Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Wymiana paska napędowego i rozkręcenie talerzy i działanie
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 14:51



Odpowiedz  [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Wymiana paska napędowego i rozkręcenie talerzy i działanie 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 04.03.2009 17:14 
pitruch napisał(a):
Obudowa przekładni CVT była nieszczelna w modelach 2006-2007 Outlander i 2007 Renegade


Dlatego zdecydowałem się na model R bo mailo to być usunięte 8)
pitruch napisał(a):
woda nie dostaje się przez obudowę przekładni tylko przez wylot. Podnieś wylot przynajmniej do wysokości wlotu i problem zniknie.


Ten wylot jest zawinięty w fajkę więc nie wiem jak przez to może się woda dostać ?? jadąc po kałużach dochodzących max do stóp, po drugie jest tam wydmuchiwane powietrze więc woda przez to raczej się ie wchlapie


Oczywiście jak go zanurzysz po siedzenie to była by taka możliwość wlania się tym wylotem wody

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 08.06.2006 23:01
Posty: 620
Quad: Jambo
PostWysłany: 04.03.2009 18:34 
palestyna napisał(a):
może się woda dostać ?? jadąc po kałużach dochodzących max do stóp

zepsute masz i tyle :figielek: . Po taniości kupiłeś i teraz masz :bezradny:

A tak na poważnie jesli woda ci nie zakrywa wylotu, wody nie powinno być w środku. Zrób prosty test na szczelność: wjedź bez impetu do wody aby zakryć obudowę, ale poniżej wylotu i wszystko będzie jasne czy obudowa jest szczelna.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 04.03.2009 20:28 
No tak to sobie obmyśliłem wcześniej :lol:

jak to nazwiemy :oczy: test palestyny czy pitrucha :lol:

teraz patrzyłem na ten wylot i z przeniesieniem go wyżej nie będzie problemu

tym masz R i leje ci się woda czy nie ?? oczywiśice przy normalnej jedzie po głębszych kałużach wpdając w nie z impetem :uśmiech:

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 08.06.2006 23:01
Posty: 620
Quad: Jambo
PostWysłany: 04.03.2009 21:14 
Obecnie mam mniej hardcorowy wylot niż w poprzednim gadzie.

Od początku:

Demontaż fajki i podłączenie węża, w środek wstawiłem ring o średnicy takiej jak wąż aby było jak opaskę zacisnąć

Image

Tutaj jest łączenie, aby w razie czego rozpiąć i wodę wydmuchać. W planach jest korek spustowy jak w poprzednim, ale narazie nie ruszam bo jest szczelnie.

Image

Wąź owinięty termoizolacją

Image

Dzięki temu, że jest zbrojony można go spłaszczyć i schować pod plastikiem. Koniec węża nachodzi na fajkę

Image

Fajkę przykręciłem do plastiku

Image

Po lekkim przyszlifowaniu, idealnie wpasowuje się pod elementem poniżej

Image

Obecnie wlot do skrzyni jest delikatnie niżej od wylotu, ale ma dwa zabezpieczenia (gąbka i prefiltr) które nie puszczają od razu wody


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 04.03.2009 22:46 
mam zrobione podobnie jak pitruch z tym że rurę mam poprowadzoną pod sam licznik zresztą jak wlot do skrzyni i do airboxu

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.01.2008 20:33
Posty: 181
Miejscowość: Poznań/ŁĘCZYCA/Mosina
Quad: Outlander 800 MAX Limited
PostWysłany: 04.03.2009 23:20 
Właśnie też rozmyślam założenie snorkli i widziałem kiedyś w internecie zdjęcia założonych snorkli tak jak napisał Darekk310.

Myślałem poprowadzić rury od skrzyni pasowej (wlot, wylot) pod pokryw licznika i od airbox'u tak samo poprowadzić rurę.

Możesz powiedzieć jak się to wszystko spisuje? O jakiej średnicy założyłeś rury od skrzyni pasowej i wlotu powietrza :?:

Czytałem, żeby najlepiej założyć rurę o średnicy co najmniej 70mm, żeby silnik się nie dławił z powodu małej ilości powietrza którą dostaje.

_________________
A.P.T "ATV POZNAN TEAM"

Fotki z jazd :)
http://picasaweb.google.pl/Brutal750/


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.11.2006 23:45
Posty: 5038
Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
PostWysłany: 04.03.2009 23:29 
http://www.snorkelyouratv.com/
or
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HMF-Swam ... ccessories

_________________
Quad turysta i drapreżyser
http://youtube.com/puniek71
Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0
Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji :D


 
Profil Gadu-Gadu

Rejestracja: 08.06.2006 23:01
Posty: 620
Quad: Jambo
PostWysłany: 05.03.2009 10:52 
Darekk310 napisał(a):
rurę mam poprowadzoną pod sam licznik zresztą jak wlot do skrzyni i do airboxu

i to jest optymalne rozwiązanie, bo airbox nie jest w pełni szczelny. Uszczelnianie go i rozszczelnianie za każdym razem gdy chcemy wyczyścić filtr powietrza może być mało komfortowe. Zanurzanie się po airbox może być tylko chwilowe, bo woda sączy się do środka.


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.01.2008 20:33
Posty: 181
Miejscowość: Poznań/ŁĘCZYCA/Mosina
Quad: Outlander 800 MAX Limited
PostWysłany: 05.03.2009 13:55 
Dlatego chce poprowadzić rury pod licznik i ma to działać jako rozwiązanie pomocnicze... W razie czego jak się zatopię to ma spełnić ten zestaw swoje zadanie.

Bo nie chce robić tego specjalnie, żeby nurkować quadem. I sądzę, że takie rozwiązanie się spełni, bo jak przyjdzie przejechać przez głębszą wodę z chwilowo zanurzonym aixbox'em to woda się od razu nie dostanie.

_________________
A.P.T "ATV POZNAN TEAM"

Fotki z jazd :)
http://picasaweb.google.pl/Brutal750/


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 05.03.2009 17:51 
Brutal napisał(a):
Myślałem poprowadzić rury od skrzyni pasowej (wlot, wylot) pod pokryw licznika i od airbox'u tak samo poprowadzić rurę.

Możesz powiedzieć jak się to wszystko spisuje? O jakiej średnicy założyłeś rury od skrzyni pasowej i wlotu powietrza ?

Czytałem, żeby najlepiej założyć rurę o średnicy co najmniej 70mm, żeby silnik się nie dławił z powodu małej ilości powietrza którą dostaje.


Wszystko spisuje się całkiem OK>
Wszystkie rury mam o średnicy 60mm wewnątrz ale chcę założyć 70 na wlot do skrzyni.
Co do air boxu patrz na seryjny wlot jest malutki więc rura 60 spokojnie starcza z tym że ja mam przerobione to tak jak tu

http://www.youtube.com/watch?v=Xne4XJHc ... re=related

pokrywę daje lekko na silikonie więc wszystko mam szczelne



Rurę z wylotu CVT mam naciągniętą bezpośrednio na plastikową końcówkę obudowy skrzyni żeby nie było za dużo opasek i miejsc do ewentualnych przecieków

Pod pokrywą licznika trzeba zrobić trochę miejsca na te rury ale to już nie problem

Jedynie to po tej operacji paruje licznik bo ciepłe powietrze z skrzyni dmucha na niego ale i z tym sobie poradziłem

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.01.2008 20:33
Posty: 181
Miejscowość: Poznań/ŁĘCZYCA/Mosina
Quad: Outlander 800 MAX Limited
PostWysłany: 05.03.2009 20:48 
Te rozwiązanie mnie najbardziej zaciekawiło bo jest to praktyczne i prawie tego nie widać.

Jak będę przy okazji w Castoramie to po Kupię rury i opaski i biorę się do roboty...

Mówiłem, że byłoby dobrze dać trochę silikonu na połączeniu rury z wyjściem ze skrzyni i będę miał pewność wtedy, że woda nie ma jak dostać się do skrzyni. I tak samo jak napisałeś z pokrywą od aixbox'u, przesmarować lekko silikonem i będzie szczelne.

_________________
A.P.T "ATV POZNAN TEAM"

Fotki z jazd :)
http://picasaweb.google.pl/Brutal750/


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 05.03.2009 22:40 
Brutal napisał(a):
I tak samo jak napisałeś z pokrywą od aixbox'u, przesmarować lekko silikonem i będzie szczelne.


Dokładnie bezbarwny silikon w zupełności wystarcza i łatwo się go usuwa po otworzeniu airboxu

Brutal napisał(a):
Mówiłem, że byłoby dobrze dać trochę silikonu na połączeniu rury z wyjściem ze skrzyni


Tu dałem czerwony odporny na wysokie temp. poza tym dużo lepiej trzyma.


Brutal napisał(a):
Te rozwiązanie mnie najbardziej zaciekawiło bo jest to praktyczne i prawie tego nie widać.


Gdyby nie rura biegnąca po prawej stronie silnika nic nie było by widoczne.I to mnie najbardziej cieszy, Outlander to jedyny quad w którym można zastosować taki trick

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.01.2008 20:33
Posty: 181
Miejscowość: Poznań/ŁĘCZYCA/Mosina
Quad: Outlander 800 MAX Limited
PostWysłany: 05.03.2009 22:52 
Przy połączeniu rury z wylotem i wlotem powietrza do CVT trzeba zastosować silikon odporny na wysokie temperatury.

Tam zawsze jest ciepło, a do tego z silnika też ciepło daje ostro.

_________________
A.P.T "ATV POZNAN TEAM"

Fotki z jazd :)
http://picasaweb.google.pl/Brutal750/


 
Profil Gadu-Gadu WWW
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.01.2008 20:33
Posty: 181
Miejscowość: Poznań/ŁĘCZYCA/Mosina
Quad: Outlander 800 MAX Limited
PostWysłany: 23.12.2009 14:57 
Wymiana paska napędowego i rozkręcenie talerzy Outy/Rene
Poniżej instrukcja wymiany paska:

Odkręcamy pokrywe pod którą znajduje się pasek:
Do odkręcenia mamy 7 śrub. Wystarczy kluczyk "8".

Image

Po odkręceniu pokrywy w drugim talerzu przy skrzyni mamy trzy otwory który jeden jest nagwintowany.
Wkręcamy w otwór śrubę 8 z gwintem 8x100 (śilnik europejski mamy w Bombie). Długość wystarczy 5,5 cm.

Tak to wygląda jak poniżej na zdjęciu:

Image.

Zakładamy nowy pasek, jest na nim kierunek w którą stronę powinien się obracać. Wykręcamy śrubę obracając talerzem, żeby pasek się ułożył. Na koniec zakręcamy pokrywe i pasek wymieniony.

_________________
A.P.T "ATV POZNAN TEAM"

Fotki z jazd :)
http://picasaweb.google.pl/Brutal750/


Ostatnio zmieniony przez Sir Adam Jr 11.11.2011 13:18, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.05.2007 22:34
Posty: 1425
Miejscowość: Ustroń
Quad: Czarny Bombowiec :)
PostWysłany: 23.12.2009 19:16 
Re: Wymiana paska napędowego Can-am - Instrukcja
Brutal Dobra robota! Dziękuję w imieniu posiadaczy Renegade i Outlandera.

_________________
Pozdrawiam, Radek
KFX700 V-Twin -> Renegade 800 x -> W460 230GE 86' ->


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 88 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 35 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.