogę napisać, że podczas prób w ciemnej hali zestaw świeci naprawdę grubo :D
Wkrótce Sanol wklei fotki...niestety wykonane telefonem :oczy:
Wkrótce testy w terenie.


 
Profil WWW
Free Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15.11.2006 22:06
Posty: 5363
Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
PostWysłany: 17.11.2008 22:25 
Światła drogowe


Image

Światła długie

Image



ksenony plus światła długie
Image

Zdjęcia robione aparatem z telefonu ale i tak obrazują różnicę :)

_________________
Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów

ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY

Fotosy


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 102 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.