Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - TorQLocker , Halo Lockers czyli alternatywa dla viscolock
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 19.04.2024 08:15



Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
TorQLocker , Halo Lockers czyli alternatywa dla viscolock 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 22.10.2017 17:31 
TorQLocker , Halo Lockers czyli alternatywa dla viscolock
Jak wiadomo nasze Can Amy mają w przednim dyfrze blokadę cierną visco lock która od kliku lat ewoluuje ale nie zmienia to faktu ze jest to blokada która działa z pewnym opóźnieniem, jak wiadomo nie jest ono porządane. Do tego visko działa nawet jak nie mamy zapiętego 4x4 co powoduje utrudnione skręcanie .Ogólnie lipa :? .W grząskim terenie fajnie nie musimy zatrzymywać się włączać diff locka tylko idziemy pełnym ogniem ale na skałkach czas potrzebny visco na przeniesienie momentu na drugie koło jest zazwyczaj długi.
W Stanach są dwa rozwiązania które pozwalają zastąpic visco blokadą 100% mechaniczną
1. Halo Lockres https://www.halolockers.com/shop/
Widziałem głównie rozwiazania do UTV czyli commander maverick . Zastępują oni visco 100% blokadą mechaniczną włączaną z manetki. Rozwiazanie chyba najlepsze w teren
2. TorQ Lockers https://www.torqmasters.com/products/fi ... lander-any
Jest to to blokada 100% mechaniczna , na zrozumienie jak działa potrzebowałem kilka minut, patent ten wkładamy zamiast satelit w dyfrze. Teoretycznie działa odrazu po uracie przyczepnosci jednego z kół, przy czym przy skręcaniu mechanizm ten się nie zblokuje. Rozwiazanie powiedzmy budrzetowe bo sprzedają to po 400 dolców.
Teraz pytanie czy ktoś z was używa któregos z pokazanego przezenmnie rozwiazania, jeśli tak to niech się podzieli wrażeniami

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23.01.2014 10:53
Posty: 3005
Imię: Jacek
Quad: Renegade 850XXC, CF Moto 500
Poprzednie quady: MXU 500i IRS,KingKaczka 750, Renegade 800X
PostWysłany: 25.10.2017 14:44 
Re: TorQLocker , Halo Lockers czyli alternatywa dla viscoloc
Ma to chyba sens wtedy gdy rozleci się seryjne visco. Osobiście nie widzę wad tego rozwiązania, włacza się szybko po około 1 obrocie koła lub czasem mniej. Utrudnionego skręcania nie zanotowałem, owszem G700 skręca lepiej ale już na przykłąd KQ wcale lepeij nie zawraca niż Renia. Natomiast olbrzymim plusem jest to że na podjazdach gdzie nei ma miejsca ani czasu na zatrzymanie difflock załącza się sam i bez zwalniania. Owszem dla osób które startują w trialu i potrzebuja od 0 napędu na 4 koła może to być problematyczne, z drugiej strony widizałem kilka szwedzkich imprez trialowych i jeździ tam wiele can-amów więc chyba nie jest to aż tak dokuczliwe.

_________________
Szukam towarzyszy do wspólnych wypadów z okolic Babic, Ożarowa Mazowieckiego i ogólnie zachodniej części Wa-wy


 
Profil
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27.07.2006 09:31
Posty: 1463
Quad: XXC 1000
Poprzednie quady: KQ 750, KQ700, LH300, LH260
PostWysłany: 26.10.2017 09:02 
Re: TorQLocker , Halo Lockers czyli alternatywa dla viscoloc
W 'normalnym' off-roadzie visco się sprawdza.
Amerykanie lubią rockcrawling i tam 100% blokada od zera ma sens.

_________________
PAZUR
POWER STEERING is ̶f̶o̶r̶ ̶p̶u̶s̶s̶i̶e̶s̶ OK! :p
HUNT THE WOLF - zobaczyć i ̶u̶m̶r̶z̶e̶ć̶ jeździć do samego końca. Mojego, albo...... :)


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 3 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 26 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.