Autor |
Wiadomość |
Darekk310
Rejestracja: 07.12.2006 19:38 Posty: 1741 Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
|
Wysłany: 22.06.2007 10:04
UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
... zapytam w imieniu kolegi który od tygodnia ma Renegada Od samego początku coś w nim stuka w okolicy tyłu jest to metaliczny dźwięk. Gdy się stanie na quada i pokiwa na boki słychać to bez problemu. Co to może być, gdzieś już chyba czytałem o tym problemie ale odpowiedzi tam nie było. A tak poza tym wiem że apetyt rośnie w miarę jedzenia ale żeby chcieć coś więcej niż te 64 km z v-ki
_________________ Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"
Ostatnio zmieniony przez Sir Adam Jr 26.10.2013 15:57, edytowano w sumie 3 razy
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 22.06.2007 10:09
Zdejmij osłony z miejsca, gdzie jest mocowany każdy z tylnych wahaczy-oś obrotu. Dobry klucz i mocne dociągnięcie - problem z głowy.
|
|
|
|
pitruch
Rejestracja: 08.06.2006 23:01 Posty: 620
Quad: Jambo
|
Wysłany: 22.06.2007 10:32
dokładnie miałem to samo. Shelton dobrze gada
|
|
|
|
Mariusz6611
Rejestracja: 08.05.2007 16:15 Posty: 6 Miejscowość: Szamotuły
Quad: Outlander 800
|
Wysłany: 22.06.2007 13:35
Tak właśnie jest ale po jakimś czasie znowu to samo. Ja rozebrałem z obu stron i wyciągnąłem ten drążek skrętny i co się okazało? A no to że przy fabrycznym składaniu Bomby z jednej strony nakrętka dociągnięta była do oporu i poprostu frez wałka doszedł do końca a zdrugiej frez był w 3/4 zagłębiony w specjalnm uchwycie. Oczywiście wiedząc że jest to drążek który przechodzi w poprzek ramy i nie ma tam żednej blokady (można go wyjąć z dowolnej strony)wydawało mi się że jak dociągne z jednej strony to tak samo jakbym dociągał z każdej po koliei.
Myśl moja była jak najbardziej ok. gdyby nie to że nie wiedziałem że z tej właśnie strony z której dociągałem nakrętka doszła już do końca i nie można było już dajej "ściągnąć" drążka skrętnego. Dopiero kiedy rozebrałem całość okazało się że z drugiej strony można jeszcze dużo dociągnąć. Tak więc najlepiej po trochu z każdej strony.
pozdrawiam
_________________ -----------------------------
Mariusz
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 22.06.2007 14:03
Prawidłowo powinno się dokręcić prawą stronę 50Nm , a lewą 120Nm.
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 31.10.2007 15:49
UWAGA! Tylne zwieszenie Renegade i Outlander
Tak to wygląda w przypadku kiedy zechcemy za mocno potraktować nasz sprzęt! Jeśli ktoś ma tendencję do bardzo ostrego skakania może spotkać się z czymś takim. Co nie jest niczym dziwnym, bo 300kg maszyna raczej nie służy do latania
Żeby elementy przenosiły takie siły powinny być 2 razy większe lub wykonane z innego materiału.
|
|
|
|
maciekkrk
Rejestracja: 23.10.2006 20:17 Posty: 778 Miejscowość: Prądnik Czerwony
Quad: summit800xrs
|
Wysłany: 31.10.2007 19:11
Skąd ta radość ??
_________________ //edited REGULAMIN
|
|
|
|
pitruch
Rejestracja: 08.06.2006 23:01 Posty: 620
Quad: Jambo
|
Wysłany: 31.10.2007 19:42
hmm u mnie co przegląd trzeba dokręcić tą śrubę bo luz się robi. Może nie było dokręcone i rozerwało?
|
|
|
|
mesel
Rejestracja: 02.08.2006 09:21 Posty: 212 Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500
|
Wysłany: 31.10.2007 21:17
najsłabsze ogniwo
_________________ .:GALEON:.
|
|
|
|
erni
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 02.08.2006 16:19 Posty: 314 Miejscowość: poznań
Quad: Renegade X
|
Wysłany: 31.10.2007 21:57
u każdego się luz robi jak ktoś o to nie dba to takie są skutki , ten element przenosi siły z jednego koła na drugie i mimo że zawieszenie tylne wygląda na niezależne to działa identycznie jak w ośkach (jest sztywne)
_________________ http://picasaweb.google.pl/erni75 http://picasaweb.google.pl/erni32 http://ernifoto.fotosik.pl/alb
|
|
|
|
pitruch
Rejestracja: 08.06.2006 23:01 Posty: 620
Quad: Jambo
|
Wysłany: 31.10.2007 23:20
erni napisał(a): każdego się luz robi jak ktoś o to nie dba
co zrobić by nie robił się luz? Nie mam sposobu czy to kluczem dynamometrycznym czy pneumatycznym śruba i tak się luzuje
|
|
|
|
mesel
Rejestracja: 02.08.2006 09:21 Posty: 212 Miejscowość: Warszawa - Wawer
Quad: Kymco MXU 500
|
Wysłany: 31.10.2007 23:30
Loctitem ( czy jakoś tak ) ją .....
_________________ .:GALEON:.
|
|
|
|
GALILEUSZ
Rejestracja: 04.05.2005 23:16 Posty: 1602 Miejscowość: ALCATRAZ TEAM Warszawa-Białołęka
Quad: Can-Am 800: super silnik a reszta taka sobie
|
Wysłany: 31.10.2007 23:47
W tym przypadku raczej na pewno musiał być luz lub wada materiałowa. Siła dobicia w skoku działa na ramię wahacza i na punkt mocowania do ramy, a mniej na talerz zamykający mocowanie tylnej osi. Tu jest jakaś sprężyna do wyrównywania obu ramion wahaczy.
Mimo że siły działajace na ten element przy skoku są potężne, to nie słyszałem, żeby komuś z zawodników to mocowanie pękło. Za to wykrzywiają się same wahacze tuż za spawem z okrągłym mocowaniem w osi obrotu. Ten profil o przekroju prostokąta potrafi tak się odkształcić, że tylne koło odchyla się o dobre 5 - 8 cm i wypada półoś.
_________________ ALCATRAZ
|
|
|
|
Tippo
Rejestracja: 17.08.2005 12:19 Posty: 622 Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
|
Wysłany: 31.10.2007 23:56
GALILEUSZ napisał(a): Tu jest jakaś sprężyna do wyrównywania obu ramion wahaczy. erni napisał(a): ten element przenosi siły z jednego koła na drugie i mimo że zawieszenie tylne wygląda na niezależne to działa identycznie jak w ośkach (jest sztywne)
To cus jak belka skretna w tanich autach ??
Kiedys tlumaczyl to na integracji Romek Eliasz i tak to zrozumialem.
_________________ www.ciecina.eu
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 01.11.2007 08:50
Takie zawieszenie ma vw garbus.
|
|
|
|