Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum
http://www.atvpolska.pl/forum/

Amortyzatory skrętu Elka i EMS
http://www.atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=138&t=28624
Strona 1 z 1

Autor:  Shelton [ 10.02.2010 22:06 ]
Temat postu:  Amortyzatory skrętu Elka i EMS

Jak pomocny może być amortyzator skrętu nie trzeba chyba wspominać. Wszystko wychodzi w praktyce. Nie oferujemy amortyzatorów telskopowych, nie trwałych, podatnych na przegrzanie, uszkodzenie mechaniczne lub wycieki oleju spowodowane zanieczyszczeniami, czy wygięciem prowadnicy tłoczyska.

Posaidamy w ofercie dwa rodzaje amortyzatorów - amerykańskiej firmy EMS sprawdzone w zawodach MX oraz Elka w wariancie System 3 i System 5.

Image
Image

Oba modele są wykonane w technice CNC. Istotnym elementem jest jakość wykonania, dostępność do serwisu lub własnoręczne jego wykonanie osiągalne przy nie wielkich wymogach warsztatowych.

System 3 Elki skierowany jest to użytkownika który nie ma potrzeby nadmiernego wnikania w ustawienia amortyzatora, używa tylko pokrętła tłumienia regulując twardość. System 5

Oferta zawiera w sobie pełne spectrum możliwości pod względem cenowym EMS 1700pln. Elka System 3 2335pln (mogą być różnice w zależności od modelu) System 5 2665pln (mogą być różnice w zależności od modelu).

Image

Image

Image

Image

Dlaczego warto mieć amortyzator skrętu:

Ból rąk na torze, ból barków? Problemy z utrzymaniem prostego toru jazdy? Gorszy czas okrążenia? Jeśli odpowiesz na pytania twierdząco potrzebujesz amortyzatora skrętu. To pewne.
Oferowane na rynku amortyzatory teleskopowe są dość problematyczne do montażu ze względu na swoje gabaryty, oraz mało odporne na brutalne traktowanie, o możliwości wbicia się w ciało w trakcie wywrotki nie wspominając.
Pozostaje już tylko jedno rozwiązanie amortyzator nożycowy. Zwarta kompaktowa budowa, prostota obsługi i prosty montaż umożliwiają łatwy montaż na quadzie. Zaleta to spora odporność na przegrzanie, spora sztywność konstrukcji i precyzja działania.
Poprzeczne nierówności i koleiny powodują drgania układu kierowniczego, które są przenoszone na nasze ręce powodując zmęczenie i zmianę obranego toru jazdy. W zależności od prędkości i pokonywanych nierówności mamy do wyboru 8 stopni regulacji tłumienia w prezentowanym amortyzatorze. Najtwardsze ustawienie powoduje, wybieranie najgorszych uderzeń kierownicy w nasze ręce, stawia też największy opór przy wolnej jeździe.
Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie zróżnicowanego odcinka testowego, na którym zaczynając od najsłabszego zakresu tłumienia sprawdzamy zachowanie pojazdu i tłumienie drgań kierownicy.
Kluczowym elementem jest duża odporność na zmęczenie i przegrzanie, którego efektem jest wylanie oleju, lub wygięcie prowadnic – mówiąc prosto amortyzator potrafi się zagotować…
Ważny aspekt to możliwość prostego serwisu w warunkach domowych – samodzielna wymiana oleju, która w przypadku modeli innych producentów nie jest po prostu możliwa. Producent zakłada serwis fabryczny, a ten w naszym wypadku może być problematyczny jak nie mieszkamy w USA. Niektóre konstrukcje wymagają nabijania oleju pod sporym ciśnieniem!

Pierwszym kryterium przy doborze amortyzatora skrętu musi być poziom naszych umiejętności. Skomplikowane konstrukcje posiadają kilka rodzajów regulacji, które są nic nie warte jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy z zakresu ich działania.

Przy doborze akcesoriów należy kierować się daleko posuniętym rozsądkiem… cóż nam po jakimkolwiek urządzeniu jeśli nie potrafimy go obsłużyć!


Modele:
http://www.multi-moto.eu/pl/kategoria/2 ... kretu.html

Autor:  rado [ 19.05.2010 18:52 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

Shelton Co możesz mi zaoferować do Renegade? Interesuje mnie kompletne rozwiązanie wraz z systemem montażu, poruszam się w górzystym terenie z dużą ilością kamieni, czasami trafia się błoto ale staram się unikać takich sytuacji.

Autor:  Shelton [ 19.05.2010 19:01 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

Image

Elka 3. W zupełności wystarczy. Masz wersję ze wspomaganiem?

Autor:  rado [ 19.05.2010 19:07 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

Shelton Szybki jesteś :) wersja X z 2008/2009 rok, czy amortyzator będzie z systemem montażu pod Renegade? Jak wygląda sytuacja kręcenia kierownicą na postoju? Obawiam się tego że będzie dodatkowy minimalny opór.

Czy EMS ma wersję pod Renegade?

Zdziwiło mnie twoje pytanie ponieważ myślałem że wersja ze wspomaganiem nie potrzebuje amortyzatora skrętu.

Autor:  Shelton [ 19.05.2010 19:47 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

To muszę akurat sprawdzić.

Autor:  rado [ 19.05.2010 19:48 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

Shelton Ok to czekam na informację i odpowiedź na moje pozostałe pytania.

Autor:  arturatv [ 06.08.2010 13:10 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

Shelton, czy masz w ofercie samo mocowanie pod ramę LTR od Elka System 3-w jakiej cenie? Bo sytuacja jest taka, że miałem amor do YFZ ale zmieniłem sprzęt a Elka leży na półce i się marnuje :(

Autor:  Shelton [ 08.08.2010 20:00 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

Mocowania nie mam na półce, jeśli producent sprzedaje oddzielnie to jest do załatwienia, opcjonalnie jak nie ma mogę ci zaprojektować i wyciąć na CNC.

Autor:  arturatv [ 09.08.2010 11:24 ]
Temat postu:  Re: Amortyzatory skrętu Elka i EMS

najważniejsze żeby spełniało swoje zadanie- jak producent ma, podaj cene? jak nie ma, ile za wykonanie ? :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/