Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Zmiana napędów 2x4 na 4x4 i odwrotnie podczas jazdy
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.09.2019 09:39



Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Zmiana napędów 2x4 na 4x4 i odwrotnie podczas jazdy 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2009 14:35
Posty: 59
Miejscowość: Rybnik
Quad: Can Am 650
Poprzednie quady: Lucky Star 300 Yamaha Kodiak 450/
PostWysłany: 05.11.2018 18:11 
Zmiana napędów 2x4 na 4x4 i odwrotnie podczas jazdy
Witam nie mam niestety instrukcji do mojego Outlandera 650 2013 ( jak ktoś ma to proszę o linka) czy można zmieniać podczas jazdy 2x4 na 4x4 i odwrotnie - czy jet elektronika w tym quadzie na tyle sprytna że zabezpiecza przed uszkodzeniem się czegoś ? ( w nowszych autach jest podczas jazdy dołączany napęd automatycznie)

Mam też pytanie czy ma ktoś może schemat kalamitek lub ile ich i gdzie jest do smarowania w tym quadzie ?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.02.2012 16:54
Posty: 178
Miejscowość: W-wa Bemowo
Imię: Damian
Quad: na etapie kupna
PostWysłany: 05.11.2018 22:14 
Re: Zmiana napędów 2x4 na 4x4 i odwrotnie podczas jazdy
Na chłopski rozum, wszystko tyczy się obsługi pojazdu więc powinieneś to mieć w instrukcji do maszyny.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

_________________
Face The Enemy!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.02.2009 14:35
Posty: 59
Miejscowość: Rybnik
Quad: Can Am 650
Poprzednie quady: Lucky Star 300 Yamaha Kodiak 450/
PostWysłany: 05.11.2018 22:22 
Re: Zmiana napędów 2x4 na 4x4 i odwrotnie podczas jazdy
dany_47 napisał(a):
Na chłopski rozum, wszystko tyczy się obsługi pojazdu więc powinieneś to mieć w instrukcji do maszyny.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Jak pisałem nie mam instrukcji , proszę podeślij jak masz


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.02.2012 16:54
Posty: 178
Miejscowość: W-wa Bemowo
Imię: Damian
Quad: na etapie kupna
PostWysłany: 05.11.2018 22:26 
Re: Zmiana napędów 2x4 na 4x4 i odwrotnie podczas jazdy
http://www.operatorsguides.brp.com/Index.aspx?lang=e

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

_________________
Face The Enemy!


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24.06.2012 07:00
Posty: 169
Miejscowość: Zachodniopomorskie
Imię: Daniel
Quad: Outlander 800 maxXT
Poprzednie quady: Honda TRX 300 FW
PostWysłany: 06.11.2018 08:22 
Re: Zmiana napędów 2x4 na 4x4 i odwrotnie podczas jazdy
napędy zalaczane sa mechanicznie ale nie na ostro. Silniczek sterujacy napina sprezyne ktora jest polaczona z widelkami przesuwajacymi dolaczenie przedniego napędu - tak w duzzym skrocie ;) .Sprezyna jest napieta i czeka na wlasciwe ustawienie kol zebatych aby je "polaczyc". jeżeli jedziesz po rownym terenie i wszystkie kola maja jednakowa przyczepnosc to nie widze przeszkod aby zalaczyc/rozlaczyc przedni napęd. Nawet jak zalaczasz naped na postoju to i tak jest male prawdopodobienstwo, ze już zalapal gdyz kola zebate maga być w nieodpowiedniej pozycji i dopiero po ruszeniu zaskocza, dlatego nie wskazane jest gwaltowne ruszanie tuz po zapieciu napedow , az do czasu zaswiecenia kontrolki. To samo przy rozlaczaniu. Kola zebate moga być "napiete" i dopiero po ich zluzowaniu naped się rozlaczy.
Mam nissana patrola i tam jest czysto mechanicznie, na ostro, bez centralnego mechanizmu roznicowego , co wiaze się z ograniczeniem jazdy np.po suchym asfalcie.Czesto podczas zapinania napędu trzeba lakko ruszyc, aby dźwignia reduktora dala się przesunac w pozycje 4x4.
Wiekszos nowych aut ma napędy 4x4 oparte na sprzeglach wiskotycznych a tam dziala to w automacie na zasadzie "klejenia się" oleju np.Honda CRV.
Reszta aut ma centralny mechanizm roznicowy, który roznie się nazywa w zaleznosci od jego rodzaju , z wieksza, mniejsza lub zupelnie bez regulacji elektronicznej np.Toyota Rav4 II gen. już chyba zadne nowe auto nie ma recznego, mechanicznego zalacznia napedow bez centralnego dyferencjalu.

Napisalem tak po krotce, dla osob ktore nie maja zbytniego pojecia o tych sprawach, bez wdawania się w szczegoly,wiec "znawcow tamatu", proszę o nie lapanie za slowka ;)
Co do tematu to ja zapinam i rozpinam napędy podczas normalnej jazdy przy stalej, niewysokiej predkosci bez zrywania przyczepnosci.


 
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 5 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.
EDP.PL