Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :-)
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 16.04.2024 11:59



Odpowiedz  [ 726 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Następna
Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :-) 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 09:41
Posty: 106
Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 19.07.2012 21:02 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
Chciałbym w tym temacie niejako przywitać się ponownie po półtorarocznej przewie w quadowaniu, gdyż kupiłem Outlandera 1000 G2 2012. Jednocześnie składam wielkie podziękowania za chętną pomoc udzieloną mi przez kolegę sagana oraz miro12a, którzy zachęcili mnie (konkretnymi argumentami) do Can Am'a.

Co prawda sprzęt kupiłem pod koniec maja, ale po raz pierwszy wyjechałem w ostatni weekend z powodu długiego (z mojej winy) montażu osłon i pakietu homologacyjnego. Podzielę się wrażeniami po kolei.

Montaż osłon Zygo:
Jak wspominał w tym temacie Shelton montaż przez producenta przewidziany jest częściowo za pomocą nitonakrętek, które jednak ja ominąłem normalnymi śrubami z nakrętką kontrującą kosztem...rozebrania pół quada, a przede wszystkim podnóżki (Shelton - miałeś rację - zgroza). Podsumowując - da się bez nitonakrętek, ale trzeba dużo rozebrać.
Uwaga!
Wszystko zrobiłem w garażu bez kanału, tylko albo przednie, albo tylne koła były na dwóch cegłach, żeby było trochę wyżej. W żadnym momencie nie potrzebowałem podnieść sprzęta do pionu.

Elektryka - pakiet homologacyjny:
Dzięki niemu mam wszystko jak oryginalnie - przełącznik zespolony oraz kontrolkę kierunkowskazów w liczniku :)
Zacząłem od zakupu przełącznika zespolonego z wersji europejskiej, jednak u dealera Can Am koszt około 750-900 zł, masakra. Był w tym czasie akurat na allegro identyczny wyglądem, ale o końcówce numeru części jeśli dobrze pamiętam xxxx1922, z wersji 2011. Podejrzewam, że różnica w numerach części miedzy 2012 a 2011 polega na napisie dotyczącym wspomagania. U mnie jest tylko "Override"(2011), a w amerykańskim jest jeszcze coś o DPS. Wszystko działa, można go zastosować. Przed montażem sprawdziłem z serwisówką wszystkie połączenia przy pomocy miernika, szczególnie awaryjny wyłącznik zapłonu. Największą zaletą tego przełącznika jest plug&play dwóch kostek, które odpowiadają za "podstawowe" parametry (są identyczne z wersją amerykańską), a kostka dotycząca migaczy, awaryjnych i klaksonu jest niezależna (trzecia). Niestety ta ostatnia kostka ma pewną wadę jeśli chodzi o podłączenie przerywacza kierunkowskazów. Ma następujące 5 sygnałów:
- zasilanie 12V po stacyjce, bezpiecznikach, przekaźnikach, itp.
- wyjście na lewy kierunkowskaz (12V)
- wyjście na prawy kierunkowskaz (12V)
- wyjście na awaryjne (12V)
- wyjście na klakson (12V)

Żeby nie ten klakson, to zamontowałbym przerywacz przed "zasilaniem 12V po stacyjce...".
A tak to musiałem zastosować układzik na 3 przekaźnikach, każdy z nich zwiera 2 niezależne sekcje, co było potrzebne). Dla zainteresowanych prześlę schemat.
Tymi 3-ma przekaźnikami po 4 zł szt. i kilkoma kablami ominąłem konieczność zakupu przedniej wiązki europejskiej (60 EURO) oraz przerywacza Can Am (120 EURO).

Wszystko podpiąłem pod ukrytą pod gumą pod kostkami przy liczniku 7-kablową kostkę HICA (akcesoria europejskie), w której otrzymałem z automatu:
- zasilanie po stacyjce (stąd zasilałem wszystko, oryginalnie zabezpieczone bezpiecz. 20A), czerwono-czarny
- wyjście na lewy TYLNY kierunkowskaz (szary)
- wyjście na prawy TYLNY kierunkowskaz (brązowy)
- wyjście na licznik do kontrolki kierunkowskazu (pomarańczowy), tutaj w serwisówce jest napisane, że jest to "signal", ale podłączamy +12V, a nie masę.
- masa (czarny)

Kostka ta jest również w wersji amerykańskiej. Również z wyjściami pod TYLNE kierunkowskazy.
Dodatkowo (tu się namęczyłem) wyciągnąłem za schowkiem tylnym kostkę od podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Zamówiłem serwis do garażu, który mi przestawił mile->km. Przy okazji koniecznie trzeba przestawić licznik z "NA" na "CE". Wg serwisówki dopiero wtedy zacznie działać kontrolka kierunkowskazu, choć nie sprawdzałem przed. Potwierdzam, że u mnie działa, ale na pewno mam "CE", bo byłem przy tym jak to przestawiał serwisant, zresztą na moją wyraźną prośbę.

Następnie kupiłem oryginalne tylne kierunkowskazy. W moim przypadku były 2 zalety. Podpiąłem się plug&play do kostki do nich przeznaczonej (jest w wersji amerykańskiej też) oraz wystarczyło użyć krótkiej śruby M6 aby je przykręcić. Wers. Amer. ma również uchwyt z tyłu na ich przykręcenie od dołu. Montaż banalny - otwornica 50mm po odblaskach i migacze wchodzą. koszt 2x20EURO, zawiera żarówki.
Podświetlenie rejestracji również pod wyciągniętą wcześniej kostkę.

Przy okazji wyprowadziłem sobie 2 przełączniki (umieściłem pod przełącznikiem wyciągarki) na przednie ledy na przyszłość i światło cofania. instalacja niezależna.
"Przednią" instalację kierunkowskazów wlutowałem we wcześniej wspomnianą kostkę "HICA".

Powyższe działania nie powodują żadnych błędów komputera.

JAZDA:
brak mi słów żeby to opisać, do tej pory jeździłem CF Moto 500 :) i bardzo krótko G700.
W tych samych miejscach jeżdżę co najmniej 30 km/h więcej, po przeszkodach się przelatuje.
Generalnie - R E W E L A C J A.

Jednak zawieszenie wydawało mi się na początku za twarde (tak, to nie pomyłka, bo dla wszystkich jest za miękkie) i to na środkowym ustawieniu. Ważę 68 kg. Jednak potem stwierdziłem, że mimo "sztywności" w ręce nic nie bije, jeżdżę na minimalnym ustawieniu wspomagania, więc zostawiłem, bo podoba mi się, że jest mega stabilny przy lądowaniu po wyskoku. Do dużych szybkości DPS MED był taki trochę dla mnie za mało wyczuwalny.
Moc jest wystarczająca, po prostu wystarczy szpryca gazowa, żeby odbić się z pagórka i wylądować na tylnych kołach (moja ocena może być nieadekwatna, bo mam motocykl o mocy 185 KM i się przyzwyczaiłem), praktycznie nie ma jak gazu do dechy używać, wybitnie fajnie jeździ po asfalcie. Zbiera się za każdych obrotów. Z uwagi na docieranie ciągle albo przyspieszam albo zwalniam i mimo takiej jazdy - spalanie około 13 l., mniej niż w CF. Dla mnie bomba :) dosłownie.
Do prędkości 100 km/h działa jeszcze CVT, czyli w zakresie około 80-100 km/h jest zawsze 7000 rpm, dopiero powyżej zaczyna rosnąć na obrotach.

Generalnie mogę polecić sprzęt, jeśli adrenalina jest najważniejszym czynnikiem i ceni się stabilność quada. To mnie przynajmniej urzekło.

Mam nadzieję, że komuś pomogę moimi wywodami :)


Ostatnio zmieniony przez kristod76 19.07.2012 21:02, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 19.07.2012 22:02 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
Gratulacje za rozpracowanie elektryki i za wytrwałość , tyle czasu przy nim grzebałeś żeby wyruszyć :P.

Shleton to jest z serwisówki
Image

Na Can Am forum piszą że trzeba naprzemiennie overriede , hamulec i tak 3 razy ale nie działa

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.03.2012 18:47
Posty: 367
Miejscowość: polska
Imię: Marcin
Quad: brak
PostWysłany: 19.07.2012 22:19 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
Darekk310 napisał(a):
Gratulacje za rozpracowanie elektryki i za wytrwałość , tyle czasu przy nim grzebałeś żeby wyruszyć :P.

Shleton to jest z serwisówki
[ [url=http://images47.fotosik.pl/1461/6597aa694d18e781m.jpg] ][/url]

Na Can Am forum piszą że trzeba naprzemiennie overriede , hamulec i tak 3 razy ale nie działa




sprawdzę jutro u siebie w renacie ,ostatnio właśnie się zastanawiałem czy jest jakiś "magiczny" sposób na usunięcie maintenance bez softu.


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 20.07.2012 07:22 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
Tylko pytanie w jakiej pozycji ma być ustawiony zapłon i inne rzeczy jak światła... opis jest słaby.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13.03.2012 18:47
Posty: 367
Miejscowość: polska
Imię: Marcin
Quad: brak
PostWysłany: 20.07.2012 10:31 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
u mnie nie działa, ale ale to jest usunięcie komunikatu maintenance soon a nie maintenance required ,czy to czasami tu nie leży problem?


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 20.07.2012 11:20 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
martin_CT napisał(a):
u mnie nie działa, ale ale to jest usunięcie komunikatu maintenance soon a nie maintenance required ,czy to czasami tu nie leży problem?


Słuszna uwaga. Dealer nie pozbawiał by się możliwości zarobku.


 
Profil Facebook WWW
Mod-Team Member&Moderator Działu Bombardier/Can Am
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.10.2005 08:40
Posty: 2185
Miejscowość: Okolice Poznania - SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team --------
Imię: Sir Adam Jr
Quad: Can-am Outlander 1000
PostWysłany: 20.07.2012 16:45 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
maintenance required u mnie nie da się skasować powyższym "kodem działania".

Pewnie tylko komp.

_________________
Jest: Outlander 1000XTP 2014 1000 km
+ Warn 3.0 RT+BigHorn 27 R12+Flexx bar+Ricochet
Był:Outlander XXc 2011 7 000 km
Renegade XR 2009 9 000 km i Grizzly 660 2006 11 000 km


 
Profil Tlen Gadu-Gadu
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.10.2008 20:13
Posty: 558
Miejscowość: Gdynia
Quad: był G 700, out 1000XT teraz jest out 1000XTP MAX
PostWysłany: 07.08.2012 08:44 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
kupował już ktoś pasek do nowego tysiączka ?
ja mam zamiar kupić
wybieram się na Ukrainę
i chcę mieć na zapas
a nie wiem jaki :?

zastanawiam się co jeszcze powinienem ze sobą zabrac

żeby nie robić reklam dajcie mi jakieś linki na PW

pozd i dzięki
Sagan


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19.07.2007 09:41
Posty: 106
Miejscowość: Zawiercie
Quad: 2012 Outlander 1000XT
Poprzednie quady: CF Moto 500
PostWysłany: 07.08.2012 09:07 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
sagan napisał(a):
kupował już ktoś pasek do nowego tysiączka ?
ja mam zamiar kupić
wybieram się na Ukrainę
i chcę mieć na zapas
a nie wiem jaki :?

zastanawiam się co jeszcze powinienem ze sobą zabrac

żeby nie robić reklam dajcie mi jakieś linki na PW

pozd i dzięki
Sagan


Ten sam co w 800, kod Can Am: 715 000 302
koszt około 450, 460 oryginał w ASO.
Jakbyś potrzebował jakiś numer części to wystarczy wpisać w google parts catalog Can Am, na oficjalnej stronie można sprawdzić wszystkie części.

Wg serwisówki (w praktyce może być inaczej) do zdjęcia paska potrzebna jest śruba, którą podają jako "special tool". Nie wiem czy jest to zwykła metryczna, ale podaję jej numer części z serwisówki:
529 036 098
Pokrywa CVT dokręca się niezbyt mocno, na 7 Nm, kluczem Torx chyba 30 lub normalną oczkową 8-ką

-- dodano 07.08.2012 09:07 --

Sir Adam Jr napisał(a):
maintenance required u mnie nie da się skasować powyższym "kodem działania".

Pewnie tylko komp.


Znalazłem takie coś w necie dotyczące Commandera, podobno działa tylko z rocznikami 2011+
W seriwsówce pisało tylko o częsci naprzemiennego Override i pedału hamulca, tu jest dokładniej.

Czy może ktoś to sprawdzić, ja dopiero kończę serwis po 300 km i jeszcze mi nic nie wyskoczyło.
Po angielsku:

Here is a How-To for manually resetting the "Maintenance Required" code that comes up each time your CanAm is due for maintenance per whats programmed from the factory. This way does not require the BUDS software that the dealer uses, its just a little long winded....but it will save you money unless you just have an awesome dealer that will plug up to the computer for you for free. I got this in the form of a print-out directly from the service manager at my dealer....who just happens to be really cool.

1. ECM must be completely powered down.
2. Transmission in PARK.
3. Turn the Ignition Switch ON.
NOTICE: Engine must NOT be running.

Now the following steps must be done in this order in 4 seconds or less:
1. Press the Override Button.
2. Press the Brake Pedal.
3. Release the Brake Pedal.
4. Release the Override Button.
5. Press the Brake Pedal.
6. Release the Brake Pedal.
7. Press the Override Button.
8. Press the Brake Pedal.
9. Release the Brake Pedal.
10. Release the Override Button.
11. Turn Ignition Switch to OFF and Allow to Power All the Way Down.

NOTE: After turning the ignition switch to OFF, the electrical system stays ON for a moment. Wait till it's completely off.

Next time the ignition switch is turned on the maintenance message will not be displayed. In the event the maintenanc required message is still present or has come back on, do the procedure again.


Ostatnio zmieniony przez kristod76 07.08.2012 09:07, edytowano w sumie 2 razy



 
Profil
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.10.2008 20:13
Posty: 558
Miejscowość: Gdynia
Quad: był G 700, out 1000XT teraz jest out 1000XTP MAX
PostWysłany: 07.08.2012 17:45 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
kristod76 napisał(a):
do zdjęcia paska potrzebna jest śruba

nie jestem pewien ale to chyba jest zwykła śróba M8 x ok 100mm
w grizzlaku nie miamiałem okazji wymieniać paska :)

pozd

-- dodano 07.08.2012 17:45 --

sprawdziłem
zwykła sruba z M8
a pasek ma oznaczenie 280 360


Ostatnio zmieniony przez sagan, 07.08.2012 17:45, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 07.08.2012 19:54 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
sagan napisał(a):
a pasek ma oznaczenie 280 360


Nie do kupienia, wg serwisówki 715000302. Do wymiany zwykła m8 o długości ok 10 cm
Na forum w USA twierdzą że nr 420-280-360 jest to numer części z roku 2006 i jest on numerem wewnętrznym

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW
Squad 3miasto
Squad 3miasto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22.10.2008 20:13
Posty: 558
Miejscowość: Gdynia
Quad: był G 700, out 1000XT teraz jest out 1000XTP MAX
PostWysłany: 12.08.2012 11:12 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
pokazały się już nowe outlandery maxy :)
nawet jest jeden do wzięcia w stanach

pozd


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.02.2012 21:05
Posty: 112
Miejscowość: okolice Poznania
Quad: 800 xtp
Poprzednie quady: bf 750
PostWysłany: 26.09.2012 19:46 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
kristod76 napisał(a):
1. ECM must be completely powered down.2. Transmission in PARK.3. Turn the Ignition Switch ON.NOTICE: Engine must NOT be running.

Co w opisie oznacza ECM

Według tłumaczenia wychodzi tak:

1. ECM musi zostać całkowicie wyłączony.
2. Przekładnia na parking.
3. Ustaw wyłącznik zapłonu w ON.
UWAGA: Silnik nie może zostać uruchomiony.

Dalej nie piszą kiedy włączyć stacyjkę na ON
Czy ktoś próbował to robić bo u mnie nie chec to działać.
Może coś źle robię z tą stacjką??
Proszę o info

_________________
Enrico :) :)


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 26.09.2012 21:27 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
ECM musi być wyłączony - w przypadku Canama tak to jest, że po wył. stacyjki jeszcze chwilę działa, zanim się wyłączy. Reszta ok.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.02.2012 21:05
Posty: 112
Miejscowość: okolice Poznania
Quad: 800 xtp
Poprzednie quady: bf 750
PostWysłany: 26.09.2012 21:37 
Re: Can-Am Outlander/Renegade 1000 model 2012 - a jednak :
Shelton napisał(a):
ECM musi być wyłączony - w przypadku Canama tak to jest, że po wył. stacyjki jeszcze chwilę działa, zanim się wyłączy. Reszta ok.

czyli jak??
stacyjka na off
parking wkleszczony
zapłon na ON

a potem latam z tym przyciskiem i pedałem
ale co ca stacyjką bo na końcu piszą żeby wyłączyć a nie piszą kiedy włączyć
czy coś źle tłumaczę????

_________________
Enrico :) :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 726 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 45, 46, 47, 48, 49  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 19 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.