Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 25.04.2024 17:58



Odpowiedz  [ 152 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna
UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1 
Autor Wiadomość
A.P.T. Poznań Team
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.01.2006 22:15
Posty: 1648
Miejscowość: Poznań
Quad: Renegade 800XXC
Poprzednie quady: Renegade 800XR, Raptor 700, Raptor 660, Warrior 350, Blaster 200, LT-F 160
PostWysłany: 08.11.2011 23:15 
Re: Kasowanie luzów zawieszenia w can-am Outlander/Renegade
miro12a dzięki za klucz
temat piszczenia załatwiony
jednak te dziwne nakrętki były dokręcone ale jak już rozebrałem to je skręciłem na nowo i teraz pewniak.
powodem piszczenia był ten wałek-drążek skrętny który jest skręcany z obu stron tymi nakrętkami 27.
wyczyszczony i nasmarowany i cisza :-). Wystarczy w sumie jak miro pisał jedna stronę rozkręcić i wałek wychodzi ale zrobiłem porządek z obu stron ;-).
dodatkowo nałożyłem dużo smaru celem uszczelnienia przed wodą :-)
mogę śmiało napisać - temat opanowany :wizi:

_________________
M5 - "Chcesz się ścigać, nie masz szans" - Jeremy Clarkson
SQUAD: A.P.T. - ATV Poznań Team
https://picasaweb.google.com/101492180473661282351


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26.05.2009 20:01
Posty: 1764
Miejscowość: ATV KOTOŃ
Quad: xxc
PostWysłany: 09.11.2011 09:37 
Re: Kasowanie luzów zawieszenia w can-am Outlander/Renegade
Nakrętki muszą być dociągnięte z mocą 190 Nm, u mnie też były dokręcone ale za lekko co powodowało że część siły zamiast przenosić łożysko wahacza, przenosi owy stabilizator.
Syciu Ty masz klucz lepiej wykonany od tego co ja dostałem. Jest masywniejszy, ma wyższe zęby i podobno jest zrobiony z lepszego materiału.
Jeśli ktoś potrzebuje klucz to proszę o kontakt, zostały jeszcze dwa.

_________________
http://www.youtube.com/user/miro12a?feature=mhee


 
Profil WWW

Rejestracja: 04.04.2011 20:41
Posty: 35
Quad: Bombardier 800 XT 2006r.
PostWysłany: 26.12.2011 11:37 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out do roku
Czy można użyć jakiegoś innego kleju niż loctite271? Chodzi mi np. o jakiś b.dobry ze sklepu bo ciężko dostać ten loctite271.


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07.12.2006 19:38
Posty: 1741
Miejscowość: śląsk S P S
Quad: Outlander 1000
PostWysłany: 26.12.2011 12:00 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out do roku
Można , bierzesz jeden np. CX RC 38 to ma na ten wieloklin do wkładek stabilizatora a RC 70 masz do zabezpieczenia gwintów .
Są też produkty Loxeal

_________________
Out 1000, Elka stage 4, XMR rear diff kit , BH 26"


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05.10.2010 18:18
Posty: 57
Miejscowość: islandia
Quad: Outlander 800max ltd
PostWysłany: 12.04.2012 12:17 
Outlander 800
witam,mam taki dylemat,tylny wahacz skrzypi jak diabli.czytałem że tylko starczy śrube dokręcić,czy to starczy czy można to jakoś nasmarować?i jeszcze druga sprawa-tylnie piasty jak smarować i jak często?czy już ktoś z was już to robił?


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21.06.2011 19:33
Posty: 809
Miejscowość: Małopolska
Quad: Can Am Maverick XRS
Poprzednie quady: Polaris Hawkeye 4x4 300cc, Can Am XMR, XT-P 1000
PostWysłany: 14.04.2012 21:44 
Re: Outlander 800
Dokręcenie nic nie daje, ja dokręciłem i po 20 km to samo.

Trzeba rozkręcić i przesmarowac caly waleczek a pozniej ladnie poskrecac ;-) bedziesz potrzebowal do tego specjalny klucz.

Tu jest POST na ten temat łącznie ze schematem. Czytaj !


Ostatnio zmieniony przez Sir Adam Jr, 14.04.2012 21:44, edytowano w sumie 1 raz



 
Profil Facebook Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02.01.2013 15:47
Posty: 105
Quad: Renegade 800R,11r
Poprzednie quady: shineray, lucky star FU300-SD
PostWysłany: 27.10.2013 12:16 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
Jestem własnie po rozbiórce tego wszystkiego, nie próbowałem dokręcać tylko odrazu rozebrałem, co się okazało z jednej strony klej na wielowypuście trzymał dobrze, z drugiej już nie :oops: , widać było że w tym miejscu wyraźnie pracowało, wyczyściłem wszystko, na wielowypust dałem loctite 603 (jak dobrze złapie to nie ma bata że pusci) na nakretki niebieski 243, zobaczymy jak długo wytrzyma, nie mam tam nic skomplikowanego.
PS
Czy ktoś może ma już taki patent aby ten drążek przecić i połączyć w jakiś ruchomy sposób, wtedy zawieszenie byłoby niezależne :lol:


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08.08.2008 15:22
Posty: 433
Miejscowość: Myślenice
Quad: Iksiksce
PostWysłany: 27.10.2013 12:32 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
Wystarczy ze wyciagniesz stabilizator, nic nie musisz ciąć i łączyć, ale wtedy nie da się quadem jeździć


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.06.2009 14:49
Posty: 60
Miejscowość: Gliwice
Quad: Outlander MAX LTD 1000
Poprzednie quady: Kodiak 400, Grizzly 700, Outlander XTP 800,Outlander XT 1000
PostWysłany: 12.11.2013 21:14 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
słuchajcie koledzy mała nieścisłość się wdarła odnośnie przykręcenia śrub momentami 50Nm i 120 Nm
Shelton napisał(a):
Prawidłowo powinno się dokręcić prawą stronę 50Nm , a lewą 120Nm.

Quadi pisze
chodzi o to że lewą skręcasz na 50 a prawą "dociągasz" na 120.

manual podaje ze najpierw prawa 50 a potem lewa 120
:zalamka: czy ma to tak duże znaczenie która strona ile czy ważne żeby jedn ą dociągnąć na 50 a drugą na 120

_________________
http://www.youtube.com/user/MegaCzako?feature=mhee


 
Profil Gadu-Gadu WWW
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 12.11.2013 21:24 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
Generalnie nie chodzi tylko o zasadę i dociągnięcie. Po obu stronach elementy są takie same.


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11.06.2009 14:49
Posty: 60
Miejscowość: Gliwice
Quad: Outlander MAX LTD 1000
Poprzednie quady: Kodiak 400, Grizzly 700, Outlander XTP 800,Outlander XT 1000
PostWysłany: 12.11.2013 21:38 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
No właśnie więc nie ma znaczenia, która strona pierwsza, jednak będę się sugerował serwisówką i tak jak pisałeś dziękuje bardzo za rozjaśnienie umysłu :lol:

_________________
http://www.youtube.com/user/MegaCzako?feature=mhee


 
Profil Gadu-Gadu WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18.12.2009 15:41
Posty: 2266
Miejscowość: Zasole Bielańskie Oświęcim
Quad: Renegade 800, Grizzly 700
Poprzednie quady: Vinson 500 inne motocykle
PostWysłany: 13.11.2013 10:32 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
Jest to obojętne


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29.06.2011 20:10
Posty: 569
Quad: Renegade 800 X
Poprzednie quady: Kingquad, Access 450
PostWysłany: 06.09.2014 01:15 
Re: Kasowanie luzów zawieszenia w can-am Outlander/Renegade
miro12a napisał(a):
Odkręcające się wahacze w tylnym zawieszeniu can-amów jest nagminne. Luzy pojawiają się po agresywnej jeździe. Objawy to skrzypienie, piski przy bujaniu quada na boki. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest rozkręcenie oraz ponowne skręceni wahacza na kleju loctite 271.
Żadne smarowanie wlewanie oleju, WD40 tutaj nie pomoże. Piszę o tym ponieważ wyczytałem takie bzdury tutaj na forum. Zbagatelizowanie luzu tylnego zawieszenia może doprowadzić do uszkodzenia łożyska wahacza.

[ https://lh3.googleusercontent.com/-JLFVHaC9OYU/TmolOKYMs7I/AAAAAAAAAJg/y0rRaLbcUg0/s288/wahacz.jpg ]

Na schemacie owa nakrętka która którą należy dokręcić to nr 6
Zaczynamy od odkręcenia bocznych podestów oraz ściągnięcia gumowej osłony
Ukazuje się nam nakrętka 11 oraz tzw kamień 9
[ https://lh5.googleusercontent.com/-JFe8eRv3kjc/TmjWINCgN_I/AAAAAAAAAJI/mixsnHzZCqU/s1024/P1010370.JPG ]
Odkręcamy nakrętkę wystarczy z jednej strony i próbujemy ściągnąć kamień za pomocą ściągacza. jako że kamień jest sklejony również za pomocą loctite 271 sprawa może być ciężka.
Po ściągnięciu kamienia i wyciągnięciu stabilizatora ukazuje się nam nakrętka 11 którą należy dokręcić.
[ https://lh5.googleusercontent.com/-F-DHeCBkpvs/TmjW1yXNnWI/AAAAAAAAAJM/PdInoiiubdg/s720/P1010367.JPG ]
Najlepszym rozwiązaniem jest odkręcenie owej nakrętki wyczyszczenie gwintu ze starego kleju oraz ponowne skręcenie na nowym kleju loctite 271 Siła dokręcania 190Nm Należy pamiętać o ściągnięciu zabezpieczenia seger 8.
Do odkręcania oraz dokręcania potrzebny nam będzie specjalny klucz który można dorobić. Ja posiadam taki
[ https://lh4.googleusercontent.com/-hQer40tPuvE/TeUJEllkryI/AAAAAAAAAHk/CrWrnoxdhww/s1024/20110531057.jpg ]
[ https://lh6.googleusercontent.com/-fJWwpfSlpcE/TeUJKBjkYXI/AAAAAAAAAHc/4eqS79VE3AQ/s1024/20110531058.jpg ]
następnie skręcamy stabilizator momentem 120Nm również na kleju który nakładamy na wieloklin. Siły dociągania są ważne bo jeśli za mocno dokręcimy może nam pęknąć kamień jeśli nie od razu to po kilku wyjazdach.
[ https://lh6.googleusercontent.com/-uASwjs8gzqY/TmjV_AbFwiI/AAAAAAAAAJE/l3rLPIuIL5c/s1024/P1010369.JPG ]
Na koniec zakładamy gumowe osłony oraz skręcamy podesty. Dobrym i prostym rozwiązaniem jest umieszczenie gumowych uszczelek do okien.
[ https://lh3.googleusercontent.com/-rp-oVUH8Tm4/TmjV4s8oTmI/AAAAAAAAAJA/pnbEeQgKrM8/s1024/P1010371.JPG ]
Zapobiegają one przelewaniu się błota przy przejeździe przez rzekę, głęboką wodę szczególnie kiedy mamy czystego quada.
Powodzenia w naprawach. Jeśli ktoś coś nie zrozumiał służę poradą.


jest ktoś w stanie podać średnice rury zew/wew pod ten specjalistyczny klucz ;)


 
Profil
MultiMoto
MultiMoto
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.04.2005 14:23
Posty: 13123
Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
PostWysłany: 06.09.2014 09:07 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
I tu się należy zielony quadzik!


 
Profil Facebook WWW
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03.05.2010 13:23
Posty: 1146
Miejscowość: Windyki / Iława
Quad: Outy 800
Poprzednie quady: Lucky star 250 Suzuki Kingquad 700 Can Am Outlander 800 Yamaha Grizzly 700
PostWysłany: 04.10.2015 15:05 
Re: UWAGA Gdy tylne zwieszenie skrzypi w Rene i Out - G1
Ma ktoś rozmiar łożysk na wahaczach ?


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 152 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 42 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.